کرونا نمایه

روند نزولی همه‌گیری کرونا در پیک‌چهارم در بیشتر نقاط کشور ادامه دارد اما گسترش ویروس در ۱۳ نقطه از ایران این نگرانی را ایجاد کرده که درصورت بی‌توجهی احتمال تثبیت و گسترش ویروس جهش یافته هندی وجود دارد

به‌گزارش مشرق، انتشار جدیدترین آمارهای رسمی از شرایط همه‌گیری کرونا در پیک چهارم نشان می‌دهد در اغلب بخش‌های کشور سیر نزولی بیماری اگرچه کُند اما ادامه دارد و بخش‌های کوچکی هم در حال حاضر روند معکوسی را تجربه می‌کنند؛ اما این بخش‌های کوچک با درنظر گرفتن ورود ویروس‌های جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی می‌توانند خود به کانون‌های جدیدی برای ایجاد بحران تازه در سراسر کشور شناخته شوند.

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد هم اکنون ۱۳ کانون بحرانی با وضعیت قرمز کرونایی در کشور وجود دارد که عمدتا این مناطق بخصوص در جنوب و جنوب شرقی آلوده به ویروس جهش یافته هندی شده‌اند و مدل‌های تحلیلی با درنظر گرفتن سرعت رشد و انتشار ویروس زنگ خطر احتمال گسترش ویروس به سایر نقاط را به صدا درآورده است که شاهد مثال آن هم تغییر یکباره تعداد ۸ شهرستان قرمز کرونایی به ۱۳ شهرستان آنهم در شهرستان‌های همجوار بوده است.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت بهداشت هم اکنون شهرستان‌های شهرهای دیر و کنگان در بوشهر، چابهار در سیستان و بلوچستان، جیرفت، سیرجان، شهر بابک در استان کرمان، سر پل ذهاب در استان کرمانشاه و بندرعباس، جاسک، بندر خمیر، رودان، قشم و میناب در استان هرمزگان شهرستان‌هایی هستند که وضعیت قرمز کرونایی را تجربه کرده و در برخی از این شهرستان‌ها هم آلودگی افراد به ویروس جهش یافته هندی و آفریقای جنوبی هم تایید شده است.

کارشناسان بهداشت و درمان با اشاره به آمارهای ابتدای خردادماه ۱۴۰۰ تاکید دارند سیر حرکتی ویروس‌ در مناطق یاد شده نشان می‌دهد با کوچکترین غفلت و عادی انگاری ویروس جهش یافته هندی که هم اکنون بیشتر از نوع آفریقایی در مناطق یاد شده دیده شده می‌تواند در شهرستان‌های همجوار و البته کلانشهرهای صنعتی گسترش یابد؛ به همین دلیل لازم است در زمینه جدیت بیشتری داشته باشیم و جابه‌جایی افراد و البته مبتلایان را کاملا رصد کنیم.

زنگ‌خطر گسترش ویروس هندی به صدا درآمده است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تایید شرایط بحرانی در این نقاط از کشور روز گذشته تاکیدکرد: نکته مهم این است که در برخی استان‌ها به خصوص استان‌های جنوب و جنوب شرقی مواردی از افرایش بیماری در برخی شهرها مشاهده شده  که نشان می‌دهد باید در این مناطق منتظر افزایش بیماری باشیم و اگر کوچکترین غفلتی صورت بگیرد، نوع ویروس جدید که ویروس هندی است می‌تواند شهرهای بیشتری را درگیر کند.

علیرضا رئیسی همچنین در ادامه تصریح کرد:  این موضوع یک زنگ خطر و هشداری برای کل کشور است و تعطیلات پیش‌رو می‌تواند در این زمینه تعیین کننده باشد.

در همین حال کارشناسان بهداشت و درمان نیز با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نیمه خرداد معتقدند اگرچه براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از ظهر روز ۱۲ خرداد تا ظهر روز ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ تردد بین استان‌ها ممنوع اعلام شده اما آزادی فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی و همچنین بی‌توجهی برخی از افراد به تصمیم‌های این ستاد یا آغاز سفرها در روزهای قبل و بعد از این محدودیت می‌تواند به بحرانی نگران کننده تبدیل شود.

به‌گفته این گروه بادرنظر گرفتن آلودگی مناطق یاد شده به ویروس جهش یافته و همچنین جمعیت سیال در دوره زمانی یاد شده احتمال دست به دست شدن ویروس هندی در ایران بسیار بالاست و در نهایت احتمال بروز بحرانی تازه در نقاطی تازه تا پایان خرداد ۱۴۰۰ دور از انتظار نیست.

این افراد تاکید دارند هموطنان باید با جدی گرفتن شرایط فعلی حتی در روند نزولی پیک چهارم همچون ابتدای آغاز همه‌گیری در کشور همراهی بیشتری با مسئولان در مدیریت همه‌گیری داشته باشند و ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعلاً تا بهبود شرایط در ماه‌های آتی از هرگونه سفر غیرضروری جدا خودداری کنند.

کاهش ۱۹.۶ درصدی موارد بستری در پایتخت

در همین حال همانطور که قبلا اشاره شد، افزایش تعداد بیماران در ۱۳ کانون نگران کننده جدید بیماری کرونا با ویروس جهش یافته هندی خطرجدی برای کلانشهرهای صنعتی و البته پایتخت به شمار می‌رود، چون جمعیت سیال و تقاضای سفرهای اداری در این مناطق بسیار بالاست و این جابه‌جایی می‌تواند مشکلات عمده‌ای در کلانشهرها و پایتخت ایجاد کند.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه تاکید می‌کنند پایتخت نمونه‌ای قابل توجه برای بررسی احتمال بروز بحران در آینده نزدیک است، چون افزایش تقاضای سفر اداری و تردد احتمالی افراد آلوده در پایتخت زمینه گسترش بیماری در کلانشهر تهران با تراکم جمعیت بالا را ایجاد می‌کند و همین روند به‌صورت تصاعدی در سایر نقاط کشور بخصوص شهرستان‌های اطراف تهران ادامه خواهد داشت.

علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران نیز در این زمینه معتقد است اگرچه شرایط نزولی از نظر همه‌گیری در پیک چهارم استان تهران ادامه دارد اما مدل‌های آماری نشان می‌دهد هنوز این استان به‌خصوص کلانشهر تهران در شرایط شکننده و بحرانی قرار دارد که کوچکترین غفلت می‌تواند به بحرانی بسیار نگران کننده بدل شود.

زالی همچنین تصریح کرد: در کلانشهر تهران هم اکنون اصلی‌ترین چالش عدم توجه به رعایت فاصله اجتماعی است و همین موضوع می‌تواند مشکلات عمده‌ای ایجاد کند، چون تردد و جابه‌جایی جمعیت به‌خصوص در سیستم حمل و نقل عمومی قابل توجه است.

وی بااشاره به رعایت ۷۳ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در تهران  افزود: خوشبختانه روند نزولی همه‌گیری چهارم ادامه دارد و فعلا موارد بستری در تهران ۱۹.۶ درصد کاهش یافته و درصورت همکاری هموطنان و رعایت پروتکل‌ها این روند ادامه خواهد داشت.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران درباره میزان مرگ و میر در پیک چهارم پایتخت نیز گفت: ۶۴ درصد موارد بستری در خیز چهارم و متاسفانه آمارها نشان می‌دهد ۸۳ درصد از مرگ و میرها در میان افراد بالای ۶۵ سال رخ داده است و با درنظر گرفتن روند واکسیناسیون در این گروه سنی پیش بینی می‌کنیم در آینده شرایط بهتری را تجربه کنیم.

بررسی آمارها نشان می‌دهد هم اکنون در تهران ۷۲ درصد گروه سنی ۷۵-۸۰ سال و ۵۴ درصد گروه سنی ۷۰-۷۵ سال دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و فرآیند واکسیناسیون ۶۵-۷۰ ساله‌ها هم که جمعیتی معادل ۷۰۰ هزار نفر هستند در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

ردپای شیوع کرونای آفریقایی در جنوب فارس

وحید یگانه، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان  با اعلام شناسایی یک مورد ابتلا به کرونای آفریقایی در روستای بریز اظهار داشت: این شخص با علائم سردرد، بدن درد و سرفه  داشت که پس از انجام تست PCR و ارجاع به آزمایشگاه‌های مربوطه، مشخص شد که به کرونای آفریقایی مبتلا شده است.

وی تصریح کرد: در یک ماه اخیر ۲۳ تست کرونا در این روستا گرفته شده که از این بین ۹ تست مثبت بوده و موارد مشکوک دیگری نیز در منطقه در دست بررسی است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی لارستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در گذشته تجربه کرونای انگلیسی را داشته‌ایم و شیوع بسیار سریع آن را شاهد بوده‌ایم، از مردم می‌خواهیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از دورهمی‌ها و مسافرت به کادر بهداشت و درمان کمک کند و موضوع شیوع کرونای آفریقایی را جدی بگیرند.

روز گذشته نیز معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی گراش از شناسایی یک مورد کرونای جهش‌یافته آفریقایی_برزیلی در گراش خبر داد و گفت: این فرد از طریق مرز هوایی، از امارات وارد شیراز شده بود که پس از انجام تست در فرودگاه، نتیجه ابتلا به این ویروس جهش یافته مثبت اعلام شد.

علیرضا مساح افزود: در حال حاضر این فرد در قرنطینه  کامل خانگی است و مشکلی از نظر بروز علائم ندارد و کارشناسان معاونت بهداشت به طور دائم پیگیر وضعیت این فرد هستند.

با توجه به اینکه دو روز گذشته دو مورد ابتلای کرونای آفریقایی در لارستان و گراش گزارش شده است خطر شیوع این ویروس جهش یافته استان فارس را بیش از پیش تهدید می‌کند.

فوتی‌های کرونا در استان کرمان از مرز ۲۹۰۰ نفر گذشت

بر طبق آخرین آمار رنگ بندی کشور در حال حاضر ۱۳ شهرستان کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که در این بین استان‌های جنوبی کشور با ۱۲ شهرستان قرمز بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند و در این میان سه شهرستان جیرفت، سیرجان و شهربابک از استان کرمان بعد از استان هرمزگان بیشترین تعداد استان‌های قرمز کشور را به خود اختصاص داده است.

براساس آخرین آمار وضعیت کرونا در استان کرمان موارد بستری قطعی کرونا در حال حاضر در بیمارستان‌های استان کرمان ۴۲۲ مورد است که به تفکیک ۲۵۲ نفر در کرمان، ۱۴ نفر در رفسنجان ، ۸۹ نفر در جیرفت ، ۷ نفر در بم و ۶۰ نفر در سیرجان بستری‌ هستند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸ نفر بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری شدند که با این تعداد، کل موارد بستری مثبت کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۲۰ هزار و ۸۸۹ نفر رسیده و با فوت هفت بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان مجموع فوتی‌های کرونایی در استان به ۲ هزار و ۹۰۲ نفر رسیده است.

در حال حاضر از ۲۳ شهرستان استان کرمان، سه شهرستان جیرفت، سیرجان و شهربابک در وضعیت قرمز کرونایی، ۹ شهرستان بافت، بردسیر، رفسنجان، رودبار جنوب، زرند، قلعه‌گنج، کرمان، کهنوج و منوجان در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

روند ابتلا به کرونا در استان سمنان کاهشی اما شکننده است

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای استان سمنان روز گذشته بازهم تعداد مبتلایان به کرونا در این استان نسبت به روز قبل از آن، کمتر بود تا نشانه‌های استمرار روند کاهشی آمار ابتلا به این ویروس در استان سمنان همچنان باقی باشد.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان، اگرچه روند ابتلا به این ویروس منحوس را کاهشی دانست؛ اما این را هم تأکید کرد که این روند کاملاً شکننده بوده و کوچک‌ترین بی‌توجهی و ساده‌انگاری از سوی مردم می‌تواند ورق را به نفع خیز جدید کرونا در این استان برگرداند.

آمارها بیانگر آن است که روز گذشته ۹۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان سمنان شناسایی شد تا مجموع مبتلایان به این بیماری در این استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹ تا کنون به عدد ۳۹ هزار و ۱۹۵ نفر برسد.

از مجموع مبتلایان شناسایی‌شده به این ویروس منحوس، ۲۹ هزار و ۴۲۱ نفر را بیماران سرپایی مبتلا به کرونا تشکیل داده و مابقی آنان نیز در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند.

روز گذشته ۹ نفر از مبتلایان قطعی به کرونا پس از بهبودی کامل، از بیمارستان‌های استان سمنان با حال عمومی مناسب ترخیص شدند و بدین ترتیب تعداد بیماران بستری مبتلای قطعی به کرونا در بیمارستان‌های استان سمنان نیز با کاهش ۲۵ نفری نسبت به روز پنج‌شنبه ششم خردادماه، به ۱۵۳ نفر رسید.

بر این اساس از ابتدای اپیدمی کرونا در استان سمنان تا کنون تعداد ۱۰ هزار و ۴۰۱ نفر از مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ پس از بهبودی کامل، از بیمارستان‌های استان سمنان با حال عمومی مناسب ترخیص شدند.

روز گذشته نیز مانند برخی روزهای هفته گذشته هیچ موردی از مرگ‌ومیر ناشی از ابتلای قطعی به کرونا در استان سمنان ثبت نشد تا همچنان تعداد فوت‌شدگان مبتلای قطعی به این ویروس در استان سمنان کمتر از یک هزار و یک‌صد نفر بوده و در عدد یک هزار و ۹۷ نفر ثابت بماند.

مجموع بهبودیافتگان کرونا در استان ایلام به ۳۷ هزار و ۷۶۱ نفررسید

محمد کریمیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، از تعداد بهبودیافتگان کرونایی در استان ایلام خبرداد و اظهار داشت:مجموع بهبودیافتگان کرونا در استان ایلام به ۳۷ هزار و ۷۶۱ نفررسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام سپس به آمار ۲۴ ساعت گذشته اشاره و از ۴۳ مبتلای جدید به کرونا ویروس در استان خبر و گفت:مجموع مبتلایان استان به ۳۸ هزار و ۶۹۵ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: ۱۴ بیمار حاد تنفسی جدید در مراکز درمانی بستری شدند و هم اکنون مجموع بستری های استان ۹۴ نفر است.

 کریمیان یادآور شد: ایلام با مجموع ۱۵ هزار و ۸۰۷ مبتلا از زمان شیوع بیماری تا کنون دارای بیشترین تعداد بستری های روزانه بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از بستری های جدید هفت نفر مربوط به دهلران، سه نفر ایلام، سه نفر مهران، و یک نفر مربوط به آبدانان است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد مبتلایان در شهرستان‌های مهران هزار و ۸۲۸ نفر، بدره هزار و ۸۳۸ نفر، سیروان ۸۴۴ نفر، هلیلان ۷۲۹ نفر و چوار۴۱۶ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: ۲ شهرستان ایلام و آبدانان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

۳ بیمار کرونایی دیگر طی شبانه روز گذشته در گلستان فوت کردند

با تداوم سیر نزولی شیوع کرونا در گلستان، تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان نیز کاهش یافته و به ۲۷۳ نفر رسیده است. علاوه براین با کاهشی شدن این روند تعداد فوتی‌ها نیز کاهش یافته و در شبانه روز گذشته متأسفانه ۳ بیمار جان خود را از دست دادند.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، وضعیت شیوع کرونا در گلستان تقریبا به ثبات رسیده و در صورتی که مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراهی و همکاری داشته باشند، این روند کاهشی در روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت، در غیر این صورت با توجه به قرمز شدن وضعیت در برخی شهرهای جنوبی و شرقی کشور و گسترش شیوع انواع جهش یافته ویروس با خطر جدی مواجه خواهیم شد.

از ۲۷۳ بیمار بستری در مراکز درمانی استان ۶۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و حال ۲۳ بیمار هم کاملا وخیم بوده و به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در استان در حال انجام است و تا کنون هم حدود ۵۶ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است. مراکز تجمعی واکسیناسیون هم در استان برای گروه‌های اولویت‌دار دیگر در حال افزایش است و در حال حاضر ۳۵ مرکز واکسیناسیون تجمعی در حال فعالیت است که طبق گفته استاندار، گلستان در این زمینه جزو ۵ استان نخست کشور است.

از ابتدای شیوع کرونا ( اسفندماه سال ۹۸) تا کنون ۲۷ هزار و ۶۲ بیمار مبتلا به کرونا در استان درمان شده و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

تخت‌های بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر افزایش یافت

سعید کشمیری، دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، با بیان اینکه تنها راه گذر از مصون ماندن از بیماری کرونا رعایت پروتکل بهداشتی است اظهار داشت: اکنون در برخی مراسم تشییع و ختم دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود که بسیار خطرناک و امکان شیوع بیماری کرونا از نوع جهش یافته را فراهم می‌کند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، مراسم تشییع و فاتحه به دور از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را ممنوع دانست و بیان کرد: برگزارکنندگان مراسم تشییع و فاتحه در بی‌توجهی به شیوه‌نامه بهداشتی در مقابله با کرونا به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اشاره به فضای انتخاباتی در شهرها و روستاها تصریح کرد: هرگونه تجمع انتخاباتی در فضاهای سربسته ممنوع است و برگزار کنندگان برنامه انتخاباتی باید دستورالعمل بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۲ شهرستان دیر و کنگان در وضعیت قرمز قرار دارند گفت: شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، دشتی، گناوه و عسلویه در وضعیت نارنجی و سه شهرستان دیلم، تنگستان و جم در حال زرد کرونایی قرار دارد.

کشمیری از ثبت فوت ۴ بیمار کرونایی دیگر روز گذشته در بیمارستان‌های استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تاکنون در استان بوشهر یک‌هزار و ۱۵۳ نفر به سبب ابتلا به کرونا در استان فوت کرده‌اند.

وی تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان را ۲۵۳ نفر دانست و تصریح کرد: روز گذشته ۶۰ بیمار دیگر کرونایی بستری و ۶۲ بیمار نیز از بخش‌های کرونایی مرخص شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه هم اکنون ۳۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند گفت: از این تعداد ۱۹ نفرشان در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه‌ از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۴۲ هزار و ۷۰۰ نفر در استان به این بیماری مبتلا شده‌اند افزود: روند واکسیناسیون در استان بوشهر بسیار مطلوب است و بر اساس سند ملی گروه‌های هدف واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

کشمیری با اشاره به توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان خاطر نشان کرد: در جریان رسیدگی به بیماران کرونایی تعداد تعداد تخت‌های بیمارستانی در بخش کرونا از ۵۰۰ به ۷۰۰ تخت افزایش یافت.

حدود ۳۸ هزار نفر در استان خراسان جنوبی برابر کرونا واکسینه شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص روند انجام واکسیناسیون در استان گفت: در استان خراسان جنوبی ۵۴ هزار و ۵۶۰ دز واکسن دریافت کردیم که از این تعداد واکسن دریافت شده، دز نوبت اول به ۳۷ هزار و ۹۶۷ نفر و دز نوبت دوم  به ۳ هزار و ۶۵۶ نفر از گروه‌های هدف تزریق انجام شده است.

محمد دهقانی در خصوص درصد واکسیناسیون گروه‌های مختلف در استان بیان کرد: در افراد بالای ۸۰ سال ۸۱ درصد ، ۷۵ تا ۷۹ سال ۴۷ درصد و افراد بین ۷۰ تا ۷۴ سال حدود ۴۴ درصد واکسیناسیون انجام شده است.

وی ادامه داد: گروه سنی ۸۰ سال به بالا یعنی متولدین ۱۳۲۰ و قبل از آن می توانند در هر زمانی به مراکز تجمیعی ما مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند ولی سایر گروه‌های سنی مخصوصا گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ و ۷۰  تا ۷۴ سال حتما باید در سامانه  salamat.gov.ir ثبت نام کنند و بعد از دریافت پیامک که روز و محل تزریق را مشخص خواهد کرد، در زمان مشخص شده به مرکز مورد نظر مراجعه و واکسن خود را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افرود: گروه سنی زیر ۸۰ سال به هیچ عنوان در خارج از نوبت عنوان شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند که امکان تزریق واکسن برای آن ها وجود نخواهد داشت.

دهقانی یادآور شد: مراکز تجمیعی در شهرستان‌های بیرجند ،قاین ، فردوس  و طبس راه اندازی شده و واکسیناسیون خودرویی هم در مرکز غدیر در خیابان پاسداران شهر بیرجند راه اندازی شده است و بر اساس فراخوانی که از طرف مراقبین سلامت صورت می گیرد، برای واکسن مراجعه خواهند داشت.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته با ثبت یک مورد فوت جدید ناشی از کرونا در استان تعداد فوتی‌های این بیماری در خراسان جنوبی به ۸۹۲ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۳ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۴۲ بیمار جدید شامل ۱۰ بستری و ۳۲ مورد سرپایی شناسایی شدند.

دهقانی با بیان اینکه همچنین همزمان از ۲۲۵ آزمایش سریع کرونا ۳۴ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شدند افزود: در حال حاضر ۲۰۱ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۲ نفر کرونا مثبت هستند و  از این تعداد ۱۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۴ نفر نامساعد است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس