کد خبر 1157625
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲
دیدار غیر منتظره نخست وزیر عراق با شاه اردن

نخست وزیر عراق در سفر اعلام نشده به اردن، با شاه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق، دفتر «مصطفی الکاظمی» شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، نخست وزیر عراق در سفر کاری سریعی که به اردن داشت با «عبدالله دوم» شاه اردن در امان پایتخت این کشور دیدار کرد.

این بیانیه افزود: دو طرف در این دیدار روابط دو جانبه و مسائل مشترک مورد علاقه به ویژه مقابله با چالش های اقتصادی کنونی و روش‌های بهبودی نسبت به آثار همه گیری کرونا بر اقتصاد دو کشور را بررسی کردند.

این بیانیه به جزئیات بیشتری درباره دیدار نخست وزیر عراق و شاه اردن اشاره ای نکرد.

عراق و اردن در قالب سازوکار هماهنگی سه جانبه با مصر همکاری می کنند. شهر قاهره اخیرا شاهد رایزنی‌های سه جانبه این سه کشور برای تقویت روابط و همکاری در زمینه‌های مختلف بود.

آخرین نشست سه جانبه بین سه کشور در سطح وزیران امور خارجه درباره سازوکار هماهنگی سه جانبه درخصوص مسایل فی‌مابین و منطقه‌ای، ۲۲ مهرماه گذشته در شهر قاهره برگزار شده بود.

این رایزنی ها در چارچوب اجرایی کردن نتایج اجلاس سران سه کشور عراق، مصر و اردن صورت گرفت که شهریورماه گذشته در شهر امان برگزار شد.

امان پایتخت اردن چهارم شهریور گذشته شاهد برگزاری نشست سه جانبه «عبدالله دوم» شاه این کشور، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق و «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر بود که طی آن، همکاری منطقه‌ای و در صدر آن مسئله فلسطین و هماهنگی برای مقابله با شیوع «ویروس کرونا» مورد بحث قرار گرفت.

اردن، عراق و مصر تاکنون سه نشست در سطح سران برگزار کرده‌اند که نخستین نشست در ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی در قاهره، دومین نشست در ماه سپتامبر همان سال در آمریکا و سومین نشست مردادماه گذشته، در امان برگزار شد.

قرار است چهارمین نشست سران اوایل سال آینده با سفر «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر به بغداد برگزار شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • همتی IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    این عراق هیچوقت روی خوش نمیبینه چون دست آدمای نااهله، چون دست آمریکاست و اینکه درهمین سرزمین مردمش ستم ها به خاندان پیامبر کردند، همین الانشم ایران عزیز ما کمک کرد به امنیتش ولی حیف که نرود میخ آهنین در سنگ
  • سعید IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    0 0
    این مر ک الکاظمی مثل اینکه اراده عجیبی به روابط با کشورهای مخالف ایران و بوجود آورندگان داعش داره.بنظرم ه ف اصلیش هم تضعیف ایران و الحشد هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس