کد خبر 1238353
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
آمریکا: سفر سران مصر و اردن به عراق گامی در مسیر تقویت روابط است

ایالات متحده آمریکا با استقبال از سفر پادشاه اردن و رئیس جمهور مصر به عراق، آن را گامی مهم در مسیر تقویت روابط میان امان، قاهره و بغداد خواند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه یکشنبه (به وقت واشنگتن) اظهار داشت که این کشور از سفر «عبدالله دوم» پادشاه اردن و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر به عراق استقبال می‌کند و آن را گامی مهم در مسیر تقویت روابط میان امّان- قاهره- بغداد می‌داند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا: توافق هسته‌ای با ایران ضروری است اما کافی نیست

پرایس در بیانیه‌ای که شامگاه یکشنبه (به وقت واشنگتن) منتشر شد، اعلام کرد: «ایالات متحده از دیدار تاریخی امروز رئیس جمهور مصر و پادشاه اردن از بغداد استقبال می‌کند. این دیدار یک گام مهم در مسیر تقویت روابط اقتصادی و امنیتی منطقه‌ای میان مصر، عراق و اردن و همچنین در مسیر پیشبرد ثبات منطقه‌ای است».

طی این نشست سه جانبه، این سه مقام بلندپایه با تقویت همکاری میان سه کشور در مواجهه با چالش‌های بی سابقه در منطقه خاورمیانه موافقت کردند.

گفتنی است، سفر این دو مقام رسمی و بلندپایه به عراق و دیدارشان با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق تحت سازوکار سه جانبه همکاری که از ماه مارس ۲۰۱۹ آغاز شد، انجام گرفته است.

همچنین شایان ذکر است که السیسی نخستین رئیس جمهور مصر است که ظرف سی سال گذشته به عراق سفر کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس