بالگرد حامل رئیس‌جمهور کلمبیا هدف گلوله قرار گرفت+عکس

رئیس‌جمهور کلمبیا ادعا کرد، روز جمعه بالگرد حامل او و مقام‌های ارشد نزدیک مرز با ونزوئلا، هدف چند گلوله قرار گرفت.

به گزارش مشرق، با گذشت کمتر از دو هفته از اظهارات مقام‌های کلمبیایی درباره انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در یک پایگاه نظامی، رئیس‌جمهور کلمبیا مدعی تیراندازی به بالگرد حامل او در نزدیکی مرز ونزوئلا خبر داد.

بیشتر بخوانید:

۷ کشته بر اثر سقوط مرگبار هواپیما در سیبری +عکس

«ایوان دوکه» رئیس‌جمهور کلمبیا با انتشار یک ویدئو ادعا کرد که روز جمعه (دیروز) بالگرد حامل او و برخی دیگر از مقام‌های ارشد این کشور در نزدیک مرز با ونزوئلا، هدف گلوله قرار گرفت.

بالگرد حامل رئیس‌جمهور کلمبیا هدف گلوله قرار گرفت +عکس

به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور کلمبیا اعلام کرد که بالگرد حامل او، وزرای دفاع و کشور و فرماندار «نورته دو سانتاندر» در حال عزیمت از منطقه مرزی «کاتاتومبو» به سمت شهر «کوکوتا» بود که هدف چند گلوله افراد مسلح قرار گرفت.

بالگرد حامل رئیس‌جمهور کلمبیا هدف گلوله قرار گرفت +عکس

بالگرد حامل رئیس‌جمهور کلمبیا

ایوان دوکه گفت: «آنچه مشخص است این است که این یک حمله بزدلانه است، حمله ای که سوراخ‌های ناشی از گلوله در بالگرد ریاست جمهوری قابل مشاهده است».

سخنگوی ریاست جمهوری کلمبیا اعلام کرد که در نتیجه تیراندازی به بالگرد، هیچ فردی زخمی نشد اما رئیس‌جمهور دستورات لازم را برای تعیین عاملان این حمله صادر کرده است.

طبق گزارش رویترز، کاتاتومبو که در مرز کلمبیا با ونزوئلا واقع است، سابقه ناامنی‌های گسترده را دارد و این منطقه برای مدت‌های طولانی محلی برای درگیری‌ها میان گروه‌های شورشی و دولتی بوده است.

منطقه مرزی کلمبیا و ونزوئلا طی هفته‌های اخیر خبرساز بوده است و اواخر خردادماه در نتیجه انفجار در پادگان ارتش کلمبیا، حداقل ۳۶ نفر مجروح شدند.

بالگرد حامل رئیس‌جمهور کلمبیا هدف گلوله قرار گرفت +عکس

وزیر دفاع کلمبیا گفته بود که این حمله «تروریستی» را گروه شورشی چپگرای موسوم به «ارتش ملی آزادی‌بخش» انجام داد اما این گروه هرگونه دست داشتن در این انفجار و حمله را رد کرد.

کلمبیا همواره مواضع هماهنگی با آمریکا دارد و با اقدامات ضد ونزوئلایی واشنگتن همسو بوده است. ایوان دوکه رئیس‌جمهور ونزوئلا و در اقدامی غیرقانونی در زمان دولت دونالد ترامپ به شناسایی «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده به عنوان «رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا» مبادرت کرد.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا سال گذشته به نیروهای مسلح این کشور دستور داده بود که برای مقابله با حملات کلمبیا خود را آماده کنند.

مادورو در مراسم دیدار پایانی سال (۲۰۲۰) با نیروهای مسلح ونزوئلا گفت: مزدوران آموزش دیده تحت حمایت مالی «ایوان دوکه» (رئیس‌جمهور کلمبیا) در حال آماده شدن برای انجام حمله هستند» 

بالگرد حامل رئیس‌جمهور کلمبیا هدف گلوله قرار گرفت +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    مسیر خروج گلوله نشانگر این است که گلوله از سطح تقریبا موازی با زمین شلیک شده و این یعنی اینکه بالگرد باید بر روی زمین بوده باشد و نه هوا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس