کد خبر 1239975
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۷
گاز منتشر شده در فضای خودرو خطرناک است؟ کولر خودرو

روشن کردن کولر خودرو عامل سرطان زایی شایعه‌ای غلط که در فصل تابستان سر زبان‌ها افتاده و دلیل بعضی‌ها برای استفاده نکردن از کولر است.

به گزارش مشرق، هوای گرم و معطلی زیاد باعث بی اعصابی برخی ها شده است.

روشن کردن کولر خودرو نسخه ای برای کاهش خستگی و بی حوصلگی راننده ها است، روشن کردن کولر خودرو عامل سرطان زایی شایعی غلط که در فصل تابستان سر زبان ها افتاده و دلیل بعضی ها برای استفاده نکردن از کولر است.

بیشتر بخوانید:

۸ راهکار برای استفاده بهینه از کولر خودرو

اما گاز کولر خودرو همان گازی است که ما در خانه استفاده می کنیم و در واقع خطرناک نیست، تنها زمانی که کولر خودرو می تواند سلامتی ما را تهدید کند زمانی است که خودرو زیر تابش نور خورشید باشد و مواد شیمیایی از اجزای پلاستکی خودرو ساطع شود.

گفتنی است؛ زمانی که پنجره ها بسته باشد و ماشین زیر نور آفتاب باشد یک ماده خطرناکی به اسم بنزن تولید می شود که مقدار زیاد آن آسیب می شود .

همچنین بنزن علاوه بر سرطان زا بودن باعث اختلال در سیستم ایمنی، ایجاد مشکلات تنفسی و کاهش خون سازی میشود که همچنین بیشترین اثر بنزن بر روی بیماری های خونی است، که اهل فن های این موضوع نظرراتی راجع به این مشکل دارند.

دانلود

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    نمیدونم چند روز پیش توی یک سایت خبری این موضوع ابتدا نوشته شده بود البته منظورش این بود که قبل از اینکه کولر رو روشن کنید باز کردن پنجره ها برای خروج گاز بنزن متصاعد شده از پوشش سطح داشبورد و یا پلاستیک های دیگر در داخل خودرو هست که در اثر گرمای شدید ایجاد شده هنگامی که خودرو به مدت طولانی در زیر افتاب شدید باشد هست و با باز کردن پنچره ابتدا این گاز را خارج کنید بعد با پنجره بسته از کولر استفاده کنید. وگرنه خود گاز کولر مشکلی ایجاد نمیکند
  • علی خان IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    تنها عامل سرطان و هر کوفت نا علاج دیگر بی پولی و استرس چه کنم چه کنم است ،استفاده از امکانات رفاهی طول عمر را افزایش می‌دهد حتی خوردن با لذت نه از روی استرس ، بعضی افراد برای اینکه از استرس و مشکلات فرار کنند دست به افراط در انجام هر کاری می زنند که منجر به بیماری های ناشناخته می‌شود و در علم پزشکی هم به این نو بیماری‌ها فقط بلدن بگن سرطان ، اگر ی بیماری در پزشکی درمان نشه میشه سرطان فلان .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس