گور دسته جمعی

ائتلافی از هفت کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران خواستار تحقیق کامل و بی‌طرفانه سازمان ملل درباره فاجعه کشف گور جمعی کودکان بومی کانادا شدند.

به گزارش مشرق، ائتلافی از چندین کشور از جمله چین، روسیه، ایران و کره شمالی خواستار تحقیق سازمان ملل درباره فاجعه کشف گور جمعی کودکان بومی در کانادا شدند.

حدود یک ماه پیش رسانه‌ها از کشف یک گور جمعی حاوی جسد ۲۱۵ تن از کودکان بومی در یک مدرسه سابق شبانه‌روزی در «بریتیش کلمبیا» کانادا خبر دادند و بامداد امروز (پنجشنه) نیز روزنامه کانادایی «نشنال پست» از کشف صدها گور ثبت‌نشده در استان «ساسکاچوان» خبر داد که احتمالا حاوی اجساد کودکان است.

وبگاه «وسترن استاندارد آنلاین» گزارش کرد، «جیان دوآن» یکی از مقام‌های ارشد در هیأت نمایندگی چین در سازمان ملل در ژنو در این خصوص گفت: «ما عمیقاً در خصوص نقض جدی حقوق بشر علیه کودکان بومی در کانادا نگرانیم. در طول تاریخ، کانادا، مردم بومی این سرزمین را ربوده و آن‌ها را به قتل رسانده و فرهنگ آن‌ها را از بین برده است».

وی سپس ادامه داد: «ما خواستار تحقیقات کامل و بی‌طرفانه در خصوص تمامی پرونده‌های جنایت علیه بومی‌ها به ویژه کودکان هستیم».

هشتم خرداد ماه بود که اجساد دست‌کم ۲۱۵ کودک بومی که برخی از آن‌ها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه‌ روزی کاتولیک در استان بریتیش کلمبیا پیدا شد.

شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد که روسیه، بلاروس، ایران، کره شمالی، ‌ سوریه و ونزوئلا نیز با حمایت از این بیانیه چین، خواستار تحقیق کامل سازمان ملل درباره فاجعه مرگ کودکان بومی شدند.

طبق جدیدترین گزارش نشنال پست، یکی از بومیان این استان گفت که صدها گورِ بدون نشانی - که باور دارد بسیاری از آنها حاوی اجساد کودکان باشد - در نزدیکی محل استقرار سابق یک مدرسه شبانه‌روزی در منطقه «کووِسِس» کشف شده است.

ساکنان استان ساسکاچوان انتظار دارند که تعداد اجساد کودکانی که قرار است از این چند صد گور تازه کشف‌شده بیرون بیاید، حداقل سه برابر تعداد اجسادی باشد که در گورجمعی در نزدیکی یک مدرسه شبانه‌ روزی کاتولیک در استان «بریتیش کلمبیا» کشف شد.

س از آن که «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا از کلیسای کاتولیک خواسته بود مسئولیت خود بابت مدیریت مدرسه‌ای را که بقایای ۲۱۵ کودک بومی در آن جا کشف شد بپذیرد و عذرخواهی کند، پاپ فرانسیس در اولین واکنش خود به این فاجعه گفت که از این حادثه بسیار رنجیده و شوکه شده است اما حاضر نشد مستقیماً عذرخواهی کند.

رهبران بومی و بازماندگان مدارس شبانه‌روزی کاتولیک در کانادا اما از واکنش منفعلانه رهبر کاتولیک‌های جهان به فاجعه کشف این گور جمعی به خشم آمدند.

در بازه زمانی ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶، حدود ۱۵۰ هزار کودک بودمی از خانواده‌های خود به اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس کرده بود و هدف اصلی آن دور کردن این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت‌های مادری‌شان و تربیت آن‌ها به شیوه‌ای تحمیلی بود.

طبق گزارش‌ها، بسیاری از این کودکان بومی در مدارس شبانه‌روزی مورد آزار جسمی و جنسی قرار می‌گرفتند و به اعتقاد بسیاری این گونه مدارس زخم‌ها و آسیب‌های ماندگاری را برجای گذاشت که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    24 0
    وازرات امور خارجه ایران اگه خواب نیستن سفت سخت دنبال قضیه باشند که ماهم نقطه ضعف داریم
    • ناشناس IR ۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 4
      آخه عمو، مگه پاپ از جنایت های کاتولیک های خونخوار در سوزاندن صدهاهزار نفر در هیروشیما و ناکازاکی، یا شیمیایی کردن ملیونها نفر در ویتنام، آزمایش داروهای مهلک روی آفریقایی ها، ده ها کودتا در جهان سوم، خلق طالبان و داعش جهت کنترل خاورمیانه و صدها جنایت دیگر معذرت خواهی کرده، که بابت این یکی پوزش بخواهد، داعش جیزی نیست جز جنایت کاران خونخوار کاتولیک.
  • شیرازm IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    17 1
    اینجاست ک حقوق بشرغرب وحشی مشخص میشه اراجیفی بیش نیست.چراخفه خون گرفتن تمام غربی هاونوکرانشون برای این جنایت شنیع؟؟! اگه این کشتار راایران یاچین وروسیه مرتکب شده بودزمین وزمان راردسرشون خراب میکردن این غربی های بیناموس دورو ودورنگ.. سازمان ملل چراخفه خون گرفته؟؟ یادمون نرفته کانادا برای هواپیمایی ک دونفرش ایرانی وکاندایی بودچه وق وق وفرافکنی راه انداخته بودبرای هواپیمای اوکراینی ک توایران سقوط کرد. حالاعاشقان غرب ونوکران غرب این حقوق بشروحشی غربی راتشریح کنن خاک عالم توسرعاشقان این ابلیسان زمانه
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    11 2
    تحقیقات مستقل سازمان ملل؟! ! اولا که سازمان ملل نیست و کلوب خصوصی فراماسون ها و صهیونیست ها است. دوما که مثل عربستان و اسرائیل میشه دبیر کلش و کلش رو با پول خرید. چه تحقیقاتی؟ سازمان ملل خودش عامل جنایت سربرنیتسا و تجاوز به کودکان پناهنده آفریقا در اردوگاه های سازمان ملله
    • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      8 2
      کاش این موارد به صورت گسترده در رسانه ها اطلاع رسانی می شد ، تا حداقل در داخل ، اینقدر کسی به طرفداری از استعمار و لوایح استعماری مثل FATF ، سینه چاک نکنند.
  • علی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    13 2
    با سلام بابا این که به دستور ملکه همه بچه های بیگناه را اول مورد تجاوز قرارداده اند و گرسنگی دادند و تعدادی بر اثر تجاوز مردن یک عده از گرسنگی مردن و بقیه رو هم یک جور کشاند، خلاص. آخه کانادا پر از کانادایی های بوده
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 29
    ﺑﻪ ﻣﺎ ﭼﻪ ﭼﻪ اﺗﻔﺎﻗﺎﺗﻲ اﻓﺘﺎﺩﻩ ﺩﺭ ﻛﺎﻧﺎﺩا ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﺸﻮﺭ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺩﺭ ﭼﻪ ﻭﺿﻊ ﺑﺪﻱ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺩاﺧﻞ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻛﺎﺭ ﺑﺮاﻱ ﺟﻮاﻧﻬﺎ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﺳﻔﺮﻩ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﺯﻧﺪﮔﻲ اﺳﻔﺒﺎﺭ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﻮﺩﺗﺎن ﺑﺎﺷﻴﺪ و ﺻﺪﻫﺎ ﻣﻮﺭﺩ ﺩﻳﮕﺮ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﻫﺎ اﻳﺮاﻧﻲ ﺩاﺭﻩ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﻴﺸﻪ اﺯ ﺑﻲ ﻣﺪﻳﺮﺗﻲ ﺑﻲ ﻣﺴﻌﻮﻟﻴﺘﻲ
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      11 0
      بی شعور، تو اینجا باد ازت در بره، اونها به کل مملکت ما گیر میدن، آخه این حجم از نفهمی تا کجا؟ مشرق حالا که مذخرفات این جماعت را پخش میکنی لطفا جواب من را هم پخش کن
    • هامان IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      11 0
      ده ها رسانه بر علیه ایران زدن که مردم ساده رو اسکول سیاسی کنند با احترام یکیش شمایی :))
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    مگه در دنیا فقط همین چند کشور معترض وجود دارن؟ بیشتر از دویست کشور وجود داره، چرا همه شون خفه شدن؟ کجاهستن حقوق بشری های بی شرف و شارلاتان؟ از خانم نرگس محمدی و حامیانش چه خبر؟ از برنده جایزه نوبلمان چه خبر؟ احتمالآ خواب تشریف دارن! این بچه ها بشر نیستن؟ خاک کاهو که همان کثافت خشک شده انسانیه بر سر هرچی حقوق بشری کلاش و دروغگو ،
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    0 2
    هیچکس فکر حقوق بشر واقعی تو دنیا نیست هیچکس خداااا کجایی بیا.نه کانادا نه شما نه هیچ بنی بشری همه فکر منافع خود
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    سازمان ملل کشک حقوق بشر کشک بادمجان کم داره
  • حیدر IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    1 0
    احسنت به این هفت کشور از جمله ایران . کانادا چند وقتیه سر کلافو گم کرده ، تن ماهی خورده ادای کوسه در میاره خیلی ادعای حقوق بشریش میشد حالا باید پاسخگو باشه
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
    2 1
    روسیه و چین و کره شمالی که بیشترین جنایات در طول تاریخ بر علیه ملت های خودشان انجام داده اند و دهها میلیون انسان بی گناه را به قتل رسانده اند امروز طرفدار بررسی گور دسته جمعی یافت شده در کانادا افتاده اند. بیش از 20 میلیون انسانی که در دوره استالین در شوروی و 30 ملیون نفری که در دوره مائو و دوره کموننیست ها در چین و میلیون اعدامی در دوره رهبری قبلی و فعلی کره شمای انجام شده بیش از از تمام کشته های جنگ های جهانی اول و دوم می باشد. این کشوره باید ابتدا به جنایات خودشان پاسخگو باشند. این اقدام آنها بیشتر برای توجیه جنایات خودشان بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس