رافائل گروسی

قیچی کردن موقعیت برزخی با آژانس توسط مجلس از حالا به بعد تنها یک پیام مشخص برای آمریکایی‌ها دارد: دوران توهم برای لغو تحریم‌ها دیگر به پایان رسیده است.

سرویس سیاست مشرق- رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد مهلت سه ماه آژانس انرژی اتمی تمدید نخواهد شد. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان، پایان تمدید مهلت و خرید زمان از سوی غربی‌ها را اعلام کرد و گفت: درباره آژانس قبلاً نیز تذکر دادم، الآن هم می‌گویم پس از زمان سه‌ماهه‌ای که گذشت، هیچ‌چیزی تمدید نشده و پس‌ازآن هیچ‌کدام از موضوعاتی که در داخل ضبط‌شده، هیچ‌وقت به آژانس داده نمی‌شود و در اختیار جمهوری اسلامی ایران است، قانون دقیقاً در حال اجرا است.

گروسی مدیرکل آژانس انرژی اتمی مدتی قبل گفته بود که اگر با ایران تفاهمی ایجاد نشود، آژانس چون نابینایی بدون عصا خواهد بود. اشاره گروسی به کور شدن آژانس همان  از دست رفتن فرصت دسترسی به عملیات ضبط‌شده در داخل تاسیسات اتمی کشورمان بود.

روزنامه گاردین در گزارشی می نویسد:بر اساس پروتکل الحاقی آژانس توانایی دسترسی به صدها هزار تصویر ضبط‌شده روزانه توسط دوربین‌ها را داشته و می‌توانست آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کند؛ غربی‌ها این فرصت را با بدعهدی در لغو سریع تحریم‌ها و دادن تضمین آن حالا ازدست‌رفته می‌بینند.

البته از ابتدا هم مشخص بود که تمدید دسترسی آژانس به فیلم‌ها ضبط‌شده اقدامی غیرضروری بوده و تنها کارکرد آن حصول اطمینان مذاکره‌کنندگان دولت از بدعهدی و زیاده‌خواهی دشمن است. تمامی شواهد؛ دلایل و نیز اخبار به‌دست‌آمده از مذاکرات در گرند هتل وین نشان می‌داد که آمریکایی‌ها نه‌تنها انگیزه رفع تحریم‌ها را ندارند؛ بلکه برای تداوم آن نیز اصرار می‌کنند.

دیپلمات‌های غربی در حالی با مذاکره‌کنندگان کشورمان دست داده و عکس یادگاری می‌گرفتند که  سازمان های امنیتی این دولت ها حدود ۲۰۰ متر پایین‌تر در هتلی با شنود و مهندسی معکوس دیپلماتیک تلاش خود را برای کارشکنی در مذاکرات و ضربه به منافع ملی و تأسیسات اتمی کشورمان انجام می‌داد.

قاعدتاً اقدام قابل‌توجه و شجاعانه مجلس شورای اسلامی در عدم تمدید مهلت نشانه‌هایی دارد که لازم است آن‌ها را با دقت بررسی کرد.

۱ – آژانس انرژی اتمی چیزی نیست جز ابزار برتری‌جویی کشورهای دارنده سلاح اتمی که حتی خصوصیات تکنیکال خود را به وسیله‌ای برای «سازمان فشار» به دیگران تبدیل کرده‌اند.

۲- درخواست دسترسی آژانس به بازرسی‌های بیشتر هیچ‌گاه انتهایی ندارد، تنها کارکرد تمدید دسترسی آژانس از بین بردن هم‌صدایی بین مسئولان در برخورد با دشمن بود؛ بنا بر حکم کلی نظام تحریم‌ها باید سریعاً برداشته‌شده و قابل تضمین و راست آزمایی باشد؛ پیشنهاد همکاری خارج از این حکم کلی در آن زمان؛ صف متحد برخورد با خط زورگویی بین‌المللی را تحت تأثیر قرارداد.

۳-در تمام مدتی که ایران با حسن نیت و تمدید مهلت درها را برای رفع تحریم‌ها گشوده بود؛ تروئیکای اروپایی بابی شرمی هرچه‌تمام‌تر تهران را تهدید به اعمال قطعنامه جدید می‌کرد؛ اگر تیم مذاکره‌کننده دولت بی جهت، امتیاز تمدید مهلت را به اروپایی‌ها تقدیم نمی‌کرد؛ آژانس هیچ‌گاه آن‌قدر جسور نمی‌شد که موضع تعاملی ایران را به نقطه‌ضعف ما تعبیر کرده و چماق را بالای سر نگه دارد. این جماعت بدعهد تمایل داشت آنچه در اوایل سال ۸۰ بر سر دولت لیبرال حاکم بر ایران آورد دوباره تکرار کند.

 ایران مهلت سه‌ماهه را تمدید نکرد؛ چشم آژانس کور شد

۴-آژانس انرژی اتمی پس از عدم تمدید مهلت سه‌ماهه به‌خوبی می‌داند که پروتکل و قطعنامه‌ها خط قرمز ایران محسوب نشده و از حالا به بعد تنها زبان میان ایران و غرب «لغو تحریم» است.

۵- تروئیکای اروپایی تعامل ایران در تمدید مهلت سه‌ماهه را تبدیل به یک حق قانونی برای خودکرده بود، لغو این تمدید نشان داد چه کسی در موضع تصمیم‌ساز قرار داشته و تفاهم به معنای توافق نیست.

درحالی‌که تکلیف انتخابات ریاست جمهوری مشخص‌شده و به‌زودی دولت منتخب و تیم دیپلماسی آن سکان‌دار وزارت خارجه خواهد بود؛ دولت آمریکا در تقلا است تا تاکتیک ابهام‌زایی حقوقی را کنار گذاشته و به یک توافق جامع؛ مکتوب والزام‌آور با دولت فعلی برسد.

 تا پیش‌ازاین شش دور مذاکرات وین، طرف آمریکایی حاضر به ارائه تضمین به ایران نبوده و پایبندی به برجام را به میزان تعهدپذیری ایران مرتبط دانسته است. این نگاه از بالا به معنای آن است که برای طرف غربی برجام از ابتدای امر نیز توافق جامع مستقل نبوده، بلکه پی‌ریزی اولیه برای رسیدن به تعهدات فرابر جامی تفسیر شده است.

قیچی کردن موقعیت برزخی با آژانس توسط مجلس از حالا به بعد تنها یک پیام مشخص برای آمریکایی‌ها دارد: نظارت آژانس باهدف ایجاد تناسب میان تعهدات عملیاتی طرفین تنها با سنجش مکانیسم راستی آزمایی در بازگشت آمریکا به برجام و ارائه تضمین امکان‌پذیر است، دوران توهم برای لغو تحریم‌ها دیگر به پایان رسیده است.

                                                                                                              

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    خداروشکر که ما تورم نداریم و اونا تورم هزار درصدی دارن. چششون کور
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      93 23
      آرزوی تفکر و تعقل !!! حداقل ایکاش به اندازه ماهی حافظه ات کار می‌کرد !!! پروفسور آیا با برجام چای زیان بار که ایران قلب راکتور اتمی اراک رو بتن ریزی کرد و غنی سازی اورانیوم با غلظت بالا رو متوقف کرد اجازه بازرسی کامل به بازرسان آژانس داد آیا تحریم ها لغو شد ؟ آیا توفیقی برای اقتصاد ایران حاصل شد ؟ قطغا" خیر ...!!! شما دوست من یا نمیفهمی یا خودت رو به نفهمی و به خواب زدی !!! اگر ایرانی هستی اگر عشق به سرزمین مادری ایران داری وقت بیداری است ایران به فرزندان بیدار و هوشیار و آگاه نیاز دارد ...
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      83 11
      چی میگی بخش زیادی از این تورم حاصل کوتاه آمدن ها و امتیاز دادن های دولت غرب زده ما بود وگرنه سال 92 دلار 3000 تومن بود و مرغ کیلو 5 تومن و پراید 12 ملیون.اما حالا پراید شده 120 ملیون میفهمی یعنی چی یعنی غرب زده های ما با دست خودشون تورم درس کردن.اگه سال 92 یه دولت انقلابی میومد الان نهایتا دلار 5 تا 8 تومن بود و تازه خیلی از تحریم ها خنثی شده و کشور راحت تر بود الان شاید خودمون خودرو ملی داشتیم به جا پراید و مرغ و کالا های دیگه ارزون بودن.مملکت با سکان داری غرب زده های به ظاهر متدین و دین دار و با لباس روحانیت شد اینجوری.وگرنه اگه با قدرت میرفتیم جلو الان هسته ایمون سر جاش بود و اقتصادم قوی.
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      66 5
      هر چقدر هم امتیاز بدهیم بی نتیجه است هیچ توفیقی حاصل نخواهد شد ! آمریکا تحت هیچ شرایطی تحریم های ایران را لغو نخواهد کرد چنانچه تا امروز هم همینطور بوده .. دشمنی غرب و آمریکا با ایران با امتیاز دادن بر طرف نخواهد شد ..
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      48 6
      عمده این تورم ناشی از حماقت کسانی است که روحانی را به عنوان رئیس دولت ایران برگزیدند!!
    • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      11 30
      راکتور اراک که حفظ اون قطعا واجبه ،اما نه به عنوان دستاورد علمی بلکه به عنوان شیء تاریخی مربوط به دوران جنگ جهانی.یه اثر موزه ای و عتیقه که باید در حفظش کوشید
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      29 7
      جناب 07:38 ــــ جمجمه تهی از مغز تو برای مومیایی شدن و حفظ در موزه به عنوان یک استثناء در خلقت، که انسانی بدون داشتن مخ زندگی کرد، مناسب تر است!
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      20 1
      تورم حاصل بی تدبیری شما و دوستانتونه برید بزارید باد بیاد
    • سعید IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      16 2
      در عوض تورم پایین و پول ,دیگه چیاتو حاضری بدی؟؟؟
    • ناشناس IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      5 2
      حاضري ارزشات رو بدی تورم بیاد پايين؟؟ اما گذشته ثابت کرده که اگه اونم بدی باز میزنن زیرش. تورم دست پخت دولت کارنابلدي هستکه به احتمال بالا شما بهش رای دادی.وقتی فرجام دستاوردی نداره و میخوای با سیل نقدینگی بگی دست آورد داشته بهمن تورم درست میشه. والا با تحریمهای سازمان ملل و شورای امنييت وضعييت ما بهتر بود تا الان. خودتون رو به راه چپ .نزنید.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      3 1
      خالق تورم بانک مرکزی و دلاله کل جنسای ما و دنیا زده ساخت چین خیر امریکا کلا وجود خارجی نداره برای کشورای دیگه جز مشروب سازی و ... و ریختن گندم در دریا برای گرسنه کردن بقیه مردم دنیا
    • SE ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      2 2
      تو خودت اذیت نکن! به پیشونیت خط می افته
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 0
      شما در ازای ساندیس چیاتونو دادید؟
  • NL ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    66 2
    امریکا هرگز تحریمی رو لغو نخواهد کرد اینکه کلمه هرگز رو روش تاکید ویژه دارم
    • سعید IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      14 1
      قطعا لغو خواهد کرد دوست عزیز ولی نه با این روش مذاکره ذلیلانه. اگه به فرموده آقا عمل میشد و همون موقع که اون حرومزاده از برجام خارج شد ما هم ....الان همه چیز تومو شده بود. أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ
    • وطن پرست DE ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 0
      اگه راست می گید تصاویر رو پاک کنید. وقتی حرف های خصوصی وزیر خارجه درز پیدا می کنه تصاویر درز پیدا نخواهد کرد؟
    • BR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
      0 0
      منم نظرم همینه
  • علی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    65 10
    دم مجلس گرم همه ملت پشت شما هستن باید غربی هارا کاری کرد که به التماس بیفتن
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    42 4
    چه تضمینی وجود دارد که ادامه ی جاسوسی ها با بهره گیری از تعهدات پادمانی ما به آژانس صورت نگیرد؟! مجلس باید به طور روزانه خصوصاً در طول این 40 روز باقی مانده از این دولت غرب گرا، بر موضوع نظارت کامل نماید.
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    32 3
    دولت تدبیر و امید جناب روحانی، قلب راکتور اتمی اراک را بتن ریزی کرد غنی سازی اورانیوم با غلظت بالا رو متوقف کرد امکان بازدید و جاسوسی بازرسان ( جاسوسان ) آژانس در ایران را فراهم کرد هر گونه دوست داشتند جناب روحانی و تیم متبوعش رو بازی دادند یه کلاه بوغی بزرگ بر سر آقای ظریف و تیم مذاکره کننده دولت گذاشتند ایران امتیازات زیادی به غربی ها و آژانس به اصطلاح بین المللی داد ولی حاصل چه شد ؟ تحریم های بیشتر فشار حداکثری بر ایرانیان ! ترور دانشمند هسته ای ایران شهید فخری زاده ترور سردار بزرگ ایران و منطقه غرب آسیا شهید سلیمانی .... درود بر نمایندگان مجلس با این تصمیم ارزشمند .. باید منافع ملی ایران با قدرت تمام پیگیری شود .. امیدوارم هر چه زودتر از دست دولت روحانی خلاص شویم ...
  • IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    38 4
    تا این دولت کاهل و ساده انگار تمام نشده بیم آن می‌رود که فردا پس فردا مثل فیلم به اصطلاح محرمانه ی ظریف این فیلم های ضبط‌شده هم سر از بی‌بی سی و رسانه های معاند در بیاورد.
  • iran IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    24 9
    خدا رو شکر ... تا کور شوند دشمنان ایران زمین ، کور شوند همه دولت های غربی خادمین یهود و اسرائیل .. کور شوند دشمنان ایران زمین .. پاینده ایران
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      3 3
      از فردا قراره گل و بلبل شیم. امریکاییها قراره التماس کنن که تو رو خدا ما رو دور نندازید. قراره دلار برگرده به همون 700 تومن قبل از دولت اصولگرا
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 1
      آخه با فریب نامه برجام نا فرجام که دولت تدبیر و امید تسلیم همه خواست های غرب و آمریکا شد همه چیز گل و بلبل شد !!! دیدیم ... هنوز طعم گلابی های برجام رو از یاد نبردیم !
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    27 5
    باید مقاومت کرد تا از شرایط شعب ابی طالب خارج بشیم و دشمن ناامید گردد
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      0 0
      طبق آمار مراجع بین المللی در همین سه سال اخیر در ایران بیش از 250 هزار نفر ابرثروتمند شده اند که ثروتشان ناشی از جهش های ارز و طلا و ملک و بورس (با رانت اطلاعاتی که داشتند) بوده است. شعب ابی طالب هم اگر هست برای شصت میلیون ایرانی فقیرشده است که در این عالم هیچ کس به دادشان نرسیده و نخواهد رسید... شما شعار بیخود نده!
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    24 3
    آمریکا و کشورهای غربی طی این هشت سال دولت ضعیف روحانی ما رو هر طور خواستند بازی دادند امتیاز گرفتن .... دیگر کافی است! بهترین کار و تصمیم توسط مجلس انجام شد دیگر کافی است .. کور شوند دشمنان ایران عزیز کور باد چشم دشمنان میهنم .. پاینده ایران
  • علی IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    22 5
    افرین برقالیباف ونمایندگان باید اینتوری عمل کنند نه بازی بر سر ما در بیارن گور پدر امریکا تا جان دارم فدای رهبر هر دستوری رهبر بدهد حمان است م ر گ ب ر ا م ر ی ک ا
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    24 3
    چشم همشون كور بشود انشاالله
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    22 2
    کور باد چشم دشمنان میهنم ایران ❤️
  • DE ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    18 4
    انشالله با نابودی اصلاح طلبان خائن ، هم گوش آژانس کر میشه و هم زبان درازش برای همیشه قطع میشه .. عملیات تروریستی اخیر به نطنز و شهادت مظلومانه و جگرسوز دکتر فخری زاده را باید پاسخ داد
  • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    23 7
    به خدا بیش از هر چیز نگران تفکر غلط برخی از مردم این کشور هستم که هر چه بی بی سی در گوششان می گوید تکرار می کنند. چرا اینجوریه؟ چرا این عده به ریشه خودشان دارند تیشه میزنند؟ خدایا خودت کمکمون کن تا دشمن را بشناسیم و هر جه می خواهد را انجام ندهیم. چرا فرزندان این سرزمین دچار غلط اندیشی شده اند. سالهای اخیر آرامش این مردم به هم ریخته و شب و روزشان داره می گذره بدون اینکه ذره ای به بدبختی های گرفتار آمده اندیشه کنند. غربگراها محکوم هستند در این وضع موجود. آنها انگار یهودی هستند. ایران پاشنه آشیل منطقه است، چرا نمی دانند؟
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      4 2
      درود بر شما حرف و سخن کاملا به جا و سنجیده ای زدید باید این معضل خطرناک بررسی شود .. مردم ما اغلب نا آگاهانه در سنگر دشمنان وجودی ایران هستند .. و این خطرناک!
    • DE ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
      0 0
      چون ماهواره براشون از صداسیما بیشتر ارزش داره
  • IR ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    25 5
    ما میبایستیم زودتر اینکار کار را بکنیم الان برق اتمی هم داشتیم و حتی صادر میکردیم هر وقت در مقابل دشمن کوتا ه امدیم چوب ان را خوردیم وحاج قاسم هم شهید نمیشد
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    18 4
    دم مجلس انقلابی گرم ... کاش مسئولین لیبرال ما به این درک می رسیدن که هر چی امتیاز بدیم اونها توقعشون بیشتر میشه و گستاخ تر میشن
  • جین IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    13 8
    دشمنی‌ غرب با ایران به خاطر حکومت دینی است نه چیز دبگر
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      11 2
      اس اساس ریشه چالشها دراین است که غرب فرهنگی ومادی سلطه شیطان را نمایندگی تمام عیارمی کند لذا هرگز وهرگز اسلام ناب محمدی وعزت وکرامت ملتها ی مستقل وآزاده را برنمی تابد.لذا مسائل هسته ای وحقوق بشر ومنطقه وسایر دوگانه سازی های شیطانی بهانه است. کودکان فهمیدندولی افسوس مغزهای علیل عده ای روشنفکر نمادر قرن 21 این را درک نمی کنند. البته حساب افراد دارای ماموریت روز مزد کار به شرط مزد از این گروه جداست
    • iran IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      2 3
      توصیه و سفارش میکنم تاریخ مطالعه بفرمایید دوست گرامی من ! دشمنی غرب با ایران و ایرانیان هیچ ارتباطی با دین و مذهب و نوع حاکمیت در ایران نداشته و ندارد ! دشمنی غرب با ایرانیان سری دراز دارد در تاریخ ... از دوران ایران باستان تا کنون ادامه داشته و دارد .. فقط در دوران باستان یونان و روم باستان نماینده غرب و دشمن ایران و ایرانیان بودند و در چند قرن اخیر انگلیس بریتانیا و آمریکا نماینده کشورهای غربی و همچنان ادامه همان دشمنی ها با ایران و ایرانیان ... تقابل و دشمنی غرب با شرق ( ایران) حداقل بیش از دو تا سه هزار سال ...
  • IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    9 0
    درسته اقتدار خوبه به شرطی که داخل مملکت هم آب از آب تکان نخورده ثبات اقتصادی باشد و به مردم فشار مضاعف نیاید. اینکه غرب و آمریکا آخرین ها را یکباره بردارند خیالی بیهوده است و ما باید پلان دو و سه داشته باشیم.
  • DE ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    15 6
    افرین به مجلس باغیرت و محترم و با قدرت. با غربی ها فقط با زبان قدرت باید حرف زد .از هرراه مسالمت که ایران رفته این غربی ها سوء استفاده کردند. لازمه با کشورهایی که مورد تحریم هستند ایران یک اتحادیه اقتصادی و تجاری درست کنه و با این کشورها تجارت دو طرفه انجام بده و درکنارش باهمه کشورهای دینا داد و ستدش رو به شکل های غیر بانکی بشکل پایاپای یا ارز همون کشور ادامه بده. با این روش فقط غربی ها هستند که ضرر می کنند.
  • نقی IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    18 6
    اگر دولت روحانی ۸سال کشور و معیشت مردم رو به لبخند غربیها و اروپا گره نمی زد خیلی از صنایع و پیشرفتهای داخلی به خودکفایی کامل رسیده بود و از غرب بی نیاز بودیم اما افسوس و صد افسوس
    • DE ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      0 0
      گذشته گذشته. ماهی روهروقت از اب بگیرن تازه اس. دولت انقلابی همین اقدامات یعنی توسعه اقتصاد داخلی را به مدد برکات انقلاب راه اندازی خواهد کرد. امیدواریم سپاه عزیز از این فرصت طلایی استفاده و نهاد انقلابی مردمی جهاد سازندگی رو در همه استانها و بخصوص استانهای مرزی و روستاها احیاء و بازسازی و با کسب تجارب گرانقدر اموزش سازیکنه تا با به میدان امدن جوانان غیور ایرانی همه جای ایران بشه جهاد سازندگی و مدیران لایق جوان نسل های بعدی سررشته کارها رو بدست بگیرن.
  • ایرانی IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    13 4
    به نظر من مشرق عزیز باز هم در تحلیل نیات شوم و کثیف غربی ها، رعایت اخلاق اسلامی را کرده وگرنه اوضاع آنها از این تحلیل به مراتب بدتر است. فقط امیدوارم با استقرار دولت انقلابی، هرگز کوچکترین اشتباه در تصمیم گیری یا خدای نکرده امتیازدهی اتفاق نیافتد. مشرق عزیز! به شدت مراقب باشید هرگز تحلیل غلط افراد ناآگاه شما را در تحلیل دقیق مسائل و موضوعات دچار اشتباه نکند. موفق باشید...
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    13 3
    این شجاع ترین کاری بوده که ایران برای پیشرفتهای هسته ای کرده-حالا اینها میدونند باید برجام را ازهرچی غنی سازی داریم،ببندننددرصورتیکه تمام تحریمها برداشته شود
  • US ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    18 4
    هرگز به یک امریکایی اعتماد نکن اقای ظریف
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    15 2
    ما باید با تکنیک چماق و هویج ، بر علیه خود اروپاییها و آمریکا عمل کنیم
  • حمید IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    10 2
    آمریکا هیچ وقت تحریم ها رو لغو نخواهد کرد بهتره مسئولان دست از حماقت بردارن و مطیع رهبر بشن بازرسان آژانس هم در واقع جاسوسان اسرائیل و آمریکا هستن که سعی در شناسایی دانشمندان هسته ای ما و نقشه جهت ترور دانشمندان ما دارن
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    5 1
    ایران باید آمریکا را تحریم،حسابهایش را مسدود و دارائیهایش را بلوکه کند تا حساب کار دست آمریکا و اروپا بیاد
  • کشورسفید IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 1
    ببین من اونا رو نمیدونم که اینجا !
  • عرشی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    7 2
    چی میگی بخش زیادی از این تورم حاصل کوتاه آمدن ها و امتیاز دادن های دولت غرب زده ما بود وگرنه سال 92 دلار 3000 تومن بود و مرغ کیلو 5 تومن و پراید 12 ملیون.اما حالا پراید شده 120 ملیون میفهمی یعنی چی یعنی غرب زده های ما با دست خودشون تورم درس کردن.اگه سال 92 یه دولت انقلابی میومد الان نهایتا دلار 5 تا 8 تومن بود و تازه خیلی از تحریم ها خنثی شده و کشور راحت تر بود الان شاید خودمون خودرو ملی داشتیم به جا پراید و مرغ و کالا های دیگه ارزون بودن.مملکت با سکان داری غرب زده های به ظاهر متدین و دین دار و با لباس روحانیت شد اینجوری.وگرنه اگه با قدرت میرفتیم جلو الان هسته ایمون سر جاش بود و اقتصادم قوی. اینقدر این بیانات زیبا بود از دوست هموطنمون که من کپی پیست کردم و هزاران بار باید خوانده شود خدایا ما را ازدست غربزده ها و خاونین به خون شهدا و کشور نجات بده
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 2
    آمریکایهای صهیونیست تحریمها را بعنوان ابزاری برای تحمیل مدیران غربزده ترسو به دیگر کشورها بکار میگیرند تا سلطه خود را به ثروتها و منابع ملتها به نام منافع خود تکمیل بکنند
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 2
    مجلس شعار ندهد لطفاً. اگر راست میگید با حضور نمایندگان مجلس تمام فایل‌ها و فیلمها پاک شود تا مثل بعضی چیزا توسط بعضیا یهو نیافته دست اسقاطیل و......
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 1
    تورو خدا شعار بسه، یک کاری بکنید که باور کنیم. اگر راست میگید با حضور نمایندگان مجلس تمام فایل‌ها و فیلمها پاک شود تا مثل بعضی چیزا توسط بعضیا یهو نیافته دست اسقاطیل و....
  • ناشناس IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    3 2
    اماده ایم برای 93 درصد اماده این برای پیشران های هسته ای اماده ایم برای اب شیرین کن های هسته ای
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 3
    ما باید روند را تغییر بدهیم تا غربی ها بین گزینه شیرینی و شکست یکی را انتخاب کنند.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 1
    طبق قانون همین اژانس فقط ساخت سلاح هسته ای ممنوعه ولی دیگه اگه ساختی دیگه هر کاریم که باهاش بکنی اشکالی نداره حالا ما یه مدت کوتاهی غیر قانونی میسازیم اما مدت سالهای سال به طور قانونی سلاح هسته ای خواهیم داشت یعنی اگه یه انسان عقل سالمی داشته باشه مغزش با شنیدن چنین قانونی هنگ میکنه دیگه از این چرت تر حقوق بشر وسازمان بهداشت جهانی ترامپ اعلام کرد که امریکا سازنده داعش ورئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که کرونارا ساختند هر صد سال هم یه ویروس جدید میسازه واقعا باید از چنین جهانی ترسید مردمی که همه اینهارا دیدند وشنیدند اما انگار نمیخواند از خواب بیدار بشند عزیزان تون دارند پرپر میشند براتون اهمیتی نداره؟بابا گفتی نه غزه نه لبنان باشه اثرات مخرب این جنایت ها تا خونه هاتونم اومد چرا بازم سکوت میکنید؟چرا؟چرا باید اینقدر به خودشون جرات بدند که جلوی رسانه های جهان با وقاحت جنایت هاشون را گردن بگیرند وما فقط نظاره گر باشیم؟وقتی که مردم دنیا کور وکر شدند ویه مشت جنازه متحرک شدند تا وقتی که اینطوریه کرونا وداعش وتحریم تازه شروعشه اتفاقات خیلی بدتری در انتظار این جهانه
  • مسعود IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 3
    درود بر سردار سعید محمد مرد تحریم شکن
  • پیروزه IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    2 2
    روز اول باید انجام می شد بالاتر از سیاهی که رنگی نیست و همین الان ما را به نقطه سیاه رساند هند پس از چی دیگر می ترسید اگر می خواهید سری تو سرها بلند کنید بابد جلوشان ایستاد.
  • DE ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    این غربی ها پررویی شون نجومی شده ! گروسی مردیکه ببند دهنت رو!
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    یکی از عواملی که دولت روحانی تن به مذاکرات و به دنبال آن مجبور به پذیرش خواسته های نامشروع آمریکا و اروپا شده است عدم توانایی در اداره کشور بخصوص اقتصاد بوده است اما دولت انقلابی آقای رئیسی نه در اداره مملکت ضعف دارد نه اقتصاد در دولت ایشان ورشکسته خواهد شد و همین عامل باعث خواهد شد به خواسته های آمریکا توجه نکند و تمایلی به مذاکرات نداشته باشد دیگر دوره استفاده ابزاری آمریکا از تحریم ها علیه ایران گذشته است لذا ایران نباید در برابر آمریکا و اروپا زور خود را به التماس بدهد
  • رضا DE ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    به قول سردار سعید محمد : شما غنی سازی 93 درصد بکنید آمریکا سینه خیز میاد برا مذاکره .
  • DE ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    چشم و گوش و زبان آژانس همین الان توی پاستور نشسته اس! دنبال کی میگردی؟!
  • میثم IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    این مسأله کاملا قابل پیش بینی بود، چون این مجلس و دولت انقلابی هستند و جنگ روانی دشمنان داخلی و خارجی راه به جایی نخواهد برد. غربی ها خوب می فهمند اگر به برجام تن ندهند در قرارداد بعدی ایران خواهان پرداخت جریمه و امتیازات بیشتر خواهد شد و مسیر مذاکره به ضرر آنها تمام خواهد شد چون غربی ها به شدت از اتمی شدن ایران می ترسند و مجبور هستند برجام را قبول کنند قبول نکردن برجام از طرف اروپایی ها دو حالت را دارد، یکی جنگ با ایران که با این اوضاع خراب اقتصادی جهانی جنگ به ضرر غرب تمام خواهد شد فقط سقوط یک موشک در اروپا یعنی نابودی اقتصادی غرب و فرار سرمایه ها. جنگ همچنین باعث عدم ثبات تجارت نفتی خواهد شد. اسرائیل نابود خواهد شد. حالت دوم و بهترین گزینه برای مذاکره کنندگان قبول کردن برجام است و هیچ گزینه دیگری ندارند. پیروزی از آن خداست.
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    یک صدم درصد از حق قانونی خود کوتاه نیایید اروپا و آمریکا خود را رسوا خواهند کرد
  • محمد IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    الان زمان برخورد قاطع با برجام بی فرجام است زمان باج دادن تمام شده انشالله مردم ونماینده مردم که دولت و مجلس میباشند دیگر در مورد زیاده خواهیهای آمریکا و اروپا کوتاه نمی آیند و با طرح مسایل بیخود برای غربیها زمان نمیخرند و اهداف هسته ای کشور را بادقت و سرعت و قدرت دنبال میکنند.
  • NL ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    0 0
    با امدن دولت انقلابی و حزب الله نابود میشوید چشم اولشه...
  • CA ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    چشم آژانس همیشه کور باد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس