آیا مرد شماره دو وزارت امنیت چین واقعا به آمریکا پیوسته است؟

یک سال است که هیچکس از رهبر سرویس مخفی چین، دونگ جینگوی، چیزی نشنیده، او که رسماً معاون وزیر (شماره دو) گوآنبو، وزارت امنیت دولتی بود در فوریه ۲۰۲۱، پس از پرواز از هنگ کنگ به کالیفرنیا ناپدید شد.

به گزارش مشرق، مجله فرانسوی Le Point نوشت: جنگ سرد مجددا مردم را وادار کرده تا درباره جدا شدن و وجود اسرار و مسموم شدن و نشر اکاذیب صحبت کنند. مساله جدید استفاده زیاد از شبکه‌های ارتباط اجتماعی است. این کاری است که پکن انجام داد تا جدا شدن دونگ جینگوی و پیوستنش به آمریکا با گنج اطلاعاتی که درباره کووید۱۹ می‌داند را انکار کند.  

در گزارش این مجله آمده است: دستگاه‌های اطلاعات و ضدجاسوسی نقش اصلی در دوره تنشی که جهان در آن قرار دارد، ایفا می‌کنند به ویژه دستگاه‌هایی که وابسته به یکی از کشورهایی باشند که خودش در رأس بحران باشد چراکه در چنین اوضاعی رهبران را در جریان قصد و نیت رقبایشان یا هم‌پیمانانشان می‌گذارند و در نتیجه باید از آن‌ها دربرابر حملات دشمن محافظت کرد به ویژه اگر مثل پکن باشد.

این مجله نوشت: دونگ جینگوی برای دستگاه‌های ضدجاسوسی فرانسه ناآشنا نیست. روجی فالیگو، روزنامه نگار و نویسنده در کتابش "سازمان اطلاعات چین" نوشته بود که در سال ۲۰۰۸ که وی مسؤول امنیت کشور در منطقه هابی بود بر عملیات جاسوسی در فرانسه نظارت داشت و پرونده دو جاسوس اداره امنیت خارجی فرانسه که محکوم به جاسوسی به نفع چین هستند را می‌توان به جدا شدن احتمالی ربط داد.

این مجله نوشت: پشت پرده ناپدید شدن جینگوی همچنان مشخص نیست و شایعاتی در این باره وجود دارد از جمله جاسوس چینی با اطلاعات بارزشی از کرونا از آزمایشگاه ووهان، متهم به شیوع ویروس کرونا وارد آمریکا شد.

فالیگو می‌گوید: ما باید درباره پرسنلی که به همراه دونگ جینگوی بودند، سوال کنیم. چراکه ووهان مرکز پژوهش درباره ویروس‌ها بود و ریاست آن را ارتش آزادی‌بخش خلق چین برعهده دارد. به نظر من حتما به دلیل شدت فعالیت در این آزمایشگاه اشتباهی در تعامل صورت گرفته است.

این مجله مدعی شد: سازمان اطلاعات چین در جنگ سایبری متجاوزانه عمل می‌کند. برای همین گفتن اینکه هکرهای چینی به صورت مستقل و جدا از مقامات فعالیت کرده باشند، توهم است. این شامل پرونده دو هکر چینی است که متهم به نقض شرکت‌های غربی فعال در زمینه کرونا در اروپا و آسیا و همچنین هک کردن شرکت‌هایی هستند که به نفع ارتش آمریکا کار می‌کنند. این دو با دفتر وزارت امنیت کشور در کانتون همکاری می‌کردند و این گواهی مهمی از مؤلفی است که جامعه بین‌المللی او را به دلیل شناخت عمیقش از سازمان اطلاعات چین به رسمیت می‌شناسند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس