در دولت رئیسی طلا ارزان می‌شود؟/ طلا دوباره به زیر یک میلیون تومان می‌رسد؟

طلا همچنان در روزهای پس از انتخابات ۱۴۰۰ هم سرگردان و بلاتکلیف به نظر قیمت هر گرم طلا این روزها بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نوسان می‌کند.

به گزارش مشرق، طلا همچنان در روزهای پس از انتخابات ۱۴۰۰ هم سرگردان و بلاتکلیف به نظر قیمت هر گرم طلا این روزها بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان نوسان می‌کند اما آیا با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی بهای طلا به زیر یک میلیون تومان می‌رسد؟

در فاصله انتخابات امریکا در آبان سال گذشته تا انتخابات ایران در خرداد امسال طلا بلاتکلیف است. قیمت طلا که در بازار ایران به سرعت کانال‌های قیمت را پشت سر می‌گذاشت و در ۲۰ مهر ۹۹ به مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

با انتخاب جو بایدن، به ریاست‌جمهوری امریکا بهای طلا و دلار در بازار ایران شروع به ریزش کرد و در مقاطعی قیمت آن حتی به زیر یک میلیون تومان هم رسید.

پس از ریزش قیمت طلا و دلار در بازار ایران، انتظار برای احیای برجام آنگونه که بایدن وعده داده بود، بهای هر گرم طلا را بین یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ثابت نگه داشت و حالا با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی در ایران، گرچه بورس بعد از مدتها روی خوشی به سهامدارانش نشان داده است اما بازار طلا و دلار همچنان بلاتکلیف به نظر می‌رسند.

محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا درباره آینده بازار طلا بعد از انتخابات پیش‌بینی کرده است که روند نزولی ناشی از جو انتخابات اندکی ماندگار باشد و قیمت طلا و سکه با کاهش بیشتری مواجه شود.

او البته به اقتصاد آنلاین گفته است که آینده بازار قابل پیش‌بینی نیست و باید دید دولت جدید چه واکنشی نسبت به بهبود روابط سیاسی با غرب و مذاکرات برجام نشان خواهد داد.

مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی هم درگفتگو با تجارت‌نیوز گفته است که با روی کار آمدن اصولگرایان و یکدست شدن قدرت ثبات نسبی به بازار طلا برمی‌گردد اما این روند پایدار نخواهد بود و در ادامه وضعیت احیای برجام است که تکلیف این بازار را روشن می‌کند.

عبدالله مشکانی، دیگر تحلیلگر بازارهای مالی هم گفته است که پس از انتخابات در میان مدت قیمت طلا بین یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود و بهای سکه تا ۱۲.۵ میلیون تومان می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    8 12
    تا زمانی که با آمریکا و اروپا و سایر قدرت های اقتصادی دنیا تعامل نداشته باشیم هیچ چیز درست نمیشه .خودکفایی و اینجور چیزا هم در ایران وجود نداره و خیلی مواد اولیه کاملا وابسته به دولت های غربی است .حالا می‌خواین باور کنید می‌خواین نکنید.
    • DE ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      3 3
      هشت سال مملکت با این باور شما اداره شده و کار به اینجا رسیده ! تا زمانی که شما علم و تکنولوژی و کالای با ارزش افزوده بالا و پرتقاضا نداشته باشی، تعامل اقتصادی اصلا معنا و مفهومی نداره و فوق فوقش میشی یه گاو شیرده مثل عربستان.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 3
      چرت و پرت نگو البانی نشین
  • عباس IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    3 1
    ایشالا که طلا میشه گرمی ۱۰۰ هزار آقای رییسی که بیان مسکن در تهران متری ۲ میلیون حقوق ماهی صد میلیون و پورشه ۳۰۰ میلیون انشالله
    • سعادت IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 1
      درود بر شما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس