کد خبر 1232266
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷
عرضه اولیه ومدیر بخریم یا نخریم؟

گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری روز چهارشنبه ۲۶ خرداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار سهم خود را با نماد ومدیر عرضه اولیه می‌کند.

به گزارش مشرق، قرار است روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰، پنجمین عرضه اولیه امسال بورس انجام شود. در این عرضه یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری با نماد «ومدیر» به عنوان پانصد و هشتاد و چهارمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس در بخش سرمایه‌گذاری‌ها عرضه شود. البته از این تعداد ۹۰۰ میلیون سهم به عموم عرضه می‌شود و ۴۵۰ میلیون سهم باقی مانده به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعلق می‌گیرد.

شرکت مدیریت ارزش سرمایه‌ صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۳۹۳ ثبت شد و حالا سرمایه ۹۰۰ میلیارد تومانی دارد. بزرگترین سهامدار آن هم صندوق بازنشستگی کشوری با ۸۵ درصد سهم است. موضوع اصلی فعالیت این شرکت سرمایه‌گذاری در سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها و سایر اوراق بهادار است.

alt

درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال ۱۳۹۹ بیش از یکهزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با سال مالی ۹۸ تقریبا ۲۶۷ درصد بیشتر شده است، همچنین سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های این شرکت هم ۶۸۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۲ برابر شده است. با این حساب کل سود ناخالص ومدیر یکهزار و ۷۲۴ میلیارد تومان به ثبت رسیده که ۵ برابر سال ۹۸ بوده است. ومدیر در سال ۱۳۹۹ به ازای هر سهم خود ۱۹۰ تومان سود محقق کرده که با توجه به افزایش سرمایه سنگین ۹۰ برابری این شرکت رقم بسیار خوبی بوده است.

بر اساس گزارش کدال کل دارایی‌های ومدیر در پایان سال ۹۹ بیش از دو هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان بوده که رشدی ۱۲۲ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. بدهی‌های این شرکت هم در پایان سال ۹۹ معادل ۲۸ میلیارد تومان بوده و ۶ میلیارد از سال ۹۸ بیشتر گزارش شده است. سرمایه‌گذاری بلندمدت ومدیر هم روی خدمات مدیریت صندوق بانشستگی، نوآوران مدیریت سبا، کارگزاری صباجهاد و واسپاری آتیه صبا بوده است.

همچنین بر اساس ارزش‌گذاری این شرکت که بر اساس روش خالص ارزش دارایی‌ها (NAV) صورت گرفته است، خالص ارزش دارایی‌های گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشور ۵۳۸۱ میلیارد تومان بوده که با توجه به تعداد سهام ۹ میلیاردی، ارزش هر سهم ومدیر ۵۹۸ تومان برآورد می‌شود. این در حالی است که سقف قیمتی عرضه اولیه ۲۹۹ تومان بوده است. موضوعی که نشان می‌دهد این سهم می‌تواند بازدهی خوبی را برای سهامداران خود به ارمغان بیاورد.

alt

در عرضه اولیه چهارشنبه، حداکثر سهمیه هر نفر ۱۰۰۰ سهم است که متقاضیان می‌توانند در بازه قیمتی ۲۸۰ تا ۲۹۹ تومانی ثبت سفارش کنند. بر این اساس حداکثر نقدینگی مورد نیاز حدود ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود. البته با توجه به مشارکت ۲٫۵ میلیون نفری در عرضه اولیه اخیر، احتمالا به هر کد بورسی حداکثر ۳۶۰ سهم تخصیص داده شود که معادل ۱۱۰ هزار تومان پول نیاز خواهد داشت.

منبع:تجارت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    7 2
    هر کسی مغز خر خورده باشه میره عرضه های اولیه رو میخره. باید دولت و بورس را با نخریدن عرضه های اولیه تحریم کنیم. تاکی چوب ندانم کاری یه سری خ..... رو بخوریم. نخرید . نخرید. نخرید. به والله ، به پیر و پیغمبر نخرید تا بورس درست بشه.
    • 56م IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      2 2
      این چ حرفیه دادا کندن ی تار مو از خرس غنیمته هر چند نامردا پول پالایشی مونو خوردن
    • ایرانی IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      4 1
      ما می خریم شما میتوانید نخرید . . بورس ایران در آینده ای نزدیک عالی میشه . این را با یقین کامل میگم . اینقدر مایوس نباش . صبور باش تا کامروا باشید
    • IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      5 2
      با نخریدن شما فقط خودت ضرر میکنی نه کس دیگه
  • محمد IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    1 3
    داداش با خرید عرض اولیه بورس اصلاح میشود
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    3 2
    هر کس بخره فاقد درک وفهم هست
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    2 0
    سازمان بورس همون سهام های که به مردم قالب کردید بس نمونه آن پالایش یکم که 30درصد توی ضرر ه دیگر حنای شما رنگ نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس