حضور حماسی ایرانیان مقیم روسیه در انتخابات ریاست جمهوری

سفیر جمهوری اسلامی ایران پایان رای گیری از ایرانیان مقیم روسیه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در چهار حوزه انتخابیه شهرهای مسکو، سنت پترزیورگ، آستارخان و قازان برگزار شده بود را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، به علت حضور مداوم هموطنان مقیم روسیه مهلت اخذ رای در  شهرهای مسکو ، سنت پترزبورگ و قازان تا ۲۰ سوی مسئولان برگزاری انتخابات تمدید شده بود لحظاتی قبل کار اخذ رای پایان یافت.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور ساعات اخذ رای از ایرانیان مقیم روسیه  از ۸ صبح تا ساعت ۱۸ به وقت محلی تعیین شده بود.  

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه ضمن قدردانی از عوامل برگزاری این انتخابات و همچنین هموطنان ایرانی مقیم روسیه به خاطر حضور با شکوه خود در پای صندوق رای اظهار داشت:ایرانیان مقیم روسیه در روز جمعه ۲۸ خرداد دوشادوش هم میهنان ایرانی داخل و خارج از کشور، حضوری باشکوه و حماسی در پای صندوق‌های اخذ رای را به نمایش گذاشتند.

وی اظهار داشت : دهها تن از ایرانیان ساکن این کشور به ویژه دانشجویان، تجار، بازرگانان و خانواده‌های ایرانی مقیم مسکو، سنت‌ پترزبورگ، کازان و آستراخان با شرکت آگاهانه خود، روزی تاریخی و به یادماندنی در تاریخ پرافتخار و شکوهمند ایران اسلامی را رقم زدند.

جلالی در باره فرایند انتخابات و میزان مشارکت هموطنان مقیم روسیه گفت:در روسیه چهارصندوق اخذ رای در شهرهای مسکو، سنت پترزبورگ، قازان و آستراخان برای رای دهی تعیین شده بود که در این شعبه ها بخصوص مسکو جمعیت زیادی از هموطنان عزیز حضوری پرشور داشتند.

 وی گفت: با وجود اینکه دانشجویان و تجار ایرانی ساکن روسیه هم اکنون بخاطر مشکلات ناشی از بیماری کرونا در داخل ایران هستند، اما مشارکت به نسبت تعداد جمعیت ایرانی بسیار خوب بود.

 جلالی تصریح کرد: ایرانیان خارج از کشور با حضور خود در انتخابات نشان دادند که پشتیبان نظام و استقلال و آزادی در داخل کشور خود هستند.

سفیر جمهوری اسلامی گفت: به رغم تلاش های برخی قدرت های غربی برای مشارکت کمتر مردم در انتخابات، مردم ایران مستقل تصمیم گرفتند و با حضور در عرصه انتخابات اجازه دخالت بیگانگان در سرنوشت خود را ندادند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس