ارمنستان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از شلیک نیروهای ارمنستانی به مواضع نیروهای این کشور در منطقه خودمختار «نخجوان» خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه از شلیک نیروهای ارمنستان به مواضع نیروهای این کشور در خطوط مرزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» به نقل از وزارت دفاع جمهموری آذربایجان، نیروهای ارمنستان صبح یکشنبه با سبلاح‌های سبک به مواضع نیروهای جمهوری آذربایجان در شهرک «آرازدین» و همچنین «شهرک حیدرآباد» در منطقه خود مختار «نخجوان» شلیک کردند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه خود افزوده که این حملات هیچ گونه تلفاتی نداشته و یگان‌های ارتش این کشور وضعیت جبهه‌های عملیاتی را کنترل می‌کنند.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه دیگری اعلام کرد که وزیر دفاع این کشور روز یکشنبه از واحدهای نظامی مستقر در قلمروهای مناطق «کلباجر» و «لاچین» بازدید کرد. وزیر دفاع جمهوری اذربایجان در این دیدار پرسنل نظامی، اهمیت تاریخی پیروزی در جنگ اخیر با ارمنستان را به پرسنل نظامی یادآوری کرد.

وزارت دفاع ارمنستان نیز شنبه مدعی شد که مواضع نظامی این کشور در نزدیکی دریاچه «سوا» در استان سیونیک مورد حمله طرف مقابل قرار گرفت. وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: «آتش دشمن با اقدامات متقابل ارتش ارمنستان مهار شد.»

یکی از سخنگویان دبیر کل سازمان ملل متحد روز شنبه  از ارمنستان و جمهوری آذربایجان خواست در درگیری‌های جاری در مرزهای دو کشور خویشتنداری از خود نشان دهند.   «فرحان حق» از سخنگویان سازمان ملل در این باره گفت: «ما همچنان از طرفین می‌خواهیم که خویشتنداری نشان دهند، از انجام اقداماتی با هدف افزایش تنش خودداری کرده و مشکلات جدید را از طریق گفت‌وگو حل کنند».

از سرگیری تنش‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در شرایطی بوده است که در روزهای گذشته با طرح روسیه، توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان صبح چهارشنبه گذشته حاصل شده بود.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان ۱۳۹۹ بعد از ۴۴ روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش‌بس در منطقه قره‌باغ کوهستانی به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در «آغ‌دام»، «کلیجر» و «لاچین» را تخلیه کند و مسیر زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند. در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات‌های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) ‌برای اتصال قره‌باغ به خاک ارمنستان تضمین کند.

این آتش بس به عنوان یک پیروزی برای جمهوری آذربایجان و یک شکست برای ارمنستان تلقی می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۷
    15 40
    ایران و فرانسه ارمنی ها رو تحریک به جنگ می کنند
    • IR ۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
      21 8
      پانترکیسم قادر به فهم و درک مسائل نیست بی جهت نیست فرمودند : پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری ! انشاالله خوب میشی پانطورک جان فقط قرص هاتو سر موقع بخور !
  • IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    5 7
    هیچ موقع در هیچ جایی ندیدم، یک کردزبان رفتار و گفتار درنده، تهاجمی و لنپن مآبانه نداشته باشد و فحاشی نکند. علاوه بر اینکه با آلت دست شدن برای بیگانگان، همیشه برای مردم منطقه فاجعه آفریده اند، انتظار دارند، طلبکاری توام با فحاشی شان را هم تحمل کنیم. متاسفانه آنقدر از قافله شعور و سواد جا مانده ای که نمی فهمی صاحب آن جمله که نقل قول کرده ای یک مزدور بی وطن و ... است که از جانب یک کشور به خصوص، مامور به راه انداختن یک پروژه بسیار خطرناک و ویرانگر برای مردم ایران و مخصوصا غیرفارسی زبانان، که کردها را نیز شامل می شد، بود. متاسفانه صلاح و زیان خودتان را هم نمیتوانید تشخیص دهید.
  • تهرانی فرد IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    5 4
    خطاب به اون عزیز که خودش رو با سواد و باشعور میدونه و ترک ها رو تهی از سواد و شعور اتفاقا در جواب این عده باید بگم که انقدر سواد وشعور داریم که خوب میدونیم شما هر ترکی که قلبا قوم و سرزمینش رو دوست داره بهش انگ پان ترکی میزنید چون اصلا چشم ندارید این ها رو ببینید و پیروزی هاشون رو ببینید چرا که به دشمنان ما که اتفاقا دشمنان شما هم هستند عشق میورزید و این نشون میده که تو نهایت بی شعوری و بی سوادی هستی به کوری چشم خیلی ها همیشه شکست ها رو با پیروزی های بزرگ خنثی خواهیم کرد و یه روزی دست به دست هم خواهیم داد و این همون چیزی هست که اصلا به مزاج همین بی فهم ها خوش نمیاد به قول پرفسور بهرام مشیری که خودش اصلا ترک نیست و میگه این مملکت رو همینی هم که مونده ترک ها و.... نگه داشتن و جلو همون حکومت هایی که ضعف نشون میدادن حتی اگر از خودشون بود وایستادن و اقتدار رو حفظ کردن البته من منظورم توهین به هم وطن ها نیست ولی میخوام بدونید اون عده که هر هتاکی به ترکا میکنن خودشون لایقشن و نمیتونن بقیه رو ببینن اره عزیزم تویی که تو خونت یا محل کارت نشستی رو لنگا رو انداختی رو هم از خون ترک و عرب و کرد و ...... تو اسایشی همون گرونی و بدبختی که تو تجربه میکنی رو بقیه هم میکنن اگه تو زبان رو تاریخ و قومت رو دوس داری ترک و....... چه بد و چه خوب بیشتر دوس دارن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس