کد خبر 1234931
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶

به گزارش مشرق پرویز امینی جامعه شناس در توئیتی نوشت: آرای باطله را نمی توان یکپارچه تحلیل کرد و انگیزه های پشت آن از نارضایتی از حکمرانی تا اعتراض به انتخابات تا نداشتن نامزد مورد قبول در میان نامزدها، مختلف است. اما همگی در ترجیح مشارکت بر تحریم مشترکند و به طور مضاعف نسبت به سایر آرا، به نفع مشارکت و علیه تحربم انتخاباتند.

نقطه اشتراک آرای باطله کجاست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    31 15
    شک ندارم بسیاری از ارا شمرده نشده. چرا کار شنکنی دولت تو برگزاری انتخابات و اذیت کردن مردم پیگیری نمیشه.
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    پرویز امینی! نظرت برا خودت. ناراضی ها از شاهکار روحانی و بعضی طرفدارای احمدی نژاد . خاتمی و رفقاش که به همتی دادن. ابطحی روز انتخابات اعلام کرد
  • سید IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    باید برای شرکت مؤثر افراد در انتخابات قانونی برای بی انگیزه کردن آراء باطله وضع کرد تا دیگر کسی بی جهت وقت خود، سایر رأی دهندگان و مجریان حوزه ها را برای انداختن رأی مخدوش یا سفید هدر ندهد! مثلاً قانونی وضع شود که آراء باطله نهایتاً به نسبت رأی داده شده به نامزدان بین ایشان تقسیم شود! در این صورت کسی که چنین رأیی به صندوق بیندازد می فهمد که باطل بودن رأیش بی نتیجه است و اگر می خواهد رأی بدهد حتماً باید انتخاب داشته باشد!
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    22 5
    مشرق ده درصد آرا شمارش نشد تا هم رای رییسی زیر ۲۰ میلیون شود هم مشارکت زیر ۵۰ برود
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    9 3
    اول شما ثابت کن آرای باطله زیاد بود بعد تحلیل کن. بسیاری از ارای باطله به نام هر چهار کاندیدا هستش به همان درصد ذکر شده یعنی 61 درصد مال رییسی و 8 درصد مال همتی و 11 درصد مال رضایی و سه درصد مال قاضی زاده. برخی عوامل اجرایی با هدف نامشروع کردن انتخابات عمدا این کارهارو کردند و عمدا تعرفه ها رو یک رنگ چاپ کردند تا ارای صحیح رو باطله جا بزنند. البته هدفشان رساندن ارای باطله به ده میلیون بود ولی خب ناظرین شورای نگهبان چون تا حدودی توجیه بودند. که اینا برنامه مخرب دارند لذا ناظرین شورای نگهبان نگذاشتند ارای باطله ده میلیون بشه ولی باز شورای نگهبان میتوانست بهتر عمل کند ولی خب نتوانست. من خودم روز قبل از انتخابات در سایت دیوار اگهی دیدم که به ماشین با راننده نیاز داریم و 600 هزار تومن هم میدیم. با اگهی دهنده در چت دیوار چت کردم گفت برای جابجایی عوامل فرمانداری و احیانا جابجایی صندوق رای میخواهیم. من فوری فهمیدم هدفی مخرب دارند. جالبه وزارت کشور علنا اطلاعیه داد که بله برخی ارای مردم از شعب خارج شده. حالا خودتون بفهمید چرا در یک شهر بزرگ نیاز به ماشین برای جابجایی صندوق رای داشتند ان هم آگهی دهنده میگفت تا پایان انتخابات نیاز هست ماشین باشه. خصوصا شهر بزرگ اصلا منطقه مثلا صعب العبور هم نداره تا نیاز به ماشین باشه برای جابجایی صندوق رای.
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    0 0
    شمارش شد عکس صفحه مانیتور هم که هست فقطط اعلام نکردند. چرا کسی مطالبه گری نمی کند تا دولت پاسخگو شود؟
  • احسان معتمدی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    1 2
    در همه انتخاباتها ارای باطله زیاد است اما همیشه مسئولین با سهل گرفتن انها را به شکلی ندیده گرفته اند چون ان دولت ها نمی خواستند با پخش ان ابروی کشورمان لطمه بخورد اما این دولت به عمد برای اینکه ابروی نظام را ببرد اگر مثلا 4 یا 5 درصد ارای باطله داشتیم ان را به دروغ زیاد گفته تا ابروی نظاممان برود این دولت بیشتر جواسیس غرب هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس