آل سعود

حضرات غربگرا به دنبال کدام دوستی در رابطه با عربستان سعودی هستند. دولت سعودی در ۴ دهه اخیر به هر اقدامی که می توانست علیه کشورمان و ملت های مسلمان دست زده است.

سرویس دیدگاه مشرق - به موازات مذاکرات مخفی دولت دوازدهم با رژیم سعودی، عبدالناصر همتی نامزد غربگرایان در انتخابات، بارها از دوستی با عربستان سعودی صحبت کرد و همزمان با آن یک مقام عالی رتبه سیاسی دولت دوازدهم در اشاره تلویحی در خصوص روابط با عربستان اعلام کرد: ((خدا نیامرزد کسانی را که نگذاشتند با برخی از همسایگان رابطه خوبی داشته باشیم.))

کافیست به یکی از آمارهای دهشتناکی توجه کنیم که وزارت بهداشت یمن به صورت رسمی اعلام کرده است: بر اثر محاصره شش ساله یمن به دست عربستان سعودی و امارات در هر ۵ دقیقه یک کودک یمنی جان می دهد، هر سال ۸ هزار زن می میرند، و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک نیز دچار سوء تغذیه شدید هستند. این آمار البته جدای از تلفاتی است که بخاطر بمباران روزانه خانه ها و تاسیسات حیاتی مانند بیمارستان، تصفیه آب و ... از غیرنظامیان یمن گرفته می شود.

حال باید پرسید اشخاصی که از دوستی با ریاض سخن می رانند آیا از کودکان شرم نمی کنند و خجالت نمی کشند که از شدت گرسنگی به سان اسکلتی زنده دیده می شوند؟

آل سعود چرا دوست غربگرایان ثروتمند است؟

به راستی چرا برخی با دشمنان ملت ایران دوستی می کنند و به آن هم می بالند؟ حضرات غربگرا به دنبال کدام دوستی در رابطه با عربستان سعودی هستند. دولت سعودی در ۴ دهه اخیر به هر اقدامی که می توانست علیه کشورمان و ملت های مسلمان دست زده است که به صورت اجمالی برخی از آنها را می توان فهرست کرد؛

-  تامین مالی از رژیم بعثی صدام در جنگ هشت ساله علیه ایران

- حمایت تامین مالی منافقین در ترور ۱۸ هزار نفر از مردم کشور.

- افزایش تولید و صدور نفت خام عربستان به محض اجرا شدن تحریم های امریکا به منظور جلوگیری از کمبود نفت در جهان بعد از خارج شدن نفت ایران از بازار.

- تاسیس رسانه های متعدد برای به چالش کشیدن فرهنگی ایران مانند شبکه ام بی سی، تلویزیون فارسی زبان سعودی اینترنشنال و من وتو همچنین بخش فارسی ایندیپندنت، العربیه و ...

- ترویج تروریسم و تلاش برای تفرقه در سراسر ایران از جمله حمایت از گروهک ها تروریستی

- مشارکت در جنگ شناختی علیه ایران در لبنان و عراق و دشمن سازی شیعیان با ایران

همه این موارد جدای از کارکرد مهم ریاض در ترویج وهابیت متجاوز و تولید گروه های آدمکش مانند داعش، القاعده، جیش الاسلام، جبهه النصره، سپاه صحاحبه، لشگر جهنگوی، بوکوحرام است. همه این موارد از دید جریان غربگرا نشانه دوستی با ملت ایران محسوب می شوند.

سه دلیل برای دشمنی سعودی با ایران

دشمنی ابدی میان آل سعود با ملت ایران وجود دارد که هیچ ارتباطی با نحوه رفتار ایران ندارد بلکه بقای دولت سعودی نابود کردن این سه مولفه چالشزا وابسته است؛  

اول؛   دولت سعودی بر اساس دیکتاتوری بنا شده و با هر نظامی در همسایگی که مبتنی بر انتخابات و دموکراسی باشد دشمنی می ورزد چه در ایران باشد چه در یمن یا لبنان.

دوم؛ آل سعود طبق وهابیت به شدت با شیعه دشمن است و کشتارهای یک قرن قبل در مدینه و کربلا و در سالهای اخیر در یمن و بحرین و الاحسا در همین راستا انجام شده، طبعا دشمنی با ایران که اکثریت شیعه دارد نیز ادامه خواد داشت.

سوم؛ دولت سعودی به عنوان کارگزار امریکا در خلیج فارس در یک خصومت ژئوپولیتیک ابدی با جمهوری اسلامی به سر می برد که بقای خود را در فنای ایران می بیند.  

این در حالیست که افرادی درون هر دو جناح و همه احزاب سیاسی ایران، حامی دوستی با آل سعود و کسب امتیازات کاملا شخصی هستند. این جریان غربگرا تنها به فکر منافع شخصی خود و غارت و انتقال ثروت های ایران به امریکا و اروپاست، تا برای املاک و فرزندان شان در غرب هزینه کنند.

چرا آقای همتی دوست عربستان است

اکنون به سوال مهمی می رسیم؛ به راستی چه رابطه ای، میان غربگرایان ایرانی از یک سو و امریکا و انگلیس از سوی دیگر در خصوص تلاش برای حمایت از حکومت سعودی وجود دارد؟ به بیان دیگر محوری از جریان غربگرا در ایران و دولت های غربی برای رهایی آل سعود از فنای حتمی تلاش  می کند. غربگرایان به هر قیمت ممکن، از رژیم سعودی به مانند شیشه عمر لیبرالیسم حمایت می کنند پس چشم خود را بر آنچه آل سعود با ملت ایران انجام داده (که مختصری از آن بیان شد) می بندند. اما چرا خدمت به ال سعود خیانت به ایران است؟

رژیم سعودی مهره اصلی از زنجیری است که غرب برای ویرانی منطقه ما افکنده تا استیلایش بر همه کشورها از جمله ایران حفظ شود. در صورتی که دیکتاتوری آل سعود سرنگون شود، امریکا دیگر تاثیر سابق را بر غرب آسیا نخواهد داشت که کمترین اثر آن امکان پذیر نبودن ادامه تحریم کشورهای ایران، سوریه، یمن و... و. است. اکنون بهتر می توان فهمید چرا غربگرایان و شخص جناب آقای همتی بر دوستی با دولت سعودی تاکید دارند.

هر آگاهی می داند، همانا مجاهدت قهرمانان یمن موجب شد تا عربستان سعودی از نفس بیافتد، سپس نتواند عداوت علیه مقاومت را به ویژه در سوریه ادامه دهد و در همه پرونده های منطقه ای ناکام شود، آنگاه از سر دریوزگی، تقاضای مذاکره با تهران را مطرح کند.

تحقق دموکراسی و حکومت مبتنی بر انتخابات سپس دفاع سلحشورانه در یمن بزرگترین چالشی است که آل سعود تاکنون دیده و رهایی سعودی از این مهلکه سخت تنها به یک طریق ممکن است و آن داشتن دوستانی قوی در ایران.

از سوی دیگر، امریکا که از برجام نتوانست به دو هدف اصلی خود یعنی نابودی توان موشکی و حذف تاثیرگذاری ایران در منطقه دست یابد، حتی یک پول سیاه هم خرج اجرای برجام نکرد و اکنون با مذاکرات وین به دنبال تحقق همان اهداف است. دولت سعودی نیز به عنوان کارپرداز غرب تلاش می کند از تاثیر قدرت منطقه ایران بکاهد تا توان بازدارندگی دفاعی و نیز بقای امنیت ملی ایران به چالش کشیده شود.

ریاض هرگز به دنبال دوستی با کشورمان نیست چه آنکه اگر رابطه با تهران مهم بود، حتی با وجود حمله به سفارت هم چنین رابطه ای را نمی گسستند اصولا روابط دیپلماتیک وابسته به حرکات هیجانی نیست چنانکه روسیه رابطه خود با ترکیه را علیرغم کشته شدن سفیرش در آنکارا، باز ادامه داد.

آل سعود به متحد وهابی خود هم رحم نکرد و قطر را سه سال مورد تحریم فراگیر قرار داد. عربستان سعودی با امارات (هم که شریک جرمش است) در یمن می ستیزد و در مرز دو کشور اختلافات شدید دارد.

قطعا آل سعود تلاش دارد همان بلایی که بر سر لیبی، یمن، سوریه، عراق، سومالی و ... آمد بر سر ایران هم بیاید. چرا که بقای دولت خون آشام سعودی در ویران شدن منطقه است نه حسن همجواری و دوستی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    9 0
    خدایا خودت کمک کن تا آل سقوط به دست یمن ساقط شود
    • سعید IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
      2 0
      و تشکر از مطلب خوب تان
  • محمد IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    14 7
    آل سعود باید با غربگراها چکار کند تا رگ غیرت شان حرکت کند بنظرم اصلا غیرت ندارند ،
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    9 1
    تشکر بابت روشنگری خوبتان کاش مردم اینها را می‌فهمیدند که دیگه هرگز به امثال روحانی و همتی رای ندهند
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    8 4
    جزء : 30 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿۱﴾ بريده باد دو دست ابولهب و مرگ بر او باد (۱) مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿۲﴾ دارايى او و آنچه اندوخت‏ سودش نكرد (۲) سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿۳﴾ بزودى در آتشى پرزبانه درآيد (۳) وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿۴﴾ و زنش آن هيمه‏ كش [آتش فروز] (۴) فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿۵﴾ بر گردنش طنابى از ليف خرماست (۵)
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 0
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿۱﴾ بريده باد دو دست ابولهب و مرگ بر او باد (۱) مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿۲﴾ دارايى او و آنچه اندوخت‏ سودش نكرد (۲) سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿۳﴾ بزودى در آتشى پرزبانه درآيد (۳) وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿۴﴾ و زنش آن هيمه‏ كش [آتش فروز] (۴) فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿۵﴾ بر گردنش طنابى از ليف خرماست (۵)
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 0
    رژیم نجس سعودی گاو شیرده ای بی شرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس