نابودی اسرائیل - نمایه

یک مقام سابق امنیتی رژیم صهیونیستی ایجاد ائتلاف نظامی میان این رژیم، آمریکا و کشورهای عربی را اقدام جبرانی در واکنش به خروج نظامیان آمریکا از منطقه دانست.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه عربی ۲۱، یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی معتقد است آمریکا با عقب‌نشینی از خاورمیانه، کار خطرناکی را انجام می‌دهد. اما این فرصت را دارد که با عربستان سعودی، امارات و بحرین ائتلاف نظامی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:

افزایش دامنه اعتراض‌ اعراب ساکن فلسطین اشغالی به جنایات اسرائیل

افرایم سنه، معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس مرکز گفتگوی استراتژیک کالج آکادمیک نتانیا در مقاله خود در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: اطلاعات اسرائیل حاکی از عقب نشینی آمریکا از خاورمیانه از جمله خارج کردن هشت باطری پدافند هوایی پاتریوت، یک سیستم دفاع ضد موشکی و تخلیه بسیاری از نیروها از عربستان، عراق، کویت و حتی اردن است.

این مقام صهیونیست متذکر شد: در نبود باطری‌های پدافند هوایی آمریکا، اسرائیل باید به عربستان، امارات و بحرین پیشنهاد خرید باطری‌های گنبد آهنین و عصای سحرآمیز را بدهد.

به اعتقاد این مقام صهیونیست، گزینه جایگزین خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا، ممکن است ایجاد ائتلاف نظامی بین این رژیم و کشورهای همسایه باشد. این یک عمل سیاستی است که تمامیت رژیم صهیونیستی را تهدید نمی‌کند، بنابراین می‌توان آن را بدون تردید اجرا کرد. زیرا این واقعیت جدید منطقه‌ای است و تل آویو موظف است متناسب با تحولات خود و این چالش عمل کند.

افرایم سنه در ادامه مقاله خود آورد: البته این تنها راه انجام این کار نیست، زیرا در عین حال اسرائیل نیاز به تقویت همکاری خود با متحدان آمریکا در منطقه دارد، برخی از آن‌ها از قبل روابط رسمی با اسرائیل دارند و برخی دیگر روابط غیررسمی با آن دارند و این همکاری باید بر اساس منافع مشترک باشد. هیچ کس با همکاری به ما لطف نمی‌کند، اما عکس این موضوع می‌تواند صادق باشد.

معاون سابق وزیر جنگ رژیم صهیونیستی افزود: ما به موشک‌های رهگیر برای مقابله با تهدیدات موشکی در دو جبهه شمالی و جنوبی نیاز داریم. روشن است که این صرفا یک معامله تجاری نیست بلکه در درجه اول به معنای ارزیابی استراتژیک و فنی است که توازن منطقه را تغییر خواهد داد و به روابط دیپلماتیک بعدی عمق می‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مورخ ایرانی IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    2 0
    آخه پشه خودش چیه که ائتلاف نظامیش با مگس مهم باشه؟ برخلاف تصور عموم، ایران گربه نیست بلکه یک ببر زخمی در تاریخ است که همه شما را خواهد بلعید.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    اگر امریکا میخواهد خارج شود چرا تجهیزات را به عین الاسد زیاد میکند.طبق پیش بینی اخرالزمانی ائتلاف اعراب با اسراییل هست.که با امدن منجی با انها میجگند.صوفیانی از صحرای بین اردن و سوریه بلند میشه.شاه اردن با اسراییل و عربستان مخالف شده.پس نمیتونن تجهیزات را در انجا بگذارند پس نزدیک ان یعنی عین الاسد میگذارند.صوفیانی هنگام خروج از این تجهیزات استفاده میکنه.امریکا و اسراییل نمیتونن با منجی بجنگند چون اتحاد مسلمانان شکل میگیره.پس کسی را اجیر میکنند که تفرقه بین مسلمانان ایجاد کنه برعلیه منجی.چه کسی بهتر از تفکر داعش که همان صوفیانی هست.پس مواظب تجهیزات عین الاسد باشید.ببینید چکار میکنن و چی جمع میکنند
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    آمریکا دارد از منطقه ما خارج می‌شود ، آمریکایی ها می‌خواهند قبل از رفتن گاوهای شیرده منطقه رو تحویل رژیم صهیونیستی اسرائیل بدهند برای دوشیدن .. در هر صورت گاوها باید دوشیده شوند .. ایران شیر این منطقه است و از نزدیک در حال بررسی برای عکس العمل های مناسب به کشورک های جعلی و کوچک و تازه تاسیس منطقه است ..
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    متاسفانه اعراب بادیه نشین در خیانت به اسلام و مسلمین و خیانت به ایرانیان بد سابقه هستند شاید دشمنان ضعیف و کوچک و حقیری باشند ولی باید همواره ایران این ریز کشورک ها رو تحت رصد و بررسی داشته باشد
  • ناشناس US ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 1
    عرب از هیچ چیزی هراس ندارد
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    وقتی چوپون حواسش به شرق دور پرت شده سگش باید حواسش به گاوهای شیرده باشه
  • محمد IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    دوستی خاله خرسه،ولی خودمونیم از این جاهلان حاکم بر سرنوشت مسلمانان مظلوم هر چه بگی بر میاد. وای به روزی که صهیونیستی ها مدافع مسلمانان شوند، یعنی بخوانید فاتحه که صلوات بر آن حاکمیت.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 0
    به چه سست عنصرایی هم اعتماد کرده.خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس