به گزارش مشرق ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در رشته توئیتی نوشت: 

۱. دبیر کل سازمان ملل در گزارش وضعیت حقوق بشر ایران علاوه بر استناد به منابع جعلی و دیس اینفو، همان داده‌های غلط را هم تحریف کرده است(بند۴۰). تلاش برای تبدیل خدمات مثبت به نقاط  منفی و اغراق در آمار، شکی در سیاسی کاری و بی‌اعتباری آن باقی نمی گذارد.

۲. تبدیل آمار خدمات گرمخانه‌ها به صورت نفر-شب به تعداد افراد بی خانمان و چند صد برابر کردن آن (بند۶۱) و جا زدن آمار ده سال بجای یکسال (بند۲۲) چند نمونه آن است.

۳. تقلیل تحریمهای جامع به تحریمهای بخشی(بند۳)، عدم اشاره به «غیرقانونی»، «مرگبار» و «آسیب زننده» بودن تحریمها که در گزارش گزارشگران سازمان ملل آمده است، عدم شناسایی مسئولیت عاملان تحریم و اکتفا به درخواست رعایت استثنائات بشردوستانه در عوض درخواست لغو کامل آن، همراهی دبیرکل با ناقضان حقوق ملت ایران را نشان می‌دهد.

۴. متأسفانه در این گزارش هیچ اشاره‌ای به حادثه بسیار مهم ترور دانشمند هسته‌ای ایران شهید فخری‌زاده -که در حال ساخت واکسن کرونا بود- نشده است. گزارشی که تنها بر نقاط منفی تاکید نموده، دستاوردهای حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران و موانع آن را نادیده گرفته است.

واکنش ستاد حقوق بشر ایران به گزارش دبیرکل سازمان ملل

واکنش ستاد حقوق بشر ایران به گزارش دبیرکل سازمان ملل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    16 2
    هر چی نهاد تو اسمش کلمه ی بین المللی داره یعنی صهیونیستی. همش رو بذارید در کوزه و ابش رو بدید رؤساشون بخورن.
    • Nasra IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      4 0
      به جای اسم سازمان ملل باید بگذارند سازمان جنگل اصلا ملتها کاره ای نیستند یک جنگلی هست از چند تا حیو.ان که هر کاری میخوان میکنن هرکسی هم که علیه این رفتار اقدام کنه تحریمش میکنن
  • علی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    چرا کشورها وملتهای آزاده ومستقل جهان بالاتقاق این سازمان دولتهای قلدر را ترک نمی کنند این ساختار نیرنگ وفریب که آرای آن با پولهای قارون ها و گاو های شیرده خرید وفروش می شود وهیچ نفعی برای ملل آزاده ومظلوم ندارد بایکوت نمی شود.واز اکثریت نمی افتد.مردم وکودکان فلسطین ویمن وکودکان بیگناه بومی زنده بگور شده یا قتل عام شده کانادا وسرخپوستان وسیاه پوستان ورنگین پوستان و17 هزار شهید ترور وفخری زاده ها مگر بشر نیستند اف ونفرین بر این بی عدالتی وسازمان جنگل صفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس