آتش بس

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان همدیگر را به نقض مجدد آتش بس در خطوط مرزی و تیراندازی به سوی اهداف طرفین متهم کردند.

به گزارش مشرق، جمهوری آذربایجان وارمنستان روز یکشنبه باردیگر همدیگر را به نقض آتش بس در خطوط مرزی متهم کردند.

به نوشته خبرگزاری «ترند نیوز» وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد که یگان‌هایی از نیروهای مسلح ارمنستان مواضع این کشور و برخی دهکده‌های منطقه  را نزدیک منطقه «واردنیز» با گلوله هدف قرار دادند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه خود افزوده که این شلیک‌ها تلفاتی در برنداشته و وضعیت در نقاط مرزی هم اینک آرام است.

وزارت دفاع ارمستان در مقابل، باکو را به نشر اکاذیب متهم کرد.   به نوشته خبرگزاری «نیوز آرمنیا» وزارت دفاع ارمنستان در بیانه‌ای اعلام کرد که نیروهای  این کشور به سمت مواضع ارتش جمهوری آذربایجان هیچ گلوله‌ای شلیک نکردند و این نیروهای باکو بودند که به طور پراکنده به سمت نیروهای ارمنستان شلیک کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه نیز اعلام کرد که درعملیات تفحص جهت یافتن میادین مین در منطقه متوجه شدند که نیروهای ارمنستان حتی  روی درختان نیز مین‌گذاری کرده بودند.

آژانس مین روبی جمهوری آذربایجان وابسته به وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که نیروهای متخصص در یافتن میادین مین درعملیات خود با مین‌های ضد نفر کار گذاشته شده بر تنه درختان در جنگل‌های منطقه «خجاوند» مواجه شدند.

چندی قبل کفیل نخست وزیر ارمنستان  گفت که تنها بخشی از نقشه میادین مین گذاری شده به جمهوری آذربایجان تحویل داده است. «نیکل پاشینیان» کفیل نخست وزیری ارمنستان گفت که مقام‌های ارمنستانی تنها بخشی از نقشه میادین مین گذاری شده را به باکو تحویل داده‌اند ولی آماده گفت‌وگوهای بیشتر هستند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلبجر» و «لاچین» را تخلیه کند و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده «شوشا» به همراه همه مناطق آزادشده به باکو واگذار شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • Ismail IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    6 8
    ایران باید مواظب شیطنت های توطئه آمیز سه مثلث شوم اسرائیل ترکیه و باکو باشد چرا که این‌ها با تشگیل گروهک های تجزیه طلب پانترکیسمی خواهان نا امنی در داخل ایران هستند که برای تجزیه مناطق شمالغرب ایران نقشه کشیده اند باید هوشیار بود باکو حساسیت های امنیتی ایران را رعایت نمیکند و پای صهیونیست ها و ترکیه را به منطقه قفقاز باز کرده این خطرات جدی برای امنیت ایران و منطقه روسیه و حتا چین و همه کشور ها دارند
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      8 0
      شما نگران آذربایجان ایران نباش آنها از امثال تو بسیار وطن پرست تر هستند در ضمن هر کشوری حساسیتهای امنیتی داره و حساسیتهای امنیتی آذربایجان هم ارمنستان هست شما رعایت کن اونها اگه رعایت نکردند مقصرند
  • علی از تبریز IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    4 3
    مرگ بر رژیم متجاوز و کودک کش ارمنستان و حامیانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس