عراق

رئیس جمهوری عراق در دیدار با پادشاه اردن بر لزوم همکاری مشترک برای توسعه این روابط در زمینه های مختلف که برای دو کشور مهم است و منافع دو ملت را تضمین می کند، تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اخبار العراق، عبدالله دوم پادشاه اردن که برای شرکت در نشست سه جانبه به بغداد آمده است، در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق قرار گرفت.

رئیس جمهوری عراق طی دیدار و رایزنی با پادشاه اردن ضمن تحسین نقش حامیانه اردن از عراق و اشاره به عمق روابط دوجانبه بین دو کشور همسایه و دو ملت برادر که دارای پیوند جغرافیایی و اجتماعی مستحکم هستند، بر لزوم همکاری مشترک برای توسعه این روابط در زمینه های مختلف که برای دو کشور مهم است و منافع دو ملت را تضمین می کند، تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار به بررسی همکاری سه جانبه مشترک بین عراق، اردن و مصر و تقویت آن از طریق ارتباط جغرافیایی برای تحقق انسجام اقتصادی و تجاری از طریق حمایت از سرمایه گذاری و شهرهای صنعتی مشترک و همکاری در زمینه انرژی و اتصال شبکه برق و انتقال نفت و پروژه های زیرساختی که به نفع مردم سه کشور و چشم اندازی گسترده تر در خدمت کل منطقه از طریق تقویت فرصت های توسعه و شکوفایی و رونق اقتصادی است، پرداختند.

هماهنگی مشترک برای مقابله با چالش های منطقه و افراط گرایی و پیامدهای بهداشتی و اقتصادی ویروس کرونا، بحران تغییرات آب و هوایی و حفاظت از محیط زیست که خطر مشترکی محسوب می شود که همه را تهدید می کند، از دیگر محورهای گفت وگوی رئیس جمهوری عراق و پادشاه اردن بود.

صالح تاکید کرد که عراق به همکاری و هماهنگی مشترک برای کاهش تنش ها در منطقه امید دارد.

دو طرف همچنین بر اهمیت هماهنگی سه جانبه برای حل بحران ها و کاهش تنش های منطقه به خصوص بحران ها در سوریه، یمن و لیبی و حرکت به سوی چشم اندازهای راه حل سیاسی از طریق دیدار و گفت وگو تاکید کردند.

از طرفی دیگر پادشاه اردن ضمن ابراز خرسندی از سفر به بغداد بر ایستادگی اردن در کنار عراق در حفظ امنیت و ثباتش و همچنین اهمیت توافقنامه های امضا شده بین دو کشور در زمینه های اقتصادی و تجاری و لزوم تقویت همکاری سه جانبه مشترک بین عراق، اردن و مصر در راستای تحقق منافع مشترک تاکید کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس