کد خبر 1239330
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
رمزگشایی از اعتراضات دومینویی نفتی‌ها/ کارکنان نفت چگونه حقوق می‌گیرند؟

گلایه کارکنان رسمی، قرارداد موقت و پیمانکاری نفت از بی‌عدالتی‌ها در نظام پرداخت وزارت نفت به حدی به مرحله اشباع رسیده بود که مصوبه مجلس برای کاهش سقف حقوق آنها به مثابه کبریتی بر باروت عمل کرده است.

به گزارش مشرق، بدون شک مهم‌ترین سوژه خبری چند روز اخیر صنعت نفت کشور به اعتراضات گسترده و دومینووار کارکنان بخش‌های مختلف این صنعت اختصاص دارد. این اعتراضات که ابتدا از اعتراض کارکنان رسمی به حقوق و مزایای دریافتی در سال جاری کلید خورد، در ادامه به اعتراض نیروهای قرارداد موقت و نیروهای پیمانکاری نیز کشیده است، به گونه‌ای که کمیسیون انرژی مجلس در جلسه‌ای با وزیر نفت در نهایت تصمیم به حل این مناقشات از طریق مصوبه شورای سران قوا گرفت.

در این بین یک سوال کلیدی وجود دارد، اینکه چه اتفاقی افتاد که ناگهان چنین اعتراضات گسترده‌ای در صنعت نفت کشور رقم خورد؟ قطعا برای پاسخ دقیق به این سوال باید سیر تحولات مربوط به حوزه منابع انسانی و نظام حقوق و دستمزد در صنعت نفت، حداقل در بازه ۸ سال گذشته را موردبررسی قرار دهیم اما در این گزارش صرفا به انرژی فعالسازی شعله گرفتن این اعتراض‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

تقاضای تفحص از حقوق‌های نامتعارف

در واقع موضوع از این قرار است که در قانون بودجه ۱۴۰۰ سقف حقوق کارکنان رسمی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه با استناد به قانون مدیریت خدمات کشور از ۲۱ برابرِ حداقلِ حقوق به ۱۵ برابرِ حداقلِ حقوق قانون اخی‌الذکر کاهش پیدا کرده است. بدین صورت تعداد زیادی از کارکنان عملیاتی صنعت نفت که در شرایط طاقت‌فرسایی مشغول خدمت هستند در سال جاری حقوق کمتری نسبت به سال‌های گذشته دریافت کردند. یعنی حقوق‌شان نه تنها افزایش نیافت بلکه کاهش هم پیدا کرد.

همین موضوع سبب شد که اعتراضات گسترده‌ای ابتدا از طرف کارکنان رسمی مناطق عملیاتی شروع شود تا جایی که حتی در پی واکنش کارکنان شرکت پایانه‌های نفتی در جنوب کشور عملیات بارگیری نفت خام برای ساعاتی مختل شده بود و سپس کارکنان قرارداد موقت و نیروهای پیمانکاری که همواره در شرایط مالی پایین‌تری نسبت به کارکنان رسمی به سر می‌برند نیز به ماجرا وارد شدند زیرا صحنه را به گونه‌ای دیدند که همیشه به حقوق و مزایای کارکنان رسمی توجه می‌شود ولی به آنها نه.

البته واضح و مبرهن است که مشکلات کارکنان صنعت نفت از کارکنان رسمی، کارکنان قرارداد موقت و کارکنان پیمانکاری صرفا با یک مصوبه مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۰ ایجاد نشده است .بلکه این مصوبه به منزله کبریتی بر باروت انباشته شده از بی‌عدالتی‌ها و بی‌توجهی‌های وزارت نفت در پیگیری مطالبات کارکنان این صنعت عمل کرده است.

با همه این توصیفات برای بررسی دقیق‌تر دلایل شعله‌ور شدن اعتراضات کارکنان صنعت نفت و ارتباط این موضوع با مصوبه مجلس و راهکارهای حل این مشکل با ابراهیم فولادوند منصوری مدیرکل اسبق تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی وزارت نفت به گفتگو نشستیم.

مشروح این مصاحبه به شرح زیر است:

*روایتی از تاریخچه استقرار نظام حقوق و دستمزد نفتی‌ها از زمان کنسرسیوم تا به الان

از نظر شما ریشه اعتراضات کارکنان رسمی وزارت نفت چیست؟ یعنی چرا به ناگهان در سال جاری شاهد بودیم که کارکنان رسمی وزارت نفت علیرغم حقوق به نسبت بالایی که در مقایسه با سایر کارکنان دولت می‌گیرند دست به اعتراض زدند؟ تحلیل شما از وقایع چیست؟

فولادوند: ببینید ساختار حقوق و مزایا در صنعت نفت یک ساختار هرمی است و اینگونه نیست که همه کارکنان رسمی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه حقوق بالایی دریافت کنند. بنده در پیام اختصاری که به آقای نخعی سخنگوی محترم کمیسیون انرژی مجلس ارسال کردم کلیاتی از مبانی نظام پرداخت در صنعت نفت را توضیح دادم که بر مبنای آن می‌توان به بررسی وضعیت حقوق کارکنان صنعت نفت پرداخت.

از بدو تولد صنعت نفت در ایران تا الان، این صنعت مقررات اداری و استخدامی مجزایی از سایر سازمان‌ها داشته است. البته این استثنا بودن فقط مختص صنعت نفت نیست و بسیاری از سازمان‌ها مقررات اداری و استخدامی خاصی دارند که برای نمونه می‌توان به مقررات مربوط به هیئت علمی دانشگاه‌ها، وزارت امور خارجه و سازمان نظام پزشکی و ... اشاره کرد.

نفت در ایران از زمان تاسیس شرکت نفت ایران و انگلیس تا ملی شدن صنعت نفت و تا امروز دارای مقررات اداری و استخدامی خاص بوده است. معنی خاص بودن این نیست که نفتی‌ها باید حقوق بیشتر یا کمتر بگیرند بلکه مبانی مقررات آن نسبت به مابقی حوزه‌ها متفاوت است که بنده خدمتتان توضیح می‌دهم.

بعد از ملی شدن صنعت نفت، در اوایل دهه ۳۰ شمسی، هنگامی که کنسرسیومی از شرکت‌های نفتی به سرکردگی آمریکا هدایت صنعت نفت ایران را بر عهده گرفتند. تغییرات اصلاحی در خصوص استقرار نظام‌های طبقه‌بندی مشاغل پیشرفته و نظام پرداخت متکی به آن در دستور کار مدیران ذیربط قرار گرفت. لذا آمریکایی‌ها مقررات و ضوابطی را بر این صنعت حاکم کردند که آن زمان در بیشتر شرکت‌های نفتی معتبر دنیا اجرایی میشد و با روش‌های دقیق و علمی تدوین شده بود.

بدین صورت نظام اداری و استخدامی نفت دچار تغییرات تکاملی شد و در مسیر هماهنگ با شرکت‌های بین‌المللی نفتی قرار گرفت. از ابتدای فعالیت صنعت نفت در ایران با قدمت بیش از یکصد سال نظام‌ها و سامانه‌های مربوط به نفت (حتی قبل از اجرای اولین مواد قانون استخدام کشوری در دستگاه‌های دولتی) با مبانی متفاوت و در بستری جداگانه از نظام‌های دولتی به حیات تکاملی خود ادامه دادند.

*چرا مصوبه مجلس باعث اعتراض نفتی‌ها شد؟

در نتیجه نظام پرداخت و اداری نفت بر مبنای نوینی و مطابق با استانداردهای جهانی پایه‌ریزی شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی صنعت نفت نیز در جهت هماهنگی با محدودیت‌های بودجه‌ای و مدیریتی دولت‌ها، در دهه ۶۰ تا اوایل دهه ۷۰ حدود ۱۴ سال کارکنان خود را از دریافت اضافات عمومی حقوق سالیانه محروم ساخت.

آیین‌نامه اداری و استخدامی و حقوق و مزایای کارکنان نفت بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدامات کشوری مجددا طبق ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت در سال ۱۳۹۱ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. اما در قانون جدید مجلس که در بودجه ۱۴۰۰ آورده شده است نسبت به این مبانی که نظام حقوقی نفت بر آن استوار است کم ‌توجهی شد.

در بودجه ۱۴۰۰ برای تعیین سقف حقوق کارکنان وزارت نفت از قانون مدیریت خدمات کشوری استفاده کرده‌اند، یعنی مبنا را این قانون قرار دادند، درحالیکه نظام پرداخت کارکنان نفت بر مبنای دیگری طرح‌ریزی شده است و نمی‌توان این دو مبنای قانونی را در یک ساختار پیاده و اجرایی کرد.

مثلا در قانون بودجه بر مبنای قانون مدیریت خدمات کشوری سقف حقوق نفتی‌ها را همانند مابقی کارکنان دولت ۱۵ برابر حداقل حقوق قانون مذکور تعیین کرده‌اند. خب این مبنای قانونی مختص سازمان‌های مشمول این قانون است و با مبانی تعیین حقوق در صنایع بزرگ همانند صنعت نفت همخوانی ندارد. لذا نمی‌توان با ابزار نظام دیگری  که اساسا در بستری جداگانه و متفاوت رشد داشته  در سازوکار نظام متفاوت دیگر تغییرات مورد نظر را اعمال نمود.

*چرا حقوق نفتی‌ها از سایر کارمندان دولت بالاتر است؟

 شما مدام اشاره می‌کنید که مبنای پرداختی نفتی‌ها با مابقی کارمندان دولت می تواند متفاوت باشد. سوال اساسی این است که چرا باید این تفاوت را بین نفتی‌ها با سایر کارکنان دستگاه‌های مختلف دولت قائل شویم؟ یعنی چرا باید نفتی‌ها به نسبت حقوق بالاتری در مقایسه با سایر کارمندان دولتی بگیرند؟

فولادوند: نظام پرداختی در صنعت نفت عملیات محور است، یعنی در این نظام کمترین حقوق در پایه‌های مساوی را نیروهای ستادی می‌گیرند و حقوق نیروهایی که در مناطق عملیاتی کار می‌کنند بیشتر است. در صنعت  نفت هم شخص گرید ( پایه) شخصی  دارد و هم پست او گرید سازمانی دارد. اتفاقا این نظام طبقه‌بندی از نظام سلسله مراتبی و مدرج نیروهای نظامی الگو گرفته شده است.

ببینید نمی‌دانم شما از شرایط کار در مناطق عملیاتی اطلاع دارید یا خیر، ولی کار در دمای بالای ۵۰ درجه با آن حجم از آلودگی زیست محیطی و خطرات جانی به صورت طرح اقماری ۲ هفته کار و ۲ هفته استراحت و یا ۲۰ روز کار و ۱۰ روز استراحت واقعا کار طاقت‌فرسایی است. یعنی تنها انگیزه‌ای که برای نیروهای مناطق عملیاتی اعم از اقماری و غیر آن وجود دارد که در آن شرایط سخت کار کنند و بعدها هزاران مشکل و بیماری گریبان‌گیر آنها می‌شود این است که حقوق نسبتا بیشتری از دیگر گروه‌های شغلی بگیرند.

اما وقتی شما در قانون مجلس سقف حقوق آنها را کاهش می‌دهید، تنها مزیت موجود برای کارکنان عملیاتی و ستاد عملیات و پشتیبانی را نیز از آنها می‌گیرید. نگاه کنید ممکن است برخی افراد باسابقه مثلا بالای ۳۰ سال در مناطق عملیاتی و ستادی به طور طبیعی حقوق بالایی بگیرند، ولی توجه داشته باشید که این افراد تعداد قابل توجهی نیستند و می‌توان به روش‌هایی منطقی حقوق آنها را کنترل کرد. در واقع حقوق به اصطلاح  نسبتا بالا به اکثریت کارکنان پرداخت نمی‌شود.

اما وقتی بدون توجه به قدمت اجرایی و ساختار قانونی مربوط، آن هم با خط کش اندازه‌گیری یک نظام پرداخت دیگر سقف پرداخت تصویب می‌شود که به همه کارکنان رسمی نفت عمومیت دارد و تنها مزیت آنها را سلب می‌کند طبیعی است که نسبت به آن اعتراض صورت می‌گیرد. در این ماجرا حقوق کارکنان رسمی نفت نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

من به علت بازنشستگی از ۶ سال پیش، اکنون در جزییات اطلاعات موضوع قرار ندارم اما به طور مثال وقتی یک نیروی عملیاتی سال گذشته ماهی ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفت و امسال حقوقش به ۸ میلیون تومان رسیده است. یا مثلا حقوق او ۱۵ میلیون تومان بوده و الان ۱۲ میلیون تومان شده است. خب دیگر چه انگیزه‌ای برای این فرد برای حضور در آن مناطق باقی می‌ماند. بنده امیدوارم در تصمیم جدیدی که دولت و مجلس اتخاذ می‌کنند آسیب‌هایی که به نظام منطقی، علمی و تجربه شده جبران خدمت کارکنان نفت خاصه در بخش‌های عملیاتی که در خط مقدم تولید نفت و گاز کشور هستند وارد شد جبران شود.

کار و فعالیت در صنعت نفت منحصر به شرایط و ویژگی‌های این صنعت است. به نظر میرسد صنعت نفت در ویژگی‌های انحصاری خود رقیب صنعت دیگری نیست. کما اینکه صنعت دفاعی و یا انرژی اتمی، داروسازی و درمان هم دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود بوده و امر مقایسه  با دیگر خدمات دولتی یا سایر بخش‌ها خارج از موضوع است.

*تلاش شرکت‌های نفتی خارجی برای جذب نیروهای متخصص ایرانی با ایجاد جذابیت مالی

 شما از جنبه طاقت‌فرسا و تخصصی بودن کار در مناطق عملیاتی به موضوع پرداختید. اما واقعیت دیگری که وجود دارد این است که همین الان بسیاری از مهندسان و نیروهای خبره صنعت نفت کشور به دلیل جذابیت‌های مالی کار در سایر کشورها ، ایران را ترک می‌کنند. مثلا در همین پارس جنوبی طرف قطری در حال تلاش است که بتواند نیروهای عملیاتی ایرانی را برای تولید گاز جذب کند و پیشنهادهای مالی جذابی را هم ارائه می‌دهد. یعنی موضوع بالا بودن حقوق کارکنان عملیاتی از این جنبه نیز قابل بررسی است، زیرا اگر همین حداقل حقوق را هم پرداخت نکنیم با مهاجرت نیروی عملیاتی مواجه خواهیم شد و در نتیجه روند تولید نفت و گاز کشور با تهدید مواجه می‌شود.

فولادوند: بله دقیقا صنعت نفت یک صنعت جهانی است و یکی از صنایع استراتژیک دنیاست. اتفاقا شرکت‌های نفتی سایر کشورها نیز مقررات خاصی دارند و حقوق خاص به کارکنان خود می‌دهند. نه تنها حقوق بلکه امکانات خاصی نیز در اختیار آنها می‌گذارند. در تمامی دنیا صعوبت کار در صنعت نفت بسیار بالاست و تلفات انسانی زیادی در هنگام کار در این صنعت اتفاق می‌افتد. در نتیجه به خاطر همین صعوبت و ویژگی کار و از طرفی تخصص بالای موردنیاز، اکثر شرکت‌های نفتی با کمبود نیرو مواجه هستند.

وقتی به این دلایل، عرضه نیروی کار کم شود و تقاضا برای آنها زیاد باشد، طبیعتا قیمت این شغل بالا می‌رود و شرکت‌ها برای جذب کارکنان عملیاتی متخصص بر روی آیتم افزایش حقوق با یکدیگر رقابت می‌کنند تا نیروهای بهتری را جذب کنند. ما همین الان هم با مهاجرت نیروهای متخصص شبیه پدیده فرار مغزها مواجه هستیم. حتی کشورهای اطراف ایران در قالب خرید خدمت با کارکنان عملیاتی ایرانی قرارداد امضا می‌کنند.

مثلا طرف به جای اینکه با یک پرواز ۱.۵ ساعته از تهران به عسلویه برود با یک پرواز ۲ ساعته از تهران به قطر می‌رود و در شرکت نفت و گاز قطری کار می‌کند و حقوق بالاتری هم می‌گیرد. دو هفته آنجا کار می‌کند و دوباره با یک پرواز به تهران برمی‌گردد. در این روش دیگر حتی بحث مهاجرت هم مطرح نیست و لازم نیست طرف از وطنش دل بکند.

اتفاقا در قطر حقوق را به دلار پرداخت می‌کنند. ۱۰-۱۵ سال پیش که بنده روی میزان حقوق شرکت‌های نفتی منطقه و علت مهاجرت همکاران کار می‌کردم  دیدم به کارمند دیپلمه در صنعت حفاری نفت قطر حدود ۲۰ میلیون تومان در ماه حقوق پرداخت می‌شود. درحالیکه آن زمان سقف حقوق کارکنان عملیاتی ایرانی کمتر از  یک چهارم آن مبلغ بود. الان که قیمت دلار هم بالاتر رفته و مزیت بیشتری وجود دارد و ممکن است ماهی ۱۵۰ – ۲۰۰ میلیون تومان به متخصصان ایرانی حقوق بدهند. لذا در تحلیل‌های خودمان باید به همچین پدیده‌هایی هم توجه کنیم تا صنعت نفت ایران از نیروهای متخصص خالی نشود.

*افزایش حقوق نیروهای ستادی به بهانه اعتراضات کارکنان عملیاتی چقدر توجیه‌پذیر است؟

 شما به سختی کار نفتی‌ها در مناطق عملیاتی اشاره کردید. واقعا فکر نمی‌کنم کسی هم منکر این سختی باشد و نسبت به بالاتر بودن حقوق آنها اعتراضی داشته باشد، اما نکته اینجاست که چرا باید مدیران ستادی در وزارت نفت حقوق بالایی داشته باشند. به هر حال مصوبه‌ای که از طریق مجلس به شورای سران می‌رود به دنبال افزایش حقوق کارمندان رسمی صنعت نفت است که این کارمندان رسمی به دو بخش ستادی و عملیاتی تقسیم می‌شوند. اصلاح حقوق کارکنان عملیاتی موضوعی است که محل اختلاف نیست ولی آیا لازم است که حقوق کارکنان ستادی نیز به حالت گذشته برگردد؟

فولادوند: خب این موضوع یک دوگانه دیگری است که شما مطرح می‌کنید. نگاه کنید نظام طبقه‌بندی و ارزیابی شغل و پرداخت منبعث از آن که توسط موسسات بین‌المللی در صنعت نفت کشور تعبیه شده است، یک مجموعه کامل و بهم پیوسته است. مطمئن باشید آنها نیز در کارشان به جزئیات مسائلی که به ظاهر کم‌اهمیت هستند توجه می‌کنند و چنین نظام پرداختی را تعبیه کرده‌اند. اگر شما فاصله حقوق نیروهای عملیاتی با ستادی را افزایش دهید باز از آن‌ور بوم می‌افتید.

برای روشن شدن موضوع در حد اختصار و اجمال به  نظام طبقه‌بندی شغل و پرداخت حقوق صنعت نفت اشاره  بسیار کوتاهی می‌کنم. یکی از مهمترین کارکردهای نظام طبقه‌بندی و ارزیابی مشاغل به فلسفه وجودی آن برمی‌گردد که اجرای عدالت پرداختی متناسب با ارزش نسبی شغل محوله به هر یک از شاغلین را نتیجه خواهد داد.

در نظام طبقه‌بندی مشاغل ۲۱ پایه‌ای مورد عمل صنعت نفت، تعیین هر پایه (گرید) از دامنه امتیازی خاصی پیروی می‌کند. امتیازات مذکور از طریق تجزیه و تحلیل مختصات شغل در طبقات شغلی مربوط و عوامل امتیازپذیر آن حاصل می‌گردد. کمیت امتیازات متعلق به هر یک از قطعات شغلی بیانگر ارزش نسبی مجموعه فعالیت‌هایی است که انجام آن توسط شاغل می‌تواند مبنایی برای قیمت‌گذاری شغل در نظام جبران خدمت قرار گیرد.

جداسازی این زنجیره به هم پیوسته تحت عنوان ستاد و عملیات موجودیت این نظام منسجم را با خطر بی‌نظمی و از هم گسیختگی مواجه و از کارکرد خود ساقط خواهد ساخت. نظام پرداخت در صنعت نفت مثل یک زنجیره است و اگر به بخشی از آن خدشه‌ای وارد شود، کل زنجیره خاصه نظام اتکایی ارزیابی و طبقه بندی شغل از کارکرد خود می‌افتد.

نیروهای ستادی، نیروهای تخصصی صنعت نفت هستند که در ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت مورد توجه قرار گرفته اند. مثلا فردی که در اداره کل بهره‌برداری مناطق نفت‌خیز جنوب کار می‌کند، خب این فرد از مناطق عملیاتی به این سمت رسیده است و حالا فرماندهی عملیات را برعهده گرفته است. ولی ظاهر کار این است که نیروی ستادی است و پشت میزنشین است درحالیکه اینطور نیست.

به بیان دیگر این سازمان‌ها که همگی به ظاهر ستادی و اصطلاحا پشت میزنشین هستند، در شرایط احراز مشاغل کارمندان این مدیریت‌ها، کار در مناطق عملیاتی و کسب تجارب تخصصی و داشتن مدارج علمی مرتبط به صنایع نفت و سایر داشته‌های علمی تجربی مربوط به دانش مورد نیاز شغل پیش‌بینی شده است. به بیان ساده‌تر حقیقت این است که پیش‌نیاز حضور در بسیاری از بخش‌های ستادی، داشتن تجربه کار در مناطق عملیاتی است.

به طور مثال در امور برداشت و توسعه مخازن هیدروکربوری، جانمایی پالایشگاه‌ها و امور تخصصی مربوطه مورد اشاره و سایر گروه‌ها و رسته‌های شغلی، عموما افراد با تجارب عملیاتی مرتبط در سمت ستادی مربوطه مشغول به کار می‌شوند. در واقع افرادی که این مراحل پلکانی را در بخش عملیات گذرانده‌اند، با پیشرفت در مراحل بالاتر به موقعیت‌های ستادی می رسند. البته نباید فراموش کرد که به محض رسیدن به بخش ستادی، بسیاری از فوق العاده‌ها و مزایا از جمله صعوبت کار در مناطق حاره‌ای و غیره از آنها گرفته می‌شود.

اما اگر شکاف بین دو سمت عملیات و ستاد بسیار زیاد شود، انگیزه نیروها برای ادامه و انتقال به این بخش‌ها بسیار کم شده و نیروهایی غیرمتخصص و غیرعملیاتی در سمت‌های مذکور قرار می‌گیرند. از طرفی چشم‌انداز شغلی نیروهای عملیاتی در سنین جوانی و میان‌سالی انتقال و ارتقاء به واحدهای ستادی ذیربط در آینده شغلی است.

در مشاغل غیرنفتی مثل این می‌ماند که الان در ارتش با وجود همه فرماندهان و نیروهای متخصص شما به سرباز بیشترین حقوق را بدهید، چون نیروی عملیاتی است و افرادی که فرماندهی ارتش را برعهده دارند حقوق کمتری بدهید، خب این موضوع درست نیست. البته همان گونه که گفته شد در صنعت نفت در شرایط یکسان حقوق نیروهای عملیاتی بیشتر از نیروهای ستادی است، اما بنده سعی کردم با بیان برخی  مثال‌ها توضیح دهم که چرا درست نیست بین حقوق این دو گروه اختلاف زیادی ایجاد شود.

*کاهش حقوق نیروهای ستادی باعث خالی شدن صنعت نفت از نیروی متخصص می‌شود 

ضمنا بدین صورت نیست که کسی که در صنعت نفت الان مثلا مدیر فلان بخش تخصصی است، ناگهان به این پست رسیده باشد نه، او هم این طبقات و نردبان ساختار سازمانی را طی کرده است و پله پله مسیر پیشرفت را بالا رفته است. یعنی اول کارمند عملیاتی بوده بعد سرپرست نوبتکاری و در گردش شغلی بعضا موقعیت جفرافیایی شغل آنها تغییر یافته و سپس رئیس قسمت، معاون مدیر و مدیر شده است. ببینید مجموعه نظام‌ها و سامانه‌های ساختاری و اداری، استخدامی صنعت نفت یک مجموعه بهم پیوسته با قدمت بیش از یکصد ساله است و از روش‌های علمی و تجربی تکاملی ویژه‌ای برای استقرار و عملیاتی شدن آن استفاده شده است.

بنابراین شما نمی‌توانید بگویید که نیروهای ستادی در شرکت‌ها و واحدهای تابعه وزارت نفت مثل نیروهای ستادی سایر سازمان‌ها، تابع نظام استخدامی دیگری حقوق بگیرند و فقط نیروهای عملیاتی نفت حقوق متفاوتی داشته باشند. خب با این وضعیت همه می‌روند نیروی ستادی دیوانی و دفتری می‌شوند و کسی دیگر در سمت‌های ستادی نفت که نقش حمکرانی و سیاست‌گذاری را برعهده دارد کار نمی‌کند. اصلا ما انگیزه و زمینه تربیت مغز متفکران و سیاست‌گذاران صنعت نفت را از بین می‌بریم و در حوزه سیاست‌گذاری که کلیدی‌ترین بخش صنعت نفت است با کمبود نیرو مواجه می‌شویم.

من تمامی تلاشم را کردم که بگویم این روابط و ضوابط تعبیه شده در نظام اداری صنعت نفت بر یک مبنای علمی و به صورت پیوسته کار می‌کند. اگر شما یک جایی از آن را بر یک مبنای نادرست دستکاری کنید، کل سیستم کارکردش منحرف می‌شود. اگر حقوق کارکنان عملیاتی را کاهش دهید خب دیگر انگیزه‌ای برای کار در مناطق عملیاتی برای آنها باقی نمی‌ماند. اگر حقوق کارکنان ستادی را به نسبت کارکنان عملیاتی خیلی کاهش دهید باز مشکل دیگری به وجود می‌آید. در نتیجه باید با یک دید جامع به همه جوانب این موضوع توجه کرد. در تمام دنیا به صنایع استراتژیک خود اینگونه که ما برخورد می‌کنیم رفتار نمی‌کنند.

در خاتمه چون درمصاحبه شما از اعتراضات سخن به میان آوردید باید عرض کنم، به کوری چشم دشمنان ملت ایران، کارکنان صنعت نفت ایران در فضای عقلانیت دولتمردان و نمایندگان انقلابی مجلس شورای اسلامی از هر اقدامی که به ضرر کشور باشد امتناع خواهند کرد و فقط گله خود را در بیان مشکلات پیش آمده مطرح کرده و اطمینان دارند در نظام اسلامی به خواسته بر حق آنان توجه لازم مبذول خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 293
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 28
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    موافق تعدیل حقوقشان در حدود سایر کارکنان هستم،هیچ برتری نسبت به دیگران ندارند.
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      11 11
      مخصوصا با تو سایبری
    • کارمند مفتخور نفت IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      69 12
      گوش کن و بعد خودت قضاوت کن. با لیسانس مهندسی از دانشگاه تهران در آزمون شرکت نفت شرکت کردم. از بین 120 هزار داوطلب جزو 4هزار نفر قبولی بودم. وقتی دوستانم تهران مشغول کار بودن رفتم خوزستان، متاسفانه بی امکانات ترین و آلوده ترین استان کشور. در دمایی که شما یک دقیقه هم دوام نمیاری بعضا باید ساعتها بیسیم به دست کنار یک دستگاه می ایستادم تا کار انجام بشه در کنار گازی که درصورت نشت با یک دم و بازدم تلف میشدم. این روزها بود و شبهای شبکاری تا 7 صبح باید چهارچشمی حواسم بکار میبود که بخاطر تکرار این چرخه روزکاری و شبکاری خیلی همکارانم دچار مشکلات جدی شده اند. جایی بودم که موبایل درست انتن نمیداد اینترنت و غیره که بماند. به همه اینها اضافه کن زندگی در وسط بیایان کنار انواع حشرات و کمپ و غذای بسیار نامناسب و جاده های خطرناک مناطق عملیاتی و البته حاضر شدن سر کار در روز سال تحویل و شب عاشورا و عزا و عروسی اقوام و دوستان که شما حاضر نیستی از یکیش بگذری. از بین همه چیزهایی که گفتم اگر دروغی بینش بود خدا از سر تقصیراتم نگذره ولی با همه اینها اگر تصور شما اینه که من دارم 20-30 میلیون حقوق میگیرم و از دادن کمترین حق من و خانوادم که دارم جوونی و عمرم رو اینطوری میگذرونم ناراحتی حتما در اولین فرصت که جای دیگه ای اونطرف آب پیدا بشه اقدام میکنم که از شر من راحت بشی
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      19 6
      خب این برمیگرده به درکت هیچ فرق بین ی نیروی متخصص با .....درک نمیکنی
    • طاها IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      36 11
      در صلاحیت شما نیست که بگی چقدر بگیرن.تو میدونی رگ سفید یک کجاست تو میدونی پازنان یک کجاست تو میدونی یونت سه کجاست تو میدونی نگهبان راه بند رگ سفید دماش الان چند تو میدونی چاه نفت شماره دو رامشیر کجاست نه برق نه اب مارهای جعفری رگ سفید رو دیدی عقربهای یونت سه رو دیدی الان کجا هستی فقط یه شب با من بیا گشت حراست تا بهت نشان بدم کی حقشه کی حقش نیست.زیر پتو گلبافت الان خوابی.شرمتان باد.راستی چاه پنجاه اهواز میدونی کجاست چاه 198رگ سفید چندتا پارسال توش جزقاله شدن به تو هم میگن انسان نا مروت
    • Renato IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      18 3
      حرف بی منطق نرن حاجی، مگه نوع کار و خطر کارشون با بقیه ارگانها یکیه ک شرایط مساوی میخوای؟؟
    • محسن IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      12 7
      برتری که نه اما کارشون یکم سختره عزیز هیچ کارمندی نصف عمرش رو واسه شرکت و اداره ش کار نمیکنه فقط روزی نهایتا ۸ ساعت میره سرکار و شبش تو خونه ش هیچ کارمندی وقتی میره سرکار احتمال اینو نمیده که ممکنه امروز تو کار بمیره و تاحالا ندیده همکارش کنارش فوت کنه گرما و الودگی و دوری از مناطق مسکونی و حتی نداشتن انتن موبایل و اینترنت و بقیهش هم نوش جونتون
    • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      14 3
      سلام من نمیدونم شما ارگان مشغولی اما تا تو شرایط کاری پر استرس و روی بمب کار بکنی(یعنی فشار ۱۴۰ بار) دیگه این نظر نمیدی پس لطف کن در جایگاه کاری خودتون نظر بدید
    • US ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      14 3
      عدالت برابری نیست عدالت یعنی حقوقت با سختی و مشکلات کارت همخوانی داشته باشه اگه شرایط دقیقا برابر بود حقوقها هم میتونست برابر باشه ولی اینجوری نیست
    • محمد GB ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      7 2
      هر وقت اومدی یه روز تو شرایط سخت عملیات کار کردی و اصلا تواناییشو داشتی بعد چرند بگو
    • مهران IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      6 0
      دو کلمه هم از ننه عروس
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      8 3
      بیا ماهشهر منطقه ویژه یک روز فقط یه شیفت توی برج۵ که شرجی باشه کار کن با دستگاهها اگه موندی پیشمون مردی
    • US ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      21 8
      نفتی ها حقوق بالا میگیرن تا چشم حسودا در بیاد. تازه قراره بیشتر هم بشه.
    • بابک FR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      7 1
      چقدر می‌تونه یک انسان نادان باشه
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      6 0
      واقعا وقتی آدم نگاه میکنه به اینکه ملت و تفکرشون که چطوری هست و به حدی رسیدن که میتونن همدیگر رو بخورن حق میده که این ملت اصلا نمیدونه حق چی هست که بخواد بگیره. حق این مردم با درک و شعور مثل این (چی بگم انسان؟) همینی هست که داره سرش میاد. ۱. بعضی از علما میگن کارگران معدن، زغال، آجرپزی و ... کارشون سخته. یعنی واقعا این علما نمیدونن تخصص،‌ دانش و پیچیدگی عملیاتی کارها با هم فرق دارد. آب جوی کشیدن، فاضلاب خالی کردن،‌حمالی کردن هم خیلی سخته ولی چون شما میتونی همش رو انجام بدی دلیل نمیشه شما باید دریافتی بالای نسبی داشته باشی. اینکه چند نفر صلاحیت دارن که با تخصص تو کار کنن بسیار بسیار در درآمدت مهمه. اینکه اگر بری چقدر طول میکشه کسی رو تربیت کرد کار تورو بکنه. ۲. بعضی از علما مقایسه میکنن با معلمین. بنده پدر و مادر خودم معلم بازنشسته هستند. واقعا بنظر شما حقوق معلم و کارکنان نفت از هر نظری اصلا قابل مقایسه هست. بنده به شخصه معتقدم حقوق معلمین هم متناسب کرامت آن ها باید باشد اما دلیل نمیشه معلم و کارمند نفت یک اندازه بگیرند که قیاس خنده داری است. ۳. شرایط کار نفت پر است از سختی و ریسک های پیدا و نهان که اگر کسی انقدر کور است که نمی بینه بهتره در همان کوری بمیره اما می شه گفت عملا کارکنان نفت تخصص و زندگی خود و خانواده خود را به ثمن بخس میفروشند. ۴. اصلا همه اینا رو بذاریم کنار، نفت بابای تمامی مردم ایرانه فعلا... نباشه اصلا معلم،‌ مدیر، کارگر و تعمیرکار و ... اصلا حقوقی نخواهند داشت که نون بخورند. اون گوشی تو دستته داری میخونی از صدقه سری نفت هست. بنزین ماشینت. گاز خونت. برق خونت. نان آور این مملکت نفت بوده و هست. نفت کار نکنه از گرسنگی میمیری. معلم، تعمیرکار، کارگر معدن و زغال و ... کار نکنه نه. استراتژیک هست. میوفته یا نه؟ ۵. راه برای نفتی شدن برای همه معلمین،‌کارگران فاضلاب، زغال، آجرپزی،‌معدن و ... بازه از هفت خان آزمون کتبی،‌مصاحبه های تخصصی و ... عبور کن و شما هم به این جرگه بپیوند. اما از الان میگم خیلی کارهای بهتری هست میتونی با زندگیت بکنی نفتی ها نون کل مملکت رو میدن و مردم مثل این دوستمون چنین تفکری داره. اینها قدر پدر خودشون هم نمیدونن مطمئن باشید. ۶. در نهایت حقوق ۹۰٪ نفتی ها حداکثر بین ۱۰ تا ۲۰ تومن هست زیاد خودتونو ناراحت نکنید اطلاعات اشتباه دادن بهتون.
    • مهدی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      7 1
      ۲ سال پیش اومدیم بریم شرکت شورون قزاقستان با ۷۰۰۰ دلار حقوق مونده بود بلیط و استعلام حراست شورون که گفتن بخاطر تحریم خدمات مهندسی ایرانیها از طرف ترامپ و دولت آمریکا متاسفانه اجازه کار ندادن. شما نگران نباش بزودی خواهم رفت برادر
    • م. امیری IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 0
      بسم الله الرحمن الرحیم روحیه شکر گذاری از مبانی سازنده انسان است یعنی کسی که شکر گزار و قدر دان است به تعالی خواهد رسید.. در مملکتی که گاه و بیگاه دلال ها بجای متخصصان مینشینند عوامل پس رفت نمود پیدا میکند.. از دلال های نا متخصص بدتر انسان های حرافی هستند که فقط حرف میزنند این انسان ها نه شکر گزار هستند و نه قدر دان. به همین علت فقط اهل وعده و حرف هستند تا عمل.. میان این اشخاص با انسان هایی که که اهل کار هستند واژه غیرت مردانگی ایثار نمود پیدا میکند.. قطعا جنابعالی نه بویی از غیرت برده ای نه از مردانگی در وجود داری و نه از ایثار شنیده ای جناب فولادوند انقدر مختصر و مفید و واقعی توضیحات را بیان کردند که طبق هر منطقی با توجه به موقعیت کنونی کشور راه حل را همین راه حل موجود میداند.. انشالله زبان به دهان بگیرید.. مم بعد اندکی تامل و تفکر کنید
    • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      6 3
      تو درک وفهمی از وضعیت نفتی ها نداری که موافق یامخالف باشی. بکور چشم امثال تو مجبورند که حق کارکنان زحمتکش نفت که هر ماه از خارج برایشان دعوت نامه میفرستند، افزایش دهند. یه کارمند ول معطل جدول حل کن مول تو در محل سکونتت لیاقت رقابت بامتخصصین نفتی رو نداری
    • علی FR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      6 4
      بهتره عینک بزنی تا بهتر ببینی. از حقمون کوتاه نمی آییم به کوری چشم حسودان و بخیلانی چون تو
    • رضا IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      9 2
      فوق لیسانس مهندسی دارم و رئیس دستگاه همین الان حاضرم بخاطر خانوادم با یه آبدارچی تو آموزش پرورش جابجا کنم، نفتی ها زندگی نمی کنند حسرت زندگی کردن بدون دغدغه دارند، نه روز دارند نه شب، نه عید و عزا و ... خانواده نفتی ها هم درگیر کار کثیف شوهرشان هستند چرا که زنی که در نبود شوهرش خانه را مدیریت می کند زن نیست یک شیر زن است، کدام ارگان دیگر باعث اینقدر فشار بر خانواده می شود، غیر از نفت، ما نفتی ها حاضریم در کنار خانواده هایمان زندگی کنیم و عطای نفت را به شما غیر نفتی ها ببخشیم، البته این متن را در جواب شما نگارش نکردم چون از ادبیات شما میزان درکتان مشخص است، برای تنویر افکار عمومی نوشتم.
    • احمد IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      5 5
      کارمندان شرکت نفت که میگن زندگی در خوزستان سخته اینو بدونن که من هم در گرمای جهنمی خوزستان کار می کنم کارمندبخش درمان تامین اجتماعی هستم با پنج سال سابقه حقوقم ماهی شش میلیون هست بدون کسری بیمه و غیره هر روز هم باحداقل دویست نفر ارباب رجوع سرکار دارم
    • مهدی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      5 3
      فکر میکنم منظور این دوستمون مقایسه با حقوق کارمندان دیگر ادارات در همان مناطق نفت خیز باشه. به نظر من بچه های عملیات روی دکل باید چهار برابر و بچه های عملیات خشکی سه برابر و ستادی یک و نیم برابر متوسط حقوق کارمندان مثلا تهران حقوق بگیرند. بنده استادیار دانشگاه با حقوق ۱۲ تومان هستم که با دیدن شرایط کاری شرکت نفت استعفا دادم.
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      1 5
      آنقدر آسمان ریسمون نکنید چرا باید حقوقتان دست خودتان باشه مثل بقیه مردم مجلس تعیین میکنه پزشک یه قدر معلم نظامی کسبه همه طبق قانونش هست شرکت نفت هم بخاطر زحمات طاقت فرساشون مزایا خوبی دارند حتی الان که حقوقشان کمتر شده باز هم هستند کسانی که در ازمونشون شرکت کنند و با همین حقوق دو هفته کار سخت دو هفته مرخصی با مزایا خوب از چه مینالید خطر جانی برا خیلی مشاغل هست اونم با همون شرایط مناطق گرمسیر آزمون هم اکثر مشاغل دولتی داره مثل شرکت نفت آنقدر منت سواد و تخصص نذارید مستعمره که نیستیم مملکت پر از جوان متخصص هست اگر هم درسی خوندید با منابع همین مردم بوده تو عسلویه با کار دقیقا یکسان تو همون پالایشگاه چند مدل حقوق میدن با تفاوت زیاد مجلس حق داره یکسان سازی حقوق رو انجام بده مگر چند نفر در مناطق گرمسیر مثل عسلویه شرکت نفتی اند حالا یا رسمی یا قراردادی اکثر اونا با پیمانکارند وبا حقوق بسیار بسیار کمترحالا یا در حال ساخت پالایشگاه که اکثرا کارگر روزمزدند یا نگهداری و فرایند که اونا هم حقوق بالایی ندارند این که میگن قراردادی های شرکت نفت با پارتی و حقوق بیشتر از رسمی اند دیگه از شاهکارهای زنگنه هست اگر این حرف درست باشه
  • حمید کلباسی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    9 0
    چرا در پارگراف تفحص از حقوقهای نا متعارف نوشتید قانون اخی الذکر؟! منظورتان از اخی الذکر را بفرمائید .
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    37 22
    یعنی کارشان از کارگران معادن زغال و اهن وسنگ سختر است از کارگران ساختمانی وکوره پزی و جاده سازی و سدسازی سختر است
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      9 11
      کارگران معادن زغال سنگ مثل مهندسین ومتخصصین شرکت نفت رشته های سختی مثل مهندسی نفت واکتشاف نخوندن بیشترمتخصصین نفت ازنخبگان دانشگاههاهستن
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      13 1
      داداش مساله صرفا سختی نیست تخصص و درامدزایی هم هست. الان شما بری تو جوب فاضلاب غواصی کنی و راه گرفته رو باز کنی بهت ماهی صد میلیون نمیدن چون فقط سخته.
    • علی/کرمانشاه IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      7 1
      صدای دهل از دور خوش است عده‌ای تنگ‌نظر و بخیل وحسود که مهندس تحصیل کرده در دانشگاه های معتبررا که ساخت و بهره‌برداری و اورحال تاسیسات نفتی و پالایشگاهی و استخراج‌ وساخت سکوهای دریایی و خشکی وانتقال نفت‌وگاز را از اعماق چند هزارمتری را درسخت‌ترین مناطق عملیاتی رابدون‌حضورخارجی درشرایط تحریم بین‌المللی انجام میدهندو دشمنان اجنبی راناامید وحیرت زده کرده‌اندرا با کارگران ساختمانی‌ومعدن بی‌سواد وساده مقایسه میکنیدواقعا"جای تاسف است که حتی قادربه درک تخصص وتوانایی فنی و مهندسی کارکنان نخبه فنی‌ شرکتهای نفتی نیستیدکه‌حتی درمحاصره کشور ونزوئلا واز کارافتادن پالایشگاه‌ها و بهره‌برداری و انتقال نفت‌خام سنگین این کشور در تحریم امریکا وکمبودشدیدسوخت بنزین‌وگازوئیل و خوراک نیروگاه‌های برق این کشور ومردم آنرا را به سمت‌بحران وناامیدی برده‌ این کارکنان‌باغیرت وفنی شرکت نفت ایران بودندکه با ۵ نفتکش حامل بنزین‌وتیم‌فنی مهندسی وکادرعملیاتی اورحالی شرکت نفت ایران رابرای کمک به مردم ودولت ونزوئلا راهی آن کشور نمود ودر مقابل چشمان حیرت زده جهان درمدت کوتاهی اقدام به اورحال پالایشگاه‌ها وراه‌اندازی آنها نموده وخط‌انتقال وبهره برداری این کشور را راه اندازی و درمدار تولید و پالایش فرآورده‌های نفتی و گاز این کشور راه اندازی و تعمیرات ‌اساسی قرار گرفت و بابت این پروژه حساس‌فنی یک کشتی پراز شمش‌های طلا بابت حق‌الزحمه به ایران ارسال و تحویل دولت ایران شد و افتخارات بین‌المللی از بابت درمدارقراردادن تاسیسات نفتی و پالایشگاهی ونزوئلا را نصیب کشور ایران کرد وامریکا‌واروپا را عصبی و ناامید از بحران حاصله دراین کشورنمود وکماکان اورحال و نگهداشت تاسیسات پالایشگاه‌ها و بهره‌برداری از تاسیسات نفت‌وگاز و پالایش وتولید کشور ونزوئلا با تیم‌های اعزامی کارکنان فنی وزارت نفت ایران است و واقعا افتخاری که این عزیزان در اقدام جهادی فنی و مهندسی در راه‌اندازی و انتقال قطعات وتجهیزات بهمراه نفتکش‌های حامل بنزین به کشور ونزوئلا آفریدند باعث فخر و سربلندی کشور ایران شدند ونشان دادند که ما میتوانیم به کشورهای دیگر هم انتقال تکنولوژی‌ ساخت‌و نگهداشت‌واورحال درصنعت نفت و‌صنایع دیگر داشته‌باشیم‌و باعث افتخارکشور وگلت ایران باشیم.کشورهای‌حوزه‌خلیج‌فارس و ونزوئلا برای جذب کارکنان نفتی ایران هرقیمتی‌پرداخت‌میکنند.
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 1
      اندر احوالات و شبه هات نفت بله دوست عزیز خونشون رنگین تره چون کارشون سخت تره هیچ کارمندی تو هیچ اداره ای ساعت کاریش در سال بیشتر از ۱۰۰۰ ساعت نیست اما یه کارمند نفت در سال ۴۰۰۰ ساعت در اختیار شرکته نه تعطیلی رسمی داره نه غیر رسمی فرقی نمیکنه عید باشه یا عاشورا یا عروسی یا عزا وقتی شیفتش باشه باید بره سرکار نصف عمرش رو دور از خانواده و تو مناطق عملیاتیه بزرگ شدن بچه هاش رو هم نمیتونه ببینه دلتنگی و .... دیگه بماند وسط بیابون و گرمای بالای ۵۰ درجه و هوای شرجی و کمترین امکانات زندگی تو کمپ و کانکس و... هیچ کس نمیتونه درکش کنه تا خودش اونجا نباشه پس لطفا دهنتو ببند وقتی نمیفهمی چی میگی خیییییلی از امسال شماها حتی یک دهم کارمندهای عملیات نفت سواد ندارید این بچه ها همه عاشق کارشونن همه متخصص این مملکتن همین الان دو قدم برن اونطرف تر که دارن التماسشون میکنن تو قطر و امارات و کویت و بحرین و همین عراق ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون بهشون حقوق میدن حتما میگی چرا نمیرن پس چون شرکت ملی نفت عزیزتون به اسارت گرفتتشون و حتی اگه کسی استعفا بده هیچ سابقه کار و بیمه ای بهش نمیدن تا نتونه بره
    • داریوش IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      3 2
      مهندس معدن و ساختمان خودشون پای کار نمیرن، اما اینجا توی مناطق عملیاتی مهندس خودش کارگر هم هست
  • محمد IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    36 11
    بله خونشان رنگین تر بقیه سازمانها هستند ما دو نفر همکلاس بودیم من مدیر یک اداره دولتی هستم ایشان کارشناس اداری شرکت نفت هستند من 5 میلیون می گیرم نه خونه دارم نه مزایا ولی ایشان توی خونه 500متری شرکت هستند اب وبرق وگاز وتلفن وبهداشت وبیمارستان همه رایگان این دیگه بی عدالتی هست ما اینقدر نیروی ماهر بیکار داریم که اگر نصف کامل نیروهای رسمی شرکت بروند هیج تاثیری ندران فقط به خاطر دریافت بیشتر دارند بزرگش می کنند 15برابر حداقل حقوق میدونی یعنی چه
    • نیما IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      22 13
      بر پدر و مادر هر چی دروغگو لعنت
    • . IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      13 3
      تو داری دروغ میگی.کمتر از ده تومن بگیری شاه رگم رو میزنم. بدبخت اونایی هستن که که تو ادارات دولتی نیروها شرکتی و پیمانکاری هستن .
    • ایرانی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      3 5
      گلو فکر نکنم اصلا تو اداری باشی . فکر کنم گارگر روز مزد ساختمانی هستی
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      2 2
      لعنت
    • شادی IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      6 1
      بله من میدونم که از ۲۰سال زندگی ده سالش شوهرم نبوده وشما نمیدونی که همیشه سر زندگیت بودی
    • طاها IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      5 2
      سلام بنده با مدرک ارشد و با شرایط نخبگی در سال ۹۰ جذب شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب شدم و هماکنون با مدرک دکتری در این شرکت مشغول بکار هستم. شرایط کار در جنوب سخته، تقریبا ۷ ماه از سال گرما طاقت فرساست. استرس شغلی بواسطه خطر نشت گاز و انفجار ، چرخه ی شیفت کاری و یا اقماری بودن کار ، عدم امکانات درخور شغلی بواسطه پراکندگی گسترده مناطق عملیاتی و سایر محدودیت ها بسیار بالاست. خیلی از هم دوره ای های بنده که با شرایط نخبگی جذب شده بودند طی سال‌های اخیر اقدام به مهاجرت کردند. شخصا بعنوان یه فرد وطن دوست از دیدن این وضعیت دلگیر میشم چرا که نبود نیروی متخصص در این صنعت میتونه هزینه های بمراتب بالاتری از میزان افزایشات پرداخت به پرسنل را در پی داشته باشه. اگه فکر کنیم در صورت مهاجرت چنین متخصصانی ما براحتی میتوانیم نیروی متخصص جدید جذب کنیم سخت در اشتباهیم زیرا برای مثال همکاران من پس از چندین سال کسب تجربه در کنار دانش تخصصی و آموزش ضمن خدمت به وزن حرفه ای و تبحر شغلی بالایی رسیدند و از دست دادن چنین متخصصانی بار هزینه ای بالایی رو بر صنعت نفت تحمیل میکنه حتی در صورت جذب نیروی مستعد جایگزین و آموزش ضمن خدمت و اندوختن تجربه این سیکل برای شاغلین بعدی نیز تکرار خواهد شد. این خطای راهبردی موجب میشه تا میوه صنعت نفت ما رو سایر شرکت های نفتی در کشورهای همسایه، اروپایی ها،کانادا و آمریکایی ها ‌بچینند کما اینکه بواسطه سوءمدیریت و متاسفانه بی تدبیری طی سال‌های گذشته این اتفاق رخ داده است. خیلی خودمونی و عامیانه بگم: شرکت های نفتی دنیا مهندس متخصص و صاحب تجربه ی نفتی رو با حقوق بین ۸ تا ۱۲ هزار دلار ماهانه با مزایای جانبی جذاب رو هوا میزنن. این خیلی مهمه که موضوع حقوق ماهانه۵۵۰ دلاری امثال بنده رو سبک سنگین کنیم تا بدرستی متوجه اثرات خسارت بار تصمیمات این شکلی از سوی مسئولین در بودجه ۱۴۰۰ باشیم.
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      7 2
      چرا اینقدر چرند میگی جنابعالی در قبال مدیر اداره دولتی بودنت از هزار تا رانت استفاده میکنی. جنابعالی شبها پیش زن و بچه ای، میفهمی این رو. میفهمی نیروی اقماری صنعت نفت، نصف عمرش زن و بچه رو نمی‌بیند و خانواده او با هزاران مشکل روحی و روانی روبروست. می‌دونی بی بی حکیمه کجاست، که برای یک تماس با خانواده باید بری بالای کوه. میفهمی بودجه مملکت رو هنوز که هنوز از درآمد صنعت نفت هست.
    • ابوطالب پارسا IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      3 3
      اعتراض نفتی ها خوب شروع شده . شما ها هم تحریک کنید تا عتراض تبدیل بشه به اعتصاب و همه چی تو مملکت فلج بشه و حتی برق هن نباشه که امثال شما مبایل و کامپیوترش روشک بشه و اراجیف ببافه . آب خوردن هم نباشه . برید از رودخونه اگه خشک نباشه با دست آب بیارید یا همونجا کنار رودخونه ها اطراق کنید . مثل اولین تمدنها .
    • رضا IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      14 0
      یه کارگر ساده الان 6 میلیون میگیره بعد توی مدیر 5 تا میگیری شاید مدیر گروه واتساپی
    • نعمت الله IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      4 0
      اول برپدر مدیر درغگوی پنج میلیون حقوق لعنت دوم بگو چقدر لفت ولیس داری سوم آیا تو اداره جنابعالی حتی یک لحظه اتفاق افتاده از بالای یک مخزن پنجاه هزار لیتری اسیدسولفوریک عبور کنی که عرض گذرش یک متر باشه وباطناب کنفی وتخته درست شده باشه ؟ شده ناچار باشی شیری را لمس و باز کنی که حرارت بدنه اش هشتاد درجه باشه ؟ شده در ارتفاع پنجاه متری بالای سکو توعرض یک متر تردد کنی و دائم مراقب باشی ازباد وطوفان نیفتی تو دریا تو هوای بالای پنجاه درجه ناچارباشی همیشه جلیقه نجات لاستیکی تنت باشه ؟ من که اینها را نوشته ام شرکت نفتی نیستم ولی به دلایلی ده روز به جزیره خارک و سکوهای نفتی رفته بودم و دیده ام ، از سر خودخواهی و راحت طلبی و بی عرضه گری و حسودی خودتان حرف مفت نزنید و دلتان به یک مدرک تحصیلی آنهم سهمیه ای خوش نباشه
    • محمد ،اراک IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      4 1
      سلام آقای مدیر شما هم مثل بقیه یک مدیر نما هستید ،الان تو وزارت نفت همکار عملیاتی با دکترا مشغول به کار هست که شمای مدیر صد سال دیگه هیچ موقع نمی‌تونید تو این شرایط پر استرس ،کثیف کاری ،محیط آلوده روحی کار بکنید ،بنده هم حاضرم همین الان جای خودم رو با شما عوض بکنم اگر تونستید یک روز دور از خانواده با این شرایط کار کردید تمام حقوق یکسال رو به حساب شما مدیر واریز بکنم ،
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 0
      دروغگوی بی شخصیت
    • علی CA ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      3 0
      خدا لعنت کنه انسان دروغگو رو
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 0
      بر پدر و مادر دروغگوت لعنت.
    • اسماعیل IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 0
      توزیع فقر هنرمغزهای کوچک منجمد کپک زده ...ازطرف یک نیروی عملیاتی نفتی
    • محمد IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 0
      دروغ اگه چشم و گوش و دهن داشت میشد جنابعالی
    • رضا IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 1
      بدون چشم داشت حاضر به تعویض شغل هستم، مرد می خواهد.
    • احسان IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      1 0
      من موندم چرا اینقدر کارمندان شرکت نفت بی ادبانه حرف میزنن .
  • علی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    27 5
    کارسخت وطاقت فرسا در دمای 50تا70درجه سانتیگراد را نیروهای پیمانکار کهتابع وزارت کار هستنند انجام می دهند نه نیروهای رسمی نفت که دولت اهمیتی به کارگران نمی دهد
    • نیما IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      5 3
      بله بر اساس طبقه بندی جدید در حال حاظر همین کارگران حداقل 30 درصد بیشتر از کارکنان رسمی که 5 سال بیشتر از آنها سابقه دارند میگیرند ضمنا کارگران عزیز به اندازه حقوقی که میگیرند یک پنجم رسمی ها مالیات پرداخت میکنند
    • مجید IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      6 1
      دقیقا
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      7 3
      همه زحمتها بر دوش نیروهای قراردادی و پیمانکار هست برید ببینید کدوم رسمی در حد حقوقش کار میکنه بعدش هم میگن حقوق قراردادی تابع قانون کار هست و ما حقشون رو میدیم آیا حق قراردادی ماهی ۶ تومن هس و حق رسمی ماهی ۲۰ تومن این عدالت شماست!!!؟؟؟
    • نوید IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      3 3
      من تو آزمون سال نود و دو که احرین آزمون وزارت نفت بود شرکت کردم و نفر دوازدهم آزمون شدم به اون خدایی که میپرستی و جان مادرم اگه ی کلمه دروغ بگم،خدا همین امشب سساه پوش مادرم منو بکنه.تو ازمون که قبول شدم بعد مصاحبه تخصصی داشتن که دو تا سوال در مورد برق ازم پرسید که ۲تاش رو درست جواب دادم.زبان انگلیسی ی متنی رو جلوم گذاشت و گفت ترجمش کن که من حتی عوض اینکه متن رو ترجمه بکنم،خلاصه ای از همون متن بهش گفتم و به قول معروف به انگلیسی همون متن رو براش توضیح دادم.سوال کامپیوتر ازم پرسیدن که گفتم من تز کامپیوتر چیزی بلد نیستم و دو تا سوال هم از تخصص خود ملی حفاری که میخواستم استخدام بشم پرسسد که گفتم من تو آزمون برای برق ازمون دادم و از نقت و کارای تخصصی ملی حفاری چیزی بلد نیستم.که گفت:کار تخصصی نفت هم باید بلد باشید.دو تا سوال ازم پرسید که من بعدا فهمیدم که درست جواب داده بودم با اینکه اصلا تا حالا دکل حفاری به چشمم ندیده بودم.ی روانشاس هم بغل دستم نشسته بود و سعی در عصبانی کردن من داشت تا عکس العمل منو ببینه.نگفتن که فرد مذکور روانشناسه.ولی بعدا که رفتم سرکار بچه هایی که قدیمی بودن گفتن اون آقا روانشناس بوده.البته من هرکاری کرد عصبانی بشم،خودمو کنترل کردم و عصبانی نشدم.ولی بعد از چند ماه جواب مصاحبه تخصصی حضوری امد و منو گفتن رد شدی!!!!کلا از اردیبهشت سال نود و دو که ازمون دادم تا اردیبهش سال نود و پنج سه سال طول کشید که رفتم سرکار.چه شبهایی که دم وزارت نفت خوابیدم و چه شب هایی که جلوی مجلس خوابیدم و چه کتت هایی که نیرو انتظامی بهمون نزد.بعدش که دوباره بررسی کردن نتیج مصاحبه رو و من قبول شدم بعد از هفت خان گزینش باید رد میشدم.الآن بعد پنج سال به جان همون مادرم قسم که تو این دنیا هیچ چیز برام ارزشمندتر مادرم نیست،کارم چهارده روز کار و چهارده روز استراحته و برقکار ارشد یکی از دکل های ملی حفاری هستم.هنوز تو سیستم بهم سمت ندادن.اللن حکم رسمیم باید میومد که چون هنوز سمت ندارم حکمم نمیاد.بهم میگن تو اداره برق جای خالی سمت نداریم و شاید تا ی سال هم طول بکشه که بتونیم بهت سمت بدیم.بنابراین حکم رسمیم نمیاد فعلا.البته ناگفته نماند از نظر حقوق و مزابا با رسمی ها ی طور حقوق میگیرم و فقط دو تا آینم حقوقی رو نمیگیرم اونم چون سمت ندارم.و باز به جون مادرم قسم امسال حقوقم بین... ادامه داره
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 1
      سلام مشکل وزارت نفت متاسفانه همین نیروهای خودم پیمانکار هستش که تمومشون با رانت و پارتی مشغول به کار شدند و تمام مسئولیت کار بر عهده رسمی هاست و اگر هم مشکلی پیش بیاد مقصر همکار رسمی هست پس لطف کن شما در این مورد نظر نده
    • عدالت نه مساوات IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 0
      اونم بموقعش ۲۰ سال درس خونده در حالیکه که جنابعالی تو کوچه ها خاک بازی میکردی
    • ناشناس IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 1
      شما که با آشنا و پارتی بدون هیچگونه ضابطه اومدید سرکار انتظار دارید اندازه نیروی رسمی شرکت که با آزمون و بر اساس اصول و شرایط برابر سرکار آمده اند حقوق بگیرید؟
  • سعید IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    11 5
    چراحقوق کارگران تابع وزرات کار اینقدر پایین نفتی هیچ کاری نمی کنند
    • امیر IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      2 0
      دوست عزیز شما هم قطعا بارها در آزمون شرکت کرده آید و هنوز موفق نشده رسمی که هیچ حتی قرارداد خود را از موقت به معین تغییر دهید قطعا فرق بین تبعیض و تفاوت رو متوجه هستید حتماً بایستی تفاوت باشد بین کسی که مدرک از دانشگاه دولتی و معتبر گرفته و قادر به قبولی در آزمون بوده و فردی توانا هست با کسی که توانایی قبولی در آزمون ها رو نداشته و از هفت خوان مراحل استخدام عبور نکرده باشد همینطور که بین یه پزشک متخصص و به پزشک عمومی تفاوت هست بایستی تفاوت باشد اما با تبعیض مخالفم
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    14 1
    صحبتها کاملا نامعقولانه است و هیچ عقل سلیمی این توجیهات را نمی‌پذیرد.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    14 6
    حقوق همه این افراد بالای 50 میلیون تومان است
    • نیما IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      4 1
      توف و لعنت به کسی که 50 میلیون نه بالای 10 میلیون ت.من با 20 سال سابقه کار اونم تو قسمت عملیاتی حقوق میگیره توف به شرف ش درون ما نفتی ها خودمون رو سوزونده و بیرونمون هم مردم رو
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 1
      شما بیجا کردید که این حقوق ماست بنده با ۱۵ سال سابقه با مدرک فوق‌لیسانس لیسانس مهندسی شیمی از دانشگاه امیرکبیر هنوز حقوقم بالای بیست نمیشه بعد یه کارگر (البته کاملا قابل احترام هست)با سابقه من از من بیشتر میگیره چون اون با رانت و پارتی بازی امثال آشغال زنگنه مشغول به کار شده
    • علی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 0
      لعنت به کسی که بالای ۵۰ تومن میگیره و لعنت به کسی که شایعه درست میکنه . کارکرد یک معلم در هفته ۲۴ ساعت زیر کولر و نشسته هست ولی نیروی رسمی ۱۰۵ ساعت در هفته و با انواع استرس شات داون و کاهش تولید و الودگی هوا و خطر انفجار و مرگ نه تعطیل رسمی نه غیره آماده باش در هر لحظه . بی وجدان اگر واقعا ۵۰ میگیرن چرا شما وارد نمیشی همه اش مال تو نفر قرار دادی الفبای کار رو از رسمی یاد میگیره و بعد از اینکه کارو یاد میگیره ول میکنه میره جای دیگه یا کشور دیگه . تا کارو یاد نگرفتن با احترامن ولی بعدش یادشون میره کی چی بهشون یاد داده.اکثرا هم با هزار پارتی و آشنا وارد میشن. خدا لعنت کنه بر کسی که تخم نفاق میپاشه بین مردم.
  • احمد IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    20 9
    حقوق کسانی که به نحوی با شرکت نفت کار می کنند، چه کارکنان قراردادی، پیمانی و رسمی شرکت نفت از همه ارگانها و کارمندان سایر دولت بالاتر است. براشون فرق گذاشتند از طرفی 10 تا 15 روز خونه هستند. بایستی عدالت اجرا بشود و حقوقشون کاهش پیدا کند. این پول از اموال بیت المال است نبایستی پول های هنگفت به آنها داد. در صنعت نفت صبحانه، نهار و شام و حتی هزینه رفت و آمد به آنها می دهند. خواهشا این ها راقطع کنید.
    • nima IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      3 0
      شما که حق طلب هستی و بدنبال بیت المال میگردی اول برو پول ما رو از فوتبال لیست ها و هنرپیشه ها و آقا زاده ها بگیر بعد بیا سراغ اونی که جونشو به خطر میندازه تا تو مفت بخوری
    • محسن IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 0
      بله دوست عزیز خونشون رنگین تره چون کارشون سخت تره هیچ کارمندی تو هیچ اداره ای ساعت کاریش در سال بیشتر از ۱۰۰۰ ساعت نیست اما یه کارمند نفت در سال ۴۰۰۰ ساعت در اختیار شرکته نه تعطیلی رسمی داره نه غیر رسمی فرقی نمیکنه عید باشه یا عاشورا یا عروسی یا عزا وقتی شیفتش باشه باید بره سرکار نصف عمرش رو دور از خانواده و تو مناطق عملیاتیه بزرگ شدن بچه هاش رو هم نمیتونه ببینه دلتنگی و .... دیگه بماند وسط بیابون و گرمای بالای ۵۰ درجه و هوای شرجی و کمترین امکانات زندگی تو کمپ و کانکس و... هیچ کس نمیتونه درکش کنه تا خودش اونجا نباشه پس لطفا دهنتو ببند وقتی نمیفهمی چی میگی خیییییلی از امسال شماها حتی یک دهم کارمندهای عملیات نفت سواد ندارید این بچه ها همه عاشق کارشونن همه متخصص این مملکتن همین الان دو قدم برن اونطرف تر که دارن التماسشون میکنن تو قطر و امارات و کویت و بحرین و همین عراق ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون بهشون حقوق میدن حتما میگی چرا نمیرن پس چون شرکت ملی نفت عزیزتون به اسارت گرفتتشون و حتی اگه کسی استعفا بده هیچ سابقه کار و بیمه ای بهش نمیدن تا نتونه بره
    • رضا IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      سلام,دوست عزیز بنده حاضرم از شرکت نفت به وزارت نیرو یا صنایع فولاد بروم و تمام مزایاش هم برای شما
    • مهدی IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 0
      تو یه تنبل بی فکر و صد البته حسودی باجناق هم شرکت نفتی شده خاری تو چشمت آرم شرکت نفت هم که میبینی از حال میری
    • عدالت نه مساوات IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 1
      پس این حقوق رو بدن به شما که نشستی تو خونت منتظری لقمه بزارن دهنت؟؟؟ اره همینقد میگیرن خوب هم میگیرن نوش جونشون
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      واقعا بعضی ها چقدر بی اطلاع هستند اولا سقف حقوق ۳۳ میلیون می باشد بعد هم به نسبت حقوق بالا مالیات بیشتر می دهند شرایط کاری و تخصصی و مدت سابقه مثلا ۳۵ سال می بایست بیشتر بگیرند نفت رتبه ۱۴ حقوق را در کشور دارد لطفا منتقدین اول دنبال افزایش حقوق خود باشند و بعد هم بروند سراغ آن ۱۴ سازمان که از نفت بیشتر حقوق دریافت می کنند
    • امین IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      شمایی ک هنوز اطلاعات درست و صحیح از وضعیت کار،شرایط کاری،انواع استخدام و روش جذب اطلاعی نداری ،اول باید کسب اطلاع کنی بعد نظر بدی در ضمن هر کارمندی ک خودش رو با کارمند رسمی نفت مقایسه می کنخ ،اول خودش ببینه ک چرا نتونسته جذب نفت بشه ،وقتی دلیلش رو فهمید،بیاد حرف بزنه البته نداشتن سطح علمی و توانایی مناسب با شرایط کار ک منجر ب عدم کسب شرایط قبولی در آزمون های استخدامیه ،دلیل اول و آخر این موضوعه
  • DE ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    15 8
    فقط پول مفت میگیرن با مزایا زیاد
    • GB ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 0
      شما هم اگر میتونید بسم الله بیایید بگیرید
  • کارگر FR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    12 2
    در عسلویه حقوق کارگرانی که برای پیمانکار کار میکنند همانند کارگران شهرداری هست .اززندگی به دور هستیم از یادها رفتیم .به هیچ اموراتی از خانواده نرسیدیم.به کدامین گناه باید در این گرما بسوزیم ومزد ناچیز بگیریم..
    • رضا IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      5 3
      به گناه طمع دریافتی بالا.
  • نگین علم خانی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    13 7
    شرکت نفت بهترین حقوق بهترین امکانات داره بهترین غذا رو میده هیچ کاری هم نمیکنن حقوق ۴۰میلیون به بالا میگیرن چه خبر واقعا یه معلم یه پرستار این کار انجام نمیده
    • نیما IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      3 5
      معلم ها 6 ماه در طول سال کار میکنند تو اون 6 ماه هم ساعت کاریشون بین 8 تا 12:30 هستش وقتی که نفتی ها بالای دمای 60 درجه با فرآورده های نفتی وشیمیای آن هم 12 ساعت کار سخت و زیان آور درگیر هستند معلم ها بیرون مشغول شغل دوم و تجارت هستند خدا روشکر 2 سال کرونا اومده تو خونه زیر کولر تدریس میکنن و کیفیت تحصیل شون هم در آینده مشخص خواهد شد که سوغاتی هایی به جامعه تحویل خواهند داد بماند که تو همین 2 سال به لطف حاج بابایی کلی هم حقوق شون افزایش پیدا کرده و در حال حاظر هم بیشتر از نفتی هایی که روزانه 12 ساعت تو این خراب شده کار میکنند میگیرند که بخیل نیستیم در مورد پرستارها هم همین طور به لطف وزیر محترم شون حقوق شون شده 3 برابر که خیلی بیشتر از نفتی ها دریافتی دارند و زرنگ هستند حک دو تا حقوق در قالب کارانه دریافت میکنن چیزی نیست خیلی ناراحتید انتقالی بگیرید مثل سایر دوستان تشریف بیارید نفت کم نیستند کسانیکه از وزارت علوم انتقالی گرفتند و الان هم به غلط کردن افتادن و نمی تونن برگردن به وزارت خانه هاشون اونها هم مثل شماها فکر میکردند تو نفت حلوا خیرات میکنن اومدن دیدن نه فقط خر حمالی و خداحافظی با خانواده و چندر گاز حقوق . متاسفانه همیشه مرغ همسایه غاز بوده
    • سایه IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      4 3
      معلمین محترم که کلا تعطیلن تابستان و عید و تعطیلات رسمی اکثرا توی کلاس با وسایل گرمایشی و سرمایشی لازم دارن کار میکنن نزدیک ۱۰تومنم حقوق میگیرن با کلی مزایا ولی یه راردادی یا پیمانکاری توی وزارت نفت الان برید ببینید با اون دمای ۵۰درجه چقدر داره حقوق میگیره ۵_۶تومن و درنهایت حاصل کار رو‌نگاه کنید صنعت نفت روز به روز پیشرفت داره ولی وضعیت درسی بچه هامون هر روز باید بفرستیمشون کلاس تقویتی یه پول دیگه هم بره به جیب معلما
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      1 3
      چرا دروغ می گی .... اصن همچین چیزی نیست ... در ضمن شما هم می تونستی در آزمون شرکت کنی و جذب شرکت نفت بشی ...
    • امیر IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 0
      برادر من آخه معلم ۴۰ متر زیر آب می ره جوشکاری میکنه ۸ ساعت زیر آب عمق چهل متر .چقدر فشار روی این نیروی جوشکاری. یه چیزی میگی من میگم ماهی دویست میلیون هم کمشه .برادر تا ندیدی تو دمای ۷۰ درجه تو دریا نه آب نه شهر نه استحمام نه امکانات .بگید ما هم خدایی داریم ناراحت نمی شیم قبول کردیم پایش هم ایستادیم.
    • مریم IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      3 0
      یه چیزی شنیدین ۴۰ ۵۰ملیون مدیرای مناطق نفتی شاید بگیرن.همسر من با ۱۰سال سابقه ۱۳تا میگیره فوق لیسانس دانشگاه دولتی هم هست.شماهایی که حسادت میکنید فکر نمیکنم بتونید یه روز تو این شهر با دمای۵۰ درجه با این حجم آلودگی با این سختی‌کار دووم بیارید تو یکسال گذشته ۲تا از همکارانش فوت شدن
    • نفت درآمد اصلی کشور IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 1
      بنده در عملیات نفت جنوب مشغول ب کار هستم و با سابقه ۱۰ سال کار و با مدرک فوق لیسانس نفت و معدل ۱۹.۵۶ ولی حقوق بنده از کارگر پیمانکار و کارگر قراردادی ک با رانت و پارتی اومده و فرق لوله و مبدل رو نمیدونه پایین تر یا مساویه در صورتیکه تمام مسئولیت کلیه اتفاقات محیط کار بر عهده منه ن اون و همه اونا بخاطر رانتی ک دارن حرفشونو راحت ب بالادست میرسونن ولی من نخبه هیچ این فقط درد دل بنده از محیط کار با کارگار قراردادی و پیمانکار بود ک تبعیض وجود داره دیگه از شرایط بدی آب و هوا و آلودگی و استرس کار و .‌‌‌... بگذریم،اول شما تشریف بیار محل کار ما ۲۴ ساعت با شرایط من کار کن بعد حرف بزنید
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    الهخ
    • معلم IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      3 4
      معلم و مزایا؟ هیچ معلمی حتی با مدرک دکتری تخصصی بالای ده تومن دریافتی نداره ضمن اینکه حتی یه شکلاتم مزایا نداره، در ضمن همین معلم شمارو بزرگ کرده اگه بیسواد بوده قطعا شماهم بیسوادید.... هیچ کشوری بدون معلم پیشرفت نمیکنه.... تازه شما هم نصف سال کار میکنید
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      ۶ ماه هر روز ۱۲ ساعت شیفت و ۱۲ ساعت بعد هم آنکلال، تو همون محدوده عملیات. شب و روز ندارن. اگه اینجوریه که معلمهای عزیز تو کل سال ۸ ماه سر کارن و هر روز حداکثر ۶ ساعت چی را با چی مقایسه میکنید؟
  • علی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    8 3
    هر کاری سختی خودش رو داره بسیاری از کارمندان دولت سختی شغل و محیط کار نامتعارفی بیش از این نفتی ها دارند و یک پنجم اینها حقوق ندارند شغل من کارمندی منابع طبیعی هست در طول سال درگیر با تخریب کنندگان اراضی ملی و قاچاقچی های چوب و ماموریت در مناطق صعب‌العبور هستیم در گرمای تابستان علاوه بر اون با دستان خالی درگیری با آتش سوزی جنگل در کوه و کمر شب و روز را داریم با خطرات جانی بیشمار ولی حقوق بنده با مدرک دکتری اندازه نصف یه دیپلم شرکت نفت هم نیست، اینها به گرفتن حقوق های ناعادلانه عادت کردن
  • امیر IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    14 3
    مگر کارمندان شرکت نفت خونشان رنگین تر از سایر کارمندان و کارگران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری است که بیشتر می خواهند آنها هم باید تابع قوانین و مقررات حداکثر افزایش حقوق مجلس باشند درصورتیکه در مقایسه با سایر کارگران مشاغل سخت خیلی‌هایشان سبک تر و کمتر است ولی چنین سال است که حقوق های نجومی می گیرند و از مزایا و امکانات رفاهی بالا برخوردارند
    • خون رنگین IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 2
      بله خونمون رنگینتر هست چون من کارمند عملیاتی مجبورم تا ۶۰ سالگی توی محیط پرخطر سکو کار کنم و بعد بخاطر کج فهمی مسئولین و افرادی چون شما با ۳۰ سال سنوات بازنشست بشوم ولی کارگر تامین اجتماعی با ۲۰ سال سابقه و ارفاق ده سال سختی کار با ۳۰ سال سنوات بازنشست میشود. هفته پیش یکی از همکارانم پس از ۳۸ سال خدمت روی سکوی نفتی با ۳۰ سنوات بازنشست شد یعنی ۸ سال خدمت اجباری بدون حساب ۸ سال دوری از خانواده اجباری ۸ سال گذر عمر به بهای ناچیز و .... حالا افتاد چرا خونمون رنگیتره؟
  • امیر IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    11 1
    مگر کارمندان شرکت نفت خونشان رنگین تر از سایر کارمندان و کارگران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری است که بیشتر می خواهند آنها هم باید تابع قوانین و مقررات حداکثر افزایش حقوق مجلس باشند درصورتیکه در مقایسه با سایر کارگران مشاغل سخت خیلی‌ کارشان سبک تر و کمتر است ولی چنین سال است که حقوق های نجومی می گیرند و از مزایا و امکانات رفاهی بالا برخوردارند
    • نیما IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      3 5
      نه عزیزم مگه شما خون تون رنگین تره که باید 60 سال عمر کنید و ما نفتب ها به خاطر کار با مواد نفتی اکثرا تو 55 سالگی با زندگی خداحافظی کنیم که در طول زندگی خیلی ها یک دل سیر بین خانواده هاشون نبودند مگه شما خون تون رنگین تره که تو کرونا یک روز در میان برید اونم روزی 4 ساعت ولی نفتی ها باید روزی 12 ساعت کار کنند که ارابه شما بنزین داشته باشه که اداره تعطیل شدید برید دور دور مگه خون شما رنگین تره که عید رو کنار خانواده هاتون باشید ولی نفتی ها سر کار مگه خون شما رنگین تره که باید زیر کولر کار کنید ما زیر آفتاب 50 درجه اونم با گازهای فرآورده نفتی مگه خون شمت رنگین تره که جمعه ها و تعطیلات و ایام رمضان و شعبان و محرم در کنار خانواده هاتون باشید ما سر کار
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      2 1
      وجودش رو داری ؟سوادش رو داری؟بیا آزمون بده
    • ا.ر IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 2
      چرت نگو برای منازل سازمانی پول هزینه نگداری و اب برق و گاز هم میگیرن و همچنین هزینه ایاب ذهاب و صرف و وقت اداریت هم قطع میشه توی این یک وسال نیم کرونا یک نفتی را نشن بده یه روز دورکاری گرده باشه نه مثل شما هفته ای یه روز سر کاره.ق امار سرطان و مرگ و میر نفت چند ده برابر سرطان ایران است و اکثریت قبل از ۶۵ سالگی فوت میکنند و یعنی ۵ سال بازنشستگی نمیبینند
    • محسن IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 1
      بله دوست عزیز خونشون رنگین تره چون کارشون سخت تره هیچ کارمندی تو هیچ اداره ای ساعت کاریش در سال بیشتر از ۱۰۰۰ ساعت نیست اما یه کارمند نفت در سال ۴۰۰۰ ساعت در اختیار شرکته نه تعطیلی رسمی داره نه غیر رسمی فرقی نمیکنه عید باشه یا عاشورا یا عروسی یا عزا وقتی شیفتش باشه باید بره سرکار نصف عمرش رو دور از خانواده و تو مناطق عملیاتیه بزرگ شدن بچه هاش رو هم نمیتونه ببینه دلتنگی و .... دیگه بماند وسط بیابون و گرمای بالای ۵۰ درجه و هوای شرجی و کمترین امکانات زندگی تو کمپ و کانکس و... هیچ کس نمیتونه درکش کنه تا خودش اونجا نباشه پس لطفا دهنتو ببند وقتی نمیفهمی چی میگی خیییییلی از امسال شماها حتی یک دهم کارمندهای عملیات نفت سواد ندارید این بچه ها همه عاشق کارشونن همه متخصص این مملکتن همین الان دو قدم برن اونطرف تر که دارن التماسشون میکنن تو قطر و امارات و کویت و بحرین و همین عراق ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون بهشون حقوق میدن حتما میگی چرا نمیرن پس چون شرکت ملی نفت عزیزتون به اسارت گرفتتشون و حتی اگه کسی استعفا بده هیچ سابقه کار و بیمه ای بهش نمیدن تا نتونه بره
  • علی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    8 0
    مطالب کارشنا س شرکت نفت درست است حقوق آنها باید هماهنگ با سایرین باشد در صورت ما موریت در مناطق گرمسیر فوق العاده گرمسیری تعلق بگیرد
  • اسماعیل IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    7 12
    واقعا متاسفم برای همه تون که اینقدر زود قضاوت میکنید.یک نفرتون حتی نمیتونه یک ساعت تو گرمای بالای ۵۰ درجه و رطوبت بالای ۹۸ درصد کار کنه.البته اگه بتونید شرایطی رو که گفتم تصور کنید، در ضمن خودم کارمند نفت هستم و به جرات میتونم بگم کلا شاید حدود ۱۰درصد نفتی ها حقوق بالای ۲۰ میلیون میگیرن.ازخدا بترسید و اینقدر قضاوت عجولانه نکنید.
    • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      9 1
      کارگران معدن چه طور ؟؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      9 1
      دوست عزیزبخش کمی از نیروهای وزارت نفت در مناطق عملیاتی هستند. از طرفی بخش اعظم عملیاتی ها هم قراردادی هستند که چیزی نمی گیرند. این هم شرکت های زیر مجموعه نفت توی کلان شهرها و شکت های گاز استانی با هزران نیرو توی شهرهای بزرگ هستند و حقوق بالتر از بقیه می گیرند. من خودم توی گاز شیرازم ولی پیمانکاری و با حقوق اندک. ولی کارمندهای رسمی با ۲۰ سال سابقه زیر ۲۰ میلیون میگیرن. تازه کار هم نمی کنن و بخش اعظم کار روی دوش قرارداوی ها است.
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      6 1
      دروغ نگو ، ما فامیل شرکت نفتی زیاد داریم همشون وضع مالیشون عالی هست ، 15 روز کار میکنند و 15 روز هم میخورن و میخوابن ، بهترین امکانات از مسافرتها ،و رستورانها و مکانهای تفریحی هم بهره مند هستند .
    • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      5 2
      بله ماهی 15 حقوق می‌گیرند، ماهی 40 تومن حق ماموریت
  • کارمند غیر نفت IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    17 1
    واقعا پول مفت می گیرن و ادعای زیاد و بازده کم ، چرا با ید یه کارمند هم تراز اونها یک دهم بگیره این عین بی عدالتیه.واقعا بخش زیادی غز پول نفت اینجور حیف و میل میشه مگه نفت فقط مال اوناست کع کارمند اشون حقوق نجومی بگیرن من یه کارمند اموزش و پرورشم با سی سال کار الن ۷ تومن میدن که خالص دریافتی کلی کمتره، چه ایرادی داره ما بریم جای اونا و اونا بیان جای ما تا بفهمند یه من ماست چقدر کره داره.
    • DE ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 2
      شما اگه عرضه داشتی که رشته فنی میخوندی و بعد آزمون میرفتی شرکت نفت پول مفت میگرفتی بقول خودت. شما سواد و علمت در همین حده چرا طلب بیشتر داری وقتی لیاقت علمیشو نداشتی . مثل اینکه من بگم چرا فوق تخصص چرا اینقدر میگیره .عزیزم درس خونده عرضه داشته الانم نتیجشو میبینه .فهمش سخت نیست .عقده ای نباشیم
  • محمد IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    9 2
    در دنیا وقتی موسسه ای کارخانه ای شرکتی کار ندارد کارکنان خود را تعدیل می کند مدتها است ما نفت نمی فروشیم اما هیچ تعدیل نیرویی هم نداشته ایم و حالا ادعای حقوق بیشتر هم دارند
    • شایان IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      4 0
      الان در دوران کرونا هستیم بچه هامون مدرسه نمیرن پس باید اموزش و پرورش هم تعدیل نیرو‌کنه یه فیلم اموزشی پر میکنن میفرستن بقیه کارا با خانوادهدهاست خوب این فیلمو یه نفر پر کنه برا کل دانش اموزای اون‌پایه بفرسته دیگه چکاریه پول مفت ملت بره تو جیب معلما
  • محمد IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 6
    تمام این حرفها تا حدودی درست است ولی دوست عزیز من بازنشسته نفت هستم چرا بعداز 30سال کار و20سال هم بازنشسته شدن 9ملیون حقوق دریافتی دارم اینقدر نفت را الکی بزرگ نکنید چرا طرح همسان سازی حقوق شامل بازنشستگان صندوق نفت نشده این از بی مسولیتی مدیران نفت ووزیر بی خاصیت است چرا بازنشستگان کد 23اختلاف زیادی در پرداختی دارن
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      4 0
      9 میلیون کمه؟ چرا ناشکری میکنی ؟ بعضی بازنشسته ها که ماهی 2 تا 3 میلیون بیشتر نمیگیرن.
  • علی IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    19 1
    به خدا قسم مضلومترین قشر نیروهای مسلح کشوره که با مضلومیت تمام در بدترین شرایط آب و هوایی و یا در مرزها و یا در سخت ترین مناطق کوهستانی و برفی از کیان مملکت با جانشان،با عشق و افتخار دفاع میکنند و لب فرو بستن و می سازن با مختصر حقوقی که از راننده اسنپ پایینتره،زندگی میکنند.اونوقت آقایون حقوقشون یکم پایینتر میره شروع میکنند به اعتصاب.مردم قضاوت کنند کار مسلحین که با جانشون دارن در مقابل دشمنان وحشی دفاع میکنند مهمه یا وزارت نفت؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      7 1
      دقیقا همین طوره .
    • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      8 0
      من خودم از نیروهای مسلح نیستم. ولی خداییش راست میگه پرسنل سپاه و ارتش و ناجا و مرزبانی واقعا مظلوم هستن. اون عزیز شرکت نفتی اگر یکبار بره سراوان کنار بچه های مرزبانی میفهمه کار سخت یعنی چی.
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    9 1
    کلی صحبت شد دریغ از یک جمله در مورد نیروهای پیمانکاری که بیش از رسمی ها کار می کنند و نصف آنها هم نمی گیرند
    • نیما IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      1 2
      بله شما بر اساس طبقه بندی مشاغل در حال حاظر 30 درصد بیشتر از کارمند رسمی میگیرید که به خاطر رسمی شدنش اشکش در اومده اشک تمساح نریزید با کدوم رابطه وارد نفت شدید شما هم مثل همه این ملت نمک نشناسید
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    11 1
    اکثرا کارهای اجرایی وعملیاتی شرکت های نفت و گاز برون سپاری میشود و اون کارمندی که توی اداره زیر یه سقف کولردار نشسته و آفتاب و مهتاب نمیبیند حقش نیست حقوق آنچنانی بگیرد
    • نیما IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      2 9
      نگران نباش اونی که زیر کولر نشسته به اندازه یک معلم هم حقوق نمیگیره در عوضش به اندازه یک طلا فروش مالیات مید که شما نمیدید چون درصد بالایی از مالیات رو دولت از جیب کارکنان نفت میده
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    5 0
    دو دلیل اصلی کسری بودجه در سالهای اخیر و به طبع اون چاپ پول توسط روحانی برای جبران کسری بودجه و ایجاد تورم بسیار بالا ایناست : اول پرداخت حقوق های فوق نجومی که زنگنه در وزارت نفت و شرکتهای تابعه اش پایه گذاری کرد . دوم پرداخت کارانه های میلیاردی توسط وزیر پیشین پورشه سوار بهداشت . ای اصلاح طلبان اشرافی برین به جهنم که دیگه برنگردین با این فاجعه ای که برای اقتصاد کشور و زندگی مردم رقم زدین
  • محمد IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 3
    الحمدالله این همه تحصیلکرده نفت و پتروشیمی و شیمی بیکار داریم ، دولت جدید همت کند همه اعتصابی ها را تسویه حساب کند آنها که بارشان را بستند حداقل برای بیکارها شغل ایجاد می شود نباید در برابر شیطنت دولت روحانی در حال رفتن دنبال اغتشاش است کوتاه آمد ...
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    6 0
    ژنرال زنگنه 50 میلیارد دلار خسارت کرسنتش کم بود آ ایندفعه شروع کرد به پرداخت حقوقهای 40 تا 150 میلیون در وزارت نفت از بیت المال مردم گرسنه. ای خدا ازت نگذره بی وجدان
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      0 2
      از خدا بترسید انقد دروغ نگید ... اصن همچین چیزی نیست 150میلیون رو از کجاتون در میارید انقد بی ربط حرف نزنید ... توی توهم هستین ... هرکسی تخصص داره و در کنارش کار سخت و تولید با ارزش بالا داره حقوقش هم باید بالا باشه ... شما دچار فقر تفکر هستی ... والا ما آزمون‌‌ دادیم یه سال هم زمان برد با آزمون و تست هوش و طب صنعتی و مصاحبه و کلی دنگ و فنگ ...شما هم آزمون می دادی و ... بسم الله
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 4
    در تمام دنیا به یکسری مشاغل و تخصص ها بخصوص آنهایی که امکان کار با مهاجرت در کشورهای دیگر را دارن و یل اینکه مشاغل حساسی دارن حقوق های خیلی بیشتر پرداخت می شوند. مانند مهندسان شرکت نفت که تثریبا در همه دنیا حدود 2 برابر همندسان در شرکت ها و کارخانه ای دیگر را دریافت می کنند. مانند قضات، پزشکان و اساتید دانشگاه ها، مدیران ارشد شرکت ها. نیاید انتظار داشت که مدیر عامل بانک ملی یا بانک دیگری که میلیارد ها پول با تصمیمات او به نفع و یا ضرر بانک می تواند انجام شود شبیه یک فرد هم مدرک در اداره دیگر حقوق بکیرد. در مشاغل آزاد هم اینگونه است. دو فرد کار و یک شغل را شروع می کنند یکی بسیار موفق و به ثروت زیاد می رسد دیکر موفقیتی ندارد.
  • HR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    6 3
    به خدا کار فقط آموزش و پرورش.یه آموزش پرورشی چه می دونه شب کاری، مخزن اسید ، مخازن بزرگ بنزین، ۱۵ روز زندگی روی سکو تو دریا، مخازن گازی سمی که با کوچکترین اتفاقی برای اونها تا کیلومتر ها آدمی رو زنده نمی زارن، کار زیر آفتاب ۶۰ درجه و هزاران مورد دیگه چیه؟ همه دوست داریم تو خونه پشت کامپیوتر و موبایل کار کنیم. از طرفی بهترین بیمه درمانی رو تو کل ایران دارن. بیمه دولت و طلایی و تکمیلی رو با هم دارن. برا مسافرت هم که همه نقطه ایران محل اسکان دارن. در کل « کار فقط آموزش و پرورش.تمام»
    • حسن IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      5 0
      حرفهات رو رد نمیکنم ولی کاش یکی مثل تو را با 30 یا 40 دانش‌ آموز دبیرستانی تنها میزاشتن اگر تا قبل از پایان کلاس به جای در از پنجره‌ کلاس بیرون نرفتی اونموقع درست میگی.
    • M IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      3 0
      شما آموزش و پرورش کدوم کشوری رو میگید کار آموزشی اصلا با کار کارمندی قابل مقایسه نیست ما معلما روزی 5 ساعت کار می کنیم که همش مفید هست و ما باید از زمان که حقوق بهمون نمیدن بزنیم تا برگه های دانش آموزان تصحیح کنیم و سوال طرح کنیم طرح درس طراحی کنیم که حدودا روزی دو ساعت وقتمون رو میگیره و هیچ جا ثبت نمیشه و ما هیچ گونه مرخصی نداریم که کارمندان 60 روز مرخصی دارن که اگه استفاده نکنن آخر سال بهشون پرداخت میشه و اسفند ماه به جز عیدی یه ماه حقوق اضافه دریافت میکنن و مزایا دیگه.... کارمندان 12ساعت کار در حکمشون هست ولی مفیدش 2 ساعت هست (اینو من نمیگم طبق گزارش های موثّق هست) ودر آخر ما حدودا 4یا 5 تومن میگیریم با 10 تا 15 سال سابقه که بعضا از حقوق یک کارگر عزیز هم کمتر هست.
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 0
      من یه سوال دارم؟ تو این دوسال کار ناظم و مدیر و معلم ورزش و .... دقیقا چی بوده؟ برام توضیح بفرمایید ممنون میشم
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    5 1
    من به علت بازنشستگی از ۶ سال پیش، اکنون در جزییات اطلاعات موضوع قرار ندارم اما به طور مثال وقتی یک نیروی عملیاتی سال گذشته ماهی ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گرفت و امسال حقوقش به ۸ میلیون تومان رسیده است. چرا از ارقام واقعی صحبت نمیکنی آقای محترم، نگو ماهی 10 میلیون شده 8 میلیون، بگو 50 میلیون شده 45 میلیون
  • sirous IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 0
    مردم مثل سیمای میلی به سخره نگیرید این نیرو ها جوشکار و فیتر و.....که به خاطر عدم توجه چند سایت و پالایشگاه رو تعطیل کردن ولی کسی صدای انها نیست البته کشور با این روش به نابود کشاندن ......
  • مرحبا IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 0
    من در سازمانی دولتی کار میکنم مالیاتم ازحق تاهل بیشتره با اضافه کاری میشود شش و خورده ای آیا این انصاف است ....
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 1
    بازم حقوق رسمی ها ما کارمند اداره گاز هستیم ولی پیمانکاری.....پیمانکار الو صفت بدون هیچ زحمتی نصف حقوق بعلاوه میلیاردها تومان میخوره وبه ما که کارمند هستیم ۴تومن میده
  • صادق باوی US ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    تفاوت در حرفه و شرایط کار دخالت دارد مثلا یک خلبان و سایر همکار آن باید حقوقشان برابر با نفر نشسته در تهران و امن یکی باشه خیلی بی انصافی می باشد و غیر کار شناسی هست و اینقدر احساسی قضاوت نکنیم.
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 0
    پدر ماسال50استخدام شد. سال55صاحب خانه وماشین. و دکتر وبیمارستان هم مجانی. وقتی رفتیم امتحان برای استخدامی بدهیم 2هفته بعد گفتن سئوالات امتحانی رو دزدیدن بعدکاشف به عمل امد که بچه های رئیس وحراستیهابجای ما رفتن استخدام شدن. شرکت نفت زاهدان
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    تمام کارهای بیرون بین ۵۰ تا ۷۰ درجه را بچه های تابع قانون کارانجام میدهند بچه های رسمی داخل اتاق کنترل یا ساختمان اداری هستند پس بی عدالتی کجاست
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    کار طاقت فرسا؛ فیش های حقوقی کارمندان وزارت نفت را که زیر کولر گازی در دفاتر وزارتخانه تهران و استانها نشسته اند، منتشر نمایید. چند سال پیش بود که فیش یکی از همین کارمندان ستادی را به دلایل کاری بدستمان رسید، حداقل 2.5 برابر با کارمند مشابه در سایر وزارتخانه ها دریافتیش بود.
  • رضا IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 1
    بسم الله الرحمن الرحیم اینجانب کارمند رسمی دادگستری با سنوات خدمتی بیست و دو سال با مدرک کارشناسی ارشد، تازه پس از اعمال ۲۵٪ سال جدید کل ابلاغیه بنده هشت و سیصد شده که پس از کسورات قانونی شش و پانصد دستگیر بنده می شود، تازه از سختیها و مشقات کاری نیازی به گفتن نیست همین قدر که از بدو شروع کرونا با ظرفیت صد در صدی کار کردیم بدون هیچگونه اضافه کاری و کارانه و امکانات رفاهی. به جرات یکی از پر تلفات ترین ادارات از کرونا همکاران محترم دادگستری هاست. باطلاع عزیزان میرسانم که هیچگونه اضافه کار و کارانه و... رانت و... در دریافتی همکاران اداری قوه قضاییه نمی توانید پیدا کنید و دریافتی ایشان همان فیش حقوقی هست و لا غیر.
    • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 1
      بالاترین حقوقها مال قوه قضاییه و زندانها است
    • محمد IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      متاسفانه از نظر ها پیداست دیدگاه مردم در مورد حقوق در وزارت نفت حداقل ۲۰ سال از واقعیت عقب هست, بله یک سری ارگان ها مثل آموزش و پرورش حقوق های کمی دارند هرچند همون ها هم چند سال اخیر افزایش های خوبی داشتند, ولی همه حقوق بالا رو با وزارت نفت می شناسند در حالی که اطلاعات در مورد حقوق در شرکت های برق, آب منطقه ای, آب و فاضلاب, اقتصاد و دارایی, قوه قضائیه, بانک ها و ... بسیار محدود هست, طبق آمار ها در حال حاضر وزارت نفت نه تنها بالاترین حقوق ها را پرداخت نمی کند بلکه حتی جایی در بین ۱۰ سازمان اول هم ندارد, کارمندان کم سابقه در وزارت نفت حتی از همکاران هم سابقه اداره کاری خود هم دریافتی کمتر دارند. البته یک ساختار کاملا منطقی در وزارت نفت از گذشته وجود داشته که با کار در مناطق عملیاتی با شرایط کار سخت افزایش قابل توجهی در حقوق وجود خواهد داشت که کاملا منطقی هست, علاوه بر این کارمندان رسمی وزارت نفت با ۳۰ سال سابقه بازنشسته نمی شوند, مجبورند تا سن ۶۰ سال کار کنند قطعا در سابقه های بالا رنج حقوق بالا خواهد بود, ضمنا در تمام دنیا چه آمریکا چه اروپا چه استرالیا و ... رنج حقوق پرسنل در صنایع نفتی بالاتر از شیل های مشابه هست, بعضا تا دو برابر بیشتر.
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 1
      باشه تو راست میگی
  • پیرو IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 0
    بنیاد تعاون زندانیان حقوقشان بسیار پایین میباشد ولی کارکنان سازمان زندانها حقوقشان ۳ باید شده مراقب زندان دریافتی هر ۲۲ میلیون ستادی ۱۸ میلیون بنیاد ۶ میلیون این عدالت
  • حسن IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    6 2
    سلام. من پدرزنم بازنشسته شرکت نفته.. اینا خونشون انگار رنگین تر از کارکنان ادارات دیگه هست. من خودم کارمند دادگستری هستم با یازده سال سابقه 6 تومن میگیرم و زندگی بسختی میگذره. شرکت نفت از پولی که در میاره برای خودش هرچی خواست برمی‌داره و هیچکی ازش سوال نمیکنه و تحقیق و تفحص ولی اداره ما با درآمد سرشار همه پولها میره تو جیب دولت هیچی به ما نمیرسه... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.. شرکت نفتی ها اگه براشون سخته بیایین با هم جابجا شیم.
    • عمران IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 0
      خب برادر چرا همون اول نیومدی نفت استخدام بشی میفرمایید که پدرخانمتونم نفتی بوده و زندگی رنگینی داشته پس این موضوع میتونسته مشوق خوبی برا آزمون دادن و استخدام در شرکت نفت براتون باشه!
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 4
    چرا یک معلم باید در منطقه ی عسلویه کار کنه ..!؟ پاشو بیا داداش، تو دنیایی که طرف میگه مزیت و جذابیت نداره نمیرم، تو با خلوص نیت رفتی اونجا چکار ؟!
  • کارگر عسلویه IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    همش سنگ نیروهای رسمی و به سینه می زنید انگار اون نیروهایی که توی گرمای طاقت فرسای جنوب با بدترین تبعیض ها پالایشگاه و پتروشیمی ساختن بعدش یه عده با رانت میان سرکار بصورت رسمی با بهترین امکانات ، اقای مشرق مارو فراموش نکن ، اگه بری تحقیق کنی می بینی تا چند سال پیش جوشکار و فیتر نیروی خارجی بود الان کلی جون داریم که صفر تاصد پروژه رو یاد گرفتن نیروی اجرایی مو حتی زیادی هم شده اگه بفکر جهش اقتصادی و این شعارها هستین بچسبین به مهاجمان جنگ اقتصادی ، که حتی بیست درصد شرایط کارکنان رسمی و ندارند اندازه ابدارچی اموزش و پرورش هم امنیت شغلی ندارند، با اینا میشه جهش اقتصادی کرد از یاد نبرینشون
    • خدماتی IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 0
      من خودم آبدارچی آموزش و پرورش با بیست و يک سال سابقه دارم سه تومن میگیرم که‌ دوتومنش هم اجاره خانه میشه حداقل شما در شرکتتان يک حقوق مکفی میگیرین.
  • محمود IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 2
    اونی که باید بفهمه نیروهای عملیاتی شرکت نفت چه میکنند و تلاش اونها چه سودی برای مملکت داره حاکمیت است،این دولت و اون دولت هم نداره.الان مجلس انقلابی هم متوجه خطایش در مبحث حقوق کارکنان شرکت نفت شده و مجبور به نقض قانون در رابطه با کارکنان عملیاتی شرکت نفت میشوند.اونهایی که انتقاد میکنند اصلا" اطلاعی از کار نفتی ها ندارند و فقط یه چیزایی شنیدن.بجای اینکه خواهان کاهش حقوق نفتی ها باشید از مجلس تقاضای افزایش حقوق سایر کارکنان در سازمان ها و وزارت خانه های دیگر را بکنید.
  • Mehdi IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 0
    سلام من هم کارگر قرارداد مدت موقت هستم 15سال سابقه دارم بخدا به حضرت عباس ظلمی که به ما شده به هیچ قشری نشده حقوقمون یک سوم کمتر از رسمی هاست بیمه ما با تامین اجتماعیه موقع عیدی که میشه میگن کارمندین موقع حقوق که میشه میگن کارگرین 15ساله فقط حسرت خوردیم و شرمنده خانواده بودیم
  • وحید GB ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 3
    سلام مندخودم شرکت نفتی ام این شایعات هست که پدرشرکت نفت دراورده با۳۰ساخدمت۹توماندریافتی دارم هیلی هست برای موارد منطقه جنوب را اگر رفتی واچار تودست ات گرفتی ویک دورپیچ یک رگولاتور ملمولی را سفت کروی فیط همین مورد ساده حق بهت میدهم بماند بقیه موارد از حفاری وسکد وایستگاهای گاز با اون سرعت وصدای دیوان کننده ۱۵۰۰پوند فشار اگر فهمیدی چیه وپول خون ات بهت میدهم بعد حق میدهی ضمنا اجحاف همه حا هست ولی بزای همه را دریک کشتی بگذاری بعد کشتی راغرق کنی درست نیست
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 1
    سلام.کسانی که کارمندان شرکت نفت را دیده ،میدونه که حقوق کارگرانشون هم از گاراگران معمولی بالاتر است! حتا پرسنل پرستاری و دکتر ها بیمارستانشون و .. ! می توان گفت یک کشور در دل کشور ما هستن!. تا اخر عمر از حقوق و مزایا امکانات استفاده میکن! .. نزدیک به 20 تا 30 سال است! که چنین است . بعید کسی زورشون بهشون برسه! و بتونه امکانات و مزایا رو به مردم برگردونه!. و نکته بعدی اگر کسی ناراحت و یا میخواد بره خارج! لطفا بره! ولی مطمعا باشید اکثرا در ایران می مانند،چون بهترین حقوق و مزایا و امکانات در ایران بهشون داده میشه! در خارج بعضا شرایط اقتصادشون شرطی! و اگر رفتن! باید حسابی کار کنن!.. چرا که اونجا مثل اینجا نیست...
    • Renato IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      تا کور شود هر آنکه نتواند دید، امثال شما هم تا آخر عمر حسرت به دل میمیرید،چون بخیل هستید و مرد کار کردن نیستید فقط حرف می‌زنید، تازه ما از حقمون خیلی کمتر میگیریم، برو شرکت نفت کشورهای حاشیه خلیج رو ببین چند برابر بیشتر از شرکت نفت ما به نیروهاش میده، درباره ی چیزی سواد و آگاهی نداری الکی نظر نده، در ضمن همکارای منم خیلیا از ناامیدی اکثرا دارن مهاجرت میکنن، اتفاقا اونجا خیلی هم کار واسشون هست چون تخصص دارن آدم لازم نیست حتما حمالی و کار بدنی کنه، ک میگی اونجا باید کار کنی، اونجا تخصص واسشون مهمه
  • بی نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 4
    من خودم تو شرکت نفت بودم ازبست کارش سخت بود تاقت نیوردم رفتم کارگر ساختمانی هرچی بهشون بدن کمشونه گرماتاقت فرساهست پشت میزنشستن نیست پیزی میخواد که شماها ندارین
  • ناشناس IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 3
    یعنی نمیدونه خودشم چی میگه حقوق بالای 20میلیون وبرای همه شرکت نفتیاس ودروغ میگن زیر 20تومن میگیرنحقوق نجومی وامهای 350میلیون مسکن بدون ضامن وبا ماهی 500تومن بیشترین حقوقم ستادیا میگرن اینا کارگرای بدبخت که پیمان کاری هستن انداختن جلو اعتصاب کنن که حقوق خودشون بره بالا اگه ایجوری رفت بالا ماکه سرمرز هستیم وجونمون درخطر 10تومن حقوق میگریم کارمون 45روز کار 16روز مرخصی با گرمای بالا50درجه بعد این اومده حرف مفت میزنه
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      1 6
      چرت میگی
    • علیرضا IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      دوستان عزیزی که همش دارن راجع به حقوق بالای نفتی ها حرف میزنن ( البته حقشونم هست با اون همه سختی کار و استرس و دوری از خانواده ) ، بهتره خودشون اعتراض کنند تا حق و حقوقشون بره بالا، کاری که کارمندهای رسمی نفت کردند و حقشونو گرفتن.
    • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 2
      لعنت بر جد و آبا کسی که بدون سند حرف مفت میزنه وام سیصد و پنجاه میلیون با قسط پانصد تومان؟؟؟؟ مگر همچین چیزی ممکنه ؟؟؟ حتی یک بچه دبستانی که ضرب و تقسیم بلد باشه میدونه همچین چیزی ممکن نیست از این خبرها نیست تازه اگر هم همچین وامی بدن با ماهی پانصد تومان بیشتر از صد سال طول میکشه که تسویه میشه!
  • سعید IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 0
    کاش گزارش تحقیقی که چند سال پیش انجام شد و میانگین دریافتی کارکنان نفت در رتبه 14 سازمانها و شرکتهای دولتی قرار گرفت رو هم می آوردید. من فرزند معلم هستم و مهندس نفت با 14 سال سابقه کار. فارغ التحصیل بهترین دانشگاه نفتی دنیا که بنا به هر دلیلی اومدم وطنم کار کنم. من متوجهم که حقوق معلم ها به شکل اسف باری پایینه ولی این ربطی به حقوق نفتی ها نداره. این تفرقه و تفکر اینکه حالا که من کم میگیرم باید بقیه هم کم بگیرن غلطه. من با این سابقه کار همچنان مستاجرم. امسال عید و سال گذشته عید رو به دلیل شرایط اضطراری سر کار بودم. اسم کارم هم ستادی هست. 2 سال گذشته دو تا از مدیرای با سابقه و توانمند در شرکت ما در اثر عوارض کاری و استرس فوق العاده بالا متاسفانه فوت کردن. طرف مسئول پروژه 2000 میلیارد تومنی هست و باید پاسخگو باشه. بر سر یک رسید یک میلیونی هم تا چند سال باید به چند مرکز بازرسی جوابگو باشه. چرا به اون 13 سازمان و شرکت دولتی کسی نمیپردازه. ضمنا بسیاری از سازمانها مزایایی دارن که به دلیل ساختار و دسترسی به منابع برای اونها ایجاد میشه. بانکها و شهرداریها رو ببینید. من کسی رو میشناسم که نه تحصیلات نه سابقه کاری و نه مسئولیتش با کاری که من میکنم قابل مقایسه نیست. اسما حقوقش از بانک نزدیک نصف من هست اما 3 تا خونه خریده. من برای یک وام 15 میلیونی باید 3 سال صبر کنم. نیروهای قراردادی که وضعشون بسیار بدتر هست. حالا اون عزیزی که در بانک کار روتینی انجام میده با منی که باید برای یک پروژه 3 میلیارد دلاری تصمیم بگیرم چطور باید مقایسه بشیک که 6 به هیچ از من جلو هست؟ این سیاستهای تفرقه بیانداز هیچ مزیتی برای مثلا قشر فرهنگی نداره دودش غیر مستقیم به چشم همه میره.
    • مهدی IR ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 0
      حرف حساب! که متاسفانه خریدار هم نداره. فعلا نون خیلیها در مقایسه کردن حقوق یک معلم و یک شرکت نفتیه، اون هم با هزار جور دروغ و شانتاژ. هیچ کس هم کار یک شرکت نفتی را با یک معلم مقایسه نمی کنه و به روی مبارک خودش نمیاره که خانم معلم یا آقا معلم اگه تو پالایشگاه(نمی گم سکوی حفاری و جاهای خطرناکتر) فقط یک شب شیفت بده اصلا تا صبح زنده نمی مونه که بعدش بخواد برامون از زندگی رویایی نفتیها سخنرانی کنه!
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    هر چی بدبختی وسختی هست مربوط به نیروهای ارکان ثالث ونیروهای فنی متخصص که وزارت نفت اونا رو داده به لابی پیمانکار وهر بلایی که میخان سرشون میارن.این رسمی ها بود و نبودشان توی سایت فرقی نداره.ولی اگر همون کارگری که این بی شرفها هیچی حسابش نمیکنن و هیچ جا اسمی ازش نمیارن نباشه تولید مختل میشه.لعنت به تبعیض.وفساد
  • علی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 0
    خیلی از نیروهای ستادی اصلا سابقه حضور در مناطق عمایاتی را ندارند به نظر بنده تمام نیروهای وزارت نفت باید سابقه حضور در مناطق عملیاتی و اقماری را داشته باشند
  • رامين رامين IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    5 2
    مفت خوردین پروار شدین ، حالا دمبه در آوردین ، جفتک میندازین !!! حقوق های نجومی شما نفتی ها بر هیچکی پوشیده نیست .
  • محمد IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    4 0
    سلام.. من خودم از کارمندان ادغامی بانک سپه هستم .. ۴میلیون حقوق گرفتم... با۷سال سابقه .. اعتراض هم میکنیم، اما کسی جوابگو نیست....
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 0
    دستپخت اصولگراها هست دیگه مجلسی که از صندوقهای خالی بیرون بیاد بهتر از این عمل نمیکنه و بجای اینکه مدافع حقوق مردمی باشه که نمایندشون هست عملا دشمن اونا شده
  • رضا IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 0
    کار سخت را نیروهای پیمانکاری در گرمای شدید و هوای آلوده انجام میدن
  • علی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    سلام ببخشید چرا از سختی و خطرات کار نیروهای مسلح که جانشان را همیشه در خطر می اندازند و در مأموریت های مختلف و دور از خانواده هستند دولت و مجلس دفاع نمیکنه یعنی امنیت واقعا واسشون ارزش نداره چرا اینقدر تبعیض وجود داره
  • محمدی IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    اخرش فهمید این خبرنگار مشرق
  • ALi IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    خدمت اون دسته از دوستان که از کار طاقت فرسا شرکت نفت در سکو ها ی نفتی و اکتشافات و انبار ها و دیگر کارها که در جنوب انجام میشه خبر ندارن فقط من تو کار این دولت موندم به نفراتی که 30 سال به خدمات آنها در این کار نیاز دارد چرا بصورت پیمانکار با آنها قراداد می بنده کلی نیروی متخصص و با تجربه رو هر سال به یه پیمانکار دوزدتر از نفر قبلی می ده که حق حقوق شون رو بدزده یه چیز جالب بنده 18 سال سرپرست یه واحد عملیاتی در پخش فرآورده های نفتی هستم با مدرک لیسانس هنوز بصورت پیمانکار خدمت می کنم با حقوق اداره کار ماهی 5 تومان
  • اسد IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    3 3
    شرکت نفت ملی نشده شرکت نفت و شرکت های زیرمجموعه ش انگار در ایران زندگی نمی کنند کارکنان این شرکت ها از بهترین امکانات رفاهی و خدماتی و بهترین حقوق برخوردارند بهترین وام ها با اقساط و بهره کم خدایا این بی عدالتی برای چیست مگر نه اینکه نفت ملی است چرا اینها باید هر کدامشان چند نفر آبدارچی و راننده داشته باشند چرا باید بهترین بلیط هواپیما برای اینها باشد چرا چرا باید ساکن تهران و مراکز استان باشند و پروازی کار کنند این هزینه از جیب بیت الملل چرا برای بقیه نیست اسراف و ریخت وپاش اینها را هیچ ارگانی ندارد مگر نفت ارث پدری اینهاست یا بقیه برای خدمات دهی به اینها در ایران روزگار سپری میکنند خدایا خودت به داد مردم بی بهره از این ثروت ملی برس خدایا این ظلم رو از ما رفع کن هرچی بگم کمه
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      1 1
      دوست عزیز این توهمات چیه؟ درسته کنتور نمیندازه ولی یاوه و دروغگویی حدی داره. یک کلمه از چیزایی که نوشتی حقیقت نداره. یکم تحقیق کن بعد اراجیف بنویس. با کیا شدیم ۸۰ میلیون.
  • چیشده IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 2
    سلام خدمت همه دوستان ،اولا که چرا افتادیم به دعوا و مرافه ،و دوم اینکه نفتی حقوقش زیاده حقشه با این تورم که خونه شده بالای سه میلیارد حقوق تمام ارکانهای دولتی نباید کمتر از 50 میلیون باشه مشکلکاپر درمان اینه که زحمت رو پرستارا میکشن دکترا حقوق بالا میگیرند ،زحمتو معلما میکشن بالا بالایی هاشون حقشونو میخورن، تو نفت هم همینه والا ما متاسفانه با تورم حقوقمون بالا نرفت نمیدونم واقعا چه فکری کردن بحال مردم منکه میگم ذخایر ابن مملکت تمام بشه دیگه امریکا هم کارمون نداره ما میمونیم و به کشور بدون هویت مثل جیبوتی ...
  • احمد IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    6 2
    آقای فولادوند کاملاً بی ربط پاسخ داده اند!! همه مشاغل در بعضی واحدهای خود فعالیت های سختی دارند مثل کار در معادن، کشیدن لوله در بیابان ها، کارگذاشتن دکل های برق و دکل های مخابراتی در فواصل بین شهری، تدریس در روستاهای صعب العبور و ...اما چرا به آنها حقوق های بالا نمی دهند؟ متاسفانه تاکنون همه دولت های پس از انقلاب با حقوق پرداختی به وزارت نفت مماشات کردند و آلان آنها خود را ذیحق می دانند. مقایسه کنید ببینید حقوق کارکنان وزارت نفت با سایر وزارت خانه چند صد درصد تفاوت دارد؟ حالیه که حقوق آنها کم هم شده باز خیلی بیشتر از سایر کارکنان دولت است. این در حالی است که هیچ فرقی بین کارکنان وزارت نفت با سایر وزارت خانه ها نبوده و منابع زیر زمینی متعلق به آحاد مردم است.
    • ایمان IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
      2 1
      برادر وقتی توی بدترین شرایط وارد بهترین دانشگاه کشور نشدی و از یه نا کجا اباد مدرکت رو گرفتی، وقتی اصلا نمی دونی نخبه بودن تو برترین دانشگاه ایران و جهان یعنی چی وقتی اصلا سواد نداری وقتی فرق بین 2+3رو نمی فهمی وقتی توی خیابون رانندگی می کنی ویراژ میدی، تو بانک میری داد میزنی، سرکلاس درس مسخره بازی در میاری و فرق بین دمای 50درجه و زندگی توی کانکس فلزی و سر کوه و توی ارتفاع و دوری از خونواده وهیچی رو نمی فهمی چرا به دروغ میگی من بهترینم و باید حقوق من و اون یکی باشه اول خودت رو به درجه ی برابری و صلاحیت و نظر برسون بعد نطق کن ادمهای حسود بی چشم و رو میگن از همه بگیرن بدن به ما. ولی نفتیها میگن حق ما رو بدید به بقیه هم اضافه کنید اونا چشم و دل سیرن شما حسودو.
    • nima IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 0
      بردار گرامی قلب شما متعلق به شماست.چرا برای یه جراح که روی قلب شما کار می کنه این همه پول میدی؟ مگه قلب تو نیست؟این شما هستی که بی ربط حرف میزنی. اکثر کسانی که اینجا از به حقوق نفتی ها اعتراض دارن همونایی هستن که در رقابت در آزمون شکست خورده و الان دارن عقده هاشونو خالی میکنن. من که حاضرم شغلمو با یه کارمند اداره برق کارمند بانک معلم کارمند اداره مالیات و ... عوض کنم. به قول دوست عزیزی که گفت نرود میخ آهنین در سنگ.میگیریم تا کور شود هر آنکه نتوان دید
  • اسماعیل IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 3
    حالا که راجع به نفتی ها اینطور فکر میکنید که چپ و راست دارن پول بهشون میدن همه چی رو به پاشون دارن میریزن پس کور شود هرآن کس که نتوان دید شما هم برید اعتراض کنید حقتون رو بگیرید راه مجلس رو که خوب بلدید
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 2
    خداکنه دولت جدید فکری ب حال کارکنان قرارداد موقت هم بکنه
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 1
    اینایی که کار بار تعطیل کردن مهندس یا کارگرا رسمی شرکت نفت نیست اینا کارگرا روز مزد شرکت نفت هستن که ۵ماه یه بار حقوق بشون میدن بیمه کارگر صنعتی براشون رد نمیشه خوابگاه افتضاح بعد هم کل پالایشگاه ها رو میسازن بعد بیرونشون میکنن هر کی پارتی داره میارن رسمی می کنن با بهترین شرایط کاری
    • nima IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      فرمایش شما کاملا برعکس هست. علت اینکه نیروی رسمی ترک کار نکرده اینه که یه عمر زحمت کشیده تا به اینجا برسه. از هزار تا آزمون و مصاحبه و فیلتر رد شده. نباید با کارگر روزمزد مقایسه کنید. این تقسیم بندی ها فقط ایجاد تفرقه می‌کنه. هیچ شکی نیست که تمام مشاغل سختی های خودش رو داره و تمام مردم کشور در شرایط سختی هستن. دولت دوست داره خودش رو کوچک کنه. از خداشه نصف نیروها استعفا بدن. با خروج نیروی متخصص جناب وزیر آخرین ضربه رو به پیکر بی جان نفت وارد و برای همیشه اولین صنعت کشور رو به خاک خواهد سپرد.
  • بویراحمد IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    2 0
    یعنی خون نفتی ها از بقیه ایرانی ها رنگین تره یا مگه نفت ارثیه پدری اینهاست که اینقدر باج خواهی کرده اند باید انها را بیرون می انداختن تا این همه جوان بیکار با نصف حقوق انها بهتر هم کار کنن این اوج تبعیض و بی عدالتی و بی احترامی به سایر کارمندان دولته
  • رحیم خالدیان NL ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 1
    واقعا در حق نیروهای پروژه ای و قراداد موقت ظلم میشه چون پروژ هیها تأسیسات نفت گاز پتروشیمی را می‌سازند وراه اندازی میکنند وقرارداد موقت تامین و نگهداری از این تأسیسات را انجام میدهند ولی متاسفانه حقوق مزایا امکانات فقط وغقط مال نیروهای رسمی وبقیه در حد بخور نمیر وسلام
  • نسترن IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 1
    در مورد نیروهای قرارداد موقت توسری خور یبیچاره که تمام بار شرکت نفت روی دوش آنهاست و در بیشتر موارد تخصص و تجربه بالاتری نسبت به رسمی ها دارند اما از حداقل حقوق برخوردارند هم لطفا صحبت کنید ....ننگ بر تبعیض و بی عدالتی ....
    • nima IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      خواهر گرامی نیروی رسمی طبق ضابطه رسمی شده. ولی نیروی پیمانکاری و قراردادی با رابطه. هیچ کس جلوی کسی رو نگرفته. ضوابط موجوده. هر کس لیاقتشو داشته باشه می‌تونه مراحل استخدام رو طی کنه. در ضمن رسمی هم فقط قدیمی حقوق بالایی دارن. همه میدونن حق کارگر نفت خیلی بیشتره این حرفا فقط باعث تفرقه میشه.
  • امین IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    1 2
    دوستان بنده حفاره یکی از شرکتای خصوصی هستم. در نفت شهر و موقع فوران گاز نیروی خودم و گاز به واله 30 متر برد بالا و زمین زد که متاسفانه به طرز فجیعی فوت کرد. هرکسی بتونه فقط خطر فوران چاهو درک کنه قبول میکنه هرچه بگیرن باز ازحقشون کمتره
    • IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      اتفاقا اون عملیاتی ها کارگران زحمت کش هستند اونیکه داره حقوق نجومی میگیره کارمندان پشت میز نشین شرکت نفت هست که هیچ تخصصی هم نداره
  • اکبری IR ۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    باسلام نفتی همواره درطول تاریخ قبل ا انقلا حقوق نجومی نسبت به سایر ادارات میگرفتند واز امکانات ویژه برخوردار بوده وهستند درکشوزی که همه چیز به نفت هست حقوق بالاتری داشتند پدرم نفتی بود ازبهتریت امکانات نفتیها برخوردار بوده وهستند مطمنم مشکلاشان همانند گذشته تاریخ حل میشود کاشک فرقی بین ادارات بخصوص الان که از شرکت نفت به وزارت نفت تبدیل شده ادارات هم همانند نفتیها حقوقشان افزایش داده بشود
  • مرضیه فرهادوند IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    به نظر من کسی که در اقماری ملی حفاری شرکت نفت کار میکند باید با دیگر مشاغل فرقی داشته باشند چون واقعا کارشان سخت وخطر ناک صداقت فارسها ودر زیر آفتاب درجه ۶۰ کار میکنند استرس نتوان بودن از خانواده همه اینها برای اقماری شرکت نفت اهواز درمسیر است
  • مجید IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    من خودم در شرکت نفت و جنوب کشور مشغولم اگه قانون اصلاح شود دریافتی یک نفر دیپلم با۳۰سال سابقه کار ۵۰ میلیون می شود در حالی که دریافتی من با فوق لیسانس فنی و ۱۸سال سابقه ۲۵ میلیون هم نمی شود. مشکل شرکت با بازنشسته کردن پرسنل دیپلم با سابقه بالا و دریافتی بالا و سرکار آوردن جوانان تحصیلکرده وبیکار کم می شود که زنگنه در این مورد کوتاهی کرد. خدایی هم کارها رو بیشتر پرسنل ارکان ثالث انجام می دهند. نیروهای ستادی هم که بغیر از معدود نفرات با وجدان کاری کلا بود و نبودشون فرقی ندارد.
  • سید محسن IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    با سلام و احترام خاطره ای از خودم در پالایشگاه اول پارس جنوبی برای عزیزان منتشر می کنم خیلی از این هموطنانی که کم لطفی می کنند و فرق کارمند متخصص و کارگر و کارمندهای دیگر را نمی دانند در همین خاطره بیان می کنم بهمن سال ۹۶ بود که کنترلر شماره یک پالایشگاه از کار افتاد کنترلر قطعه پیشرفته الکترونی است که چند صد کنترل کننده دیگر را کنترل می کند هرکدام از کنترل کننده های کوچک را معادل همان کامپیوتر موجود در خودروهای امروزی در نظر بگیرید ، اگر کامپیوتر یا ECU خودرو را دربیارید به هیچ وجه نمی توانید آن را روشن کنید و اگر روشن باشد خاموش می شود ، حالا حساب کن در یک پالایشگاه قطعاتی بسیار پیشرفته از همین کنترل کننده ها وجود دارد که به صورت هرمی زیر مجموعه همدیگر هستند تا به کنترل کننده اصلی برسد و وقتی کنترل کننده اصلی از کار بیفتد تمام زیر کنترل ها از سرویس خارج میشن . در شرایطی که کشور را برف و سرما فراگرفته بود قطع تولید میلیون ها متر مکعب می توانست موجبات سختی در کشور ایجاد کنه ، در اینجا بود که با همکاری تمام بخش ها با حفظ شرایط تولید و ساعت ها کار دقیق و تخصصی کنترلر را تعویض و بدون هیچ وقفه ای در فرایند تولید کار تعمیرات صورت گرفت ، اینطوری بگم که فرض کنید خودروی پژو روشن را بدون خاموش شدن همان ecu را تعویض کنید . آیا امکان پذیره ,? فرض کنید همین عمل را برای صدها خودروی پژو را با هم انجام دهید بدون از آنکه خاموش باشند و حرکت هم بکنند . ما از ناممکن ها امکان ساختیم بعد یه عده ای اینجا نشستن و برای خودشان همه چیز را به هم می بافند . اینقدر از این خاطره ها و این عملیات ها در نفت و گاز داشتیم که باید برای آنها کتاب نوشته بشه .
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    اینقدر دمای بالای ۶٠ درجه رو به رخ بقیه نکشین مگه فقط شما هستین که تو شرایط سخت کار میکنین من با ٢٨ سال سابقه و مدرک فوق لیسانس در یکی از ادارات تابعه جهاد ماهانه زیر ١٠ میلیون تومان حقوق میگیرم و وقتی خودمو با باجناقم که با مدرک دیپلم و سابقه حدود ٣٠ سال در شرکت نفت و دریافتی بالای ٣٠ میلیون تومان توی همون شهری که من زندگی میکنم مقایسه میکنم میبینم حقوق که هیچ، مزایای ماهانه ای که برای یک کارمند شرکت نفت از بیت المال هزینه میشه از حقوق ماها کلی بیشتره. دلیل نمیشه چون تولید نفت که متعلق به همه مردمه دست شماس پس باید حق بیشتری دریافت کنین. اصلا حقوق شما درست ولی وقتی دولت توان پرداخت حقوق همسان شما به ما رو نداره پس شما هم باید کمتر برخوردار باشین. هزینه های درمان، استفاده از امکانات مختلف باشگاه های شرکت و.....
  • فرزاد IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    با سلام. اینکه شما پایه حقوق اداره کار یه کارگر رو با کل حقوق و پاداش و مزایا و وام رو بدون کسر مالیات با هم مقایسه میکنید مثل فرمایش رییس جمهور محترم در مورد اقتصاد ما و آلمان هست. و سایر مزخرفاتی که دایم از تلویزیون میشنوید. بقیه سازمان ها حقوق کمی دارن و مالیات کمی هم میدن اما مزایا و کارانه و پاداش هاشون همه چیزو جبران میکنه . مثل تمام چیزایی که نابود شده چیزی از نفت هم باقی نمونده. بنده به شخصه حاضرم شغلمو با یه کارمند بانک عوض کنم.ریا و فساد کشور رو گرفته. به امید روزهای روشن.
  • آرش براتی IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 0
    در هشت سال وزارت زنگنه بر صنعت نفت، ویرانگاهی از منابع انسانی و حقوق و دستمزد کارکنان و نابود کردن حق های انان به وجود آورد، عدم تعدیل حتی یک مدرک تحصیلی بالاتر مصداق آشکار ظلم زنگنه و دست نشانداده های ایشان بر مسند منابع انسانی نفت است. عدم پرداخت گرید و درصد آیتم مناطق جنگی از دیگر شاهکارهای ایشان در جهت ظلم بیشتر به کارکنان مظلوم صنعت نفت است. از بین بردن نرخصی مازاد سالانه کارمندان در آخرین روز سال و ده ها ظلمی که هر چند روز یکبار با یک بخشنامه ی جدید به پیکر بیجان کارکنان مناطق عملیاتی و زحر دیده وارد میکند همه نشان از عناد او با کارمند نفت و منابع انسانی نفت می باشد که 8 سال کارمندان فریاد کشیدند و هیچ کس به دادشان نرسید از شکایت به دیوان محاسبات اداری گرفته تا سامانه شکایت قوه قضایه و... همه بی نتیجه ماند تا یکباره موجب اعتراض گسترده به وضعی شد که زنگنه طی 8 سال با کارکنان تحمیل نمود.
  • مرضیه فرهادوند IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    یک نفر که در اقماری شرکت نفت گار میکند با دیگر مشاغل فرق دارند آنها زیر آفتاب درجه هوا ۶۰ کار میکند خطر ات زیاد که شاهد آن هستیم افتادن تز بالا چاه آتش سوزی افتادن دستگاه دوری از خانواده در بیابان کار کردن کار طااقت فرست پس کسانی که کارشان درشهر زیر کولر نزدیک خانواده بدون خطر پشت میز انتظار حقوق یک فرد شرکت نفت نداشته باشند آنها حق شان را میگرند نه بیشتر
  • مهندس نفت FR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    کامنتا رو که خوندم واقعا خیلی ناراحت شدم ومتعجب.نازاحت ازاینکه بخاطر تبعیض وناعدالتی چرا یعده اینقد عصبی پرخاشگر و بی منطق شدن واطلاعات غلط میدن.من یه مهندس نفت بامدرک فوق لیسانس ازیکی ازمعتبرترین دانشگاههای ایران هستم.به والله اطلاعاتتون غلطه.به والله ماهیچ وام وامکانات رفاهی نداریم.وقتی میگیم هیچ واقعا هیچه.یه مهمانسزا فقط تومحموداباده که با قرعه کشی توکل خدمتت شاید یه بارنوبتت بشه.به والله ما حقوق نجومی نمیگیریم باتوجه به کارمون.ما حاضریم حقوق وامکاناتمونو باخیلی ارگانا عوض کنیم.تنها ارگان دولتی هستیم که افراد نخبه بصورت رسمی واردش میشن.سختترین کاروداریم.فشار استرس کاری دوری ازخانواده درشرایط سخت ابوهوایی دما بالای ۶۰درجه خطرات جانی و....من ۱۰ساله کارمند نفتم به والله هنو یه وام ۱۸درصد بهم ندادن.خدا از سرتقصیرات زنگنه نگذره.خدالعنتش کنه که نفتو نفتیو نابود کرد.تصوراتتون اشتباست.عده معدودی مدیرممکنه حقوق نجومی بگیرن که توتمام ارگانهاست اما اکثریت پرسنل دربدترین شرایط وامکانات دارن سختترین کارمملکتوانجام میدن.دوستیکه کارمعدن وذغال سنگو مثال میزنی اخه این چه غیاسیست.تحصیلات تخصص پس کجاست.انصاف داشته باشید
  • فرزاد IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    اگه شما هرجای دنیا بگی تو کشور ما به یه مدیر نفتی ماهی هزار دلار حقوق میدن شک نکن میندازنت تیمارستان. یه رییس رده پایین یه اداره با یک امضا میلیارد ها تومن سود یا ضرر به شرکت و کشور وارد می‌کنه. لطفا کسانی که هیچ تجربه کاری ندارند نظر ندن. هر وقت توی دمای هفتاد درجه مرداد تو بیابون یک ماه کار کردین بعد حق دارین نظر بدین.
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    چرا باید بچه های شرکت نفتی از امکانات آنچنانی برخوردار باشن ولی ما کارکنان سایر ارگانها همیشه شرمنده فرزندانمون باشیم فکر میکنین ما کم زحمت کشیدیم. فکر نکنم برای تولید نفت و انتقال نفت نیاز به زدن بیل و کلنگ باشه. حالا استخراج زحمت داره ولی بعد از اون همه کارها اتوماتیک انجام میشه اگر هم تعمیراتی باشه که نیروهای پیمانکاری با دریافت حقوق بسیار کمتر از کارمندان رسمی انجام میدن و حق اونهاست که خورده میشه
  • محمد IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    من کارمند رسمی نفت بوده‌ام دور کشتیهای نفتکش ۳۲ سال کار در بدترین شرایط والآن با هزاران مشگل جسمی ورودی با ۱۰ تومان حقوق بازنشستگی خدا لعنت کند کسایی که هیچ چیز از شغل نمی دونن ولی نظر میدهند ...که اگر برگردم به گذشته حاضرم کارگری بکنم ولی با هزار برابر حقوق کارگر یقینا کارگی را ترجیح میدهم
  • ایرانی باز نشسته IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    آقایان مسیولین به سخنرانی های شهید بهشتی یکبار گوش دهید و در عملکرد تان قضاوت کنید کارگر کارمند و شهروند حقوقی دارند چرا باید با اعتراض شاید اندکی به حقوق شأن برسند مسیولین که اهل منطق هستند مگر من باز نشسته فرهنگی چه کرده ام که همیشه باید آه بکشم چه کسانی باید حافظ حقوق من ایرانی باشد باز نشسته ای که در بانک کار می کرده وبا نشسته شده چرا باید دو برابر من معلم حقوق بگیرد عدالت این نیست کسی که گرسنگی را نمی داند چطوری می تواند از حال گرسنگان خبر داشته باشد حاصل کار مسیولین بی مسیول می شود برادر آقایان روحانی و جهانگیری ودیگران آقایان به هر چیزی که معتقدید شما ها خدمتگزار نیستید میدان را برای خادمان حقیقی رها کنید ساعت دوازده میلیونی شماها نشانه شخصیت شما نیست آیا رفتار تان با آرمانهای انقلاب سازگار است بیراهه رفتید راه راگم کرده‌ابد و نمی خواهید قبول کنید گناه گرسنگان گردن شماها که صاحبان زروزورید می باشد
  • علی اصغر میری IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    باسلام دروزارت نفت بی عدالتی و ظلم غوغا کرده و هیچکس پاسخگو نیست و مدیران ارشد نیز اصلاخبری از اوضاع کارگران ندارند و هر شرکت یا استانی سلیقه ای عمل میکنند وبرای کارکنان هیچ ارزشی قائل نمشوند بنده خودم 14 سال در شرکت گاز مشغول به کار بودم هشت سال کارگر شرکتی وبعد شش سال هم قرارداد مستقیم بودم و بعداز 14 سال کار که جوانی و عمرمان راگذاشتیم فسخ قرارداد زدن و اعلام عدم نیاز کردن بله دوستان در این وزارتخانه عدالت مرده و ظلم بیداد میکند وچون صدایمان به گوش کسی نمیرسد به عدل الهی امید داریم
  • محسن IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    من خودم کارگر پیمانکاری. دکل حفاری هستم ۱۰سال هم سابقه عملیاتی دارم در گرمترین مناطق خوزستان هم کار کرده ام . متاسفانه تبعیض در شرکت نفت و شرکتهای زیر مجموعه نفت بیداد میکند.از حقوق گرفته تا مزایا و غیره.ولی خدا شاهده بیشترین حجم کار بر دوش نیروی پیمانکار و. قراردادی هستش و بهترین پستها و سمتها متعلق ب نیروی رسمی اکثرا بدون تجربه استخدام میشن و طی پنج سال بطور خودکار ب سمت بالاتر میرن در صورتی که اصلا تجربه کافی ندارند و باعث بروز حادثه و تلفات جانی میشن.
  • کارگر ساده IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    با سلام خدمت تک تک عزیزان اینکه امروز اعتصابات نیروهای وزارت نفت تبدیل به مسأله اول مملکت شده دلایل زیادی داره که چون اشراف دقیقی به اتفاقات درون مجموعه نفت ندارم از اظهار نظر مستقیم اجتناب میکنم اما..... اینکه بگیم نفتی ها حقوق زیاد میگیرن و باید کم بشه حقوقشون اصلا منطق درستی نیست چون معتقدم نفتی ها دارن درست حقوق میگیرن و این سایر سازمان ها هستن که در بحث حقوق ظالمانه رفتار میکنن و در این بین مظلوم ترین قشر هم نیروهای شاغل در بدنه دولت به واسطه پیمانکار هستن . کار در وزارت نفت حد وسط نداره یا بسیار راحت و بیکارن یا در بدترین شرایط کاری هستن . نکته بعدی حساسیت و سختی کار مختص به دوستان نفتی نیست ما هم در دمای هوای بالای پنجاه درجه خوزستان و شرجی های کلافه کننده تحت میدان مغناطیسی شدید و آلودگی های مختلف در پست های برق مشغول بکار هستیم نیروی مرزبانی هم سختی خودش رو داره صد البته کار معدن و ..‌.پس همه مشاغل سختی و حساسیت خودشون رو دارند بنظر بنده باید همه باهم جهت واقعی شدن حقوق و دستمزد مشاغل تلاش کنیم نه اینکه همدیگه رو بکوبیم ....یه دوستی معلم ها رو مثال زد در پاسخش عرض کنم تو ایام کرونا خانواده ها فهمیدن معلم چه صبری داره که باید با این بچه ها سر و کله بزنه ... نه به تبعیض نه به ظلم پیمانکاری نه به کاپیتالیسم دولتی
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    الان اکثر سیمبانان ادارات برق با ان کار طاقت فرسا اکثرشون هم مدرک مهندسی برق با اینهمه خطرات و دیسک.کمر و گردن و درد زانو.و برق گرفتگی ... کمتر از اینها عملیاتی و یا متخصصند ؟!؟!؟!؟!!!؟!!'؟!؟!؟!!!!!!!'؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا توجیه مفتی میکنید .. نهایتا شش هفت ملیون هم میگیرند
  • Reza IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    من تازه رسمینفت شدم ، مناطق عملیاتی کار میکنم نامردم اگه مزایایی از نفت دیدم حقوق من ارشد و ابدارچی پیمونکارمون فرقش یک میلیونه ، ولله مستاجرم ولله ماشینم پراید. خدا لعنت کنه زنگنه رو. رفیقام تو‌بانک همه‌وام‌گرفتن خونه خریدن ما موندیم و اسیر بیابونا و زنو بچمون تو‌خونه تنها اونم مستاجرم بعد این همه سال ،ودیعه مسکن نفت ۱۵ میلیون بانکیا۳۰۰ میلیون گرفتن ، اموزش پرورشیا گرفتن ، حتی اونا که‌تو بیمه کار میکنن گرفتن بابا نفت از داخل خودمون کشته از بیرون مردم اون کسی که‌میگه‌رسمینفت کار نمیکنه بی سواد واقعا بهره بردار نفت کاری نمیکنه ؟؟؟ خدا لعنت کنه دروغگو که‌خونه سازمانی داره‌و نمیگه خونه سازمانیا مال مدیران به ما نمیدن ، مزایایی ما ندیدیم
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    کارکنان رسمی نفت حقوق های نجومی میگیرند فراتر از تصور ! قدیم بخاطر فروش زیاد نفت این رویه باب شد دیگه باید مثل بقیه سازمان ها حقوق بگیرند
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    یسری از دوستان نفتی فکر میکنند مردم ساده هستند ! کارمندان سازمان های نفتی تو مراکز شهر ها هم حقوق نجومی میگیریند این به دمای هوا مربوطه ؟! مثلا یک کارمندی که مدیریت خونده بره اداره دیگه هفت میلیون بگیره تو شرکت نفت قسمت اداریش زیر،کولر داره چند برابر میگیره ! مردم آگاه هستند
  • ناشناس IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    واقعا حقوقهای مفت و بالا با مزایای بسیار عالی به کارمندان شرکت نفت میدن .اگه همشون رو هم اخراج کنن اینقدر جوان با استعداد و تحصیلکرده و متخصص هست که آرزو داره با یک پنجم حقوق أین مفت خورها بهتر از آنها هم این صنعت رو بگردونه.همشون نور چشمی یا پارتی دارن که تو شررکت نفت کار میکنن.خدا نه از سر اینها بگذره نه کسانی که باعث میشن اینها اینقدر حقوق و مزایای بالا دریافت کنند .
    • رضا IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      خدا لعنت کنه بر تو مفت خور دروغگو که اگر عرضه داشتی وارد صنعت نفت میشدی ولی چون وجودشو نداری به زمین و زمان کفر می گی
  • علی علی IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    دوستان سوال داشتم من 15 ساله که کارگر پیمانی نفت هستم، با استخدام و آزمون و مصاحبه هم استخدام شدم، در این مدت هم کارم فیتری بوده و توی کارم هم مهارت کامل دارم و در گرمای اهواز در سخت ترین شرایط در کوه و بیابون کار میکردم تا اینکه چند روز پیش به من اطلاع دادن که عنوان شغلی فنی از من گرفته شده و باید به قسمت خدمات و آبدارچی و نظافتچی ها برم(البته فقط من نبودم و حدود سی نفر دیگه هم بودن که حقشون پایمال شد) و متوجه شدم که این عنوان شغلی که فیتر درجه یک بود به اشخاص دیگه ای که نه سابقه ای دارن و نه سررشته ای در این زمینه و فقط گردن کلفت بودن داده شده به تمام مسئولین هم شکایت کردم ولی چون پارتی و قدرتی غیر از خدا ندارم هیچکس جوابگو نیست، اگر کسی راه حلی بلده لطفا بگه چکار کنم مدرکم هم کاردانی الکتروتکنیکه
  • علیرضا IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    شرکت نفتی که تو دمای ۶۰درجه کار میکند هزار تا بیماری در سنین بالا میگیرد ایا باید با یک معلم که همش زیره کولر است یکی باشد این کجای انصاف هست ماداریم کل بودجه مملکتو میدیم اخه یه معلم چه گلی به سره ما میزنه
  • علی رامهرمز خوزستان IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    بنده نیروی حراست شرکت ملی حفاری ۱۲ سال سابقه دارم اما هنوز روزمزد هستم حجمی شرکتی پیمانکاری یکی به داد ما هم برسه حقوق سر موقع بهنون نمیدهند ماهی ۴۸۰۰ هم حقوقنونه . کار ما مثل همون رسمی است اما رسمی ۲۵ میلیون میگیره ما ۴ میلیون میگیرم . عدالت نیست داریم زجر و بدبختی میکشیم . سختی کار مال ماست راحتی و حقوق بالا مال رسمی ها هست البته منظورم رسمی حراست
  • متین IR ۰۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    باسلام وخسته نباشید.ما کارکنان حراست نفت وگاز غرب متآسفانه با ۲۵ سال سابقه هنوز حقوق در یافت نکردیم..نه کرایه خانه پرداخت کرویم.حتی از مغازه نسیه مایحتاج خانه برای بچه ها میگیریم.میگن بودجه ناریم ،آیا این عدالت است ،یا ظلم.،هنوز هم معلوم نیست کی پرداخت میکنن،،،
  • حمید IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    خوب تاحالا حقوق نجومی میگرفتن عادت کردن اینقدر هم کار عملیاتی رو تو سر ملت نزنین من بااونا کار کردم همه کارهارو شرکتهای ثانویه طرف قرار داد انجام میدن ونیروهای ش کت نفت با ماشین دولتی وکولر گازی میان تو مسیر دوری میزنن ونظارتی میکنن و برمیگردن دفترشون وبازم کولر گازی فقط پول مفت مزه کرده
  • گاز پارسیان IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    کاری که ما نیروی پیمانکاری انجام میدیم،نیروی رسمی ریغش درمیاد،بعد ما ۶تومن میگیریم،نیروی رسمی ۴۰تومن.اونم فقط برای دستشویی رفتن از اتاقش میاد بیرون
  • J IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    شرکت نفت درآمدش به دلار هست و باید متناسب با همون هم حقوق بده، بقیه سازمان هام باید همینطور باشن... الان اکثر پیمانکاران قرارداداشون ارزی هست و حقوق رو به ارزش ریال میدن...
  • داریوش IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 1
    سلام. من خودم نیروی پیمانکاری شاغل در یکی از پالایشگاه های عسلویه هستم. متاسفانه این واقفیت داره که حقوق رسمی های چندین برابر نیروهای پیمانکاری هست و این فقط حقوق نیست که چندین برابر هست امکانات بی حد و حسابی که نیروهای رسمی دارند (از جمله خانه های آنچناتی .بدون پرداخت هیچ گونه هزینه .رستوران های مجانی .بلیط هواپیما و اتوبوس مجانی و سفرهای مجانی امکانات درمانی و رفاهی و ورزشی و آموزشی مجانی....)خود این امکانات دو برابر از حقوق یک نیروی پمانکار هست. و در واقع در مناطق مثل عسلویه نیروهای رسمی از صبح تا غروب داخل اتاق نشسته اند و در حال گیم هستند یا خرید و فروش سهام.طلا.ملک.خودرو.و تمام مصیبت و کار و حمالی بر دوش نفرات پیمانکار هست.حال با این وضعیت دو ریال از حقوقشون کم شده دنیا رو خراب کردن.بعد رئیس جمهور یک کشور اسلامی که بانگ عدالت خواهیشون دنیا رو کر کرده میگه کارگران پیمانکاری مشکلشون باید وزارت کار بررسی کنه.نیروی پیمانکاری که توی پول کرایه خونه مونده.نیروی پیمانکاری که توی پول درمانش مونده توی پول بنزین رفت و برگشت سرکارش مونده.نیروی پیمانکار که مرگ روزی صد بار جلوی چشمش میبینه.و .......... فقط یک نکته روبگم تخصص مال نیروی پیمانکاری هست همه نفرات پیمانکاری تحصیل کرده بهترین دانشگاه ها با مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد و حداقل ده سال سابقه کار هستند.و از بد ر‌وزگار دهه شصتی هایی هستند که به بازار کار خرابی خودن که جذب نیرو پارتی میخواست و .....هیچ نیروی رسمی توانایی و تخصص تعمیر یا راه اندازی کوچکترین تجهیز پالایشگاه رو هم نداره. عدالت عدالت عدالت . ای کاش یکی هم صدای فقرای صنعت نفت و گاز کشور میشنید.
  • ایرانی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    درست است کار عملیاتی نفت درهوای گرم خیلی سخته اما اگه نیروها از بومی های همان منطقه استخدام میشدن که الویت با آنها بود دیگه این بهانه های دو ی راه وگرمای هوا نبود تابا این بهانه بیت المال تاراج بشه اصلا همین الان تو همان شهرها با اون شرایط حقوق بگیرانی هستند یک دهم نفتی ها حقوق میگیرند وصداشون در نمیاد
  • کارمند عملیاتی نفت IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    خیلی دوست داشتم ببینمت و رودررو باهات صحبت کنم چرا کسی کارمند عملیاتی نفت رو با یه کارمند بانک مقایسه نمیکنه.کارمندان بانک با استفاده از تسهیلات و امکاناتی که از سپرده ملت بدبخت به جیب میزنن بهترین وضع رو دارن.قبول دارم که حقوق من از اون بیشتره ولی وقتی وام های کلان بدون سود و اقساط بلند مدت میگیرن زندگیشون واقعا جلوتر از خیلیا افتاده و هیچ ناراحتی بابت مشکلات مادی ندارن.در ضمن خیلی از وزارت های دیگه هستند که کارمنداشون حقوق به مراتب بالاتری از نفتیا میگیرن
  • KashiAlireza IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    کارمندان سایر دستگاهها با حقوق بخور و نمیر دارن کار میکنن صداشون در نمیاد لطفا فیش یک کارمند ۲۵ سال خدمت سایر دسنگاهها مثلا وزارت کشور و با کارمندوزارت نفت مقایسه کنید.
  • پدرام IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    آقای فولادوند از مدیران باتجربه و فهیم صنعت نفت و از سرمایه های ارزشمند کشور هستند که با اشراف کامل بر مقررات اداری و قوانین سازمانی وزارت نفت در این مصاحبه شرایط کاری و مالی کارکنان این صنعت را بسیار سنجیده ، منطقی و متین تشریح و بیان نموده اند ، با سابقه ۴۰ سال کار در این صنعت عظیم ملی گواهی میدهم که تمامی اظهارات ایشان منطبق با واقعیات امروز کارکنان زحمتکش این صنعت در اقصی نقاط کشور است ، برایشان تندرستی و عاقبت بخیری آرزو دارم .
  • بهرام IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 1
    من یک ارتشی هستم در سال ۸۳ نوار مرزی منطقه جنوب و جنوب غرب با ما بود ما داخل سوله بدون برق و امکانات ۱۰۰تومان حقوق میگرفتیم آقایون نفتی با تمام امکانات ۱میلیون حقوق می گرفتن
  • رضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    با سلام,اتفاقا اشتباه شما آقای فولادوند. اینست,اگر کسی نیروی ستادی فنی وتخصصی می باشد باید محل کارش در فنس و همان کارخانه یا مجتمع باشد تا بتواند مشکلات کار را حس کند و سریع در رفع آن اقدام نماید نه اینکه محل و اتاق کارش در شهر باشد و برای خودش ماموریت واضافه کاری رد کند ولی در طول یکماه یکبار هم به کارخانه نیاید,الان بنده به عنوان یک فرد عملیاتی به شما میگویم متاسفانه از لحاظ تخصص هم در حال حاضر نفرات ستادی بسیار بسیار پایین تر از عملیاتی ها هستند .زیرا نفرات ستادی بدلیل راحت بودن کار وبیشتر بودن مزایا بدون اینکه در مناطق عملیاتی کار کنند یکدفعه با پارتی بازی وارد ستاد میگردند این حرف شما مال گذشته ها بود که فرد از عملیات شروع می کرد و در آخر با تجربه بالا وارد ستاد می گردید
  • پویان IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 0
    بنده نیروی قراردادی شرکت گاز هستم منکرش نیستم ک حقوقهای ما ورسمیهای شرکت خیلی اختلاف دارن ولی انصافا کارکنان شرکتهای زیر مجموعه شرکت نفت واقعا در برابر کارهایی ک انجام میدن خیلی کمه شما حاضریدتو گرمای ۷۰ درجه خوزستان و بوشهر وسیستان کار کنید؟من قراردادی شرکت هستم اصلا کاری ب حقوق رسمی جماعت ندارم نوش جونشون. تلاش ما گرفتن حق خودمون باید باشه نه پایین آوردن حق نیروهای رسمی ...درضمن چرا هر بخشنامه ای ک میاد واسه بقیه سازمانها کسی صداش در نمیاد!!!
  • FR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    عجب مملکتیه.هر کی فکر خودشه. به بقیه کار نداره. بابا بقیه هم انسان هستند. هموطن هستند. تا کی میخایم فقط خودمونو ببینیم. اسم خودمونو هم گذاشتیم ان_________سان. ادعا مون هم یه تریلی نه کل تریلی جهان نمیکشه.
  • ... IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    روحانی چرا نمیری؟؟؟!!!!!! بخدا هر روز یه مشکل جدید بوجود میاره از قصد!
  • ناشناس IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    دوستان اینقدر دروغ نگین. دمای ۷۰ کجا بود نهایتا ۳ تا ۴ ماه بالای ۵۰ میشه. از طرفی مکه الودگی برای کارکنان تهران نیست؟ مگه خطر جانی برای کارکنان برق، نیروی انتظامی و... نیست؟ پس کسانی که تدی زاهدان و مرز کار میکنند چی بگن که نه امکانات دارند نه آب و هوا. شما رفاهیاتتون بعضا چندبرابر حقوق کارمندان دیگه است و حالا که مدعی هستند نفتی فروش نمیره دیگه دادن این حقوقها هیچ توجیهی نداره
    • احمد IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      شما که فکر می کنی صنعت نفت فقط استخراج و صادرات نفت است اینجا نباید کامنت بگذاری
  • مهرداد IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    با سلام بنده با ۲۰ سال سابقه در مناطق نفت خیز جنوب و کار تخصصی دریافتی اینجانب قرارداد موقت در امسال با تمام مزایا می شود ۷ت ولی کارمند رسمی با همین سابقه بالای ۳۰ ت می گیرد. تازه ناراضی می باشد و در خانه سازمانی نیز زندگی می کند. این معنی عدالت است.
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      خب از مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل تم بگو
  • Ali IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    ای کاش تمام کسانی که حسرت کار 14روزه رو دارن نصیبشون بشه تا بفهمن کار اغماری یعنی چه شرایط آب و هوایی طاقت فرسایی جنوب گردوغبار در فصل گرم که آرزوی یک ثانیه نفس راحت کشیدن یعنی چه خداوند نصیبت کند آنگونه که میخواهی فقط یک کلام مرد باید باشی تا بتوانی در همچین شرایطی دوام بیاری مرد فقط مرد میطلبه اینجا حرف از روی شکم سیری و ناروا گفتن و ندانسته حرف زدن آسان است بیش از هشتاد درصد نیروهای اینجا پیمانکاری هستن با کمترین حقوق و مزایا
  • بهار IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    همسرمن ازکارکنان حفاری شمال هست وشرایط کاریشون واقعاسخت هست.هیچوقت روزهای حساس کنارمون نیست .توگرماوسرمای شدید حتی یک لحظه کارشون متوقف نمیشه بعد بعضیا میگن چراحقوقشون بالاست؟یکم انصاف داشته باشید
  • زارا IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    نفتی ها مدام میگن ما متخصص تریم! زحمتمون بیشتره! در حالی که جذب و تربیت نیرو در نفت انحصاری و فقط مخصوص به عده ای است. بنده خودم در نفت کار کردم و شاهد انحصارها و تبعیص ها و بخوربخورها هم بوده ام. پارتی نداشتم موندگار بشم در حالی که میدیدم کسانی که با پارتی های بزرگ تو تفت اومدن منم مدرک دکترا از دانشگاهای معتبر دارم! رشته ام نفتی و بیکارم حقوق را با عمان و کشورهای دیگر مقایسه میکنند در حالی که این مقایسه صحیح نیست درست است که مهندس نفت در سایر کشورها حقوق بیشتر میگیرد ولی کارگر و مهندس و سایر مشاغل هم در اون کشورها حقوق بیشتر میگیرند. این چه مقایسه نادرستیه؟ به خدا قسم اینقدر شاهد ماموریتهای خارج از کشور بی دلیل بودم یا حقوقهای غیر منصفانه
  • یوسف IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    خیلی جالبه، بجای اینکه از کمی حقوق خودمان گلایه کنیم، گیر دادیم به حقوق نفتیها، اصلا فرض بگیر حقوقشان بالاست، اگه کم بشه مگه بتو که حقوق تان کمه میدن!!!
  • خسن IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    کاری که دولت با نیروهای پیمانکاری کرد شمر با امام حسین نکرد کار از نیروی پیمانکاری پولش را رسمی ها بخورن نوش جان اقا
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      همین اینکه با پارتی اومدی سرکار برو خدا رو شکر کن! کسی جلوتو نگرفته بود که رسمی بشی، تو آزمون شرکت می کردی و قبول می شدی
  • اماج US ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    برادر من این شغل شماست نصف ماه کار میکنی، من نمیدونم چرا چونه حقوق نفتی چندین برابر ، این آقایی که برق خونده رفتی نفت ، اگر سخته رها کن ، من دکترا دارم حاضرم بدم جای تو . این بی انصافی حقوق نفتی ها چندین برابره
    • علی IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      اگر جربزه داشتی مسیرهای خوزستان و بوشهر و هرمزگان بازه و پر از شرکتهای نفتی که هر روز اگهی استخدام میدن رزومه بده وارد شو .کسی جلوتون را با مدرک دکتری نگرفته از خداشون هست. لعنت بر انسان بخیل و تفرقه انداز
  • علی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    دوستان من مطالب کامل نخوندم اما چند مطلب ۱‌. مجلس انقلابی که میگن همین ۲. درست کار نفت سخته ولی بین روزهای کار اف دارن. و خب سختی کار بهشون بدن ولی قرار نیست نحوه پرداخت جدا از مقررات جاری باشه ۳. والله ادارات دیگه هست کارشون هم سخت. درگیری مسلحانه دارن. میدان نبرد همین سلامت کشور ۴. خب حقوق بین المللی میخان. این خودش بی عدالتی نبست ۵. نوشته بودن نیروها کم کاری و معطلی میکنن در بارگیری این که نمیشه. نیروهای بهداشتی درمانی ۶ ماه ۱ ریال اضافی هم بهشون ندادند میگفتن کار انجام ندیم درسته میشد؟؟؟
  • رحیم اسماعیل پور IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    در هر حوزه‌ای از شروع انقلاب تا کنون رژیم وارد شده بجاری بهبود موجب اشکال و اختلال و نارضایتی و. بی عدالتی گردیده که ناشی از بی تجربگی و بی تخصصی میباشه مملکت. را بورشکستیگی و سقوط وتوقف کشانده، فرار مغزها و تخصصها.،خدا به کمک این سر زمین برسد.
  • مجید IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    این فولادوند نگفت نیروی متخصص پیمانکاری که تجربه وسوادش گاهی از کارکنان رسمی بیشتر ودریافت حقوقش یک پنجم سایدم خیلی کمتر سختی کارش بیشتر فقط از نیروی رسمی گفت باید پیمانکا برداشته بشه دزدی کرانت وبی تدبیری وخسارتی که زنکنه زد از وجود وزیر با تدبیر و مدیران با سواد دزد کرسنت ترکمنستان توتال
    • عادل IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 1
      هیچ نیروی پیمانکاری و قراردادی نه سوادش از رسمی ها بیشتره نه تجربه اش و نه تعهدش فقط حسوده بخاطر اینکه عرضه و توانش رو نداشته که در آزمون شرکت کنه و در یک رقابت عادلانه قبول بشه
  • امیر IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    دوستانی که نظرات عجیب وقریب میدن قطعاهرروزوردل حاج خانم خوابیدن وچشم بسته غیب میگن. وقتی درطول سال شمافقط سه ماه پیش خانوادت باشی وتنهادل خوشیت تماس تصویری بابچهات باشه می فهمی کنار عزیزانت بودن باهیچ چیزی دردنیا قابل جبران نیست
  • yui IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    جا داره اینجا یادی کنیم از شهدای مدافع حرم که به بدترین شیوه توسط داعش سلاخی شدند بدون چشم داشت جاداره اینجا از مرزبانان کوه های ارومیه و اردبیل که مقابل پ ک ک میجنگند و همچنین مرزبانان مظلون سیستان و بقیه مناطق کشور که در چشم ب هم زدنی حواسشون نباشه مورد اصابت قرار میگیرند .از بچه های شرکت نفت هم تشکر میکنیم که واقعا بدون مزد و منت واسه کشورشون در کمترین امکانات رفاهی و کمترین حقوق و مزایا به کار خودشون ادامه میدن
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    دوست عزیز ۱۰۰۰ساعت کار غیرمفید این رو دیگه همه میدونن
    • علی IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      بله داستان از وقتی شروع شد که قوانین احرا نشد، از وقتی که شرکتهای نفتی مثل قارچ در تهران رشد کردند و فرزندان آقا زاده با صفر سال سابقه استخدام شرکتهای نفتی شدند و .... نفت یعنی عملیات، نفت یعنی تولید در شرایط سخت، نفت یعنی خون جگر خوردن برای یک ترفیع ، نفت یعنی محل کار ثابتی نداری و هر روز به یک منطقه اعزام شدن، نفت یعنی پذیرش مسولیت کار و تصمیم گیری در شرایط سخت، اکثریت ملت افراد جوان نقتی منگل زاده رو میبینند که درتهران استخدام شدند و به لطفا پشتوانه ای که دارند حقوق بالا ورفاه بالا دارند و به مردم افاده میفروشند، در زمانی نه چندان دور، شرط کار در تهران ، سابقه حد اقل ۲۰ ساله در مناطق عملیاتی بود، در ارادات ستادی تهران فقط تعذادی افراد میانسال با سابقه وجود داشت که نقش سیاست گذار داشتند، از زمانی که قوانین ناب شرکت نفت زیرپا گذاشته شد ، این بلا سر نفتی ها اومدو...
  • سیاوش NL ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    من نمیدونم اگر حقوق کارکنان نفت کم بشه سایر حقوق بگیران عزیز چرخ زندگیشون بهتر میچرخه؟ الان عزیزان مثلا آموزش پرورشی که حقوق پایینتری دارند اگر حقوق نفتیها کم بشه گرونی رو کمتر حس میکنن؟ چه تاثیری بحال بقیه داره؟ چرا مثلا یک کارمند شهرداری یا یک کارگر ساختمان حقوق خودش رو با همرده خودش در یک کشور دیگه مثلا ترکیه یا عمان مقایسه نمیکنه؟ همه اینا درشرایطبه که حقوق وزارت نفت چهاردهمین حقوق در سطح وزارت خانه هاست ولی هیچکس اسم حقوق وزارت خارجه یا دادگستری یا صنایع نمیاره فقط حقوق نفتیها اسمش بد دررفته.
  • محسن رضایی US ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    فقط دوستان همیشه نالان غیر رسمی بدونند مازاد هستند و فقط به دلیل شرایط بد اقتصادی و ترحم در محیطهای رسمی جذب شدن و دولت هیچ تعهدی به اینها ندارد ، اینها اگه لازم بودند به عنوان نیروی دولت جذب میشدند و براشون در بودجه دولت ردیف تعریف میشد . پس لطفاً پای خود را از گلیمشون درازتر نکنند .
    • پویان IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 0
      مهندس لطفا حرمت خودتو حفظ کن داداش الان همه بحث روی اینه که حقوق شما زیاده!الان تو داری با خودی میجنگی نفسم..بحث نیروهای پیمانکاری و قراردادی و رسمی بجای خود اون یه بحث خانوادگی هست ک بابای شما واسه ما بابایی نمیکنه ما هم فعلا ب همین راضی هستیم،!لطفا اینقد آزمون رو ب رخ ما نکش الان داری نونش رو میخوری...
  • رضا DE ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    آقا من شرکت نفت کار میکنم سکو. ۱۴ روز هم تعطیل هرکی تو کف حقوق و شرایط کاری منه، بسم اله بیاد جامون عوض. هر ارگانی باشه راضیم من، معلم، اداره آب، برق، مخابرات ...
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    کارکنان نفت زیاد حقوق نمیگیرن کارکنان جاهایی دیگه کم حقوق میگیرن. بجای اینکه به همدیگر تاخت و تاز کنین حق و حقوقتون رو مطالبه کنید.
  • امین IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    آواز دهل شنیدن از دور خوش است جالبه یک عده که تا حالا ۱ ساعت از شهر و خانواده اشون دور نشده و کار نکردن و مفهوم ۱۴ روز دور شدن از خانواده و رفتن روی یک سکو که فقط با آهن و گاز و نفت سر کار داره میان اظهار نظر میکنن یه عده که بیشترین فشار گاز رو تو مخزن پکنیک و کپسول گاز خونش دیده و مفهوم فشار ۷۰ بار و ۱۰۰ بار ۱۲۰ بار رو نمیتونه تخیل کنه نظر میده کسی که تا حالا بیشترین نشتی گاز رو گاز اجاق خونش دیده و از نشتی مخزن گاز پروپان و نشتی گاز ترش با H2S که یه نفس کشیدن اون منجر به مرگه رو فقط شاید تو مجلات خونده باشه اینجا نظر میده کسی که بالاترین ارتفاع که رفته رو با آسانسور رفته خونش و مفهوم بالا رفتن از ۶ طبقه پلت فرم با سرعت با پله برای جلوگیری از قطع گاز رو فقط میتونه خیال کنه میاد نظر میده کسی که از شب کاری فقط نشسته و تلویزیون نگاه کرده و تصوری از شبکاری و چشم دوختن به مانیتور اون هم گاهی تا ۱۲ ساعت به صورت مداوم تو اتاق کنترل تا مبادا گاز قطع بشه و ملت از سرما یخ بزنن میاد نظر میده من ۱۹ سال تو عسلویه مشغولم از اپراتوری سایت که یک کلام حالترین قسمت صنعت نفت هست کار کردم تا الان که رئیس واحد اگه حقوقی دادن حق جونم رو دادن که تو پر خطرترین شرایط کاری کار کردیم تا مبدا اونایی که توی شهرشون هستن تو زمستون و تابستون یک ذره فشار گاز خونشون بیفته الان هم اگه بنزین تولید میشه باز از صدقه سری عسلویه هست که میعانات گازی میره و بنزین میشه اونایی که اون بیرون نشستن و هی میگن حقوق نفتی بالاست همت میکردن اون موقع که استخدام بود بجای عشق و حال تو شهرشون میومدن تو مناطق عملیاتی استخدام میشدن
  • مهدی DE ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    با سلام خدمت همگی عزیزان اول از همه با تمام وجود دعا میکنم که همه هموطنان به آرزوهایی که دارند برسند مخصوصا کسانیکه اینجا آرزوی استخدام در شرکت نفت رو دارند و از حقوق ومزایای شرکت نفت صحبت میکنند. دوم اینکه ابراز تاسف از قضاوتهای بیجایی که درتمام سطوح جامعه وجود داره وفقط براساس شایعات و شنیده هاست که تبدیل به یک معضل اجتماعی شده.کسیکه به عنوان مثال شغل معلمی داره چطور میتونه درمورد شرایط کاری یک پرسنل نفت اظهار نظر کنه واقعا جای تعجب هست. سوم اینکه اگر واقعا شرکت نفت ایده آل شما هست چرا تلاش نمیکنید که در این صنعت جذب بشید؟ اکثر پرسنل نفت جزو نفرات برتر کنکور و ازنخبگان کشور هستند که تونستن این صنعت رو با همه مشکلات سرپا نگه دارند.خیلی از همکاران بنده بخاطر تنگ نظریهای جامعه مهاجرت کردن و جذب بهترین کمپانیهای اروپایی و آمریکایی شدن. و به عنوان آخرین نکته اینکه دوست عزیزیکه با سرکوب صنعت نفت میخوای برای خودت پلکان درست کنی تامین بودجه مملکت غالبا برعهده صنعت نفت هست و اگر راحت سرماه حقوق میگیری اگر درسرما جای گرم نشستی اگر درگرما از نعمت برق استفاده میکنی و زیر باد کولر نشستی اگر هروقت اراده میکنی تشریف میبری با باک بنزینت رو بدون دغدغه پرمیکنی همه و همه از صدقه سر تلاشهای پرسنل باشرافت صنعت نفت هست که دربدترین شرایط کاری درحال تلاش و زحمت هستند و جزو نخبگان کشوری هستند که حاضر نشدند ترک وطن کنند. پس ناسپاسی نکنید که عقوبت الهی درانتظار شما خواهد بود
  • محمد IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    چرا کسی نمیگه گاز قطع شد یا رفتم پمپ بنزین بنزین نبود؟ چرا گازوئیل همیشه هست؟ وزارت نفت از تمام جوانب تحریمه، اما با غیرت و همت نیروها هنوز یه پالیشگاه از کار نیفتاده. سختی کار اینه هر دفعه برگردی پسرت تا دو روز با تو خوب نباشه چون دو هفته تنهاش گذاشتی. همه کسانی که ایراد به حقوق زحمتکشان نفت میگیرن همینکه میرن در مطب دکتر و ازشون زیر میزی میخوان دو دستی تقدیم میکنن. از حقوق دکتر و جراح خبر داری؟ چرا پول زور میدی؟ بعد به نفت میرسه همه توهین میکنین. هر سال برق و اب قطع میشه. میرین داروخانه دارو گیر نمیاد. میرن قطعه بخرین نیست چون تحریمه اما دم نزدید. چون در رفاه هستین. چون هر وقت پیچ گاز رو می چرخانی گاز هست پس زحمت پشت اون کار رو نمیبینی. از وقت کرونا به هر بانکی سر میزنی یک در میان میان. تا یه شهر وضعیتش قرمز میشه ادارات تعطیل. الان خوزستان تعطیله آیا نفت و گاز قطعه؟ نیروگاه بی گاز مونده. انصاف داشته باشین. فردا حق من خورده بشه پس فردا نوبته توه
  • US ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    مشکل نفتی بودن اموزش پرورشی بودن بانکی بودن پرستا بودن معدنکار بودن و.......نیست مشکل اقتصاد داغون ماست مشکل خیلی ریشه ایی هست کل کل من و شما با هم چیزی رو حل نمیکنه
  • عليرضا CY ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    سلام خدمت دوستان. دوستان ببینید شما دارید چند نوع کار با شرایط کاملا مختلف رو با هم مقایسه میکنید. پارامترهای زیادی در تعیین میزان حقوق دخیل هستند مانند شرایط محیط کار تعداد ساعات کاری ریسک های مختلف کار میزان سابقه و غیره. من در مورد ریسک های مختلف در کار بخوام بگم در نفت و گاز شما همیشه با فشار ها و دماهای بالا سرو کار دارید. همچنین در کلیه عملیات مخصوصا بالادستی گازی وجود دارد بنام h2s که در غلظت های 200 به بالا با یک دم و بازدم باید با زندگی خداحافظی کنید. با توجه به این شرایط شما اگه کارمند رسمی باشید ( نه پیمانکار) برای انجام هر کاری که ریسک های بالا را دارد باید اجازه کار صادر کنید (یعنی از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح رسمی نفت باید مسؤوليت بپذیرید) پس علاوه بر جوابگو بودن خودت هم در معرض خطرات بسیار زیادی هستی. البته من فقط در مورد ریسک خطر مرگ این عزیزان گفتم.
  • رسمی نفت IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    من از استخدامی های اواخر دوره احمدی نژاد هستم و چون میخواستم کارشناسی ارشد بخونم هیچ قصدی برای استخدامی نداشتم به اصرار برادرم تو آزمون شرکت کردم و بعد از دو سال گفتن بیا مصاحبه و ... و در نهایت بدون هیچ پیگیری دعوت به کار شدم موقعی هم که بهم گفتن پاشو بیا جنوب مصاحبه، تو تهران تو یه صنعت بزرگ کار میکردم همه اینا رو گفتم که به این نقطه برسم: اواخر دوره احمدی نژاد بیشترین نیروها رو جذب کردن، شمایی که میگی من از فلان سال تو صنعت نفت هستم ولی پیمانکاری یا قرادادی هستم و حقوقم کمه چرا تو یکی از این آزمون ها قبول نشدی ؟ من جوابشو میدونم چون از لحاظ بار علمی آکادمیک هیچی بلد نبودی و تو آزمون های پی در پی وزارت نفت رد شدی، دلیلشم مشخصه چون تو دانشگاه درس نخوندی و رفتی دنبال عشق و حالت اگه نخوایم عدالت خدا زیر سوال نره باید بین منی که از اول دبیرستان خودمو تو خونه حبس میکردم که ۴ سال دیگه نتیجه بهتری تو کنکور بگیرم و رشته بهتری قبول بشم و ۴ سال هم تو دانشگاه دولتی از خوشی هام زدم که پایه علمیم قوی تر بشه و کارشناسی ارشد هم تو دانشگاه دولتی معتبر قبول بشم با تویی که تو دبیرستان و دانشگاه زید بازی میکردی یا کلا هوش کمتری داشتی باید باشه ! یه سوال مهمتر از نیروهای قراردادی و پیمانکاری اینه که کی تو رو برای اولین بار آورد سرکار ؟ با کدوم ‌مصاحبه با کدوم صلاحیت ؟ آیا غیر از اینه که با پارتی اومدی تو صنعت نفت و الان ادعات هم میشه و خودتو با رسمی ها مقایسه میکنی ؟ ناگفته نماند که بین رسمی ها هم بعضیا با سهمیه بابا جونشون چپیدن داخل و گند زدن به بار علمی کارمندان این صنعت !
    • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      داداش من خودمم استخدامی سال۸۳ هستم و دانشگاه دولتی درس خوندم.از بین ۴۰۰۰هزارنفر ۳۰نفر میخواستن و قبول شدیم.همه اینهایی که کار میکنن و همه جوونهای این کشور شهروندهای ایران هستن و درست نیست رسمی و پیمانکار کردن. دولت موظف هست به همه جوانها کار بده تا زندگی کنن و صنایع رو تقویت کنه که متاسفانه این کار نشده. چرا باید از بد همدیگه بگیم مشکل از جوانها نیست مشکل از جایی دیگه هست
    • پویان IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      خداشاهده منم توهمون آزمون شرکت کردم متوجه شدم ک کلا آزمون سوری هست همشون انتخاب شده بودن منتها من اصلا نخوندم هیچی هم نزدم ولی نمرات رو ک اعلام کزدن همشونو زده بودن ۴۹۹ و۴۹۸ ک بیشتر ۵۰۰نشه قبول شم!! درسته نخوردیم نون گندم دیدیم ک دست مردم!!انشالله یه روزی برسه از حرفاتون پشیمون بشید.اینقدانرژی مصرف میکنید برای پایین کشیدن دیگران در عجبم!!!انسانم آرزوست
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    راستش من خودم که خوزستانی هستم تصمیم گرفتم از ماهشهر و شهرک بعثت که منازل پتروشیمی هست کوچ کنم.ازبرج۲تا بر۷ نمیشه بچه بیرون بره از گرما ولذتی نداره.امکانات هم که صفر.آب گل میخوریم و هر ماه و هرهفته باید فیلتر تعویض کنیم.والا حقوقمون۱۴تومنه بااین هزینه ها اصلا پولی نیست.متاسفم برای خودم که ازدواج کردم و متاسفم باز که بچه دارم
  • علی DE ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    تمام مشکلات و سختیها و محرومیتهارو که کنار بزاریم همین که بخاطر همنشینی با توربین و پمپ و کمپرسور و لاین و دیگر مزخرفات تو رگ سفید که آخر دنیا حساب میشه حرف زدن عادی یادم رفته کفایت میکنه. حالا بعضیا از زیر کولر و پتو گوشی میگیرن و کامنت میزارن که باید حقوق مساوی باشه. اصلا خبر دارن که حقوقمون چقدره؟ میدونن هرماه شرمنده بچه هامون میشیم. میدونن غریبی کردن بچه با باباش از بس ندیدتش چه دردی داره؟ میدونن الان در هر مغازه بری و بگی شرکت نفتی هستی بهت پفک قسطی هم نمیده؟ میدونن ؟
  • علی اصغر شکری IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    قصیه طرح اقماری قصه پر غصه فقط کار نیست ، علاوه بر درد رنج حداقل ۶ ماه شرایط سنگین کار با درجه حرارت ۴۲تا۵۰ درجه ( در سایه) با رطوبت بالا همانند حمام سونا در مناطق نفتی ، جزایر ، سکوهای دریایی عملیاتی وموتور خانه نفتکشها در ۲۰ متری زیر سطح اب با ۱۲ ساعت انجام می گیرد ، واما مشکل اساسی تر این است اینان از رفاه وتربیت فرزندان خود مایه سنگین تر می گذارند که گاها اصلا وابدا قابل جبران نیست.
  • رضا فقیه IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    واقعا وقتی آدم نگاه میکنه به اینکه ملت و تفکرشون که چطوری هست و به حدی رسیدن که میتونن همدیگر رو بخورن حق میده که این ملت اصلا نمیدونه حق چی هست که بخواد بگیره. حق این مردم با درک و شعور مثل این (چی بگم انسان؟) همینی هست که داره سرش میاد. ۱. بعضی از علما میگن کارگران معدن، زغال، آجرپزی و ... کارشون سخته. یعنی واقعا این علما نمیدونن تخصص،‌ دانش و پیچیدگی عملیاتی کارها با هم فرق دارد. آب جوی کشیدن، فاضلاب خالی کردن،‌حمالی کردن هم خیلی سخته ولی چون شما میتونی همش رو انجام بدی دلیل نمیشه شما باید دریافتی بالای نسبی داشته باشی. اینکه چند نفر صلاحیت دارن که با تخصص تو کار کنن بسیار بسیار در درآمدت مهمه. اینکه اگر بری چقدر طول میکشه کسی رو تربیت کرد کار تورو بکنه. ۲. بعضی از علما مقایسه میکنن با معلمین. بنده پدر و مادر خودم معلم بازنشسته هستند. واقعا بنظر شما حقوق معلم و کارکنان نفت از هر نظری اصلا قابل مقایسه هست. بنده به شخصه معتقدم حقوق معلمین هم متناسب کرامت آن ها باید باشد اما دلیل نمیشه معلم و کارمند نفت یک اندازه بگیرند که قیاس خنده داری است. ۳. شرایط کار نفت پر است از سختی و ریسک های پیدا و نهان که اگر کسی انقدر کور است که نمی بینه بهتره در همان کوری بمیره اما می شه گفت عملا کارکنان نفت تخصص و زندگی خود و خانواده خود را به ثمن بخس میفروشند. ۴. اصلا همه اینا رو بذاریم کنار، نفت بابای تمامی مردم ایرانه فعلا... نباشه اصلا معلم،‌ مدیر، کارگر و تعمیرکار و ... اصلا حقوقی نخواهند داشت که نون بخورند. اون گوشی تو دستته داری میخونی از صدقه سری نفت هست. بنزین ماشینت. گاز خونت. برق خونت. نان آور این مملکت نفت بوده و هست. نفت کار نکنه از گرسنگی میمیری. معلم، تعمیرکار، کارگر معدن و زغال و ... کار نکنه نه. استراتژیک هست. میوفته یا نه؟ ۵. راه برای نفتی شدن برای همه معلمین،‌کارگران فاضلاب، زغال، آجرپزی،‌معدن و ... بازه از هفت خان آزمون کتبی،‌مصاحبه های تخصصی و ... عبور کن و شما هم به این جرگه بپیوند. اما از الان میگم خیلی کارهای بهتری هست میتونی با زندگیت بکنی نفتی ها نون کل مملکت رو میدن و مردم مثل این دوستمون چنین تفکری داره. اینها قدر پدر خودشون هم نمیدونن مطمئن باشید. ۶. در نهایت حقوق ۹۰٪ نفتی ها حداکثر بین ۱۰ تا ۲۰ تومن هست زیاد خودتونو ناراحت نکنید اطلاعات اشتباه دادن بهتون.
  • عسلویه IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    این وسط حق و حقوق نیروهای ارکان ثالث چی شد یعنی این سختی ها فقط برای پرسنل رسمی هست .چرا مسیله رو وارو میکنید
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    2 0
    من یک معلم رسمی با مدرک دکتری هستم و بدون کسری وام و بیمه و ... امسال سه میلیون و هشتصد میگیرم. هر کدوم از کارکنان رسمی وزارت نفت، از این بی عدالتی حقوق راضیه و شرایط من رو داره، حاضرم جام رو باهاش عوض کنم.
    • امین IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      دوست عزیز کسی به زور شغل ملعمی رو به شما تحمیل نکرده معلمهای زیادی رو می شناسم از من نفتی که تو بدترین نقطه عملیاتی مشغول به کارم هم درآمد هم زندگی مرفه تری دارند چطور به بچه من که نمیتونم به درسش کمک کنم میان و خصوصی تدریس میکنن در نتیجه درسته حقوق بیشتری به خاطر شرایط کاری میگیرم ولی به راحتی حقوقم میره تو جیب همونهایی که نسبت به حقوق من شاکین
    • عليرضا IL ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      اگه امکانش بود من هم بعنوان یک نفر تو نفت و گاز دوست داشتم بجای رشته ریاضی خوندن تو دبیرستان میرفتم تجربی میخوندم و پزشک میشدم. خیلی هم راحت‌تر بود.
  • مهدی FR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    حقوق نفتی ها تو این چند سال نسبت به ارگان های دیگر خیلی پایین است.الان بانک ها وزارت نیرو، مخابرات و وزارت کشور فرمانداری ها وزارت بهداشت بیشتر از نفتی حقوق میگیرن. نفتی ها حقشون بیشتر هستش که در حق پرسنل ظلم میشود.و سختی کار بهشون تعلق نمیگیرد
  • احسان IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 1
    چرا خودتون رو خسته میکنید با این بدبختای فلک زده بحث میکنید اینا چی میفهمند از شرایط کار صنعت نفت، مثل من راحت برای خودتون برید خلیج فارس کار کنید روی سکوهای قطر 6000 دلار میگیرم با پرواز مستقیم تو ایران نهایتا 1000 دلار دستمزدت میشه ول کنید برید خارج بزارید سکوها بخوابه گاز و نفت و برقشون که قطع شد از گشنگی که مردن اون موقع قدر میدونن
    • مریم AU ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      شما چطور رفتید نیروی کار خانم در قطر امکان فعالیت داره من مهندس فرایندم و۱۲ سال سابقه دارم دیگه خسته شدم از فرق گذاری بین خانم و آقا و تضییع حقوق بین زن و مرد در وزارت رفت
  • احسان IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    چرا خودتون رو خسته میکنید با این بدبختای فلک زده بحث میکنید اینا چی میفهمند از شرایط کار صنعت نفت، مثل من راحت برای خودتون برید خلیج فارس کار کنید روی سکوهای قطر 6000 دلار میگیرم با پرواز مستقیم تو ایران نهایتا 1000 دلار دستمزدت میشه ول کنید برید خارج بزارید سکوها بخوابه گاز و نفت و برقشون که قطع شد از گشنگی که مردن اون موقع قدر میدونن
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    حقوق نفتی ها سالهاست نجومی و ناعادلانه است معلومه که شاکی میشن نباید زیر بار حف زور رفت
    • ایرانی IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      حرف مفت نزن ۰بیا جنوب یه سال کار کن به دور از خانواده اون وقت حرف از تضییع بیت المال بزن ۰
    • علیرضا سامانی IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      0 0
      حرف مفت شما پاسخ نداره ولی گوش کن شاید زبان بکام بگیری ابتدای استخدام با فوق لیسانس و کلی امتحان و فیلتر در سال هفتاد و سه با حقوق یکصد هزار تومان به نفت وارد شدم پس از حدود بیست و هفت سال سابقه به شکل اقماری و کل خدمت در عملیات الان حدود بیست میلیون حقوق میگیرم در صورتی که دوستانی داشتم که به سازمانهایی دیگر همزمان استخدام شدیم از همان روز اول پشت میز نشین بودن و الان اگر از من بیشتر نگیرند کمتر نمیگیرند . با اطلاع دقیق عرض کردم. حالا شما خطرات و دوری از خانواده من را با آنها مقایسه کن. کدامیک از شما حاضرید هر ۱۴ روز یکبار فقط برای رسیدن به محل کار و برگشت از کار حدود سه هزار کیلومتر رفت و آمد کنید.
  • شما DE ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    کسی که ۳۵ سال سایقه کار در مناطق جنوب دارد باید باکسی پنج سال کار دارد و در تهران زندگی میکند ؟ باید مساوی دریافت کنند!!!! در ضمن بودجه مملکت از فروش نفت و گاز ووو است ، کمی منطق لازمه
  • سید IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    سوال کنید چرا در همان مناطق عملیاتی یا ستاد ، نیروی قراردادی باید یک سوم حقوق بگیرد.مگه گرما و رطوبت فقط برای رسمی هاست.در صورتی که عملیات بیشتر نیروهای قراردادی یا پیمانکاری هستن.
  • RU ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    ما میگوییم قبول داریم که حقوق زیاد میگیریم که نمیگیریم چون در رتبه بندی در ردیف ۱۴ یا ۱۷ دریافت حقوق هستیم ، ردیف ۱۴ را در نظر بگیریم : آیا یک نفر هست که بپرسد ردیفهای ۱ الی ۱۳ چه ادارات و اشخاص هستند ، آنهاییکه رفت و آمدشان از سکو تا منزل با مشقت فراوان است مورد هجمه قرار گرفته اند در حالیکه شهرنشینان با حقوق زیاد آسوده در کنار خانواده لمیده اند ، تازه محل کار که پُر است از خطرات نامشهود و با موجهای ۵ متری ، در بین ایراد گیرندگان هستند کسانیکه در آلوده ترین محلها که پر است از گازهای سمی و ... کار بکنند و دور از خانواده باشند و حتی به مشکلات و بیماری خانواده نتوانند برسند ؟؟ با ۳۹ سال سابقه که دارم لطفآ اجازه دهید بعد از ۴۲ سال انقلاب یکبار از حق خودمان دفاع کنیم ، ایراد گیرندگان میدانند وجوه کسر شده بازنشستگی از من ۳۹ سال است که ادامه دارد !!! اما سال آینده که بازنشست خواهم شد فقط وجه ۳۰ سال را برایم بازپرداخت خواهند کرد ، لطفا بدون اینکه آشنایی با مشکلات شخصی داشته باشید در باره او قضاوت نکنید ،،، نمیدانم چه کسانی و چرا ما را برای قضاوت دیگران پرورش داده اند ،،، حقمان را میگیریم ٪٪٪٪٪٪٪
    • IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      ردیفهای ۱ الی ۱۳ چه ادارات و اشخاص هستند؟
  • علیرضا سامانی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    ضمن احترام به همه نظرات فقط یک سوال از آنهایی دارم که فکر میکنند حقوق نفتی‌ها بالاست .آیا شما نیمی از عمرت شبها در کنار و به فاصله ده متری از دکل حفاری که با دو موتور دیزلی در نزدیکی شما آنچنان صدایی داره که هر کس روزی به محل دکل به هر دلیلی آمده اولین سئوال او این بوده که شما با این صدای مهیب و بسیار بالا شبها آیا خواب دارید.!!!؟؟؟ آیا تا لحال شده از ترس جانتان در محل کارتان از ترس اینکه احتمالا امشب انفجاری و یا نشتی گازی و....... نتوانی بخوابی و این اتفاق در طول نیمی از سال هر ۱۴ روز یکبار اتفاق بیفتد. بله نفتی‌ها از فروش عمر خویش ارتزاق می‌کنند . نفتی‌ها بزرگ شدن بچه هایشان را نمی‌بینند و در مواقعی که تمامی کارمندان دیگر براحتی در کنار خانواده خویش حضور دارند آنها نمی‌توانند در کنار خانواده خویش باشند اگر از آسمان سنگ هم ببارد یک نفتی باید در تاریخ مشخصی که فرا می‌رسد به کارش برود و تحت هر شرایطی ۱۴ روز ممتد در سایت کاریش بماند و حتی برای فوت نزدیکترین افراد خانواده اش هم نمی‌تواند حضور داشته باشد.
  • افشین IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 1
    بنده پدرم نفتی بوده.. الان خودمم نیروی ارکان تالث هستم.... در گذشته.. خیلی از امتیازاتی را که به نیروی رسمی میدادن. به قراردادی ها هم میدادن... مثلا زمین... وام.... و..... ولی الان فاصله طبقاتی عجیبی بین این دو قشر هست.. کار رو ما انجام میدیم.... این بی عدالتی رو بردارید اگه واقعا مسلمانید و به خدا ایمان دارید.... اگر هم نمی‌دانم چه مذهبی رو بگم.. چون تو کشور به اصطلاح کافرها هم اینجور طلم و دوگانگی نیست... که ادامه بدید...
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
      2 0
      داداش شمای ارکان ثالث دقیقا چه کاری انجام میدی که هی میگی کاره بیشترو ما انجام میدیم، خوبه دقیقا داری میگی پدرم نفتی بوده، و کاملا مشخصه به واسته پارتی همون پدرت اومدی تو نفت، اگه توانایشو داشتی آزمون رو قبول میشدی و نیروی رسمی میشدی تا اینقدر بهت فشار نیاد.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    3 0
    دوستان فارغ از اراجیفی که کل ملت غیور، همیشه در صحنه و صد البته نادان به اشتباه می بافند، هرچه می خواهید بگویید و بنالید،‌ ولی کسی نمیتونه با معیشت نفتی ها بازی کنه میدونی چرا؟ چون برای همه گرون تموم میشه... میدونی یعنی چی! یعنی نه تنها از گشنگی میمیری بلکه دیگه کشوری نمیمونه بخوای توش زندگی کنی. نفت استراتژیکه. نفت مهمه. نفت نونه، نفت آبه، نفت برقه، نفت هر آن چیزی است که الان تو زندگیته. باهاش شوخی نکن که‌ آخر عاقبت نداره.
    • مهدی CH ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 0
      دقیقا! اعتصاب تو نفت وگاز یعنی برگشت به عصر حجر! وزیر و وزیران آینده هم اینو میدونن واصولا کسی جرات در افتادن با نفت رو نخواهد داشت.
  • رضا IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 2
    من که بنظرم حقوق خوزستانی ها رو بخاطر هزاران هزار مشکلات بیشمار آلودگی آب و هوا و نداشتن امکانات مناسب درمانی باید از بقیه استانها متمایز کنن کارکنان نفت به کنار سیستمی که از قدیم بدرستی تعریف شده و افزایش حقوق براساس ارزشیابی عملکرد سالیانه نهادینه شده رو چرا باید بعد 50 سال بخوان نیست و نابود کنن ... این اسمش عدالت اجتماعی نیست بلکه ظلم و نادونیه عرضه دارید حقوق بقیه ارگانها رو براساس درآمدشون تقسیم کنید نه اینکه از حقوق نفتی ها به بقیه ببخشید.
  • محمد حسین IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 1
    فقط بزرگترین تبعیض وظلم به نیروهای پیمانکاری میشه که با تمام این سختیها حتی از لحاظ کارهای فیزیکی سختیهای بیشتردارن حقوقشون یک سوم رسمی هاست
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      1 1
      وا با پارتی اومدن و تو خونشون نشسته بودن بشون گفتن بیایین سر کار و حق خیلی ها رو ضایع کردن که نتونستن بیان سرکار.ایناروهم بگو داداش
  • علیرضا IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 1
    هروقت اومدید روی سکوهای نفت و گاز در دریا که پر از استرسه، کار کنید و مثل من که به هزار نوع بلا و مریضی، بابت همین استرس کاری و افسردگی حاد، ناشی از دوری خانواده شده‌اید، تا جایی که این بیماریها کل زندگیتونو مختل میکنه ، اونوقت میفهمین هر چقدر هم بهتون پول بدن حاضر نیستید تو مناطق عملیاتی نفت و گاز کار کنید. نتیجه ای که هر روز دارم به اون نزدیک تر میشم، و مطمعنم در آینده‌ای نزدیک از شرکت نفت بیرون میام، و میرم تو شهر خودم و حتی شده کارگری میکنم تا در کنار خانواده زندگی کنم.
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 1
      بخدا حرف دل خیلی ها رو زدی.یه تعدادی از دوستامون رفتن قطر یه تعدادی هم رفتن شهرهاشون مغازه زدن و بیخیال کار شدن.زجر کشیدنه رو سکو بخدا.واقعا گل گقتی
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
      0 0
      برو بابا هی سکو سکو می کنی. من خودم ده سال روی سکو کار کردم با حقوق نصف یه رسمی تهرانی پشت میز نشین. پس برای من از این اداها درنیارین. آخرش هم عطای کار توی نفت پر از تبعیض رو به لقاش بخشیدم. خیلی تبعیض توی نفت زیاده. والسلام
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    1 0
    بابا بخدا این نفتی ها هم تو خودشون بی عدالتی زیاد دارن طرف رفته دانشگاه معتبر درس خونده رفته شرکت نفت میفرستنش عملیاتی ماهی ده تومن تا 12تومن بعد از اونطرف. یارو با دیپلم وپارتی بازی رفته سرکار درطول کار یه مدرکی هم گرفته تو دفتر نشسته از 8ساعت یه ساعتش کار مفید انجام نمیده رسمی هم هست همه اش زیر کولر ماهی ۲۴تومن.خوب ظلم نیست. این زیر کولری فرقش بار کارمند آموزش و پرورش یا فرمانداری که بیشتر از این زیر کولری کار میکنن چیه که اینا باید 6تومن بگیرین ولی اون 24تومن. یاهمون نیروی شرکت نفت که تو گرمای سوزان خوزستان وبوشهر و... زجر میکشه برا ده تومن؟؟؟ کاش یه برنامه اساسی میذاشتن براشون
  • شاپور IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 1
    رسمی که با حقوق بالای30 میلیون میناله وای بحال. نیروی پیمانکار ما چی بگیم توی گرمای عسلویه اقماری. هستیم بدترین شرایط اسکان داریم حتی غدای ما با شما فرق میکنه تبعیض تا این اندازه دم از اسلام برابری و برادری هم میزنید هيچکس بفکر نیرو پیمانکار نیست صدای مارو هيچکس میشنود اجاره خونه. خرج تحصیل و خود و فرزندان هزار یک بدبختی داریم حقوق چهار و نفر از ما حقوق یک نیروی رسمی نمیشه کار ما تخصصی و کاملا حساس هست ناسالامتی گروه روتای هستیم قلب یک پالایشگاه حقوق مان از یک آبادارچی ستادهم کمتره این درد داره 😔
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 1
      رسمی و پیمانکار نکنید.داستان از جایی دیگست که این دوگانگی ها باشه تا اعتصاب نشه
  • قاصدک IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 1
    چندي‌ست هر سايت و يا گروه خبري را که رصد کنيد، اخباري از اعتراضات کارکنان متخصص پيمان‌کاري نفت و گاز مي‌بينيد، کساني که با حقوق‌هاي حداقلي اداره کار، روزانه بيش از دوازده ساعت براي وزارت‌خانه‌اي کار مي‌کنند که چندي پيش وقتي ليستي از بالاترين حقوق‌هاي ‌دريافتي کارکنان دولتي در رسانه‌ها منتشر شد، ۱۲ شرکت از ۱۵ شرکتي که بالاترين متوسط حقوق‌ها را پرداخت مي‌کنند را در خود جاي داده بود! يک مثال اين موضوع را بهتر روشن مي‌کند؛ طبق آمار منتشر شده که مربوط به سال ۹۹ است متوسط حقوق پرداختي به کارکنان رسمي شرکت نفت ۲۴ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان بوده در حالي که اين مبلغ در پالايشگاه‌هاي قديمي وابسته به شرکت نفت که کارکناني با بيش از ۲۰سال سابقه دارد چيزي در حدود ۴۸ ميليون تومان بوده و حالا با توجه به اين مثال در نظر بگيريد يک شرکت خاص که رتبه دوم اين رده‌بندي را کسب کرده داراي بيش از ۸۰۰ کارمند رسمي‌ شرکت گاز و حدود ۲۰۰۰ نفر نيروي پيمانکاري غير حجمي (پيمانکار تامين نيرو) و دائمي است. در کنار نيروهاي رسمي اين شرکت‌ که تقريبا ۸۰ درصد آنها سابقه‌اي بالاي ۲۰سال دارند، و دريافتي ماهانه حدود ۴۸ ميليون تومان دارند، متخصصينِ ارکان ثالثي(کارگران) با شرايط کار مساوي و بعضاً مسئوليت‌هاي همسان با حقوق اداره کار (نهايتاً ۶ ميليون تومان) مشغول به کار و فعاليت هستند. حالا که با توضيحات بالا تفاوت نيروهاي ارکان ثالث و رسمي در شرکت‌هاي نفتي را متوجه شديد، به اصل موضوع، يعني اعتراض نيروهاي ارکان ثالث (کارگران) مي‌پردازيم؛ در هفته‌هاي جاري شرايط نابسامان اقتصادي و تورم بالاي ۴۰ درصدي -که از سوي مراکز معتبر آماري منتشر شد- کارد را به استخوانِ اين نيروهاي متخصص و پرتلاش رساند و باعث شد که در اعتراض به تبعيض و دريافت نکردن حقوق و مزاياي خود دست به اعتصاب و راه‌پيمايي‌هاي گسترده در مراکز صنعتي و پالايشگاهي بزنند. طرح طبقه‌بندي و کاهش حقوق کارگران اين اعتراضات چندين دليل داشت که از آن جمله مي‌توان به سه عامل اصلي آن اشاره کرد، اول عدم رعايت مساوات و عدل در پرداخت حقوق و مزايا در يک کارگاه مابين نفرات رسمي و غير رسمي (اختلاف حدود شش برابري در مقابل مسئوليت و شرايط کاري يکسان)؛ دوم عدم رعايت مساوات در اجراي طرح اقماري‌ کاري مابين نيروهاي رسمي و غير رسمي، کارکرد نفرات رسمي به گونه‌اي‌ست که به همان تعداد
  • شاپور IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 2
    نیروی پیمانکار تمام وقت بدون هیچ گونه امکاناتی توی این گرمای هوا50 درجه عسلویه کار میکنن حقوق پایین امکانات صفر توی پارس جنوبی کار بکنی شام خودت واسه خودت تهيه کنی با جیب خودت واسه رفتن امدن هزینه کنی کدوم رسمی واسه شامش هزینه میکنه واسه مرخصی رفتن سوار بدترین اتوبوس میشه ماشاالله رسمی ندیدم اینجا اضافه وزن نداشته باشه اینو بگم. بدبخترین قشر از جامعه نیروهای پیمانی هستیم اینقدر تبعیض قائل شدن خدا رو خوش نمیاد
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      2 1
      دوست عزیز، کسی شما رو مجبور نکرده تو این شرایط در کنار نفتی ها کار کنی، اگه توانایشو داشتی میتونستی در شرایط برابر تو آزمون نفت شرکت کنی و قبول شی تا کارمند رسمی شی، که قطعا نتونستی. در ضمن شما الان زیر نظر وزارت کار هستین و تابع قانون کار و حقوقتو از اونجا میگیری، نه وزارت نفت. دیگه هم اینقدر از ناعدالتی حرف نزن.
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 1
    کارمندان سایر ادارات وشرکتها حکایتشون در برابر ولی نعمتهاشون در شرکتهای نفتی همون حکایت توله نوزاد پفیوزی هست که از پستان مادرش شیر میخوره و بعد که سیرشد، پستان ماد رو گاز میگیره! این احمقها بجای تشکر از مجمعوعه نفتی که بودجه کشور وحقوق این نادنها رو تامین مینکه، به نفتی های شرافتمند توهین وحسودی میکنن! از ما عصبانی باشید واز این عصبانیت بمیرید. بکوری چشم برخی از کارمندان نادان دیگر ادارات، دولت موظف میباشد که حقوق ما متخصصین خاص را افزایش بده. عزت کم. شرکم!
  • مهدی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    2 3
    شما توکدوم شغل و صنعتی سراغ دارید که وقتی میرید سرکار خانوادتون استرس اینو داشته باشن که وقتی برمی گردی سالم و زتده برگردی خیانتی که تو این چند ساله به صنعت نفت و کارکنان نفت و اقتصاد ایران شده تو هیچ دوره ای نشده ما از غیرتمونه که الان سرکار موندیم
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 5
    من پدرم سرهنگ بازنشسته سپاه ست 9 میلیون میگیره شماها کجاها زندگی میکنید که میگید یه کارگر ساده 6 تومن میگیره
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    3 0
    اینجا بعضی ها حرف از آزمون میزنن، برادر من توی آزمون در اومد اصلا حتی باهاش هم تماس نگرفتن، هی آزمون آزمون نکنید ته آزمونهای شرکت نفت معلومه چیه
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    1 1
    آقا بفرما الان شادگان رو که ۲۰کیلومتری ماهشهر هست اداراتشو فردا تعطیل کردن اما ماشهر رو نه بعلت دمای بالای۵۰. چون ما مرغ تخم گذاربم
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 1
    بخور بخور شدید. هم نفت هم گاز. آشنا هست. از فرش به عرش میرسن. هیچکی هم نمیگه بر چه اساسی. مملکت با سرعت داره به سمت فروپاشی عدالت میره
  • اسماعیل IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۸
    0 3
    چند روز پیش همکار عزیزمون آقای ساسان رافت در حین بازگشت از کار ( بندر صادراتی ماهشهر به آبادان ) در حادثه رانندگی ازدست دادیم مهرماه سال 98 حادثه اتوبوس ایاب ذهاب کارکنان بندر صادراتی 1 کشته و 21 مصدوم بجای گذاشت که من یکی از این مصدومین هستم و با دارو خودم را سرپا نگه داشتم .این وضع زندگی ما کارکنان نفته
  • سید IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
    3 0
    دوستان عزیز نفتی اینکه اکثر شما در هوای طافت فرسا و شرایط خطرناک کار میکنید شکی نیست ولی... هوای گرم برای همه خوزستانیها و جنوبیهاست نه فقط برای شما... دیگران هم در همین شرایط خطرناک کار میکنن مثل آتش نشانها، سیم بانها، نظامیان و... ولی حقوق اونها معمولا از حقوق شما عزیزان کمتره... توی خود شرکت نفت هم بین کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانی تفاوت حقوقی بسیاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس