مصر

واحد اطلاع رسانی دولت عراق از توافق همکاری این کشور با مصر برای احداث شهرک های صنعتی و اقتصادی مشترک خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، واحد اطلاع رسانی دولت عراق از توافق همکاری این کشور با مصر برای احداث شهرک های صنعتی و اقتصادی مشترک خبر داد.

این مرکز همچنین اعلام کرد که توافق بر سر احداث چنین شهرک هایی در راستای اجرای تصمیمات اجلاس سه جانبه ای صورت گرفته است که اردن نیز در آن حضور دارد.

واحد اطلاع رسانی دولت عراق در بیانه ای آورده است: توافق بر سر احداث شهرک های صنعتی مشترک در جریان سفر خانم «نیفین جامع» وزیر بارزگانی و صنعت مصر و هیات همراهش به عراق و اجرای سلسله دیدارها و گفتگوهایی در چارچوب اجرای تصمیمات نشست سه جانبه ای صورت گرفته است که هفته گذشته به میزبانی بغداد برگزار شد.

براساس این بیانیه، در این دیدارها همچنین بر سر تدوین یک برنامه عملیاتی مشخص در بازه زمانی تعیین شده توافق صورت گرفت.

گفتنی است که پروژه موسوم به شام جدید بر پایه سه ستون بنا شده است: نفت عراق، نیروی انسانی مصر و استفاده از اردن به عنوان حلقه ارتباطی آن دو.

تحلیل گران سیاسی در مورد توانایی مصر، عراق و اردن برای پیشبرد برنامه خود به منظور تشکیل یک اتحاد منطقه ای پس از اجلاس سران که هفته گذشته رهبران سه کشور را گرد هم آورد، شک و تردید دارند.

چالش های مختلفی برای همکاری بین سه کشور وجود دارد.

شرکت های ساختمانی مصر اعلام کرده اند که آمادگی دارند تا مصالح مورد نیاز را برای بازسازی عراق تأمین کنند. در همین ارتباط، در تاریخ ۲۷ ژوئن، مقامات مصری فاش کردند که این کشور می خواهد سالانه ۶ میلیارد دلار مصالح ساختمانی به عراق صادر کند.

مصر به نفت عراق نیز چشم دوخته است. به طوری که در نوامبر سال گذشته، قاهره و بغداد توافق کردند که سازوکاری برای بازسازی صنعت نفت عراق ایجاد کنند. در این ارتباط، مصر در زمینه صادرات مصالح ساختمانی و خدمات بازسازی نفت عراق فعال خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس