اشرفی اصفهانی

"یکدست بودن قوا" مقوله‌ایست که برخی اصلاح طلبان قصد دارند به بهانه آن؛ رقابت درون‌گفتمانی و تاریخ عدالتخواهی بدون چشم‌پوشی جریان انقلابی را زیر سوال ببرند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

پدیده انتخابات ۱۴۰۰

انشعاب اصلاحات کارگزارانی از اصلاحات میرحسینی

انشعاب اصلاحات کارگزارانی از اصلاحات میرحسینی/ حرف‌های عضو مغلوب شورای شهر درباره سپاه

انتخابات ۱۴۰۰ با تمام اشک‌ها و لبخندهایش تمام شد و منهای نتیجه آن که تعیین ریاست جدید قوه مجریه است؛ یک زلزله بزرگ را نیز در ساختار اردوگاه چپ ایرانی رقم زد.

و آن انشعاب اصلاحات مسلحانه از اصلاحات صندوق‌محور است.

ابتدای این قضیه را باید در "تحریم خاموش انتخابات" از سوی عمده گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب و تأکید بر حضور در انتخابات از جانب عده‌ای دیگر جستجو کرد. و ادامه آنرا باید در توییت اخیر سعید حجاریان خواند که طی آن از مرگ اصلاحات صندوق‌محور (بخوانید آغاز اصلاحات ضد امنیتی) خبر می‌دهد.

حجاریان نوشته بود: "اصلاحات صندوق‌محور مُرد! اما قبل از تدفین شکوهمند باید به اتاق تشریح برده شود تا علت مرگ روشن شود. آیا مرگ به علت کهولت سن بوده است یا می‌توان رد پای قاتل یا قاتلانی را پیدا کرد؟ "[۱]

*معنای توییت حجاریان بعنوان تئوریسین اصلی تحریم خاموش انتخابات، ورود بخشی از اصلاح‌طلبان به پروژه معارضه ابزاری علیه نظام و خروج از مردمسالاری است.

چه اینکه سال‌ها در اقاریر و اقوال رجال اصلاحات خوانده بودیم که اصلاحات بر دو قسم دموکراتیک و خشونت‌بار است.

و اکنون که یک باخت انتخاباتی به زعم حجاریان معنای انسداد راه دموکراتیک را می‌دهد پس باز هم به زعم او راه فوران مسلحانه علیه نظام اسلامی و مردم باز شده است.

این نمود ژن مجاهدینی رجال هسته سخت اصلاحات است...

همان که عزت مطهری(از مبارزین اصیل دوران ستمشاهی) در کتاب خاطراتش میگوید کلمه "مجاهدین" را به این دلیل در عنوان "سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی" گذاشتند که به یاد مجاهدین خلق باشند!

با این رخداد عملا شاهد یک انشعاب بزرگ در اردوگاه چپ ایرانی هستیم.

انشعابی مشتکلّ از دار و دسته چپ‌های تحریمی، محصورینی مثل میرحسین موسوی و اعضای هسته سخت اصلاحات در مقابل ائتلاف اصلاح‌طلبان نجیب و معتقدان به صندوق رأی تحت عنوان "ائتلاف جمهور".

ائتلافی به سردمداری حزب کارگزاران که قبل از انتخابات صراحتا و در قالب یک بیانیه اعلام کرد که در انتخابات ۱۴۰۰ حضور می‌یابد و از عبدالناصر همتی حمایت می‌کند. [۲]

بدین روال اکنون مردم و نظام اسلامی با دو چهره از چپ ایرانی مواجه شده‌اند. یک چهره که دیگر به صندوق رأی اعتقادی ندارد و شمشیر به دست گرفته و چهره‌ای دیگر که پای مردمسالاری مانده است.

بدیهیست که سپهر سیاست ایران جای گروه اول نیست و آنها خواه‌ناخواه در مواجهه با انتقادات و برخوردهای امنیتی قرار خواهند گرفت و دیر یا زود حذف می‌شوند.

پیش از این و از مدت‌ها قبل بود که برخی محافل تحلیلی تأکید کرده بودند جامعه سیاست ایرانی باید به یک مزاج و رخ جدید در اردوگاه اصلاحات عادت کند.

***

راستها چگونه کردان را در دولت همسو استیضاح کردند؟

پروپاگاندای چپ علیه "عدالتخواهی بدون چشم‌پوشی جریان انقلابی"

انشعاب اصلاحات کارگزارانی از اصلاحات میرحسینی/ حرف‌های عضو مغلوب شورای شهر درباره سپاه

محمد اشرفی اصفهانی، فعال اصلاح‌طلب و از نماینگان ادوار مجلس در بخشی از یک مصاحبه با شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون نتیجه انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرده است: اتفاقی که اکنون رخ داده استثنایی است که هر ۳ قوه یعنی هم قوه مقننه، هم قوه قضائیه و هم قوه مجریه با هم همفکر و هم سو باشند و لذا دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای  اصلا وجود ندارد که بگویند با موانعی روبه‌رو هستیم و کاری جلو نمی‌رود.

او تصریح می‌کند: من معتقدم تا اختلاف نظر نباشد کاری جلو نمی‌رود. اتفاق نظر خوب است اما در ارتباط با کشور داری کردن چندان مطلوب نیست. چرا البته یکی از مزایای این یکدست بودن همه قوا این است که به جهت هماهنگی میان قوا دیگر کسی از رئیس جمهور و وزرا سوال یا استیضاحی نمی‌کند. این شاید حسن باشد اما مهم ترین مساله این است که اگر اختلاف سلیقه و دیدگاه‌ باشد شاید انگیزه بیشتری برای کارکرد و عملکرد بیشتر به‌وجود بیاید. اما وقتی همه با هم یکدست شدند همه از هم خاطر جمع خواهند بود، چراکه به خوبی می‌دانند در صورت هر گونه عملکردی قوا به سراغ یکدیگر نمی‌روند و پاسخگویی نخواهند داشت.[۳]

****

*منظور آقای اشرفی اصفهانی از همسو بودن ۳ قوه اینست که چرا اصلاح‌طلبان در یکی از این قوا حضور ندارند و گرنه همسو بودن به شرط رعایت عقلانیت توسط زمامداران تأثیری در فرایندهای امور ندارد.

چه اینکه تجربه مجلس هفتم در زمان دولت اول محمود احمدی‌نژاد و استیضاح پر سر و صدای مرحوم کردان یکی از دلایلی است که نشان می‌دهد اصولگرایان بر سر عقلانیت و منطق حکومتی با هیچکس تعارف ندارند و هیچ رئیس‌جمهوری، چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب با هر سطحی از سرمایه اجتماعی نمی‌تواند از استنطاق اصولگرایانه پیرامون اشتباهاتش مصون باشد.

ما در حال صحبت از یک صفت مثبت در میان اصولگرایان هستیم که در بحث اشتباهات با هیچکس تعارف ندارند.

صفتی که البته در اردوگاه اصلاح‌طلبان شاهد خلاف آن هستیم و به رأی‌العین می‌بینیم که چپ‌ها بنا به مصالح و عنداللزوم با هرکسی نشست و برخاست می‌کنند و در قبال اشتباهات مبنایی برخی رجال خود اهل چشم‌پوشی هستند.

***

حرف‌های عضو مغلوب شورای شهر درباره سپاه و منتخبان جدید

انشعاب اصلاحات کارگزارانی از اصلاحات میرحسینی/ حرف‌های عضو مغلوب شورای شهر درباره سپاه

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران و از اصلاح‌طلبان تحریمی، در بخشی از یک مصاحبه که سایت صبح ما آنرا منتشر کرد پیرامون شکست جمعی فهرست اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر ششم گفته است: این مسئله قابل پیش‌بینی بود. بخشی از دوستان تصمیم‌ گرفتند وقتی در ریاست‌جمهوری نامزدی وجود ندارد برای مجلس و شوراها نامزد معرفی کنند، بنابراین لیست جمهور اعلام شد آن هم برای این‌که ما یک فاصله‌ای با تحریم انتخابات داشته باشیم. اما آن‌چه مسلم است این‌که رای جریان اصلاحات و آرای خاکستری در کنار کسانی‌که از حیث اقتصادی خیلی آسیب دیدند و نارضایتی دارند حاضر نشدند رای بدهند. نظرسنجی‌ها هم نشان میداد این گروه در تصمیم خودشان جدی هستند و پای صندوق آوردن این گروه کار ساده‌ای نبود.

او همچنین اظهار می‌کند: من باید بگویم که دستگاه‌ها با شورای پنجم همکاری نکردند. سپاه از ما گله دارد چراکه ما میدانی که در اختیار آن‌ها بود گرفتیم و ۱۰هزار میلیارد طلب شورای شهر را از آن‌ها پس گرفتیم لذا مشخص است آن‌ها نسبت به ما دلگرم نیستند. یا صداوسیما با شورای پنجم همکاری نکرد، قوه قضائیه هرچه توانست برای دوره قبل از ما در شورای شهر ایجاد مصونیت کرد اما برای شورای پنجم از یک خدا قوت دریغ کرد، درحالی‌که کارهای شورای شهر پنجم درخصوص انضباط مالی، شفافیت و فساد در هیچ نهادی در کشور مانند نداشت.

میرلوحی در ادامه اظهارات خود همچنین گفته است:

"ما درشورای پنجم از ابتدا گفتیم یکسری از کارها را انجام نمی‌دهیم و در مقابل کارهای دیگری انجام خواهیم داد، یعنی همان‌طورکه گفته‌ بودیم با فساد مبارزه و شفافیت ایجاد می‌کنیم، شورای پنجم گفته بود شهر فروشی و باغ فروشی نمی‌کند، معتقدم جریان مقابل که به‌شورای شهر برگرشته است دیگر نمی‌تواند کارهای گذشته خود را تکرار کند، چون شورای شهر پنجم تهران درب خیلی از جیب‌ها را دوخت و جیب‌های قبلی را باز کرد و اموال عمومی را از آن‌ها پس گرفت. لذا ما با سربلندی داریم شورای پنجم را ترک می‌کنیم. رقبای ما مجبورند اشکالاتی که در گذشته شورا داشتند و منکر آن شدند را اعتراف کنند. شورای شهر جدید با توجه به شفافیتی که شورای پنجم نهادینه کرده است نمی‌توانند کارهایی که درگذشته انجام شد را مجدد انجام دهند. ضمن این‌که مثلاً اگر بخواهند باغ فروشی کنند دیگر کسی به آن‌ها این اجازه را نمی‌دهد، خود مردم با اطلاع‌رسانی‌هایی که انجام می‌دهند جلوی آن‌ها را می‌گیرند چراکه امروز فضای مجازی گستره شده و هرکس با تلفن همراه خودش یک خبرگزاری است. دوستانی به من می‌گویند با آمدن تیم جدید در شورای شهر تهران همه چیز مانند کش به جای خودش برمی‌گردد اما من گمان می‌کنم با توجه به اقدامات شورای پنجم دیگر همه چیز قابل بازگشت نیست، این‌که فکر کنیم مجدد املاک نجومی شکل بگیرد من گمان نمی‌کنم."[۴]

*****

*ناگفته پیداست که اظهارات عصبی‌مزاج میرلوحی، اظهارات کسی است که از عاملان تحریم انتخابات و مردمسالاری بوده اما شکست خورده (چون میزان مشارکت از مشارکت انتخابات مجلس یازدهم بیشتر بود!)، حتی یک برگ از ادعاهای خود علیه شورای شهر سابق را نتوانسته به اثبات برساند و برای اکاذیبی که درباره شهردار جهادی تهران گفت نیز به حبس و شلّاق محکوم شد. [۵]

البته این رشد و آگاهی در افکار عمومی ایران ایجاد شده است که به اقوال افراد بدسابقه و کسانی که نمایه آنها "ناکارآمدی" است؛ وقعی نگذارند و از همین روست که دیدیم لیست همین آقایان ۲۱ کاملا در انتخابات شکست خورد و مردم تهران علیرغم پای کار آمدن تمام توان اصلاح‌طلبان برای حمایت از لیست شورای شهر جریان چپ اما آنها را با یک نه بزرگ بدرقه کردند.

***

1_ mshrgh.ir/1236543

2_ https://www.eskannews.com/report/35538

3_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/316912

4_ http://sobhema.news/?p=15115

5_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-727639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    51 7
    امیدواریم به فضل الهی ملت ما از شر اصلاح طلبان تهوع آور برای همیشه آسوده شده باشد و این نحله را به گورستان منحرفین تاریخ فرستاده باشد و در جوار کدخدایشان آرام گرفته باشند!
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      30 5
      قرارگاه سازندگی خاتم سپاه 35 هزار میلیارد تومن طلب از دولت داشت. شما اصلاحطلبای مفت خور که 8 ساله مملکت دربست در اختیارتون بوده ، چرا بدهی هاشونو ندادین؟ طرف مفت که نمیتونه کارکنه . حقوق کارگراشو از کجا بده؟ و در ضمن خود حناچی و ... از قوه قضائیه تشکر کردن چون پرونده های مربوط به طلبکاری شورای شهرتونو خارج از نوبت بررسی میکرد و مطالبات رو وصول میکرد واستون . از صداوسیما انتظار دارید افتتاح دستشویی عمومیتونو یا تجهیز ایستگاه آتش نشانی رو بعنوان اولین خبر 2030 نشون بده؟ این پست و مقاما اینقدر ارزش نداره.
    • عبدالله مومن IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      17 5
      جمع اشرار
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      13 4
      خوشبختانه ملت انتخاب درستی انجام داد
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      0 0
      الهی آمین
  • SE ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    6 26
    به هر حال حقیقتی هست
    • علی IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      7 6
      ان شاءالله
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    24 2
    روحانی و تیمش چه موقع میروند؟
    • سوخته IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      2 0
      به قبرستان انشاالله
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    11 2
    این اقای میرلوحی چندسورزده به سنگ پا
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    7 1
    آقای اشرفی اصفهانی خجالت بکش
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    10 2
    اصلاح طلبان چوب ناکار آمدی خود ودل بستن به کد خدا می خورند واگر اشتباهات وعمل کرد خود را تصحیح نکنند به زوال دان تاریخ سپرده می شوند
  • محمدایوب IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    10 2
    آقای میرلوحی. الحق وقتی آقای زاکانی گفت پررویی نجومی. درباره یکایک اصلاح طلبان. صدق میکند. شهردارتان. نجفی. زن کش. شهردارانی را که گرفتند. اگر می‌ماندید. همه آنان رایکی یکی می گرفتند. مردم به وضوح دیدند که دزدان چه کسانی هستند ودیدید دمتان را گرفتند مثل گربه انداختند بیرون.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    24 2
    خلاصه عملکرد 4 ساله اسلاحتلب در شهر تهران: قتل زن بی گناه، فساد و دزدی گسترده از اموال مردم، تغییر نام 150 خیابان و کوچه، رنگ آمیزی تعدادی جدول در حاشیه خیابان
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 4
    اگه گرانی هست انشاالله با امدن رئیسی اوضاع درست می شود . اینقدر نا شکری نکنید .همه اش که تقصیر دولت نیست . خیلی از این مشکلات تقصیر ما ملت است . شما فکر می کنید ما ملت معصوم هستیم ؟؟؟ در کشورهای دنیا مردم به اندازه نیاز می خرند . در کدام کشور مردم اینقدر خودرو می خرند ؟؟؟فقط برای سود بردن . چرا ما مردم به فکر کشور نیستیم ؟مرتب دعوا به پا می کنیم . بیشتر از گرانی این نزاعهای سیاسی مردم را خسته کرده .کارتان از حد اختلاف گذشته . دشمن خونی همدیگر شدید . چرا ما ملت وقتی روحانی خرابکاری می کرد اعتراض نکردیم ؟ چرا اعتراض کردن بلد نیستیم . چون فقط شما رسانه ها توهین کردن یاد ملت داده اید . با زبان ادب و احترام هم می شود گفتگو کرد . چرا شما هدایت نمی شوید .چه کار با خودتان کردید اینقدر در دشمنی جلو رفتید؟ چه کار با خودتان کردید اینقدر در دشمنی جلو رفتید؟چه کار با خودتان کردید اینقدر در دشمنی جلو رفتید؟
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 1
    محمد اشرفی اصفهانی: من معتقدم تا اختلاف نظر نباشد کاری جلو نمی‌رود.باید به این دسته از منحرفین اعتقادی و اتباع شیطان بایدگفت:فهم جهود مسلکانه از اجتماع و مردم را برده خود و خود را نخبه و تافته جدا بافته دانستن دگر اندیشی دینی نیست،از زمان هبوط آدم (ع) به این عمل خبیث خودکامگی،خودخواهی،ضد اجتماع بودن گفته اند و میگویند.
  • DE ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    4 1
    مبارزه با اصلاح طلبها هیچگاه قهر آمیز و مسلحانه نخواهد بود .فقط قطع رانت و شیتیل و دلالی و غارت بیت المال مساوی با نابودی اصلاحات است. ۳۴ سال اصلاحات فقط مدیران و سران و رفقا و رانتخواران اصلاح طلب را فربه کرد خود بدنه اجتماعی اصلاحات که همیشه با رای خود اصلاحات را پشتیبانی کرده اند فقیر و فقیر تر شده اند و اینبار اصلاحات ضربه اصلی را از بدنه اجتماعی خودش خورد ولی مانند همیشه فرافکنی و موجسواری و بند دیگران شدن در دستور کار قراردارد.من به نوبه خودم از بدنه اجتماعی اصلاحات بخاطر ادب کردن سران بی کفایت اصلاح طلب تشکر مینماییم.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    14 1
    این جمله ش محاکمه داره: قوه قضائیه هرچه توانست برای دوره قبل از ما در شورای شهر ایجاد مصونیت کرد
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      0 0
      کجاش پیگیری دارد . جرایم هر فردی که باششه قوه پیگیر ی می کنه. بیخود بقیه را متهم نکنید البته
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    3 0
    یه جوری میگه انگار سپاه نفع شخصی داره. مردک ، تونل توحید و نیایش و پل صدر و ... نفع مردم بود که تو گرفتی. البته شاید مخالف نفع مردم اید
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    8 0
    نادان ، انگار سپاه نفع شخصی داره! کلی پول پروژه هاش رو طلب داره از دولت. مردک احمق، تونل توحید و نیایش و پل صدر و ... نفع مردم بود که سپاه برامون ساخت و تو ادامه ش رو گرفتی. البته شاید مخالف نفع مردم اید
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    11 1
    بدترین دوران شهرداری ظاهرا دوره اینا بود با زبان درااااااز!!!!!! اصلاحطلبان وقاحت رو رد کردن
  • سعید IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    4 0
    زلزله انتخابات ریاست جمهوری، اپوزیسیون های اصلاح طلبان را سرگردان کرد..
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 1
    میر لوحی با یک معاند چه تفاوتی دارد .این رانتخوران را چون قوه قضاییه تادیب نکرد وقیح شدند!
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    سخن تازه : هان سخن تازه بگو .تا دل و جان تازه شود ./////رئیسی : بنده سعی می‌کنم ملاقات‌هایم صرف ملاقات تبریک نباشد، چون چیزی از اینگونه ملاقات‌ها عاید مردم نمی‌شود، نشست ما با هر کسی باید ثمره‌ای برای دولت آینده و مردم داشته باشد./ درود بر مرد خدا حضرت ایه الله رئیسی حفظه الله .محبوب القلوب .
  • محمدایوب IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    آقای میرلوحی خبر قرارداد شهرداری با یاسر برادر آقامحسن ومهدی را دیدی. خجالت که آدم ازافساد طلب توقع داشته باشه بیهوده است چون ناف انهارابادزدی وفساد بریدند وپررویی هم جزو خصلت کثیف آنهاست درود بر دزدان با شرف کوچه و خیابان. که حداقل پررویی نمی‌کنند. وطلبکار نیستند
    • انرژی هسته ای IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      0 0
      حالا خوبه ۴ قرون بیشتر بودجه برای سپاه خرج نمیشه اگر به طلبکاریه کل ۸۰ میلیون مردم ایران ۸ سال عمرشون رو و پول هایی که تو بورس از جیب مردم برداشتن رو از شما ها و روساتون طلبکار هستن یالا پس بده
  • علی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    مگر دولت کنونی و مجلس قبلی و شورای شهر فعلی از یک طیف نبودند چرا نتوانستند کار کنند بنظر من اصلا کار بلد نبودند
  • محمدایوب IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 2
    آقای میر لوحی درمقابل خدماتی که سپاه در سازندگی وامنیت. و کمک به مردم در سیل وزلزله. وبلایای طبیعی. وکرونا که دولت تحقیر ونومید خواب بود، به یاری مردم شتافت. وپلها وبزرگراهها. تونل ها ومترو خدمات شایانی داده است
  • حامد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    این دست و پا زدن های قبل سرازیر شدن توی فاضلاب تاریخ است. همون جایی که لیاقتون اونجاست.
  • FR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    اشرفی اصفهانی گفته تا اختلاف نظر نباشه کاری پیش نمیرود ! برای همین چهل و دوسال سعی کردیددکارها پیش برود البته کارهای خودتان ! اصلا در تمام کشورهای دموکراتیک دنیا وقتی دولت با مجلس در یک جبهه نیستند کاملا استثنایی و گاها بن بست است ... این جماعت اصلاح طلب همه چیز را وارونه میخواهند از بس حسن نیت ؟! دارند
  • FR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    2 0
    مواضع و حتی چهره های این اصلاح طلبها واقعا تهوع اور ست از بس خبیث نیت پنهان و آشکار در انست .. کسانیکه در دوره قبل با دومیلیارد پرداختی وارد لیست شده بودن حالا ادعای مبارزه با فساد میکنند همانطور که شهردار نابغه و قاتل شون هم لابد نماد انساندوستی و حفظ حریم خانواده بود
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    3 0
    خواب دیدی خیر باشه، سپاه از شما طلب داره نه برعکس
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    اصلاح‌طلبان بجای اینکه بگویند چکار کردیم، دستاوردمون چیه، نمایش بازی می کنند و با حرفهای خلاف واقع حاشیه سازی می‌کنند و مردم رو فریب می دن و سرگرم می‌کنند.
  • جواد IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 1
    لعنت الله علی حزب الظالمین
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 1
    آقای میر لوحی خیلی پرو هستی این ۵ سال کاری که کردید فقط اسم چند خیابان را عوض کردید؛ و سلام
  • جبارسینک IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    من نظرم اینه که در مورد جریانها مطلقا از عبارت مرگ فلان جریان استفاده نکنیم.مخصوصا اگر اون جریان اصلاحطلب باشه.بلکه اینها جلد عوض میکنند رنگ عوض میکنن.البته مبنا و ریشه ی نفاق با رنگ به رنگ شدن عجین است. حالا ظاهرا اینجوری معادله ی برابری شکل میگیره.یعنی هم اصلاحطلب جماعت رنگ به رنگ میشن،هم منافق جماعت.پس یا اصلاحطلبها منافقند یا منافقا اصلاحطلبند.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    تا چند روز مگه زنده اید که اینجوری آخرت فروشی میکنید
  • سید فروزان CH ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    حوزه علمیه باید یک قوانینی در مورد رنگ کردن ریش روحانیون اصلاح طلب بگذارند ، از خاتمی که سبیل رنگ میکند مدل جرج مایکل ، از روحانی که با رنگ عبایش رنگ ریشش را ست میکند تا این اشرفی اصفهانی
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    مشرق عکسای بهتری نیسا استفاده کنی
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    درود بر تمام دلسوزان نظام مخصوصا سپاهیان عزیز
  • CA ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    کاش فردا میگفتن روحانی بقیه ی ریاستش رو بخشید و تموم شد
  • راد ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    اصلاح طلبان ۱۴۰۰ شبیه سازمان مجاهدین ۱۳۵۴ است. که بنظر میرسد تغییر ایدئولوژی در آنها اتفاق خواهد افتاد هرچند اعلام رسمی صورت نگیرد. این امر البته در سخنان اخیر سعید حجاریان مستتر بود. آنجا که میگوید آرمان اصلاح طلبی از طریق صندوق رای مرده است. این مفهوم مطلقا به معنی مردن اصلاحات نیست. بلکه حجاریان با این جمله تغییر فاز و تغییر ایدئولوژی از مباحث فرهنگی اجتماعی و سیاسی بصورت دموکراتیک را به فاز سخت و حتی نظامی اعلام میکند.
  • DE ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    0 0
    انشعاب اصلاحات کارگزارانی از اصلاحات میرحسینی. مانند یک چیز میماند که بوسیله چرخ گاری به دو نصف تقسیم میشود .همون چیز خود خودشه فقط دوتا شده.
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    گذشته مایع عبرت حال است مخالفین شاه در مبارزه با اودرانقلاب متحد بودند وقتی خمهوری اسلامی تشکیل شد یکی یکی اختلاف راه باعث خروج بر ضد جمهوری اسلامی گردید اول کمو نیسم کمی بعد التقاطی کمی بعد لیبرالها بعد روشنفکرهای غربزده وحالانوبت منحرفین مسلمان بظاهر انقلابی صاحبان اسلام امریکایی حجت الاسلامهای اکسفوردی بی ایمانهای داخل خانه که میروند تا علنا در مقابل اسلام ناب امام خمینی بایستند ونظام نباید درمقابل با این دسته خروج کننده اخری متحمل زیان عدم برخورد با قبلیها گردد خطر اینها بسیار است وکوتاهی موجب خسران زیاد جبهه ای پر از عمر عاص ابوموسی با پشتیبانی شیطان بزرگ امریکا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس