کد خبر 1233779
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در افغانستان برگزار شد

سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران صبح امروز جمعه در سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و کنسولگری های هرات، مزار شریف، جلال آباد و قندهار تا ساعت ۱۸ آماده اخذ رای ایرانیان مقیم افغانستان خواهد بود.

به گزارش مشرق، ایرانیان مقیم افغانستان و دیپلمات‌های ایرانی در کابل صبح امروز با حضور پای صندوق های رای آرای خود را جهت انتخابات ریاست جمهوری جدید ایران به صندوق ریختند.

«علی قدیمی» وابسته مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل طی گفت وگوی اظهار داشت که صندوق های رای برای اخذ رای ایرانیان مقیم در افغانستان، صبح امروز در کابل، کنسولگری‌های سفارت ایران در شهر «جلال آباد»، «مزارشریف»، «هرات» و «قندهار» مستقر گردید.

قدیمی گفت: ایرانیان مقیم در افغانستان با حضور در سفارت و کنسولگری‌ها آرای خود را به صندوق ریختند.

وی افزود: روند اخذ رای در صندوق‌ها تا ساعت ۱۸ برقرار می باشد و شهروندان ایرانی می توانند تا آن زمان آراء خود را به صندوق ها بریزند.

دولت افغانستان با توجه به همسایگی، اشتراکات فرهنگی، اقتصادی و تاریخی تدابیر شدید امنیتی ر ا برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سفارت و کنسولگرهای آن در چهار شهر بزرگ این کشور برقرار کرده است.

جمهوری اسلامی ایران طی ۴ دهه گذشته میزبان میلیون ها مهاجر افغانستان در آن کشور است و به همین دلیل انتخابات ریاست جمهوری ایران برای دولت و مردم افغانستان از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    1 0
    وطن اصلی کوروش و داریوش وطن اصلی اجداد ما قوم پارس همین کابلستان يا افغانستان عزیز است.... با آرزوی بازگشت هم ما فارسها به وطن اصلی مون افغانستان...
  • Sh IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    شما و هموطنانتون اول کشورتون رو از دست بیگانگان نجات بدین بعد ما در مورد ایران واحد صحبت میکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس