کد خبر 1236797
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کشف یک گور دسته جمعی دیگر در کانادا

انتشار خبر مربوط به کشف یک گور دسته جمعی دیگر در کانادا که احتمالا شامل اجساد کودکان است، مردم این کشور را در بهت و حیرت فروبرده است.

به گزارش مشرق به نقل از نشنال پست، کشف یک گور دسته جمعی دیگر در کانادا در حالی است که هنوز یک ماه از کشف گور دسته جمعی کودکان در یکی از ایالت های این کشور نگذشته است.

بر اساس این گزارش، مقام های رسمی استان "ساسکاچوان" کانادا از کشف صدها جسد ثبت نشده خبر داده‌اند که به احتمال زیاد شامل اجساد کودکان و خردسالان است.

یکی از اهالی بومی استان ساسکاچوان کانادا در این باره گفت: صدها گور بدون نام و نشانی که احتمالا بسیاری از آنها کودک هستند، در نزدیکی محلی که قبلا یک مدرسه شبانه روزی در منطقه کووسس بوده، کشف شده است.

مردم این استان معتقدند که تعداد اجساد کودکانی که قرار است از این گور دسته جمعی خارج شود، احتمالا ۳ برابر بیشتر از تعداد اجسادی خواهد بود که پیش از این در یک گور دسته جمعی در نزدیکی یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در ایالت بریتیش کلمبیا کشف شده است.

این روزنامه کانادایی افزود: مقام های رسمی و بومی منطقه کووسس احتمالا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه جزئیات بیشتری را درباره این کشف هولناک و تکان دهنده ارائه خواهند داد.

فدراسیون جوامع بومی مستقل کانادا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تعداد این گورهای دسته جمعی بدون هویت و نشانی، احتمالا بیشترین رقم در تاریخ کانادا خواهد بود.

نشنال پست نوشت: بقایای اجساد این گورهای بدون هویت و نشانی، در یک قبرستان دسته جمعی که سال ۱۸۸۵ میلادی ایجاد شده، بوده است که به تدریج مدرسه شبانه روزی ماریوال ایندین کنترل آن را به دست گرفته است. البته مدیریت این مدرسه در سال ۱۹۶۹ میلادی به دولت کانادا و بعدا در سال ۱۹۸۷ به بومیان کووسس واگذار شده است. این مدرسه در سال ۱۹۹۷ میلادی تعطیل شد.

کمتر از یک ماه قبل اجساد مربوط به حداقل ۲۱۵ کودک بومی که برخی از آنها کمتر از ۳ سال سن داشتند، در یک مدرسه شبانه روزی کاتولیک در ایالت بریتیش کلمبیا کشف شد.

کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیقات سریع و کامل درباره این فاجعه بزرگ از سوی دولت کانادا و واتیکان شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    3 0
    ان وقت این حرام زاده ها ادعای حقوق بشر دارند شیاطین ادم نما این تردو هم از نواده همین شیاطین هست و بقیه انها هم همینطور
  • ماری IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    کسانی که ادعای انسان دوستی میکنن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس