کد خبر 1237891
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
شورای شهر

توقع کارشناسان شهری و شهروندان در این دوره از منتخبین شورای اسلامی به پشتوانه ترکیب متخصص و رزومه دار آن بسیار بیشتر و متفاوت تر از سابق است.

به گزارش مشرق، امیرحسین لیلاز، کارشناس ارشد مدیریت شهری در یادداشتی که به مشرق ارائه داد، نوشت:

نتایج انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اعلام شد و کلانشهر تهران بیست و یک عضو پارلمان شهری خود را شناخت. چهره هایی که به صندلی های سبز رنگ ساختمان همسایه بهشت دست یافتند برای کارشناسان شهرداری تهران بر خلاف دوره گذشته ناآشنا نیستند.

اکثر منتخبین دوره ششم از بدنه کارشناسان ارشد ادوار شهرداری تهران گزینش شدند که سابقه طولانی در برنامه سازی و اجرا در این اَبَر سازمان اجتماعی- خدماتی دارند.

ماهیت فعالیتهای شهرداری تهران به عنوان صف اول خدمت‌رسانی حاکمیتی به شهروندان ، سیاسی نیست کما اینکه در بعضی از ادوار نگاه کارشناسی مورد غفلت قرار گرفته و رنگ و بوی سیاسی – جناحی بر فعالیتهای آن غالب شد که آسیب های فزاینده و عقب افتادگی های غیر قابل جبرانی بر شهر و شهروندان تحمیل نمودکه همچنان در اذهان باقی مانده اند.

اساسا کلانشهرها بعنوان موجودی زنده و پویا که بستر اصلی اکثر نیازهای یک زیست استاندارد شهروندی اعم از اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هستند، منتظر کشمکش و دعواهای سیاسی و جناحی نمی ماند و بسیار زودتر از آنچه تصور می شود بازخورد انتصابات غیرکارشناسی را از خود ساطع می نمایند.

تهران فرصت و تهدید کم ندارد! زمان به سرعت در حال گذر است و فرصت ها هر روز دست نیافتنی تر و تهدیدها پیشرفته و پیچیده تر می شوند. شورای ششم به اتکای نام های درخشان فنی که در فهرست خود دارد می تواند به جایگاه اصلی خود بعنوان یک شورای تصمیم ساز ، هوشمند و اینده نگر برگردد.

اعتماد مجدد به نخبگان و جوانان بدنه شهرداری که نه به حزب و جناحی وابستگی دارد و نه شهر را از دریچه  ای غیر از دوربین های مهندسی می بینند قطعا کارگشاست.

علیرغم نظر دوره گذشته، بدنه شهرداری ناکارآمد و متورم نیست و علاج دردش افزایش تعداد کمیته های تخلفات شهرداری هم نیست. علاج آن اعتماد، همراهی و راهبری صحیح این پتانسیل و سرمایه عظیم است.

هیچ بن بست و مشکل حل ناشدنی در شهر وجود ندارد! علیرغم تمامی مشکلات نظیر کاهش فزاینده ظرفیت های زیستی شهر، آلودگی هوا ، شهرسازی بدقواره و ضابطه گریز، حمل و نقل عمومی فرسوده و ناکافی و مدیریت بحرانِ سَر درگُم این کلانشهر، داشتن برنامه و ریل گذاری در جهت دستیابی به آن با سرعت متناسب حتما پاسخگو خواهد بود.

در نهایت جان کلام اینکه توقع کارشناسان شهری و شهروندان در این دوره از منتخبین شورای اسلامی به پشتوانه ترکیب متخصص و رزومه دار آن بسیار بیشتر و متفاوت تر از سابق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    احسنت،عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس