کد خبر 1233013
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
خطیب زاده

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ما با ۲۳۴ صندوق اخذ رأی، انتخابات ریاست‌جمهوری را در ۱۳۳ کشور در روز جمعه برگزار خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، سعید سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگویی با اشاره به تمهیدات وزارت امور خارجه برای اخذ رأی ایرانیان خارج از کشور گفت: ما با ۲۳۴ صندوق اخذ رأی، انتخابات ریاست‌جمهوری را در ۱۳۳ کشور در روز جمعه(۲۸ خرداد) برگزار خواهیم کرد.

خطیب‌زاده گفت: تنها در سه کشور که ایرانیان مقیم حضور دارند و ما علاقه‌مند بودیم که انتخابات در آنجا نیز برگزار شود، امکان اخذ رأی وجود ندارد. یکی کانادا است که با توجه سنگ‌اندازی های دولت این کشور و عدم پاسخگویی به درخواست‌های جمهوری اسلامی، موجب شده که ما صندوق رأی در این کشور نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید:

واکنش خطیب‌زاده به دغدغه رهبر انقلاب درباره اخذ رأی در خارج از کشور

وی افزود: در سنگاپور به دلیل عدم امکان اعزام هیئت بخاطر پروتکل‌های کرونایی و همچنین در یمن به علت جنگ در این کشور، امکان اخذ رأی ایرانیان را نخواهیم داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در تمامی کشورهایی که رابطه سیاسی داریم و ایرانیان قابل توجهی در آنجا حضور دارند، صندوق اخذ رأی تعبیه شده است. در کشورهایی که ایرانیان بیشتری حضور دارند، صندوق اخذ رأی در شهرهای مختلف وجود خواهد داشت. در ترکیه ۷ صندوق اخذ رای و در ۲۴ ایالت آمریکا صندوق های متعددی وجود دارد.

خطیب‌زاده گفت: در مرز کانادا و آمریکا صندوق‌های اخذ رای پیش‌بینی شده است تا ایرانیان مقیم کانادا بتوانند رأی خود را بدهند.

وی با بیان اینکه در شهرهای مختلف لبنان، قطر، روسیه و سوریه اخذ رأی را خواهیم داشت، گفت: همکاران ما در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با ۲۰۰ هیئت نظارت و اجرایی، ماموریت برگزاری انتخابات را انجام خواهند داد. در تارنماهای سفارتخانه‌ها نیز اطلاعات مربوط به محل اخذ رای و ساعت ابتدایی و انتهایی درج شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 2
    . کارشکنی وزارت امور خارجه و سفارت خونه ها در نا امید کردن و بعضا تمسخر و توهین به افرادی که باهاشون تماس گرفتن برای اینکه شرایط رای دادن رو براشون فراهم کنن بی پاسخ نمی مونه. الان هم، هم تعداد صندوق ها رو کم کردید و هم جاهایی صندوق گذاشتید که ایرانی های کمتری هستن تا بقیه رو به خاطر طی مسافت زیاد برای رسیدن به شعبه اخذ رای پشیمون کنید. منتظر پاسخ باشید.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 0
    کلی باید هزینه کنند تا برسن به مرز آمریکا و کانادا، خب برای اونها الکترونیکی نمیشد؟
  • flight US ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    سخنگوی وزارت امور خارجه به دروغ می گوید در 24 ایالت آمریکا صندوق های متعددی وجود دارد. اولا من شخصا شمردم با احتساب واشنگتن به صورت مجزا تنها در 20 ایالت از 50 ایالت آمریکا صندوق رای است وکل صندوق های رای هم 29 صندوق است و بعضی از صندوق ها هم در جایی است که ایرانی کمی حضور دارند و در جایی که ایرانی بیشتری است فاقد صندوق است. در ثانی ایشان می گوید در سایت دفتر حافظ منافع ایران اطلاعات است که اینگونه نمی باشد تلفن ها را هم جواب نمی دهند فقط اگر پیغام بگذارید شاید روز بعد با شما تماس بگیرند. بعد از چند مرتبه تلفن سایتی را معرفی کردند که درون آن گفته 24 ساعت قبل از انتخابات آدرس را میگذاریم که باز هم چک کردم نبود وبه عنوان محل رای در سایت فقط اسم یک شهر را نوشته است. در مجموع با این مدل برنامه ریزی تقریبا کمتر کسی میتواند در آمریکا رای دهد چون روز جمعه روز کار هم است.
  • DE ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    0 0
    با هر سختی می رویم وبا عشق شهید حاج قاسم رای مون رو میدیم تا دولت انقلابی متعهد به برکت خدا مدیریت نوین و متفاوت از شیوه دولت اقای روحانی رو بدست بگیره وبه تحریم کنندگان داخل ایران نشون بده با عزم واراده انقلابی هرکاری شدنیه و میشه. کار نشد نداره.
  • مجید IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا می گویند و در آمریکا زندگی می کنند. چه ملت پاکی داریم.
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
      0 0
      توی گداگشنه نمیتونی بری بشین همینجا اگه یکم تلاش میکردی الان توهم اینجا بودی متوهم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس