کد خبر 1238046
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
افزایش حوادث خشن در آمریکا در پی همه گیری کووید-۱۹

یک گزارش نشان می‎دهد که از زمان شیوع کرونا در آمریکا خرید و فروش سلاح در این کشور افزایش بی سابقه‎ای داشته است.

به گزارش مشرق، بیماری همه گیر کووید-۱۹ تاثیر بسزایی در افزایش خشونت با اسلحه در آمریکا داشته است.

قتل‌ها و تیراندازی‌های در سال ۲۰۲۰ به طور بی سابقه‌ای افزایش یافت که بر اثر آن بیش از ۱۹ هزار نفر جان خود را از دست دادند؛ همچنین این شاخص، ۲۵ درصد افزایش را در مقایسه با سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

راهبرد جامع بایدن برای مقابله با جرم و خشونت در آمریکا

به گزارش پایگاه «فورچون»، آشفتگی اقتصادی بسیاری از آمریکایی‌ها طی همه گیری کووید-۱۹، همراه با افزایش قابل توجه فروش اسلحه در سال ۲۰۲۰، تشدید همه گیری اسلحه را در دو دهه گذشته نشان می‎دهد.

«شانون واتس»، کارشناس مسائل اجتماعی، می‎گوید «کووید-۱۹ بحران بهداشت عمومی را که سال‎هاست در آمریکا وجود دارد، تشدید و بدتر کرده است.»

به گفته وی، «این دو موضوع، یعنی همه گیری و افزایش خرید سلاح، برای ایجاد یک طوفان کامل از فجایع، با یکدیگر ترکیب شده‎اند؛ من فکر می‌کنم ما با عواقب خشونت اسلحه که توسط کووید تشدید می‌شود، بسیار بیشتر از خود کووید، درگیر خواهیم بود.»

گزارش‎ها نشان می‎دهند که سیاه پوستان در آمریکا تقریبا ۲ برابر بیشتر از سفیدپوستان آمریکایی بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست می‌دهند و تقریبا ۱۰ برابر بیشتر از سفیدپوستان بر اثر قتل با اسلحه گرم کشته می‌شوند.

همچنین بیشتر مرگ و میر ناشی از اسلحه در آمریکا به دلیل خودکشی و قتل صورت گرفته است.

طبق تحقیقات انجام شده توسط موسسه «اوری تاون یو اس ای»، انزوا، ناامیدی اقتصادی و عدم دسترسی به خدمات بهداشت روان در طول همه گیری ویروس کرونا می‌تواند عامل افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تعداد تلفات ناشی از خودکشی با سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۰ باشد.

سازمان ایمنی اسلحه آمریکا معتقد است که با ادامه پیامدهای همه گیری طی ۲ تا ۳ سال آینده، این تعداد همچنان بالا خواهد ماند.

خشونت خانگی نیز هنگامی که آمریکایی‌ها در خانه‌های خود در قرنطینه بودند، اوج گرفت.

داده‌های بیش از ۴۰ ایالت نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از ارائه دهندگان خدمات در موضوع خشونت خانگی افزایش تهدیدهای با اسلحه در میان افراد خانواده را شاهد بوده‎اند.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس