اولین صدای بلند عراق علیه اقدام ضد رسانه‌ای آمریکا

برغم گذشت نزدیک به ۳ روز از اقدام آمریکا در بستن ۳۳ صدای رسای مقاومت، امروز از تریبون نماز جمعه نجف صدای محکومیت این اقدام سرکوبگرانه آمریکا شنیده شد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین صدر الدین القبانجی در نماز جمعه امروز نجف اشرف با تاکید بر اینکه «پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، موفقیت تجربه اسلامی است» افزود: «اقدام آمریکا در از دسترس خارج کردن پایگاه های اینترنتی، سرکوب و جنگ با آزادی بیان است.»

امام جمعه نجف اشرف ادامه داد: آمریکا در ابعاد نظامی و سیاسی و امروز در بعد رسانه ای شکست خورده است.

قبانجی پیروزی آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و افزود: این پیروزی یک موفقیت برای اراده ملت ها و تجربه اسلامی و نیز فرماندهی عالمان است.

وی افزود: این موفقیت ایران دلیلی بر آن است که ملت ها اگر صبر پیشه کنند پیروز خواهند شد.

درباره شبیخون دولت آمریکا به رسانه های محور مقاومت و شیعیان که بخش زیادی از آنها را رسانه های عراقی تشکیل داده اند، دیدگاه های مختلفی مطرح شده است. برخی آن را راهزنی آمریکا برای سرقت اطلاعات و عده ای مهندسی انتخابات زودهنگام عراق توسط آمریکا و سوق دادن جامعه عراق به سمت تکصدایی با هدف پیروز کردن مهره های آمریکا در این انتخابات دانسته اند که قرار است دهم اکتبر (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شود.

پیش تر، احزاب و جنبش های مختلف عراقی بستن رسانه ها و شبکه های ماهواره ای عراقی را از سوی آمریکا دخالت آشکار در امور داخلی و نقض حاکمیت این کشور دانستند.

حزب الدعوه، عصائب أهل الحق، جنبش النجباء و ائتلاف سیاسی الفتح در بیانیه های جداگانه اقدام آمریکا در بستن دهان رسانه ها را نقض آشکار ادعای آمریکا در حمایت از دموکراسی و آزادی بیان و زیرپا نهادن حاکمیت عراق با دخالت مستقیم در امور داخلی این کشور دانستند.

سه شنبه شب گذشته (اول تیرماه ۱۴۰۰) رسانه های محور مقاومت و شیعیان به طور خاص در منطقه شاهد شبیخون آمریکایی بود و دهها (۳۳) پایگاه اینترنتی خبری بسته شدند.

 این اقدام تنها دو هفته بعد از تصمیم شبکه خبری عرب زبان «الحره» وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا رخ داد؛ تصمیمی که هرگونه اظهار نظر کارکنان و خبرنگاران خود را در شبکه های اجتماعی ممنوع کرده بود.

این محکومیت ها از سوی گروه های عراقی از قبیل انجمن دفاع از روزنامه نگاران عراق در حالی رسانه ای می شود که تعدادی از نهادهای مدعی دفاع از رسانه و آزادی بیان در عراق و جهان هنوز سکوت کرده اند.هیئت مستقل رسانه و ارتباطات (دولتی)،  دیده بان دفاع از آزادی مطبوعات در عراق، انجمن ملی روزنامه نگاران، خانه روزنامه نگاران عراق و مرکز مترو برای دفاع از آزادی مطبوعات در کردستان عراق هنوز درباره این اقدام آشکار دولت آمریکا در نقض حاکمیت عراق و ممانعت از چند صدایی واکنشی نشان نداده اند. نهادهای بین المللی مدعی دفاع از خبرنگاران و رسانه مانند خبرنگاران بدون مرز هم سکوت اختیار کرده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    این 33 افسانه‌ای ماسونی است و پیامی برای عراق بوده. گمانم به زودی عراق را به شدت شلوغ خواهند کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس