جلیلی

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما معتقدیم که می‌توان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در قالب یک تعاونی به مردم واگذار کرد.

به گزارش مشرق، سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز در دیدار با جمعی از ورزشکاران که در مجموعه ورزشی هویزه نازی آباد برگزار شد، گفت: باید ورزش قهرمانی جدی گرفته شود. باید به ورزش قهرمانی مانند یک قله نگاه شود و زمانی که جوان این قله را ببیند، از دامنه به سمت قله حرکت می کند اما اگر افق قله را نبیند، طبیعتاً انگیزه پیدا نمی‌کند که به مراحل بالاتر برود.

وی متذکر شد: بنده در سال ۸۸ و یا ۲۰۱۰ میلادی به ژاپن رفته بودم و در آنجا با مقامات این کشور ملاقات کردم. آنان می گفتند که سال ۱۹۹۰ یک سیاست گذاری برای فوتبال کردند برای اینکه در آسیا اول و در جهان حداقل سوم شوند. آنان ۲۰ سال روی این موضوع کار و برنامه‌ریزی کردند و در نهایت و در سال ۲۰۱۰ در آسیا اول و در جهان سوم شدند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: کشور ما استعدادهای فراوانی دارد و این طور نیست که کسی که فقط پول دارد، بتواند استعداد ورزشی خود را عرضه کند. ما در نقاط و استان‌های مختلف استعدادهای فراوان در رشته‌های ورزشی داریم که باید مورد توجه قرار گیرد.

جلیلی تاکید کرد: ورزش قهرمانی نباید به صورت گلخانه‌ای باشد، به گونه ای که هر فردی که پول و امکانات بیشتری داشته باشد، موفق شود و در تیم ملی حضور یابد و افراد بااستعداد دیگر مورد توجه قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه اختصاص بودجه و برنامه ریزی در ورزش، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، گفت: موضوع استعدادیابی در ورزش بسیار مهم است و برای استعدادیابی، دولت باید سراغ دانش‌آموزان برود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان باید فهم صحیح از همه ابعاد ورزش داشته باشد و کسی که با نگاه سیاسی در رأس ورزش قرار گیرد، نمی‌تواند ورزش را به سرمنزل مقصود برساند.

جلیلی درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس، گفت: ما در این زمینه جلسات مختلفی را با حضور کسانی که در این حیطه صاحب نظر هستند، برگزار کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که می‌توان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را در قالب یک تعاونی به مردم واگذار کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس