کد خبر 1240355
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۷
میانگین بازدهی صندوق‌های بورسی 24درصد بوده است - کراپ‌شده

مدیر نظارت بر نهاده‌های مالی سازمان بورس گفت: میانگین بازدهی صندوق‌های با درآمد ثابت سال گذشته در بورس ۲۴ درصد بوده است.

به گزارش مشرق، میثم فدایی در مورد سرمایه‌گذاری غیر مستقیم مردم در بورس اظهار داشت: سرمایه‌گذاری از طریق صندوق‌ها در واقع سرمایه‌گذاری غیر مستقیم است و ما برای این صندوق‌ها از پلت‌فرم آنلاین دستورالعملی تهیه می‌کنیم و براساس این پلت‌فرم‌ها مشخص می‌شود، مردم باید در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند. این پلت‌فرم از یک ماه آینده در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۸۰ صندوق سرمایه‌گذاری در بورس داریم، مردم اگر از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد بورس شوند، علاوه براینکه هزینه معاملاتی آنها کاهش می‌یابد، چون بررسی اطلاعات برای سرمایه‌گذاران از طریق صندوق‌ها راحت‌تر است، بنابراین نیاز به وقت‌ گذاشتن و تحلیل شرکـت‌ها ندارند.

مدیر نظارت بر نهاده‌های مالی سازمان بورس عنوان کرد: در صندوق‌ها رکن ضامن و رکن نقدشوندگی وجود دارد و سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند از صندوق‌ها خارج شوند.

فدایی در مورد بازدهی سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بورسی نیز گفت: به طور میانگین بازدهی صندوق‌های با درآمد ثابت ۲۰ تا ۲۴ درصد، صندوق‌های مختلط همانند شاخص کل بازار در سال گذشته بازدهی ۱۵۳ درصدی داشته‌اند و برخی از صندوق‌ها بازدهی بالاتری داشته و حتی ۶۰۰ درصد در سال هم بازدهی داشته‌اند و کارشناسان توصیه می‌کنند مردم به جای اینکه مستقیم وارد بازار سرمایه شوند از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وارد شوند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود سهامداران خرد زیر ۱۰ میلیون تومانی از طریق صندوق‌ها مدیریت می‌شوند، خاطرنشان کرد: اجباری در این زمینه وجود ندارد اما اگر مردم توجیه شوند که از طریق صندوق‌ها وارد بازار شوند بازدهی بهتری خواهند داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس