القاعده

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد به کسانی که اطلاعات لازم برای شناسائی محل مخفیگاه «خالد باطرفی» رهبر القاعده در یمن ارائه دهند، پنج میلیون دلار جایزه تعلق می‌گیرد.

به گزارش مشرق، برنامه موسوم به پاداش برای عدالت وزارت خارجه آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت باطرفی از اعضای ارشد القاعده در یمن است که مسوولیت حمله به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در فلوریدا در دسامبر ۲۰۱۹ که منجر به کشته شدن ۳ ملوان نیروی دریایی شد را بر عهده گرفت. اگر اطلاعاتی در مورد او دارید، برای ما پیامک کنید.»

وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: «جایی برای خیانت‌کاران القاعده در یمن، نه اکنون و نه در آینده وجود ندارد».

العربیه هم نوشت  «سازمان القاعده در شبه‌جزیره عربی» ابتدای سال گذشته اعلام کرد خالد سعید باطرفی را به‌عنوان جانشین قاسم الریمی، رهبر سابق القاعده در این منطقه که در اثر حمله یک پهپاد آمریکائی به قتل رسید، تعیین کرده است.

واشنگتن برای یافتن رهبر القاعده در یمن‎ جایزه ۵ میلیون دلاری تعیین کرد

باطرفی، قبل از تعیین در این منصب، با ایمن الظواهری رهبر القاعده اعلان بیعت و تهدید کرد که «به کابوسی برای نیروهای آمریکایی» تبدیل شود.

او پیشتر سازمان تبلیغاتی القاعده در یمن را اداره می‌کرد. علاوه بر این، نیروهای القاعده را در نبردی که با دولت یمن در استان «ابین» در سال ۲۰۱۱ داشت، فرماندهی می‌کرد. باطرفی که به «ابوالمقداد کندی» ملقب شده، افراطی‌ترین نیروهای القاعده را در حمله به استان أبین یمن در آن سال تحت امر خود داشت و در نتیجه برای مدت طولانی این استان را به تصرف خود درآوردند.

در سال ۲۰۱۱، نیروهای دولتی یمن موفق شدند او را به اسارت خود درآورند. اما چهار سال بعد و همزمان با اشغال صنعا، نیروهای القاعده با حمله به زندان «مکلا»، مکانی که باطرفی در آنجا محبوس بود، موفق شدند او را به همراه ۲۷۰ نفر از نیروهای القاعده آزاد کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس