کد خبر 1239848
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
عبور هواپیمای وزیرخارجه اسرائیل از آسمان عربستان/ آیا عادی‌سازی ریاض-تل‌آویو در راه است؟

عبور هواپیمای وزیرخارجه جدید رژیم صهیونیستی از آسمان عربستان به سمت امارات به برخی ابهامات در خصوص موضع واقعی ریاض در قبال تل‌آویو پایان می‌دهد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی رای‌الیوم، به نظر می‌رسد که جشن کاربران سعودی در فضای مجازی در خصوص ممنوعیت عبور و مرور پروازهای رژیم صهیونیستی از آسمان عربستان خیلی طول نکشید یا حداقل اقدام اخیر این کشور به ابهامات در خصوص مواضع ریاض در قبال صهیونیست‌ها پایان داد.

در حالی که مقامات سعودی در جریان جنگ 12 روزه غزه مدعی بودند که حامی فلسطین هستند و تجاوزات رژیم صهیونیستی در محله الشیخ جراح در قدس اشغالی و نیز غزه علیه فلسطینیان را محکوم می‌کنند منابع خبری گزارش می‌دهند که هواپیمای «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که در اولین سفر رسمی خود برای افتتاح سفارت به امارات متحده عربی سفر کرده از آسمان عربستان عبور کرد که در راستای ادامه تصمیم ریاض برای اجازه دادن به عبور هواپیماهای اسرائیلی از حریم هوایی عربستان انجام می‌شود.

منابع گزارش دادند در حالی که هنوز روابط عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی ماهیت رسمی به خود نگرفته و توافق عادی سازی مشابه آنچه میان امارات و بحرین با صهیونیست‌ها اتفاق افتاد میان ریاض و تل‌آویو به امضا نرسیده است اما هواپیمای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی برای سفر به امارات از آسمان عربستان عبور کرد.

کاربران صهیونیست واکنش مثبتی به این خبر داشته و عبور هواپیمای وزیر خارجه اسرائیل از حریم هوایی عربستان را جشن گرفتند. در همین راستا اخیراً «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان گفته بود که عادی سازی روابط با اسرائیل ممکن است یک سود بزرگ برای منطقه به ارمغان بیاورد؛ اما انعقاد توافقنامه عادی سازی میان دو طرف بستگی به روند صلح اسرائیلی -فلسطینی دارد.

حساب کاربری رسمی رژیم صهیونیستی به زبان عربی در واکنش به عبور هواپیمای یائیر لاپید از آسمان عربستان نوشت که این یک لحظه تاریخی است و هواپیمای شرکت العال اسرائیل در حالی که حامل یائیر لاپید، وزیرخارجه اسرائیل بود در اولین سفر رسمی وی از آسمان عربستان به سمت امارات پرواز کرد.

طی دو روز گذشته وزیر خارجه جدید اسرائیل در سفر به امارات، سفارت اسرائیل را در ابوظبی افتتاح کرد. دیروز نیز کنسولگری رژیم صهیونیستی در دبی در مراسمی آغاز به کار کرد.

این نخستین سفارت رژیم صهیونیستی در منطقه خلیج فارس است.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین با صدور بیانیه‌ای به افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در امارات واکنش نشان داد و خطاب به اماراتی ها گفت که افتتاح این سفارت به معنای حمایت از رژیم اشغالگر و دشمنی با فلسطینیان است.

ابوظبی و تل آویو از زمان عادی‌سازی روابط در سپتامبر 2020 که با حمایت دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شد، پروازهای مستقیمی ایجاد و سفرای خود را تبادل کردند.

قرار بود «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی مارس گذشته به ابوظبی سفر کند اما به دلیل اختلاف با اردن و به دلیل آنکه هواپیمای حامل «بنیامین نتانیاهو» باید از حریم هوایی اردن پرواز می‌کرد، این سفر لغو شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 0
    مدتهاست که انجام شده . فقط رسانه ای نشده.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 0
    این دو تا که رفیق دونگ هم هستن اینکه عجیب نیست. اسرائیل که با ال یهود عربستان فامیل هستن.خخخخخ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس