یورو ۲۰۲۰| اولین شگفتی جام با حذف هلند توسط چک/ «سندرم دست بی‌قرار» لاله‌ها را پرپر کرد!

با حذفی تیم ملی هلند در مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ توسط جمهوری چک، اولین شگفتی جام شانزدهم رقم خورد.

به گزارش مشرق، در اولین بازی از روز دوم بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰، امشب (یکشنبه) از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه مملو از جمعیت فرانتس پوشکاش شهر بوداپست مجارستان تیم‌های ملی هلند و جمهوری چک به مصاف هم رفتند که این بازی را چکی‌ها برخلاف انتظار با نتیجه ۲ بر صفر به سود خود به پایان رساندند.

گل‌های این بازی را توماژ هولز در دقیقه ۶۸ و پاتریک شیک در دقیقه ۸۰ به ثمر رساندند تا جمهوری چک اولین شگفتی‌ساز و هلند اولین مدعی حذف شده جام شانزدهم لقب بگیرد.

در نیمه نخست، هلند کاملاً بر توپ و میدان مسلط بود اما به جز یک مورد، دیگر نتوانست توپ را به سمت چارچوب دروازه حریف شلیک کند. چکی‌ها هم تا واپسین دقایق کار خاصی انجام ندادند و تنها موقعیت جدی‌شان با دفاع عالی ماتیس دلیخت خنثی شد. به این ترتیب در یکی از کم حادثه‌ترین نیمه‌های جام شانزدهم دو تیم ناکام در گشودن دروازه یکدیگر به رختکن رفتند.

در نیمه دوم روند بازی کاملاً برعکس شد، اتفاقی که نتیجه ۱۰ نفره شده تیم ملی هلند پس از اخراج مستقیم مدافع میانی این تیم، ماتیس دلیخت در دقیقه ۵۵ بود. دلیخت در حالی که با پاتریک شیک مهاجم جمهوری چک برای تصاحب یک توپ در نزدیکی محوطه جریمه هلندی‌ها در حال کشمش بود، تعادل خود را از دست داد و برای جلوگیری از تک به تک شدن بازیکن حریف با دروازه‌بان نارنجی‌پوشان، در آخرین لحظه قبل از زمین خوردنش توپ را با دست به عقب برگرداند. داور در ابتدا به مهاجم یوونتوس که در تیم باشگاهی‌اش هم بارها با خطاهای هندش در محوطه جریمه دردسرساز شده است، کارت زرد نشان داد اما پس از فراخوانده شدن توسط داوران VAR به عمدی بودن هند دلیخت پی برد و رنگ کارت این بازیکن را به قرمز تغییر داد.

تیم ملی فوتبال هلند , یورو 2020 , تیم ملی فوتبال جمهوری چک ,

بلافاصله پس از اخراج دلیخت، سرمربی او فرانک دی‌بوئر تعویضی تاکتیکی انجام داد و با بیرون کشیدن یک مهاجم، یک مدافع را به زمین بازی فرستاد اما شوک این حادثه بزرگتر از آن بود که هلند بتواند بازی را دوباره تحت کنترل بگیرد و این جمهوری چک بود که بر بازی مسلط شد و در ۷ دقیقه بعد از ۱۰ نفره شدن هلندی‌ها، با ضربه سر هولز گلزنی کرد. این گل روحیه هلندی‌ها را ضعیف‌تر کرد تا اینکه در دقیقه ۸۰ تمام امید و رؤیاهای آنها برای رسیدن به مراحل پایانی و شاید قهرمانی بر باد رفت. در یک غفلت و عدم هماهنگی دیگر از مدافعان این تیم، هولز زننده گل نخست با پیشروی به سمت محوطه جریمه هلند و یک پاس روبه عقب، پاتریک شیک را در موقعیت عالی برای گلزنی قرار داد و ستاره بایرلورکوزن و بهترین گلزن چکی‌ها در این جام، چهارمین گل خود را با یک ضربه بغل پای نرم به ثمر رساند.

با این ترتیب چکی‌ها که به زحمت و به عنوان تیم سوم گروه D به مرحله حذفی راه پیدا کرده بودند، هلند مدعی که به عنوان صدرنشین گروه C صعود کرده بود را حذف کردند و اولین شگفتی جام را رقم زدند تا در مرحله یک چهارم نهایی با دانمارک روبه‌رو شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پری مجرد 44 ساله IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    9 2
    اگر هلندی ها یک مربی بزرگ مثل اسکوچیچ داشتند این جوری باتحقیر حذف نمی شدند
  • یک استقلالی IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    3 7
    یعنی چه؟ دچار تردید شدم ذهنم مغشوش شد
  • نازیلا مبینی MY ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    8 0
    چک تیم یکدستی داره اصلا هم باخت هلند شگفتی نداشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس