کد خبر 1240127
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
ونزوئلا ۶ صفر از پول ملی خود را برمی‌دارد/ حذف ۱۴ صفر از بولیوار در ۱۳ سال

بانک مرکزی ونزوئلا به دنبال شکست در حل مشکل تورم فراگیر در این کشور با چاپ اسکناس‌های بزرگتر، تصمیم گرفته ۶ صفر از واحد پول بولیوار را از ابتدای ماه اوت بردارد.

 به گزارش مشرق به نقل از بلومبرگ، ونزوئلا آماده می‌شود یکبار دیگر صفرهای ارز ملی خود را در تلاش برای ساده کردن نقل و انتقالات روزانه که به ندرت در ماشین حساب جای می شوند یا نیاز به چندین بار تغییر کارت اعتباری برای تکمیل خرید دارند، بردارد.

بیشتر بخوانید:

لاوروف:‌ به افزایش قابلیت‌های دفاعی ونزوئلا ادامه می‌دهیم

 بانک مرکزی ونزوئلا تصمیم گرفته ۶ صفر از واحد پول بولیوار را از ابتدای ماه اوت بردارد. این تصمیم به دنبال شکست این بانک در حل مشکل تورم فراگیر در این کشور با چاپ اسکناس‌های بزرگتر گرفته شده است.

 به این ترتیب ارزش یک دلار به جای ۳۲۱۹۰۰۰ بولیوار حال حاضر، برابر با ۳.۲ بولیوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

مادورو: بایدن پول مسدود شده ونزوئلا برای خرید واکسن را آزاد کند

 ونزوئلا آخرین بار در ۲۰۱۸ صفرهای بولیوار را حذف کرده بود و در ماه مارس چاپ اسکناس یک میلیون بولیواری را آغاز کرد که بزرگترین اسکناس در تاریخ این کشور بوده است. ولی این اسکناس حالا تنها ۰.۳۲ دلار ارزش دارد و برای خریدن یک فنجان قهوه هم کافی نیست. دولت ونزوئلا از ۲۰۰۸ تحت حاکمیت هوگو چاوز و بعد هم نیکلاس مادورو، به دنبال تورم بالا، ۸ صفر را از ارز ملی کم کرده است.

 با اینکه در حال حاضر دلار به صورت غیررسمی برای بسیاری از نقل و انتقال‌های روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی درآمد بیشتر مردم ونزوئلا به بولیوار است و برای هزینه‌هایی مانند بلیط اتوبوس، هزینه پارکینگ و  انعام دادن باید از این ارز استفاده کرد.

 طبق گفته مردم، با توجه به افزایش پرداخت‌های الکترونیک در ونزوئلا، بانک مرکزی این کشور نیازی به چاپ زیاد اسکناس ندارد. شاید تنها لازم باشد ۶ اسکناس متفاوت از ۲ تا ۱۰۰ بولیوار چاپ شود.

 تورم سالانه در ونزوئلا از بیش از ۳۰۰۰۰۰ درصد در ۲۰۱۹ تا ۲۳۳۹ درصد در سال جاری میلادی پایین آمده است. بانک مرکزی دیگر اطلاعات تورم کشور را به صورت منظم منتشر نمی‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    11 11
    ونزوئلا هم مثل ایران و کره شمالی مسئولینش مردمش رو بدبخت کردن با دشمنی های الکی با دنیا.
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      4 0
      شاید هم دشمنی عامدانه زورگوها با آزادیخواهان !!!!
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      5 2
      چرت نگو داداش ! یانکیها هر کجا پا گذاشتند فقط نکبت و بدبختی آوردند
    • DE ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      4 1
      ۱۲:۲۰ ونزوئلا هم مثل ایران و کره شمالی مسئولینش مردمش رو بدبخت کردن با دشمنی های الکی با دنیا.// اصولا کسانیکه از هزینه های استقلال و آقایی و رهایی از نوکری و وابسته گی به امپریالیسم چیزی نمیدانند بهتر است ساکت باشند . مشکلات ایران هیچ ربطی به دشمنی الکی با دنیا ندارد احمق اون دنیای غارتگر دزد و جنایکار تو هست که الکی برای ایران مشکل ایجاد میکنه چون دیگه نمیتونه ایران را بچاپه نه ایران . و نوکران و غربگداها و ستون پنجم هستند که دشمن را به ایران دعوت میکنند ....بیچاره نگون بخت اگر ونزوئلا نفت نداشت و منابع بی حد و اندازه نداشت امپریالیسم امریکا کاری باهاش نداشت. همین افغانستان بیش از ثروت ملی نفت و گاز ایران معدن داره لذا صدها هزار نفر از مردم افغانستان باید جان خود را بدهند تا بلاخره امریکا بتواند برای غارت کل افغانستان را اشغال کند.خجالت بکش .شرم کن بیسواد
    • SE ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      4 1
      مثلا ونزوئلا چه کاری علیه دنیا کرد؟ فقط نفتش را ملی کرذ. همین یعنی دشمنی با دنیا. اگر شما خائنها نباشید آن دنیای کثیف شما هیچ اهرمی برای فشار علیه کشورهای مستقل ندارد. کما اینکه کره شمالی که امثال شما را ریشه کن کرده تورم هم ندارد.
    • خودم IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 1
      ترکیه چی که در عرض شش سال ارززش پولش یک پنجم شده؟؟ یا سوریه چی که در عرض ده سال گذشته ارزش پولش رو حفظ کرده!!! کلا حفظ ارزش پول بیشتر به هوشمندی و تشخیص نحوه‌ی دشمنی دشمن مرتبطه تا بتونیم ارش رو حفظ کنیم.
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      3 1
      ما با دنیا دشمنی نکردیم. دنیای شما در آمریکا و اسرائیل خلاصه می‌شه؟ اگه اینجوریه اونا با ما جنگ رو شروع کردن نه ما با اونا! عین صدامند!
  • علی خان IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 0
    در هر جامعه ای یک عده با پول باد آورده و بدون زحمت می‌توانند ایجاد تورم کنند ، مثلا اگر من ماهی ۵ میلیون در آمد داشته باشم و فردی ماهی ۸۰ میلیون ، آن فرد می‌تواند در یک رقابت با پرداخت مقدار بیشتری پول امتیازی را که شاید بین ما مساوی تقسیم می‌شود را تصاحب کند و برای اینکه هیچ وقت من دیگر توان رقابت با وی را نداشته باشم قیمت ها بالا نگه دارد . بنابراین با حذف هزاران صفر هم این مسئله حل شدنی نیست ، تنها راه حل مسئله از بین بردن فساد ، تبانی ، رانت و سهمیه های الکی برا افراد خاص است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس