۳ نفر در ارتباط با حمله به شهروند ایرانی در بیرمنگهام دستگیر شدند

کاردار سفارت ایران در لندن اعلام کرد که به دنبال حادثه تعرض گروه‌های معاند به یک شهروند زن ایرانی که برای شرکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعبه بیرمنگهام حاضر بود تاکنون سه نفر دستگیر شد

به گزارش مشرق، سید مهدی حسینی متین روز شنبه در توئیتی عنوان کرد که سفارت «با این خانم محترم وخانواده (پسروهمسرشان) که روزانتخابات درشهر برمینگهام توسط عوامل تروریست وابسته، ناجوانمردانه موردضرب وجرح واقع شدند، درتماس هستیم.»

وی با بیان اینکه «عوامل حمله هنوز آنها را تهدید می کنند» خاطر نشان کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران درلندن باجدیت موضوع را پیگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه احضار شد

در جریان این حادثه عناصر ضد انقلاب دیروز یکی از هم‌وطنان زن ایرانی را به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار داده که از ناحیه سر آسیب می‌بیند. به دنبال این حادثه دلخراش نیروهای امدادگر و پلیس در محل حاضر شده و حادثه را صورت جلسه می‌کنند.   

گروه‌های معاند دیروز مقابل شعب مختلف اخذ رای حاضر شده و تلاش کردند تا روند رای‌گیری را مختل کنند. در لندن معترضان مقابل بخش کنسول‌گری سفارت تجمع و با توسل به اهانت علیه رای دهندگان و پاشیدن رنگ تلاش کردند تا آنها را از شرکت در انتخابات منصرف کنند.

حسینی متین پیش‌تر به ایرنا گفته بود: گروه‌های معاند و مخالف در خارج از کشور به انواع ترفندها متوسل شده‌اند تا ایرانیان را از شرکت در انتخابات منصرف کنند.

وی تصریح کرد با وجود مشکلاتی که گروه‌های معاند و مخالف ایجاد کردند؛ گروه‌هایی که سوابق تروریستی آنها برای همه هم وطنان و جهانیان عیان و آشکار است؛ استقبال مطلوب بوده است.

در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر انگلستان در تهران به این وزارتخانه و اعتراض به بروز مشکلاتی برای رای‌دهندگان ایرانی در کشور متبوعش خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر گفت: به دنبال اخلال در برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در برخی شهرهای انگلستان از جمله لندن و بیرمنگام که با توهین به رای‌دهندگان و عوامل اجرایی و ضرب و شتم یکی از رای‌دهندگان از سوی عناصر تروریست ضد انقلاب و مخالف دمکراسی همراه بود، «راب مک» ایر سفیر بریتانیا امروز ازسوی دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به این تحرکات آشوبگرانه و تروریستی به وی اعلام شد.

وی با بیان اینکه به سفیر انگلستان گفته شد که دولت و پلیس این کشور در عمل به وظایف خود مبنی بر تامین امنیت حوزه‌های رای‌گیری و رای‌دهندگان ناموفق عمل کرده‌اند، اظهار داشت: مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه همچنین یادآور شد دمکراسی در پای صندوق‌های رای محقق می‌شود و نه در تحرکات عده‌ای قلیل آشوبگر در خیابان‌ها.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: در این ملاقات نسبت به عملکرد شیطنت‌آمیز و نفاق‌افکنانه رسانه‌های فارسی‌زبان مستقر در بریتانیا از جمله بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال که با برنامه‌ها و نوع خبرسازی‌های خود سعی در تقویت تحریم انتخابات، تشویق مردم به اعتراضات خیابانی و اخلال در روند انتخابات داشتند نیز شدیداً انتقاد و تاکید شد این اقدامات خلاف دمکراسی و مشوق تحرکات آشوبگرانه، در حافظه مردم ایران ثبت خواهد شد.

سفیر انگلستان در جریان این احضار گفت، مراتب را به لندن گزارش خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • DE ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    17 1
    چرا رسانه ملی که در انگلیس خبرنگار و دوربین و کلی افراد اونجا داره، نمیره این خانم قهرمان انتخابات را پیدا کنه و باهاش مصاحبه کنه واونو به مردم ایران معرفی کنه؟
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    3 1
    انگل های استعمار گر انگلیسی حامی منافقین از یک طرف منافقین را به منطقه میاورند تا با این کار جنایت دیگری بر جنایات خود اضافه کنند و از سوی دیگر انها را دستگیر میکنند ؟ خر خودشان هستند
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    11 1
    به شماها چه ؟! اینجوری دم از آزادی می زنید ؟! دلش خواسته دوست داشته رای بده
  • DE ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    6 1
    دیروز داعشی های ضد انقلاب اوباش سلطنت طلب با همدستی منافقین و کوموله تجزیه طلب میدان مین علیه ایرانیان رای دهنده خارج از کشورراه انداخته بودند. خواسته ما اینه ،رسانه های باغیرت ایرانی تصاویر و فیلم های ایندسته اوباش داعشی ضد انقلاب رواز همه کشورهای اروپایی و استرالیا و نیوزلند به نمایش بذارن تا مردم ایران شاهد این توطئه های گسترده تروریستی علیه هموطن هاشون فقط برای خاطر یک رای دادن باشن که ابتدائی ترین حق هر ایرانی درهرکجای دنیاست. خبرنگارهای بخش بین المللی ایرانی لطفا برن از این خانم قربانی و مجروع این میدان های مین گزارش و فیلم تهیه بفرمایند.
    • حامد US ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
      1 1
      عزیز جان، داعش در مقایسه با منافقین، خیلی بافرهنگ و متمدن حساب میشث
  • DE ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    5 1
    لطفا اسامی و تصاویر این سه جنایتکار رو برای مردم ایران رونمایی بفرمائید.
  • تک سوار DE ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    2 1
    سفارت دروغ می گه. دراوج گلابی برجام من رو بخاطر ایرانی بودن از ورود به یکی از موسسات تحقیقاتی انگلیس منع کردند. وقتی به سفارت ایران در لندن زنگ زدم طرف با خنده بهم گفت کاری از دست ما برنمیاد. ترخدا نزارید یکبار دیگه سفارت ایران درلندن حق ایرانی ها رو پایمال کنه. سفارت برلین هم فرق زیادی نداره. دور تا دور سفارت رو منافقین مین روانی کاشته بودند و سفارتخانه برای تامین امنیت روانی رای دهندگان هیچ کاری نمی کرد. این قدر بی مسوایتن که حتی پرچم نصب شده در سفارت کهنه و رنگ و رو رفته هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس