آمریکا

ائتلاف تحت رهبری آمریکا وقوع حمله راکتی به مواضع خود در پایگاه میدان نفتی «عمر» در «دیر الزور» در خاک سوریه را تأیید کرد.

به گزارش مشرق، یک سخنگوی ائتلاف موسوم به «عزم راسخ» بامداد سه‌شنبه حمله راکتی به مواضع این ائتلاف در دیرالزور سوریه را تأیید کرد.

شامگاه دوشنبه منابع خبری از جمله پایگاه خبری «صابرین نیوز» از حمله شدید راکتی به پایگاه میدان نفتی «العمر» در «دیر الزور» در خاک سوریه و نزدیک مرز با عراق خبر دادند.

رسانه‌ها گزارش داده بودند دست‌کم هشت فروند راکت به سمت مقرهای ائتلاف آمریکایی در میدان نفتی العمر شلیک شد. برخی منابع خبری گزارش داده بودند چند خودرو زرهی آمریکا در این حمله آسیب دیدند.

با وجود این، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی در توییتر مدعی شد حملات مذکور صدمات جانی و مالی به جا نگذاشته است. او گفت به محض دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

حمله گروه‌های مقاومت به مواضع ائتلاف آمریکا در پاسخ به حمله شب گذشته ارتش تروریستی آمریکا به محل استقرار نیروهای الحشد الشعبی انجام شد.

الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد ساعت ۲ بامداد دوشنبه (۲۸ ژوئن)، هواپیماهای آمریکایی سه نقطه از نقاط استقرار نیروهای الحشد الشعبی (تیپ‌های ۱۴ و ۴۶)، واقع در ۱۳ کیلومتری داخل مرزهای عراق در شهرستان القائم واقع در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند.

بنا بر این بیانیه، این تجاوز به شهادت چهار نفر که در حال انجام وظایف مرسوم خود مبنی بر جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند، منجر شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس