کد خبر 1232484
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
واکسن کرونا

داده‌های منتشر شده توسط بهداشت عمومی انگلیس حاکی از آن است که هر دو واکسن فایزر و آسترازنکا فقط حدود ۳۳ درصد در برابر گونه هندی ویروس کرونا موثر هستند.

به گزارش مشرق به نقل از ای نیوز، ادوارد جان کامپورت آرگار، وزیر امور خارجه بهداشت انگلیس، می‌گوید: ادامه قرنطینه و اعمال محدودیت رفت و آمد در شرایطی که تعدادی از افراد در انتظار دز دوم واکسن هستند، به بهبود شرایط برای واکسیناسیون همگان و آنهایی که هنوز موفق به دریافت دز دوم نشده‌اند کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

چند سوال سخت و چند پاسخ ساده درباره واکسن کرونا

برهمین اساس، تأخیر ۴ هفته‌ای در لغو قرنطینه، امکان واکسیناسیون ۱۰ میلیون نفر که باید دز دوم را دریافت کنند، فراهم می‌کند. 

ادوارد آرگار می‌گوید: این تأخیر می‌تواند به برداشتن فاصله بین افرادی که کاملاً واکسینه شده‌اند و افرادی که هنوز دوز دوم دریافت نمی‌کنند کمک کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس شب گذشته تأیید کرد که دولت از برنامه‌های لغو محدودی‌ ها در ۲۱ ژوئن جلوگیری خواهد کرد تا زمان بیشتری را واکسیناسیون عموم مردم داشته باشد.

براساس داده‌های منتشر شده، ۳۰ میلیون نفر در سراسر انگلیس هر دو دز  واکسن ویروس کرونا را دریافت کرده‌اند، در حالی که  میلیون‌ها نفر تنها موفق به دریافت یک دز از واکسن شده‌اند.

این در حالی است که نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد نوع هندی کرونا وجود دارد، اطلاعات منتشر شده در هفته گذشته نشان داد که مقاومت آن در برابر واکسن‌های موجود نسبت به سویه‌های قبلی بیشتر است.

داده‌های منتشر شده توسط بهداشت عمومی انگلیس (PHE) حاکی از آن است که هر دو واکسن فایزر و آسترازنکا فقط در حدود ۳۳ درصد در برابر این نوع موثر هستند که برای اولین بار در هند شناسایی شد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    1 1
    خوش به حالتون نصف مردم ما که آسترازنکا زدند
  • DK ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۸
    0 0
    پس از این به بعد سران دولت باید بیشتر مواظب باشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس