کد خبر 1237238
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
رایزنی رئیس اقلیم کردستان عراق با مقام آمریکایی

رئیس اقلیم کردستان عراق با «جان گادوری»، فرستاده ویژه امریکا در ائتلاف بین المللی و هیات همراه او دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از شفق نیوز، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با «جان گادوری»، فرستاده ویژه امریکا در ائتلاف بین المللی و هیات همراه او دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره آخرین تحولات مربوط به مبارزه با تروریسم و تهدیدات و تحرکات داعش در عراق رایزنی و بر افزایش تلاش‌ها و همکاری میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه با حمایت ائتلاف بین المللی برای نابودی کامل داعش به ویژه در مناطق دارای شکاف‌های امنیتی تاکید کردند.

بارزانی و گادوری توافق‌نظر داشتند که تداوم حملات داعش تهدیدی واقعی و خطری جدی برای امنیت عراق، سوریه، منطقه و کشورهای افریقایی است.

دو طرف در ادامه تاکید کردند جنگ علیه داعش و خشونت تنها به عملیات نظامی محدود نیست، در این باره به اوضاع اردوگاه الهول در سوریه اشاره و بر لزوم تلاش برای ممانعت از ایجاد بسترهای خشونت‌زا تاکید شد.

بارزانی و گادوری در پایان درباره اهمیت کمک و بازگرداندن آوارگان جنگی و ممانعت از تکرار حملات به نظامیان آمریکایی و ائتلاف بین المللی در عراق و تلاش‌های مشترک و همکاری در حمایت امنیت و ثبات منطقه، وضعیت کنونی و آینده سوریه و مساله کُردها گقت و گو کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس