کره شمالی

تصاویر ماهواره‌ای از تحرکات تازه کره شمالی ، جابه‌جایی جنگنده‌ها و توسعه یکی از پایگاه‌های هوایی این کشور حکایت دارد.

به گزارش مشرق، تصاویر ماهواره‌ای از تحرکات تازه  کره شمالی در یک پایگاه هوایی  این کشور و توسعه باندها و آشیانه‌های پروازی حکایت دارد.

به نوشته روزنامه «کوریا جونگانگ دیلی» به نقل از اندیشکده آمریکایی «مطالعات بین‌المللی» تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که بازآماد و توسعه عمده در پایگاه هوایی «سانچن» که معمولاً مدرن‌ترین و بهترین جنگنده‌های کره شمالی در آنجا مستقر هستند، در حال انجام است.

این پایگاه محل استقرار جنگنده‌های «سوخو-۲۵» و «میگ- ۲۹» و سامانه‌های پدافند هوایی است و بر اساس تجزیه و تحلیل تصاویر، کره شمالی در حال بازسازی عمده این پایگاه هوایی است. تجزیه و تحلیل تصاویر توسط این اندیشکده همچنین نشان می‌دهد که کره شمالی برای نوسازی این پایگاه هوایی جنگنده‌های خود را به پایگاه‌های هوایی در «کائچان»   و «پوکچانگ» مستقر کرده است. اینک باندها و  آشیانه‌های هواپیماها در  در پایگاه  سانچن  در حال توسعه هستند.

به گفته «جوزف اس برمودز» تحلیلگر امور نظامی جابجایی این هواپیماها به پایگاه‌های مختلف حکایت از آمادگی پرواز بسیار بالای این جنگنده‌ها و پایگاه‌های هوایی میزبان آن‌هاست.  

 تحرک هوایی کره شمالی با نوسازی پایگاه نظامی سانچن و جابه‌جایی جنگنده‌ها

 طی ۲۰ سال گذشته  نیروی هوایی کره شمالی غالباً برای آموزش خلبانان و آزمایش آمادگی عملیاتی خود در بازه زمانی بین زمستان و تابستان را انتخاب کرده است. با این حال، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کره شمالی هیچ تغییری در برج‌های کنترل مختلف، تجهیزات رادار، ساختمان‌های پشتیبانی مرتبط با پایگاه هوایی سانچن انجام نداده است.

بر اساس ارقام، نیروی هوایی کره شمالی بیش از ۸۰۰ فروند هواپیمای جنگی، ۳۰۰  بالگرد  و بیش از ۳۰۰ هواپیمای ترابری دارد. بهترین جنگنده‌های کره شمالی میگ‌های- ۲۹  میگ -۲۳ و سوخوی -۲۵ هستند.   گفته می شود  که کره شمالی  شماری بالگرد ام دی-۵۰۰  ساخت آمریکا دارد که گمان می‌رود از طریق دور زدن تحریم‌های بین‌المللی  خریداری شده باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس