دیدار دبیر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا با هموطنان ایرانی در بیرمنگهام - کراپ‌شده

در پی حملات منافقین در روز انتخابات ریاست جمهوری، دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا با هموطنان ایرانی در بیرمنگهام دیدار کرد.

به گزارش مشرق، پیرو حملات منافقین به هموطنان ایرانی در بیرمنگهام که جهت اخذ رای خود به صندوق انتخابات ریاست جمهوری در بیرمنگهام مراجعه کرده بودند، محمد حسین عطایی دولت آبادی دبیر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا سه شنبه ۲۲ ژوئن ۲۰۲۱ به بیرمنگهام سفر کرد.

بیشتر بخوانید:

دستگیری ۳ نفر در ارتباط با حمله به شهروند ایرانی در بیرمنگهام

در ابتدای این سفر دو روزه ایشان همراه با مجید حسین زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان بیرمنگهام با یکی از خانواده هایی که حین اخذ رای مورد حمله منافقین قرار گرفته بود (خانواده خانم کمالی و آقای کاظمی) دیداری داشت.

بیشتر بخوانید:

ایرانی‌های خارج از کشور باغیرت پای صندوق رأی رفتند

در این دیدار خانواده خانم کمالی و آقای کاظمی به توصیف حملات صورت گرفته پرداخته و گفتند: دهها فرد معترض به انتخابات تجمع کرده بودند و با فحاشی های رکیک، عکس و فیلم برداری از رای دهندگان و تهدید به آنها سعی در کاهش مشارکت رای دهندگان داشتند. همچنین با چوب پرچم ها به برخی از رای دهندگان حمله کردند. 

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی در اروپا با هموطنان ایرانی دیدار کرد

این خانواده افزوند: “پس از حملاتی که صورت گرفت، حمله دهندگان با انتشار عکس ها و فیلم هایی از رای دهندگان در شبکات مجازی و استفاده از فحاشی های رکیک، تهدید و واژه های تخریبی دیگر سعی در تخریب شخصیت مان و برخی دیگر از رای دهندگان داشتند.”

نسبت به حمله صورت گرفته خانم کمالی گفت “کنار چشمم در این حمله زخمی شد، و علاوه بر تپش قلب و استرس حتی نسبت به فرستادن فرزندم به مدرسه نگرانی دارم.”

آقای کاظمی نیز افزود “مدعیان حقوق بانوان و حقوق بشر به چه دلیل به همسرم حمله کردند؟ کجا هستند آنانی که در رسانه ها حرف از حقوق زنان ایرانی میزنند ؟چرا پلیس که وظیفه دارد امنیت مردم را حفظ کند کاری نکرد؟ چرا محل صندوق رای حراست مناسبی نداشت؟ قبل از حمله با پلیس تماس گرفتم، چرا نیامدند؟ چرا پلیس هنوز با من مصاحبه نکرده؟”

بیشتر بخوانید:

کاردار ایران: حادثه تعرض به شهروند ایرانی در بیرمنگهام پیگیری می‌شود

مجید حسین زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان بیرمنگهام این حمله را محکوم کرد و آنرا خلاف قوانین کشور انگلستان دانست و به عنوان یک هموطن ابراز همدردی کرد. ایشان نیز با توجه به حضورشان در صندوق اخذ رای توصیفاتی در خصوص اتفاقات ارایه نمودند. در توصیفات ایشان نیز مسئله عدم برخورد پلیس با منافقین، عدم وجود حراست مناسب برای محل صندوق رای و کمکاری هیات اجرایی صندوق را متذکر شدند.

محمد حسین عطایی دولت آبادی دبیر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا در این دیدار، پس از شنیدن بیانات خانواده خانم کمالی و آقای کاظمی و همچنین نظرات دبیر انجمن اسلامی دانشجویان بیرمنگهام، ضمن محکومیت مجدد حملات بزدلانه مدعیان آزادی بیان، ابراز همدردی کرد و گفت “واقعاً باعث تاسف است که عده ای که مدعی آزادی و آزادی بیان و حقوق بشر و دموکراسی هستند برای اینکه سعی کنند مانع استفاده مردم از حق آزادی شان شوند دست به توهین و تهدید و حمله میزنند. هر کسی با هر جناحی یا تفکری که باشد اصول انسانیت و احترام به نظرات دیگران را باید حفظ کند. همچنین در انگلستان صرفاً اعتراضات ایستا یا استاتیک نیازی به مجوز نداشته و حتی قبل از حمله به مردمی که در حال اخذ رای بودند این گروه حتی مقررات اعتراضات ایستا را حفظ نکرده بود. اگر مجوز نداشتند پلیس باید بلافاصله باهاشون برخورد میکرد. اگر مجوز داشتند پلیس موظف بود تعداد معترضین مجاز که در مجوز قید شده، را به سفارت اطلاع میداد تا بتوانند حراست مناسبی فراهم کنند و علاوه بر برخورد با متخلفین، با صاحب مجوز که از قبل توسط پلیس احراز هویت شده سریعاً برخورد کنند. البته مشخصاً این حملات، صرفاً یک تجمع و اعتراض نبوده و حمله ای از پیش برنامه ریزی شده بوده و وقتی گروه های تلگرامی از آن مطلع بودند یقیناً پلیس نیز از آن مطلع بوده است. برای محکومیت شهادت شیخ النمر مقابل سفارت عربستان بودیم، وقتی از پیاده رو عبور کردم پلیس اسلحه اش را به سمت من هدف گرفت و گفت سریعاً بروید عقب. در هاید پارک لندن هم حتی قبل از شیوع ویروس کرونا، پلیس برگزاری نماز جماعت در پارک را ممنوع کرد.”

دبیر اتحادیه نیز نسبت به پیگیری های پلیس، دستگاه قضایی، عضو پارلمان، مسئولین سفارت و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لندن، مراکز اسلامی و مسئولین دیگر سوالاتی پرسیدند و گزارشی از این مهم تهیه کردند که به مسئولین ذی ربط ابلاغ دهند. (بدلیل ادامه اقدامات پرونده، شرح جزئیات آن در این گزارش خبری ممکن نیست). 

در دو روز بعدی این سفر و پس از این دیدار، جلسات متعددی با حضور دبیر اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان بیرمنگهام برگزار گردید که برخی از آنها عبارت اند از جلساتی با هموطنان، جلساتی با انجمن اسلامی، جلسه ای با رییس مرکز اسلامی و جلسه ای با یکی از اعضای هیات اجرایی صندوق بیرمنگهام.

اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس