رییس سازمان پدافند غیر عامل كشور گفت: سند پدافند غیر عامل در حوزه منابع انسانی برای جلوگیری از تهدید منابع انسانی تدوین می شود.

به گزارش مشرق به نقل از سازمان پدافند غیرعامل كشور، سردار 'غلامرضا جلالی' در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز با اشاره به تاریخ تشكیل سازمان پدافند غیر عامل در سال 1382 اظهار داشت: بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب كمیته پدافند غیر عامل در ستاد كل نیروهای مسلح تشكیل شد كه از جمله وظایف آن شناخت تهدیدات است.

وی افزود: دولت موظف است همه دستگاه های كشور را با لحاظ كردن اصول پدافند غیر عامل، مستحكم سازی كند.

وی با تبیین انواع مختلف جنگ گفت: در سال 1990 شكل جنگ ها به طور كامل تغییر كرد كه ارتقای سلاح ها، هوشمند سازی مهمات، تبلیغات رسانه ای و ایجاد شبكه های ارتباطی و سایبری از جمله این تغییرات است.

وی با بیان اینكه شكل تهدیدات از سال 2003 به بعد دانش محور شده است اضافه كرد: حوزه سایبری از سال 2006 وارد مباحث جنگی شد.

وی نقش دانشگاهیان را در مقابله با تهدیدات حایز اهمیت دانست و گفت: باید از طریق داشتن اطلاعات و دانش مناسب، با كمترین آسیب پذیری با تهدیدات مواجه شویم.

وی گفت : ما به دنبال بومی سازی دفاع سایبری در كشور هستیم و در این خصوص می توانیم از تجربیات كشورهایی مانند كره جنوبی و روسیه استفاده كنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس