دانشجو نمایه دانشجویان نمایه دانشگاه نمایه

وزیر علوم تحقیقات و فناوری جزئیات واکسیناسیون دانشجویان را تشریح کرد و گفت: واکسیناسیون به صورت مرحله ای از مردادماه با واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی آغاز می شود.

به گزارش مشرق، منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره جزئیات واکسیناسیون دانشگاهیان گفت: در خواست ما از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این بوده است که اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارمندان دانشگاه‌ها را در اولویت برنامه واکسیناسیون قرار دهند که خوشبختانه این درخواست پذیرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

تزریق دُز اول واکسن به همه ایرانیان تا پایان سال

وی ادامه داد: امیدواریم امکانات آن فراهم شود، مسئولان مربوطه تعهد داده‌اند که اگر واکسن مورد نیاز تأمین شود از مرداد ماه این برنامه شروع شود اینها مواردی است که تماما در اختیار وزارت علوم نیست.

وزیر علوم درباره اینکه واکسیناسیون دانشگاهیان با واکسن‌های ایرانی خواهد بود یا خیر افزود: هنوز مشخص نیست چرا که تشخیص این مورد بر عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده و ما تشخیص این وزارتخانه را به عنوان مرجع رسمی علمی قبول داریم. فعلا قول داده شده است که واکسیناسیون از مرداد ماه آغاز شود.

وی ادامه داد: امیدواریم که واکسیناسیون از مرداد ماه آغاز شده و ما بتوانیم دانشگاه‌ها را در نیمسال آینده به صورت حضوری آغاز کنیم.

وزیر علوم افزود: پیش بینی ما این است که اگر واکسیناسیون مرحله ای انجام شود، در مرحله اول واکسیناسیون دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دلیل کمتر بودن جمعیت و بالاتر بودن سن به صورت کامل انجام گیرد و در مرحله بعد دانشجویان مقاطع دیگر در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی منصوری IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    با سلام. برای افرادی که این ترم، یعنی ترم مهر ماه دانشجو تحصیلات تکمیلی می‌شوند (دکتری) و مرداد ماه هنوز دانشجو نمی‌شوند، به چه صورت است؟ از خبرگزاری مشرق درخواست دارم که این موضوع را پیگیری کند.
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      1 0
      انشاالله تا مهر ماه بخشی از منابع واکسن از داخل کشور تامین بشه . قطعا برای گروه هایی مثل شما هم برنامه ریزی شده . مثلا ممکنه اولین دز رو مهر ماه داشته باشین. بهر حال واکسیناسیون تا آخر پاییز پیش بینی شده پس گروههایی مثل شما رو هم به شرط پذیرفته شدن در بر میگیره. در عین حال ، اینطور نیست که از مهر دانشگاه قطعا حضوری باشه . هنوز قطعی نیست. حتی دانشگاههای خارج از کشور اروپایی هم برنامه 100 قطعی برای این امر ندارن و تو پرتالشون بر اموزش مجازی تاکید کردن. انشاالله اول همه واکسینه بشن که سلامتی همه مهم ترین امر هست.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 0
    فعلا اونایی که دوز اول را زدن را کامل کنید دوز دوم واکسن ندارن
  • دکتر یوسف اویسی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    4 1
    واکسن و دارو اثر چندانی روی کرونا ندارد. در پائیز و زمستان موج جدیدی از ابتلا خواهیم داشت. فقط مخصوص ایران هم نخواهد بود. در کل دنیا شاهد پیک های جدید کرونا خواهیم بود.باید مردم اموزش داده شوند تا التهاب مزمن خود را کاهش دهند. در این صورت مرگ ومیر ها خیلی کاهش پیدا خواهد کرد.
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      1 0
      واکسن کرونا رو از بین نخواهد برد بلکه ضامن بقای کرونا خواهد بود
  • سیدمرتضی حسینی هستم IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    سلام همگی دوستان خسته نباشی
  • آرمان US ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۱
    5 0
    این احمقانه است که واکسن ساخته شده اما زیرساخت تولید تا کنون در کشور ایجاد نشده و تولید با سرعت لاکپشت صورت میگیرد حال آنکه ایران میبایست دیپلماسی فعال واکسن صورت دهد و با مشارکت دادن کشورهای عضو اکو در مرحله مطالعات بالینی برای آنها و کلیه کشورهای همسایه واکسن با کیفیت ، با قابلیت ارتقا بر اساس سویه های جدید تولید کند تا هم از نظر اقتصادی نفع ببرد و هم از جهش مجدد ویروس و بازگشت آن به کشور از طریق کشورهای همسایه جلوگیری شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس