مشاور ترامپ

مشاور ارشد رئیس جمهور سابق آمریکا درمقاله‌ای نوشت که عربستان سعودی و سه کشور عربی دیگر به حصول توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی نزدیک شده‌اند.

به گزارش مشرق، «جرد کوشنر» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا خبر داد که عربستان سعودی و سه کشور عربی دیگر به توافق با رژیم صهیونیستی نزدیک شده‌اند.

وی در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال»، با اشاره به نزدیکی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای توافق عادی‌سازی روابط، از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواست از این فرصت استفاده کند.

کوشنر در ادامه این مقاله نوشت: «عربستان سعودی با اجازه دادن به هواپیماهای اسرائیلی برای پرواز از حریم هوایی خود و همچنین این اواخر اجازه حضور تیمی از اسرائیل در رالی داکار، انگشت پا را در آب فرو کرده است (کنایه از اینکه روند عادی‌سازی را آغاز کرده است)».

مشاور ارشد ترامپ که در حصول توافق عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و چهار کشور امارات، بحرین، قطر و مراکش نقش بسزایی داشت گفت که عربستان سعودی تنها کشوری نیست که به رژیم صهیونیستی برای توافق عادی‌سازی نزدیک شده است.

وی ادامه داد: «چند کشور دیگر هستند که در آستانه پیوستن به توافق آبراهام هستند که شامل عمان، قطر و موریتانی می‌شود».

در این مقاله آمده است: «میز چیده شده است. اگر هوشمندی وجود داشته باشد، ‌ دولت بایدن از این فرصت تاریخی و از پتانسیل خاورمیانه استفاده کرده و آمریکا را ایمن می‌کند و به منطقه کمک میکند که نسلی از درگیری و بی ثباتی را ورق بزنند».

امارات در سپتامبر ۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافق عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس موسوم به «توافق‌های آبراهام» امضا کرد و رسماََ با این رژیم مناسبات دیپلماتیک برقرار کرد.

روابط دو طرف پس از عادی‌سازی  به طور چشمگیری توسعه یافته است بطوریکه خبرگزاری رسمی امارات (وام) اخیرا گزارش داد که که ابوظبی صندوقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در اراضی اشغالی راه‌اندازی خواهد کرد که هدف آن، «سرمایه‌گذاری در بخش‌های راهبردی» رژیم صهیونیستی خواهد بود.

پس از امارات، سه کشور عربی بحرین، سودان و مراکش نیز به توافق آبراهام پیوسته و روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    86 17
    توافق یا تاراج غیرت عربی؟
  • پیمان IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    3 0
    امریکاو اسرائیل چقدر حقیر شدند که برای کسب محبوبیت بین مردم خودشان به سراغ کشورهای کوچک عربی رفته اند و با عادی کردن روابط چندین ساله خودشان با این کشورها در پی ایجاد فتنه دیگر در منطقه هستند،افوض امری الی الله والله بصیر بالعباد
  • پیمان IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    2 0
    دراین روزها در عرصه سیاست چیزهای عجیب بسیاری را میتوان دید،یکیش اینکه امریکا و اسرائیل ملعون در ظاهر ادعای ابر قدرتی دارند ولی در عمل خودشان در سطح بحرین پایین میکشند و به حقیرترین دولت ها التماس میکنند و این تناقضات اشکار قطعاکار دستشان میده،ما ادعایی نداریم ولی به هیچ کشوری التماس نمیکنیم،مستکبر حقیر و مستضعف مقتدر و باعزت واژه هایی که به ذهن انسان میرسه
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    21 43
    اينطور كه پيش ميره ، سياست دولت ايران داره بزرگترين خدمت رو به صهيونيست ها ميكنه و مشروعيت بهشون ميده .
    • IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
      2 0
      اینطور که پیش میره بزودی ذات کثیف نوکران صهیونیست بین المللی که تا دیروز پشت نقاب اسلام آمریکایی بودند و نقش بازی می کردند برای همه آشکار می شود
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    2 0
    منافقین زمان و مایه ننگ اسلام هستند.
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    2 0
    سیاست ،ایران هراسی شیطان بزرگ است که آنها را به سمت این سیاه چاله می کشاند.
  • DE ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    3 0
    جرد کشنر خیلی دلت رو صابون نزن! درمیان همین کشورها که اسم بردی مردمانی مسلمان هستند که به این توافق سران کشورشون رضایت نخواهند داد و اوضاع تون پس معرکه اس! وقتی شما صهیونیست های جنایتکاروقتی دستتون به خون مسلمانان سرخه عادی سازی معنی نداره!
  • مسلمان IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    14 20
    حالا بنده خدمت شما عرض میکنم 40 کشور دیگر نیز به این توافق نزدیک خواهند شد و روابط اسرائیل با همه کشورها عادی خواهد شد لطفا این نظر بنده رو یک جا ثبت کنید و تا 15 سال دیگه ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
    18 20
    همه اش تقصیر سیاست های غلط ایران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس