کد خبر 1235071
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
اسرائیل

مسئولان اسرائیلی مجددا استفاده از ماسک را در برخی از مناطق فلسطینی اشغالی الزامی کرده و صدها نفر ازجمله شمار زیادی از کسانی که واکسن زده‌اند را به قرنطینه فرستادند.

به گزارش مشرق، یدیعوت آحارانوت درگزارشی که در پایگاه اطلاع رسانی اش منتشر شده خبر داد در اقدامی بی سابقه تمامی کسانی که واکسن زده یا به تازگی از بند بیماری کرونا رهایی یافته اند نیز به دلیل حضور در منطقه شیوع ویروس کرونا  واز بیم ابتلای مجدد به قرنطینه فرستاده شده‌اند.

وزارت بهداشت رژیم اسرائیل تمامی افرادی که در یک سالن نمایش حضور داشتند را به دلیل حضور یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا به قرنطینه خانگی فرستادند تا پس از مشخص شدن آزمایش آنها و نوع ویروس کرونایی که به آن مبتلا شده‌اند در مورد آنها تصمیم گیری شود.

به اعتقاد مسئولین بهداشتی رژیم صهیونیستی آنها در آستانه ورود به پیک مجددی این بار با ویروس جهش یافته هندی هستند از این‌رو تمامی کسانی که در این سالن حضور داشته‌اند باید دو هفته در قرنطینه کامل باقی مانده یا ظرف ۱۰ روز دو بار آزمایش پی سی آر آنها منفی باشد.

در ادامه این گزارش آمده است بعد از ظهر امروز نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل به همراه نیتسان هورویتز وزیر بهداشت با مدیران ارشد وزارت بهداشت تشکیل جلسه خواهد داد تا در رابطه با شرایط پیش روی اسرائیل در سایه شیوع تازه ویورس کرونا تصمیم گیری کنند.

این اقدام  مسئولین اسرائیلی در حالی انجام می‌شود که یک روز قبل از آن ۵۰۴ نفر از اهالی بنیامینا در شهر حیفا به دلیل ابتلای ۵۴ دانش آموز یک دبیرستان به ویروس کرونا به قرنطینه برده شدند.

به گفته کارشناسان در حالی آنها امروز با مشکل شیوع نوع جهش یافته هندی ویروس کرونا  مواجه هستند که پیش از این خود را پیشتاز واکسیناسیون در جهان دانسته و خبر از برچیدن اکثر محدودیت های کرونایی داده بودند.

مسئولین بهداشتی اسرائیلی همچنین بارها از کارایی بالای واکسن آمریکایی فایزر در برابر جهش های ویروس کرونا هم اظهار نظر سخن گفته اند اما با افزایش نگرانی از شیوع مجدد و گسترده ویروس کرونا مسئولین وزارت بهداشت  حضور دانش آموزان را با ماسک در مدارس را الزامی اعلام کردند.

براساس اطلاعات منتشر شده این احتمال بسیار قوت گرفته است که شیوع نوع جهش یافته هندی ویروس کرونا در اسرائیل آغاز شده است در حالی که توجه جدی به آزمایش و اطمینان از سلامت مسافرانی که از خارج وارد فلسطین اشغالی می‌شوند صورت نمی گیرد.

وزارت بهداشت هم در گزارش خود که امروز یک شنبه منتشر شد خبر داد شیب تست های مثبت به تدریج در حال افزایش است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس