کد خبر 1137194
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
image-20201031135729-1.jpeg

در فروشگاه بادبزن به شما پیشنهاد می نماییم تا در صورتی که قصد خرید کولر گازی و اسپلیت ، داکت اسپلیت، vrv و سایر سیستم های تهویه مطبوع را دارید در فصل هایی مانند زمستان و پاییز اقدام نمایید.

خرید کولر گازی در پاییز و زمستان بهترین تصمیمی است که می توان گرفت.شاید این موضوع عجیب به نظر برسد اما با توجه به نکاتی که در ادامه گفته می شود متوجه خواهید شد بهترین زمان برای خرید کولر گازی، اسپلیت و داکت اسپلیت فصل سرد سال است.پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که در فصل تابستان از کارکرد ضعیف کولر آبی خود خسته شدید و زمان زیادی را روی پشت بام برای تعمیر آن سپری کردید بهتر است ادامه ی این مطلب را خوانده و تصمیم جدی برای تعویض کولر و سیستم قدیمی خود بگیرید.

چرا افراد به خرید کولر گازی ترغیب می شوند؟

وجود فیلترهای تصفیه کننده هوا در اسپلیت ها که باعث می شود آلودگی و آلاینده های موجود در هوای شهرهای بزرگ و صنعتی وارد فضای داخلی نشود.با افزایش آلودگی و گرم تر شدن زمین کولرهای آبی مانند سابق پاسخگوی نیاز افراد به ویژه در مناطقی از ایران که آب و هوای گرم دارند نیستند و نیاز به وجود یک سیستم خنک کننده ی قوی به شدت احساس می شود.

با وجود تکنولوژی های جدید در کولر گازی ها مانند اینورتر مصرف برق بسیار کاهش داشته و باعث شده بسیاری از افراد تمایل بیشتری به خرید اسپلیت ها داشته باشند.

داکت اسپلیت و کولر گازی چه تفاوتی دارند؟

برای خرید انواع سیستم های تهویه ابتدا باید وجوه تمایز آنها را بشناسید.

داکت اسپلیت نوع جدیدی از سیستم تهویه مطبوع است که از دو قسمت مجزا تشکیل شده و از طریق یکسری مجاری و کانال به سایر اتاق ها گسترده میشود و در سراسر فضای خانه یا هر ساختمان دیگری کار می کند. همانند کولر گازی اسپلیت، این دستگاه نیز دارای دو واحد است. پنل خارجی این دستگاه که به آن کندانسور گفته می شود در فضای پشت بام یا تراس نصب شده و یک واحد داخلی دارد که با استفاده از تعدادی مجاری و کانال هوای خنک یا گرم تولید شده را وارد اتاق های مختلف ساختمان می کنند. کندانسور داکت اسپلیت نسبت به کندانسور اسپلیت از لحاظ سایزی بزرگتر بوده و حدودا دو برابر می باشد. در این دستگاه یک ترموستات سیستم را کنترل کرده و به شما اجازه می دهد فشار هوای وارد شده به محیط را کنترل نمایید.

پس قطعا داکت اسپلیت انتخاب بسیار مناسبی برای آپارتمان های بزرگ است. از دیگر تفاوت های بین داکت اسپلیت و کولر های گازی می توان به ؛

  • هزینه راه اندازی بالای آن
  • ظرفیت بسیار بالاتر سیستم های داکت و قدرت خنک نمودن فضاهای بزرگ به نسبت اسپلیت
  • طول عمر بیشتر این دستگاه و نیاز کمتر آنها به تعمیرات اشاره نمود.

در پاییز و زمستان کولر گازی بخرید

بهتر است خرید کولر گازی زمانی انجام شود که افراد نیاز فوری به دستگاه خنک کننده در ساختمان خود ندارند و می توانند با خیال راحت و در زمان کافی به جستجو و بررسی برندهای متنوع اسپلیت بپردازند.در خنکای پاییز می توانید با آرامش و دقت بیشتر از مشاوره ی کارشناسان فروشگاه های معتبر کولر گازی و اسپلیت استفاده کرده تا باکیفیت ترین ترین انتخاب را داشته باشید.در صورتی که خرید کولر گازی را عقب بیاندازید ممکن است دوباره خود را در فصل گرم تابستان بببنید که باز هم در حال درگیری با سیستم تهویه ی قدیمی خود هستید.

عمر مفید کولر گازی چقدر است؟

به دلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در تولید کولر گازی ها از جمله VRV ها این سیستم جزو دستگاه هایی است که در صورت استفاده ی صحیح و سرویس به موقع بیش از 20 سال هم عمر می کنند.اما اگر تعداد دفعات تعمیر کولر گازی شما در یک سال بیش از حد معقول است یا مبلغ قبض برق تان بیش از اندازه است باید به فکر تعویض دستگاه اسپلیت و خرید کولر گازی جدید باشید.

یکی دیگر از مواردی که در کارکرد کولر گازی اهمیت داشته و نشان دهنده ی تمام شدن عمر کولر گازی است عدم خنک کردن محیط مانند سابق است.گاهی هزینه هایی که برای تعمیر کولر گازی داده می شود به صرفه نبوده و خرید یک کولر گازی جدید اقدامی معقولانه تر خواهد بود.

صدای کولر گازی که در بسیاری از مواقع باعث آزار کاربران می باشد اگر دلیل موجهی نداشته باشد نشان دهنده ی پایان عمر اسپلیت است.بهتر است در چنین زمانی به جای خرج هزینه ی زیاد برای تعمیر،بودجه ی خود را صرف خرید سیستم تهویه جدید نمایید.می توانید برای کاهش میزان آلودگی صوتی محیط یک سیستم VRV را خریداری نمایید که یکی از مزیت های بی شمار آن کاهش صدای پنل ها می باشد.

نکات مهم در هنگام خرید کولر گازی و اسپلیت

برای تجربه ی یک خرید رضایت بخش باید یک سری مولفه ها را مورد توجه قرار داد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· متراژ محیطی که قرار است که کولر گازی در آن نصب شود

· بلندی سقف

· اندازه ی پنجره ها و راهروها را در نظر بگیرید

· آیا پنجره ها آفتاب گیر هستند یا این که نور غیر مستقیم وارد ساختمان می شود.

از آن جایی که در گرمای تابستان کولر به صورت مداوم روشن است برای این که میزان مصرف برق و عدد روی قبض برق را کاهش دهید اسپلیتی را انتخاب کنید که مجهز به تکنولوژی اینورتر باشد.

برند معتبری که از سابقه ی درخشانی برخوردار باشد را انتخاب کنید.مانند کولر گازی های برند ال جی،گری،گرین،دایکین،توشیبا و...به این نکته هم توجه باشید که بسیاری از افراد سودجو کولر گازی های تقلیی را با مارک این برندها وارد بازار کرده و به فروش می رسانند پس برای به دام نیفتادن در دام این افراد بهتر است خرید خود را از فروشگاه معتبر کولر گازی و اسپلیت انجام دهید.

الان برای خرید کولر گازی اقدام کنیم؟

نوسانات ارزی هموراه تاثیر مستقیمی بر روی قیمت لوازم خانگی و دستگاه های تهویه مانند اسپلیت ها داشته است که واردات آن ها با پرداخت ارز در حال انجام است.با توجه به تغییرات قیمت ارز در ماه های اخیر و کمبود این کالا در بازار نیز شاهد نوسان قیمت کولر گازی هستیم.این تغییرات قیمت به یکی از بزرگترین مشکلات فروشندگان و خریداران تبدیل شده است.

اما جدا از تاثیر نوسانات ارز بر قیمت کولر گازی و اسپلیت افزایش هزینه های مربوط به حمل و نقل و انبار نیز باعث افزایش قیمت این سیستم تهویه شده و در نتیجه قدرت خرید مردم هم بسیار پایین آمده است.این در حالی است که بسیاری از افراد نسبت به مزیت های کولر گازی آگاهی پیدا کرده اند و تمایل زیادی برای خرید آن دارند.

خبر خوبی که برای این دسته از افراد وجود دارد این است که در روزهای اخیر زمزمه های پایین آمدن قیمت ارز شنیده می شود.در نتیجه اگر هنوز قصد خرید کولر گازی دارید و بودجه ای برای آن کنار گذاشته اید بهتر است امید خود را برای خرید از دست ندهید و تا پایان آبان 99 منتظر بمانید به احتمال زیاد کاهش قیمت اجناس از جمله کولر گازی را شاهد خواهیم بود.

منبع:فروشگاه بادبزن


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس