مسکو

وزارت دفاع روسیه از آمادگی تروریست‌ها برای حمله شیمایی در ادلب خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تروریست‌های جبهة النصره که در منطقه کاهش تنش در ادلب مستقر هستند ۳۷ بار مناطق امن در ادلب، لاذقیه، حلب و حماه را هدف حملات خود قرار داده اند و این در حالی است که آنها همزمان خود را برای یک حمله شیمیایی و متهم کردن ارتش سوریه به آن آماده می کنند.

به گزارش روسیاالیوم، "فادیم کولیت" معاون مدیر مرکز آشتی روسیه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که تروریست‌ها ۱۹ بار به ادلب، ۱۰ بار به لاذقیه، ۲ بار به حلب و ۶ بار نیز به حماه حمله کرده اند.

بر اساس این بیانیه تروریست‌ها در حال برنامه ریزی برای انجام حملات شیمیایی و متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستند.

تروریست‌ها در طول سالیان گذشته بارها از طریق هماهنگی با گروه موسوم به کلاه سفیدها و به دستور آمریکا و سرویس اطلاعاتی ترکیه و برخی از کشورهای غربی از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده اند تا ارتش سوریه را به استفاده از این سلاح‌ها متهم کنند.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه روز گذشته گفت که اقدامات و تلاش‌های تروریست‌ها برای تهیه نمایش ساختگی استفاده از سلاح های شیمیایی در استان ادلب با هدف متهم کردن دولت سوریه  به دستور و حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی و سرویس اطلاعتی ترکیه انجام می شود.

جمهوری عربی سوریه بارها بر مخالف قاطع خود با استفاده از سلاح شیمیایی توسط هر کسی، در هر مکان و تحت هر شرایطی تاکید کرده است. جمهوری عربی سوریه همچنین تاکید کرده است که قبلا از این تسلیحات استفاده نکرده و نخواهد کرد چون اصلا این تسلیحات را در اختیار ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 1
    چه زمانه عجیبی شده است کافران فتنه انداختند و مسلمین همدیگر را سلاخی میکنند !!! نیرنگ و حقه بازی و مکر و نفاق بهترین ابزار کافران که از اتم هم بدتر است در میان ملل اسلام موج میزند !!! خدتیا خودت مکرشان را به خودشان و نفاق را به درونشان برگرد تا آنهایی که الله میگویند جان تازه بگیرند و به همدیگر مهربان باشند و نام قرآن و اسلام را به بهترین شکل به دنیا نشان دهند !آمین
  • GB ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 1
    روسیه و سوریه کی رو می خوان فریب بدن کل جهان میدونه کار خودشونه
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 1
    رژیم سوریه با پشتیبانی روسیه شیمیایی خواهد زد بعد به گردن یکی دیگه میندازندتهمت و دروغ از از عادات کمونیست هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس