کد خبر 1236912
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
رئیسی

رئیس جمهور گینه استوایی در پیامی ضمن تبریک به آیت‌الله رئیسی بر اراده کشورش برای گسترش همه جانبه مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

به گزارش مشرق، سفارت جمهوری اسلامی ایران در نیجریه و آکردیته در گینه استوایی از پیام تبریک رئیس جمهور گینه استوایی خطاب به رئیس جمهور منتخب خبر داد.

براساس این گزارش، «اوبیانگ انگوئما امباسوگو» رئیس جمهور گینه استوایی با ارسال پیامی خطاب به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک و تهنیت گفت.

رئیس جمهور گینه در این پیام عنوان کرده است: رئیس جمهور و دوست عزیزم همصدا با دولت و ملت جمهوری گینه استوایی صمیمانه‌ترین و گرم‌ترین تبریکات خود را به مناسبت انتخاب جنابعالی به ریاست جمهوری اسلامی ایران تقدیم می‌دارم.

رئیس جمهور گینه استوایی در بخش دیگری از این پیام ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب  در انجام وظیفه تاریخی خود در جهت ارتقای جایگاه مردم بزرگ ایران در عرصه بین‌المللی، بر اراده راسخ دولت و مردم گینه استوایی برای گسترش همه جانبه روابط دوستانه و عالی دو کشور تاکید کرده  است.

روز جمعه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۸ میلیون و ۲۱ هزار و ۹۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران عنوان کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۴۵ مقام ارشد کشورهای مختلف پیام‌های تبریکی را برای رئیس جمهور منتخب ارسال کردند. ۲۴ رئیس جمهور و نخست‌وزیر و رئیس دولت، ۴ رئیس پارلمان و ۱۸ شخصیت ارشد سیاسی و بین‌المللی و این روند ادامه دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس