وضعیت شهرهای قرمز کرونایی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به تشریح وضعیت بیماری کرونا در کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها رعایت پروتکل‌ها راضی‌کننده بوده است.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در کشورهای دنیا، خاطرنشان کرد: روز گذشته در برزیل بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مرگ و در هند هزار و ۶۰۰ مرگ ثبت شد. ضمن اینکه در کشورهایی مانند آرژانتین و روسیه وضعیت بحرانی وجود داشت و این هشداری برای دیگر کشورهاست.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور ابراز داشت، روند کرونا در کشور در مجموع نزولی است اما باید رعایت پروتکل‌ها را در نظر داشته باشیم؛ به ویژه در استان‌های جنوبی مانند هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر.

رئیسی با اشاره به آخرین رنگ‌بندی شهرهای کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲ شهر در وضعیت قرمز، ۱۷۵ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۵۱ شهر در وضعیت زرد هستند، ضمن اینکه شهرهای قرمز در استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان قرار دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا و تجمعاتی که در مکان‌های دارای تهویه کولر صورت می‌گیرد، به ویژه کولر گازی، این موضوع می‌تواند از عوامل شیوع کرونا باشد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به پایان برگزاری آزمون‌های پایه‌های نهم و دوازدهم متذکر شد: رعایت پروتکل‌ها در این آزمون‌ها بیش از ۹۵ درصد بود.

رئیسی با اشاره به فرایند واکسیناسیون در کشور، افزود: از فردا دز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال را تکمیل می‌کنیم و واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال که از فرایند واکسیناسیون جا مانده‌اند نیز کامل می‌شود.

وی با اشاره به صدور مجوز اضطراری مصرف واکسن کوو برکت، ابراز داشت: از این هفته میزان تولید این واکسن افزایش پیدا می‌کند و در تیرماه حجم انبوهی از آن وارد چرخه واکسیناسیون خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه واکسن کوو پارس فاز سوم خود را طی می‌کند، یادآور شد: البته کمیته بالینی، نظارت و اخلاق در حال بررسی این واکسن هستند و اگر مجوز آن صادر شود، شاید در این هفته یا اوایل هفته آینده این واکسن نیز اضافه شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    1 0
    در جنوب متاسفانه برخی از مردم رعایت نمی کنند اصلا. نزدیکی به هند و پاکستان هم می تونه عامل باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس