پامپئو: خطر نشت چیز دیگری از آزمایشگاه ووهان وجود دارد

وزیر خارجه سابق آمریکا که خود از اشاعه‌دهندگان ادعای نشت آزمایشگاهی کرونا بوده، مدعی شده با توجه به این که آزمایشگاه ووهان چین همچنان فعالیت می‌کند، خطر نشت چیز جدیدی مشابه کرونا از این آزمایشگاه وجود دارد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در دوره ترامپ و از طرفداران جدی تئوری ادعایی که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در موسسه ویروس شناسی شهر «ووهان» چین به بیرون درز کرده، روز چهارشنبه مدعی شد خطر نشت چیز دیگری از این آزمایشگاه وجود دارد. 

 وی در این خصوص در گفت‌وگو با شبکه «فاکس نیوز» گفت: این آزمایشگاه همچنان باز و عملیاتی است. هیچ نشانه‌ای مبنی بر این که آن‌ها روندهای ایمنی را در این آزمایشگاه افزایش داده باشند، ندیده‌ام. خطر این که اتفاق مشابهی بیافتد، بسیار واقعی است. باید بدانیم آیا آن (ویروس کرونا) از این آزمایشگاه به بیرون نشت کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتینک»، پامپئو در ادامه، ادعاها مبنی بر این که چین در خصوص این همه‌گیری پنهانکاری کرده را تکرار کرد و افزود: حزب کمونیست چین در «سرپوش گذاشتن» در خصوص ریشه همه‌گیری کرونا نقش داشته و پکن شاهد مرگ پزشکان و ناپدید شدن روزنامه‌نگاران بوده است. 

این ادعاها در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه چین عصر دوشنبه در نشستی خبری گفت، چین بارها و بارها تاکید کرده که ردیابی منشا کرونا موضوعی علمی است و نباید سیاسی شود.

«وانگ ونبین» از سخنگویان وزارت خارجه چین در بخشی از این نشست خبری درباره اتهام زنی‌های آمریکا به چین در زمینه منشاء کرونا گفت، ایالات متحده دانشمندان را تحت فشار قرار داد تا از فرضیه «نشت آزمایشگاهی» حمایت کنند. این نشان می‌دهد که ایالات متحده به جای جستجوی منشأ علمی این قضیه، فقط به این فکر می‌کند که چگونه مسئولیت را به گردن چین بیندازد.

این دپیلمات چینی ادامه داد، «ماسیمو گالی» رئیس بخش بیماری‌های عفونی در بیمارستان «لوئیجی ساکو» وابسته به دانشگاه میلان  گفت که ویروس کرونا ویروس ناشناخته‌ای است وهیچ نشانه‌ای از مهندسی ژنوم در آن وجود ندارد و نظریه نشت آزمایشگاه هیچ پایه علمی ندارد.

وانگبین افزود «دکتر دانیل اندرسون» استادیار سابق «دانشکده پزشکی دوک» که در آزمایشگاه ووهان کار می‌کرده هم گفت که در این آزمایشگاه پروتکل‌ها و الزامات سختگیرانه‌ای برای مطالعه در زمینه مهار عوامل بیماری‌زا وجود داشت.

چندی قبل نیز «ژائو لی‌جیان» از دیگر سخنگویان وزارت خارجه چین نیز در یک نشست خبری اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا علیه پکن درباره همه گیری ویروس کرونا را به شدت رد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین اعلام کرد که آزمایشگاه ویروس شناسی ووهان به دلیل نقش مهمی که در زمینه بررسی و مطلعه کووید-۱۹ داشته است، شایسته دریافت جایزه نوبل پزشکی است.

در هفته‌های اخیر مقام‌های غربی به ویژه آمریکایی بارها به چین درباره عدم همکاری با تحقیقات بین‌المللی برای مشخص شدن خاستگاه و منشا ویروس کرونا اتهام زده‌اند اما پکن به شدت این اتهام‌زنی را رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    10 11
    شیطان بزرگ در اندیشه پاندمی دیگری است.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      10 5
      وقتی از آزمایش چین نشت پیدا کرده مفصرش چینی ها هستن نه آمریکا. نکنه منظورت اینه آمریکا تا اونجا نفوذ کردن. اگر اینجوری باشه خاک تو سر چین با این همه ادعا نمیتونه مواظب آزمایشگاهش باشه و افتاده دست آمریکا.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    9 8
    راستش منم مثل پمئو فکرمیکنم
  • مسعود IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    18 5
    مایک پمپگو خودش منشا هزاران بیماری ناشناخته هس و غلط کرد در مورد کرونا اظهار فضل کرد پمپگو اسوه و سمبل جنایت و دورغگوییست امیدوارم در همین نزدیکی توسط یک خداشناس شجاع ترور بشه
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      البته اسمش ترور نیست بلکه قصاص ، ترور رو اونا انجام دادن ما حق مقابله به مثل داریم... کاش انجام بشه و به عدالت برسیم
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    5 0
    جدال شیاطین با کفار هر دو به جهنم
  • علی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 1
    حرومزاده‌ی صهیونیست چیزی به خوردک مار و مور شدن اون بدن کثیف بوگندوت نمونده
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 1
    من شک ندارم اونی که این موجود رو به دنیا آورده با شخص ابلیس ه م ب س ت ر شده است! با خود خود ابلیس!!
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    یکی حزب کمونیست و یکی حزب شیطان، خود خدای متعال بالاخره بعد از این همه جنایات بشری فرمان ظهور و قیامت صادر میکنه. «أَيَحْسَبُ الْإِنسَانُ أَلَّن نَّجْمَعَ عِظَامَهُ بَلَىٰ قَادِرِ‌ينَ عَلَىٰ أَن نُّسَوِّيَ بَنَانَهُ» (آیه ۳ـ۴) ترجمه: آيا انسان مى‌پندارد كه هرگز استخوان‌هاى او را جمع نخواهيم كرد؟! آرى قادريم كه (حتى خطوط سر) انگشتان او را موزون و مرتّب كنيم.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    مثل این که قرنطینه مردم دنیا و شکنجه اونها با کم کردن توانایی اقتصادیشون و کشتار سفید به ابرقدرت ها مزه داده. به نظرم این دفعه اگه پاندمی صورت گرفت، مطلقا مرزهای ایران باید بسته بشه.
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    چطور شما عراقی تبار بدون هیچ محدودیتی آزادانه به آمریکا رفت و آمد می کنید اما ملت ایران باید از هفت خوان رستم گمرک و اداره گذرنامه آمریکا بگذرند تا به آمریکا بروند؟
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 1
    پمپگو هنوز درحال قلقل کردن هست
  • reza IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    جدا از حرف این ملعون باید گفت ووهان مرکز بیوتکنولوژی چینه و یکی بزرگترین دانشگاهها که منشا تولید حشرات تراریخته هست در این شهر قرارداره. این امکان وجود داره که کرونا از این شهرک بیوتکنولوژی نشت کرده باشه کما اینکه سر به نیست شدن تعدادی محقق و پزشک که اولین بار این ویروس را در ووهان کشف کردن میتونه انسان رو به فکر فرو ببره.
  • GB ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    گفتنی است که آزمایشگاه ووهان به تازگی توسط فرانسه برای چینی ها ساخته شده.
  • کاربر IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 1
    در آینده نچندان دور جهانیان خواهند فهمید که ویروس کرونا ساخته و پرداخته آمریکاست
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 1
    ای بابا تو یکی دیگه اون زبون دهن شومتو ببند تا اومدی زری از ووهان و تهمت به چین بزنی پنج پوند مواد منفجره توی شهر لوس آنجلس تون ترکید ، جناب بمبئو.....هههخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس