کد خبر 1234668
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۷
رژیم غذایی مناسب برای تقویت سلامت مغز بیماران ام اس

تحقیقات نشان می دهد رژیم غذایی مناسب برای تقویت سلامت مغز افراد مبتلا به ام اس وجود دارد.

به گزارش مشرق به نقل از هلث دی نیوز، برای این مطالعه، تیمی از دانشکده پزشکی آیسان نیویورک ۱۸۵ نفر را که در ۵ سال گذشته مبتلا به بیماری ام‌اس بودند، بررسی کردند. هر یک اسکن مغزی MRI داشته و به پرسشنامه‌های دقیق پاسخ دادند.

نتایج نشان داد افرادی که از رژیم غذایی MIND پیروی می‌کردند، دارای بافت حفظ شده بیشتری در بخش مهم مغز موسوم به تالاموس بودند.

بیشتر بخوانید:

چند باور اشتباه درباره ام‌ اس

این مطالعه همچنین نشان داد که رابطه‌ای بین خوردن بیشتر لبنیات پرچرب و ضایعات مغزی ناشی از بیماری ام اس وجود دارد. خوردن اسیدهای چرب امگا ۳ حاصل از ماهی نیز فواید مغزی دارد.

رژیم غذاییMIND ترکیبی از رژیم غذایی مدیترانه ای و رژیم‌های توقف فشار خون بالا موسوم به DASH است.

رژیم غذاییMIND به نفع سلامت مغز طراحی شده و مطالعات گذشته نشان داده اند که ممکن است به جلوگیری از بیماری آلزایمر کمک کرده و مهارت‌های تفکر را در بزرگسالان حفظ کند.

این رژیم غذایی شامل سبزیجات برگ دار، توت‌ها، آجیل و ماهی و فاقد غذاهای سرخ شده، کره، پنیر، گوشت قرمز و فرآوری شده و شیرینی است.

بیماری ام اس، یک اختلال سیستم عصبی مرکزی با علائمی است که می‌تواند از بی حسی و سوزن سوزن شدن تا کوری و فلج متغیر باشد. بیشتر افراد در سنین ۲۰ تا ۵۰ سالگی مبتلا به این بیماری تشخیص داده می‌شوند. زنان سه برابر مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند. در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس