وحشت اسرائیل از واکنش مقاومت، تل‌آویو را دست به دامن قاهره کرد

در حالی که رسانه‌های اسرائیلی بر عزم کابینه جدید برای برگزاری راهپیمایی پرچم تاکید می‌کنند، خبرهای رسیده از التماس‌های مسئولان صهیونیست به مصر برای متقاعد کردن گروه‌های مقاومت فلسطینی جهت عدم واکنش به آن است حکایت دارد.

به گزارش مشرق، در حالی که رسانه‌های عبری زبان رژیم صهیونیستی از حتمی بودن برگزاری این راهپیمایی در روز سه شنبه (فردا) سخن می گویند، خبرنگار شبکه تلویزیونی کان اعتراف کرد تل‌آویو رایزنی هایی را با قاهره جهت متقاعد کردن گروه‌های مقاومت برای عدم واکنش به این تظاهرات آغاز کرده است.

به گفته این رسانه عبری زبان، اسرائیل رسما از  مصر خواسته است تا به حماس بقبولاند واکنشی از خود در قبال برگزاری راهپیمایی پرچم نداشته باشد.

به ادعای مسئولان رژیم صهیونیستی، برگزاری راهپیمایی پرچم حق اسرائیل است.

این شبکه تلویزیون سراسری در اسرائیل پیش از این هم سه سناریو را برای سرنوشت راهپیمایی پرچم مطرح کرده بود.

اولین سناریو لغو این راهپیمایی در سایه نگرانی های روز افزون از بدتر شدن اوضاع با فلسطینیان و احتمال شکل‌گیری انتفاضه ای گسترده در کرانه باختری است، این هشدار را مسئولان اسرائیلی از یک هفته پیش مطرح کرده و بسیاری از صاحب‌نظران تبعات آن را برای اسرائیل بسیار وخیم  توصیف کرده‌اند.

سناریوی دوم از دیدگاه شبکه تلویزیونی اسرائیلی افزایش تنش است که در چارچوب آن شاهد آماده سازی برای آن توسط ستاد ارتش از یک سو و جریان های مختلف اسرائیلی از سوی دیگر هستیم، در صورت ورود شرایط به مرحله افزایش تنش احتمال شکل‌گیری انتفاضه ای بزرگ و به راه افتادن مقاومتی مردمی توسط فلسطینیان بسیار زیاد است.

سناریوی سوم  دخالت طرف‌های ثالث برای میانجیگری وآرام کردن اوضاع از طریق تغییر مسیر راهپیمایی پرچم از مسجد الاقصی است تا هم راهپیمایی انجام شود و هم از شدت تنش ها کاسته شود.

این سناریو هم به موازات دو سناریوی دیگر به ورود مصری ها به این امر کلید خورده است.

گفتنی است راهپیمایی پرچم ، برنامه ای است که هر ساله بعد از جنگ ژوئن ۱۹۶۷ که منجر به اشغال کامل قدس و تسلط رژیم اسرائیل بر مسجد الاقصی شد توسط صهیونیستها برگزار می‌شود ، اما امسال برای اولین بار جنگ ۱۱ روزه نیروهای مقاومت باعث شد این مراسم که هر ساله روز ۱۰ ژوئن برگزار می شد به ۲۵ ژوئن (سه شنبه) موکول شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    یعنی مصر بیاد مقاومت را متقاعد به بی غیرتی کنه! البته نمیشه توقع داشت که مردم مستضعف فلسطین یکدفعه تبدیل به جنگجوهای مقاوم بشند اما میتونن از امسال یک راهپیمایی با عنوان راهپیمایی وطن در مقابل راهپیمایی پرچم داشته باشند تا حق از یاد نره. راهپیمایی وطن میتونه همزمان با راهپیمایی پرچم یا یکروز بعدش باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس